iPon Hírek

Aprók nagyban - 11.30.

Dátum | 2012. 11. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Splinter Cell: Blacklist - ölés nélkül

A fejlesztők mutogatnak nekünk némi játékmenetet a Blacklist alpha verziójából. Itt nem csak Sam Fisher új animációiba nyerhetünk betekintést, hanem megtudhatjuk azt is, hogyan haladjunk halálos áldozatok nélkül.



99%-ban kész volt a Star Wars: Battlefront 3

A Free Radical társalapítója, Steve Ellis osztotta meg velünk az információt, melynek hatására csak még jobban fájhat a szívünk: a Battlefront 3-ra gyakorlatilag már csak a végső bugvadászat várt, amikor a kiadó lelőtte a projektet. Ellis elárulta, a fejlesztés közben ugyan átment a csapat egy sötét időszakon, gondok akadtak a technológiával, és kemény kihívást jelentett a létszám folyamatos növelése is. De végül leküzdötték az akadályokat, és a Battlefront 3 lett volna a legnagyobb játékok: a bolygó felszínén bepattanhattunk volna egy hajóba, felrepülhettünk volna egy anyahajóra, és ott folytathattuk volna a lövöldözést - például.


Továbbra sincs Beyond: Two Souls megjelenési dátumunk

A minap felröppen egy pletyka, mely szerint a Quantic Dream új játéka, a Beyond: Two Souls jövő májusban jelenhet meg. Nos, a Sony azonnal cáfolta a dolgot, viszont legalább egy új információ kikerült az egész ügyből: a japánok elárulták, David Cage nem éppen most osztotta meg velük az információt, hogy a játék belép az alpha-fázisba. Ez természetesen kizárja a májusi megjelenést, ugyanakkor megerősíti, hogy továbbra is 2013 a megcélzott év.

Hibrid kontrolleren dolgozik a Sony?

Előkerült egy új szabadalmi bejegyzés a Sony háza tájáról, mely egy hibrid, szétszedhető és összerakható DualShock-kontrollert mutat be. A cucc láthatóan középen kapható szét, és mindkét oldal rendelkezik egy-egy Move-érzékelővel, gyorsulásmérővel és beépített hangszóróval.




Gilbert vissza akarja kapni a Monkey Islandet

De sajnos nem fog neki menni, ezt ő is belátja. Gilbert és Tim Schafer egykor a Monkey Island és a Maniac Manson segítségével váltak világhírűvé, mindkét anyagot a LucasArts számára készítették, és most természetesen mindkettő a Disney kezei közt landolt. Gilbert elmondta, a Disney nem valószínű, hogy valaha kezdeni fog valamit bármelyik címmel, egyszerűen túlságosan el vannak foglalva azzal, hogy olyan franchise-okra koncentráljanak, melyek több pénzt hoznak a konyhára - például a Star Wars. Ezen kívül a Disney a LucasFilm felvásárlásakor határozottan kijelentette, inkább a mobilos anyagokra koncentrálnának a jövőben. Ráadásul a designer abban sem reménykedhet, hogy megveheti a cégtől a Monkey Island jogait, szerinte ugyanis a Disney szeret ülni a szellemi tulajdonain, és nem valószínű, hogy annyira kellene nekik a pénz, hogy megváljanak tőlük. 


Lehet jelentkezni a God of War: Ascension bétatesztre

A Sony hivatalosan is elindította a jelentkezéseket a legújabb God of War bétatesztjére. Akit érdekel a dolog, az fejezze ki érdeklődését a honlapon, egészen december 7-ig. Meg kell jegyezni, hogy ez nem garantálja automatikusan a bejutást, a Sony a jelentkezők között sorsolja majd ki a helyeket. Ha kiválasztottak, kapsz róla egy értesítő e-mailt.


Tomb Raider - a túlélés hangjai

Folytatódik az "utolsó órák" néven futó fejlesztői napló-sorozat, melynek keretein belül a készítők a Tomb Raider utolsó simításairól beszélnek. A címnek megfelelően ezúttal a hangokról, illetve a zeneszerző Jason Gravesről hallhatunk majd.



Androidon és iOS-en a Jet Set Radio HD

Az App Store-ból és a Google Playről lerántható a Jet Set Radio HD, a klasszikus görkoris anyag kissé felújított változata, nagyságrendileg 5 dollár körüli áron.


Új szerződést kötött a Zynga és a Facebook

A két cég kapcsolata egykor gyümölcsöző volt, és a Zynga különböző játékai hozták a Facebook összbevételének a 12%-át. Azóta azonban a Zynga egyre nagyobb bajban van, és a Facebooknak sem megy éppen fényesen a tőzsdére lépés óta, így a két cég úgy döntött, újraírja az 5 éve megkötött szerződést. Ezek szerint a Zynga elszakíthatja saját weboldalát a Facebooktól, nem kell többé Facebook-hirdetéseket megjelentetnie, sem Facebook bejelentkezést használnia a mobilos játékoknál. Ezenkívül megszabadultak a Facebook creditektől, mint fizetőeszköztől, ami nagy könnyebbség a cégnek, hiszen azokból a közösségi oldal 30%-ot leszakít magának. Ezen kívül a Facebook garantálta, hogy a Zynga semelyik versenytársának nem fog jobb feltételeket biztosítani. A közösségi site ezért cserébe azt kérte, hogy a Zynga ne reklámozza saját weboldalát a Facebookon, illetve bebiztosította, hogy a játékfejlesztő csapat további címei náluk is landoljanak majd, több más hely mellett. A Facebook ezen kívül megszabadult egy köteléktől, melynek értelmében nem fejleszthetett saját játékokat - ennek ellenére azonban ezt továbbra sem tervezik.


Ismét pletykálnak az Xbox 720-ról

Ezúttal a Bloomberg közölt le egy hírt, melyben egy belsős Microsoft alkalmazottra hivatkozva azt állítják, hogy a Durango kódnéven fejlesztett új Xbox mindenképpen megjelenik 2013-ban, még hálaadás előtt. Az informátor szerint a Microsoft egyelőre nem döntötte el, hogy az E3-on mutassa-e be a konzolt, vagy rendezzen egy saját, külön eseményt.


Fejlesztői naplón a DUST 514 járművei

A DUST 514 új fejlesztői naplón a különböző járműosztályokba nyerhetünk betekintést. Ezek szerint, ahogy a játékosok fejlődnek, úgy nyernek majd hozzáférést különböző járműtípusokhoz, melyek egyedi szerepet töltenek be a harcmezőn.



Molyneux sincs elájulva a Wii U-tól

A legendás designer Peter Molyneux úgy véli, a Wii U ugyan jó, de nem kiemelkedően jó. S szerinte ez hiba, ugyanis ha ma valaki egy új hardverrel jelentkezik a piacon, annak bizony kiemelkedőnek kell lennie, hiszen manapság már nem csak a többi konzol az ellenfél, hanem gyakorlatilag minden technikai eszköz - az iPad, a Kindle Fire, stb. Molyneux ezért úgy véli, a Microsoftnak, a Sonynak és a Nintendónak túl kell szárnyalni ezeket a vásárlók fejében, és rájuk kell licitálni. Konkrét hibákat ugyan a designer nem említett, egyedül azt hozta fel, hogy kicsit összezavaró tud lenni, hogy a tévéről a gamepadre kell tekintgetni, majd vissza.


Gyengébben teljesít a vártnál a Black Ops 2

Már tavaly a Modern Warfare 3 is gyengébben teljesített éves összehasonlításban, mint előtte a Black Ops, és úgy tűnik, ez a tendencia folytatódik a Call of Duty-sorozat esetében. Piaci elemzők szerint habár a játék nagyon erősen kezdett, és 500 millió dollárt hozott az első nap, utána az eladások lecsendesedtek, és a következő napokban körülbelül 20%-kal adtak el kevesebbet a Black Ops 2-ből, mint a Modern Warfare 3-ból. Az elemzők ugyan megjegyzik, elképzelhető, hogy a vásárlók a fekete pénteket, illetve az esetleges ünnepi akciókat várták, plusz a Halo 4-hez közeli megjelenés is árthatott az eladásoknak. Ettől függetlenül az egész évre nézve úgy vélik, 15%-kal teljesíthet rosszabbul a Black Ops 2, mint a tavalyi Call of Duty, és mivel az Activision éves bevételének 40-45%-áért felel a játék, ez nyilvánvalóan aggasztó.


Itt a rendes Company of Heroes 2 előzetes

Végre alaposabban belemerülhetünk a Company of Heroes 2 játékmenetébe az első igazán nagy anyaggal, ahogy azt a fejlesztők beígérték. A PC-s stratégiai játékok egyik legnagyobb ígérete márciusban kerülhet a boltokba.



Hacker fedi fel a Wii U specifikációit

Egy Marcan néven futó hacker, aki jelenleg a Wii U-t próbálja megdolgozni, Twitteren adott ki néhány információt a konzol hardverével kapcsolatban. Azt nem tudjuk, mennyire lehet megbízni ezekben, de mivel a Nintendo nagyon hallgat a részleteket illetően, bármi apróság érdekesnek tűnhet. Marcan szerint a konzol processzora 1,24GHz-en pörög, ami 2GHz-cel kevesebb, mint az Xbox 360 és a PlayStation 3 processzorának órajele. Habár a pontos architekturális felépítést nem ismerjük, így az órajel magában keveset árul el, de ezek alapján valamennyire értelmet nyer, miért ostorozza a legtöbb fejlesztői, élen a Metro: Last Light programozóival a gyenge processzort. Ezen kívül Marcan még azt közölte, a GPU 550MHz-en jár - a grafikus teljesítményt és a memória mennyiségét egyébként a legtöbb fejlesztő elégnek találta, ám a gyenge CPU miatt sokan úgy vélik, a Nintendo új konzoljának életciklusa jelentősen lerövidülhet az újgenerációs gépek startja után.


Újra fejlesztés alatt az inSANE?

Guillermo del Toro nagy jövőt jósolt az inSANE-nek, ugyanakkor azt ő is belátta annak idején, hogy a fejlesztés hosszú és nehéz lesz. Ezt pedig a THQ a jelenlegi anyagi körülményei között már nem tudta bevállalni valószínűleg, így Jason Rubin a cég átalakítása közben több más címmel együtt leállította a fejlesztést. Most olyan információk szivárogtak ki, melyek szerint a projekt átkerült egy másik stúdióhoz, bár azt egyelőre nem tudni, hogy melyikhez. Azt tudjuk, hogy del Toro korábban nagyon hangoztatta szimpátiáját a Valve-vel, így az sincs kizárva, hogy végül ők fejezik majd be a játékot - Gabe Newell cégének mind a technikai, mind az anyagi feltételei megvannak ahhoz, hogy végigvigye a projektet.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. gezu1025
2012.11.30. 22:25
Erősnek tűnik a jövő év RTS felhozatal terén. Rome Total War 2, Company of Heroes 2 és Sim City is. Remélem beváltják a hozzájuk fűzött reményeket.

Azért illene még az SC2 kieget is említenem, de az a szememben inkább patch/mappack (pár sor B filmes storyval), mint új teljes játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. havmen
2012.11.30. 22:47
Na ez az a Splinter Cell amit imádok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Emberfej
2012.12.01. 00:02
Codoknak nem csoda hogy csökken a népszerűsége, ha az ember vesz egy játékot akkor elvárja hogy egy év múlva is legyen hozzá online szerver ami a codok többségéről nem mondható el.

Évek óta nem volt semmi igazán jó rts, kétlem hogy pont egy folytatás sikerülne erősre.

Tomb Raider viszont ígéretesnek tűnik, square enix mostanában nem szokott mellélőni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kullo1
2012.12.01. 00:40
Emberfej nem azért hogy kötekedjek ,de még az MW4es szerverek is élnek,és többi bőven életben van,tört szerókról ne is beszéljünk.Bár szerintem az a 2 nap alatti 500millás bevétel már simán nyereséges a kiadónak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Janus27
2012.12.01. 00:47
500 mikulás kevés neki, bárcsak az én cégemnek lenne egyszer 500 miillió dollár bevétele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. boczko1
2012.12.01. 08:04
Javítani kéne a "Szinte kész volt a Battlefield 3"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kray
2012.12.01. 09:04
Boczko1 vágod, hogy miről beszélsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. David1992
2012.12.01. 10:03
90%-ig kész volt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zsolt200
2012.12.01. 10:18
Kray:
Vágja hogy miről beszél mert mielőtt belépnél a hírbe Battlefield 3-at írnak Battlefront 3 helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. myckie2
2012.12.01. 15:47
kullo1 MW4? Jövőből jöttél ember? Amúgy igen, élnek még az MW2-es szerverek is de, hogy k*rvára kevesen játszanak vele az is 100%. A Cod2 és Cod4 még mindig a lista élén van játszott órák számával. De persze csak xfire adatok. Steamen más a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!