iPon Hírek

Aprók nagyban - 10.10.

Dátum | 2012. 10. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Treyarch az IW Engine védelmében

David Vondehaar, a Black Ops 2 design igazgatója elmondta, nem érti, miért szidalmazzák sokan a játék által használt IW Engine-t. Először is, igyekezett eloszlatni a tévhitet, hogy ez ugyanaz a motor, mint amit az Infinity Ward hat éve megalkotott, mert erről szó sincs: azóta kicserélték benne a teljes renderelési, megvilágítási és GUI-részt, ráadásul rengeteg alapvető játékmechanikát is máshogy kezel. Másrészt pedig az úriember megjegyezte, amellett, hogy a játék szerinte gyönyörűen néz ki, még 60fps-sel is fut, amit minden játékos imád, így számára felfoghatatlan a több irányból érkező hőbörgés. Az 60fps-sel kapcsolatban mindenesetre igaza van, a "gyönyörűséggel" pedig valószínűleg ismételten csak sokan fognak vitatkozni.


Felébred álmából a Bioshock Infinite

Hosszú ideje nem hallottunk már Ken Levine eddigi legnagyobb dobásáról, ennek azonban hamarosan vége: október 21-én vasárnap egy új előzetes érkezik majd, melynek tartalmáról mi dönthetünk, egy szavazás segítségével. A szavazáshoz első körben like-olni kell a játék Facebook-oldalát, és már fel is tűnnek a lehetőségek.


Xboxon maradnak a Microsoft pontok

Habár tegnap még arról számoltunk be, hogy a Microsoft lassan kivezetheti a pontrendszert, ma ezt egyértelműen cáfolta a cég. Az tény, hogy a Windows 8 alapból a valós pénzt használja majd, az Xbox Live felhasználók azonban a pontokból is vásárolhatnak itt tartalmakat. Az Xbox 360-on pedig a pontrendszer marad az alap, vásárlásra használható fizetőeszköz.


Limitált kiadást kap az Army of Two: The Devil's Cartel

Az Electronic Arts bejelentette, hogy a legújabb Army of Two-játék egy limitált kiadásban is érkezik, mely többek között egy speciális in-game fegyvert is tartalmaz majd. Ez a TAH-9, ami az egyetlen teljesen automata pisztoly lesz a játékban. A Frostbite 2 engine-re épülő The Devil's Cartel márciusban jelenik meg PS3-ra és Xbox 360-ra.



Bezár a THQ ausztrál részlege

A THQ játékainak ausztráliai, és részben ázsiai terjesztéséért is felelős melbourni részleg a következő hetekben teljesen bezár. Az ügy 18 alkalmazottat érint, a THQ pedig ezentúl a terjlesztési feladatokat az All Interactive Entertainment cég kezébe adja. Ian Curran, a THQ kiadásért felelős vezetője szerint ez a régióban történő terjesztés evolúciója, és része a cég hónapok óta tartó átalakításának.


God of War-demó a Total Recall mellé

December 18-án jelenik meg a Colin Farrell főszereplésével készült Total Recall-film Blu-ray változata, a dolog azonban a játékosok számára is érdekes lehet, ugyanis a God of War: Ascension demója jár mellé. A demóba körülbelül ugyanaz az egyjátékos rész fog bekerülni, ami az E3-on is kipróbálható volt. Ezzel jócskán a várhatóan márciusi megjelenése előtt belekóstolhatunk Kratos legújabb kalandjába.


Enter Freeman - kész az előszereplős kisfilm

Az Ian James Duncan és Bernhard Forcher által 3000 dollárból elkészített Half-Life kisfilm végre meglátta a napvilágot.



Újra előkerült a Gears of War-film

Ahogy az számos játék-film adaptáció során lenni szokott, a legtöbb projekt eléggé akadozva halad csak előre. A Gears of War esetében is ez a helyzet: a forgatókönyv már átment Chris Morgan (Wanted), Billy Ray (State of Play) és Stuart Beattie (a legutolsó Karib-tenger kalózai) kezei közt is. A Gears-film 2007 óta a New Line Cinema gondozásában pihen, azonban az Underworld rendezője, Len Wiseman 2010-es kihátrálása óta nem nagyon haladnak a dolgok. A hírek szerint a stúdió háttérbe szorította a projektet a Hobbit-mozik miatt, így az Epic Gamest képviselő Creative Artist Agency kész arra, hogy más cégnek adja át a filmet, hogy végre komolyan megkezdődhessenek a munkálatok. Úgy tűnik, hogy a Stuart Beattie-féle forgatókönyv egyelőre tovább él.


Hitman: Absolution - így meséljünk történetet

A Hitman: Absolution történetének megfelelő megmutatásához a különböző színészeknek teljes motion capture felszerelésbe kellett öltözniük úgy, hogy még az arcuk elé is egy kamera lógott. Ez gondot okozott például akkor, amikor a neves színész, Powers Boothe, megpróbálta eljátszani, hogy a karaktere cigarettázik.



Leosztotta Gordon Freemant a Dishonored fejlesztője

Az Arkane Studiostól Austin Grossman úgy véli, a néma főhősök között is vannak elég nagy különbségek, és neki például komoly gondjai akadnak a Half-Life 2 főszereplőjével, Gordon Freemannel: "Utálom, amit a Valve csinál a néma főhőssel. Szerintem nagyon furcsa, Gordon Freeman pedig egyenesen hátborzongató. Az emberek beszélnek hozzá, beszélnek róla, még az ő érdekében is beszélnek, de úgy tűnik, hogy ő éppen csak véletlenül van ott, mintha semmi szerepe nem lenne." - mondta. Ezzel szemben úgy véli, a Dishonored néma főhőse, Corvo, egészen más tészta, ugyanis ő személyes kapcsolatokon keresztül került a történetbe, és már az elejétől fogva nyilvánvaló, hogy különböző szereplők különböző módokon húztak neki keresztbe a múltban. Grossman úgy véli, ez sokkal jobban megragadja majd az embereket.


Új kontrollert fejlesztett a Microsoft

Nem a klasszikus gamepadet reszelgették tovább, hanem a Microsoft cambridge-i kutatóközpontja előállt egy egészen új megoldássa. Ez a Digits névre hallgat, és a csuklóra kell erősíteni, majd különböző szenzorok és kamerák segítségével teljesen 3D-s irányítást tesz lehetővé - a levegőben mozgathatjuk az ujjunkat, mintha egy irányítópad lenne a kezünkben. A kutatócsapat célja egy olyan eszköz létrehozása volt, mely pontosabb a Kinectnél, ráadásul nem is kell, hogy a TV közvetlen közelében legyünk. A Digitsről készült video megtekintető a Microsoft Research oldalán. Azt persze nem tudni, hogy a Microsoft tervezi-e bevetni ezt az eszközt a jövőben.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Skorbut
2012.10.10. 22:39
Pont hogy a Dishonored-ben valami írtó gagyi így 2012-ben egy néma főhős, totál gyermeteg az egész játék, csak áll a fazonunk méla kussban és megy mellette kisiskolás forgatókönyv, C kategóriás maszlag. Szálld meg a halak testét és hívd kreatív játékmenetnek, majd csinálj elmosott grafikát és nevezd művészinek; igazi növényházi gyökér-marketing, ráadásul a cikkezett kinyilatkoztatás is épp idevág, mivel PONT hogy a Half-Life 2 jobban néz ki ennél a mosléknál. Gondolom másfél év alatt erre futotta a fejlesztőknek, az 5 másodperces töltési időért cserébe nem is tölt be sokmindent mi szem-szájnak ingere...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomchee
2012.10.10. 23:54
Még azt az út széli játék készítő kioszt egy olyan kaliberű játékot/legendát, amihez ő az életben hozzá sem tud majd szagolni...

Amúgy a kis film nagyon jó lett. "Kis" költségvetésből egész sokat kihoztak. Szép munka Jól eltalálták azokat az embereket akik pont hasonlítanak is Freemanre/G-manre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Qouzey
2012.10.11. 05:23
Hát azért útszélinek nem éppen nevezhető az Arkane Studios, kicsit nagyobb nevek fűződnek oda, mint a Steamhez a Half Life. Ilyen például az Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joga73
2012.10.11. 08:32
Dishonored játékra néhány év múlva nem sokan fognak emlékezni, mert annyira nem lett jó, szótlan főhősök ide vagy oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tokyofej Joga7...
2012.10.11. 08:50
1.Elárulta magát, honnan van a néma főhős ötlete, meg azt is, hogy
2.Mennyire irigy...
Majd akkor szövegelhet, amikor a Dishonored fog ott tartani, ahol a HL: mai napig a világ 10 legjobb játéka közé szavazzák(de általában top3-ban van), rajongók még ennyi év után is csinálnak kisfilmeket a játék alapján. Ekkora kultusza semmi másnak nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Skorbut
2012.10.11. 22:20
tokyofej - de sajna van: a WoWnak meg a CoDnak, mondjuk az is csak a kultistáikat minősíti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. VAjZY
2012.10.16. 23:30
Igen, furcsa, de ettől még nem kéne ennyire leszólni, még akkor sem, ha egy szinten lenne a HL készítőivel, nem hogy így.
Qouzey Nem tudom, melyik világban élsz, hogy azok neked nagyobb nevek, de a Földön a HL Top 5-ös dolog. Az általad említettek hol vannak? Az elsőt pl nem is ismerem. Ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!