iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.06.24.

Dátum | 2013. 06. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Gran Turismo 6 - évfordulós kiadás Különleges Anniversary Editiont kap a Gran Turismo 6 a sorozat 15. évfordulójának alkalmával. A cucc egy különlegesen kinéző fémtokban érkezik a játékkal, 1 millió in-game kredittel, 20 különleges festésű és némileg felpiszkált autóval, spéci in-game versenyruhával, sisakkal és avatarokkal, az Apex II néven futó game guide-dal. Ezen kívül minden előrendelőnek (akár a sima, akár az évfordulós kiadásra) jár majd néhány bónusz autó, ezek azonban az előrendelés helyétől függően változnak.

Nem készülhetett volna el az új Mirror's Edge a mostani generáción Patrick Soderlund az Electronic Artstól elmondta, már régóta gondolkodtak egy Mirror's Edge-folytatáson, sőt, több éve már egy kisebb csapat elkezdett prototípusokat készíteni. De az igazi áttörést szerinte akkor érték el, amikor a DICE-tól Sara Jansson összeterelte őt és Karl-Magnus Troedssont, majd mutatott nekik egy ötletet, amitől letették a hajukat. A dolog annyira lenyűgöző volt, hogy egyrészt mindenki úgy érezte, azonnal neki kell állniuk elkészíteni, másrészt pedig tudták, mindez csak a következő generációs konzolokon lehetséges. Soderlund egyébként felfedte, hogy az eredeti Mirror's Edge-ből 2,5 millió darabot adtak el, és sosem volt kérdéses, hogy készítenek belőle új részt. "Az egész cég mögötte állt." - fejezte be. Lehetnek mikrotranzakciók a Destinyben? Nos, erre egyelőre nem kaptunk választ, de mivel a játék a Guild Wars 2-höz hasonló hibrid MMO, nagyon is lehetségesnek tartják a játékosok, akik egy kérdezz-felelek szekcióban meg is kérdezték a Bungie-t. A stúdió nem adott konkrét választ, pusztán annyit árult el, hogy a Destinyben minden jutalmat megszerezhetsz ha játszol, főleg akkor, ha jól játszol. "Az ellenfeled bundájából fogok kivájni a jutalmat, miután a földbe döngölted a kedvenc helyszíneiden." - folytatódik az idézet. Ez tehát azt jelenti, hogy minden megszerezhetünk a játékban magunktól is, azonban nem zárja ki, hogy ha fizetünk, akkor mindez egy kicsit gyorsabban megy majd. A Bungie megerősítette egyébként, hogy a játék pre-alfa fázisban leledzik, ami azt jelenti, hogy már működik, és éppen ezerrel töltik fel tartalommal, valamint az utolsó cseppet is kifacsarják a teljesen új engine-ből. Ilyen lesz az Xbox One hivatalos headsetje Maga a cucc eléggé hasonlít az Xbox 360 hasonló készülékére, csak persze azért kicsit jobban néz ki. Találunk rajta hangerőszabályzó, és egy némítás gombot is azon a részen, ahol a kontrollerbe csatlakozik, és a minősége a Microsoft ígérete szerint jóval magasabb lesz, mint az elődé. A headsetet egyébként nem adják alapból a konzolhoz.

Adrian Chmielarznak sem tetszik, hogy visszafordult a Microsoft Cliff Bleszinski után a People Can Fly egykori vezetője, Adrian Chmielarz is kifejtette véleményét a használt játékokkal kapcsolatban, és hogy miért lett volna jó a Microsoft-féle korlátozás. Nos, az úriember szerint a lényeg az, hogy ameddig a használt játékok piaca nem hal ki, a készítők kénytelenek lesznek mesterségesen kiterjeszteni egy-egy játék életét. Ezek a mesterséges dolgok a DLC-k, és a mikrotranzakciók, melyeket Chmielarz elmondása szerint a fejlesztők sem szeretnek. Ők is a következő játékon akarnak dolgozni a DLC-k helyett, és bűnösnek érzik magukat, amiért bevetik azokat a pszichológiai trükköket, melyek mikrotranzakciós vásárlásokra fogják késztetni a játékosokat. Mint ahogy egyébként a dizájnerek sem szeretik, hogy a már meglévő terveiket át kell alakítaniuk a mikrotranzakciók köré. "Azt hiszitek, a fejlesztők nem tudják, hogy ezektől csak rosszabbak lesznek a játékok? Higgyétek el, tudják!" Chmielarz szerint a 60 dolláros játékoknak ki kell halniuk, és ez csak a használt piac kiiktatásával lehet. Csak ekkor lehet elkezdeni kísérletezni, lejjebb vinni az árakat, és követni, hogyan reagálnak a vásárlók. "Mindez csak online működik, a GameStopban sosem fog. A GameStop a saját érdekeit nézi, neki a minél drágább játékok jelentik az üzletet." - mondta a Bulletstorm egykori fődesignere, majd hozzátette, senkit nem érdekelne a "tulajdonjoga", vagy a "megosztás, kölcsönadás megszorítása", ha a játék olcsóbb lenne, elvégre senki nem rinyál azért sem, ha egy mozijegy áráért egy rossz filmet lát, ráadásul csak egyszer. Diablo III: négy játékossal PS3-on A játékot az új vezető fejlesztő, Josh Mosqueira mutatta be még az E3-on, azonban csak most kerüli hivatalosan a video. Nos, erre számíthatunk, ha négy játékossal vágunk neki a kalandoknak PS3-on. Egy képernyő, ahogy azt kell!
Gondolatvezérléssel működő Pong David Schwarz, a Duke Univeristy Ph.D-s diákja fogta magát, és létrehozta a gondolatvezérléssel működő Pongot. A cuccot a Summer Science Sleuths néven futó eseményen mutatta be, azt demonstrálandó, hogy milyen mókás is tud lenni, ha a gondolataiddal tudsz vezérelni valamit. A gyakorlatban a játékosnak pusztán annyit kell tennie, hogy arra kell gondolnia, hogy az Pong "teniszütője" felfelé, vagy lefelé mozogjon. Ehhez mellesleg fejre erősíthető elektródás készülékre van szükség, amivel aztán érzékelni tudja a gép az agyhullámokat. Lehet jelentkezni a Project Spark bétára A Project Spark a Microsoft E3-as konferenciájának egyik ékköve volt, ráadásul keresztbe-kasul játszhatunk PC-n, tableten, Xbox 360-on és Xbox One-on is. Ha korai betekintést szeretnél nyerni a játékba, akkor megpróbálkozhatsz bekerülni a bétatesztbe. Battlefield 4 - a Frostbite 3 ereje A DICE egy kifejezetten a Frostbite 3 motorra fókuszáló Battlefield 4 előzetest adott ki. Habár valójában igazi játékmenetet látunk, közben azért megtudhatjuk, melyek az engine új képességei, és ezek hogyan teszik a háttérben ilyen látványossá a játékot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. Emerich
2013.06.24. 22:48
Egyre nagyobb különbségeket vélek felfedezni a frostbite 2 és 3 között, szépen mutat. Bár jobb lett volna a 2,5 elnevezés. Mindenesetre várom a bf4-et és kíváncsi vagyok más játékból mit hoznak ki ezzel a motorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Balucsek
2013.06.24. 22:51
Valahogy régen sose voltak DLC-k nem voltak mikrotranzakciók a játékokat nem kellet licenszekkel ráerőszakolni a játékosra bárki bármikor eladhatta és még csak DRM-ek sem idegesítették a vevők életét, mégsem látszott ez meg a játékok minőségén sőt rengeteg olyan cím készült melyet még 10-15 év távlatából is szívesen leporol az ember és újra végig játssza/elhülyül benne néhány órát mivel újra játszhatóak voltak nem egy agyon drótozott kemping ami első kör után nem tud újat mutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim Baluc...
2013.06.24. 23:11
10-15 évvel ezelőtt nem került annyiba megcsinálni egy játékot mint ma egy filmet ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozef8
2013.06.24. 23:12
Balucsek:
Nekem is vannak kedvenc játékaim. És igen, nagyon tud szórakoztatni egy PS1-es széria PC-n emulátorral is, mivel szerettem, és tényleg jó játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Norbert09
2013.06.24. 23:37
Asagrim: Nem fordítva akartad ezt írni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim Norbe...
2013.06.24. 23:44
Nem, de mindkét olvasatban van értelme, az pedig az, hogy rohadt drága ma játékot fejleszteni, azért van DLC, meg mikrotranzakció, meg rókabőr.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. NovaTerra
2013.06.25. 00:14
10-15 éve nem is termeltek annyi hasznot. CoD minden évben megdönti a rekordot. Egy hétvége alatti szórakoztató ipari bevételt nézve is. Pedig abba a kategóriába a filmek is benne vannak.

Egyébként nem véletlenül van minden napra valami battlefield. A marketing többe kerül, mint a fejlesztés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim NovaT...
2013.06.25. 01:02
"10-15 éve nem is termeltek annyi hasznot."

És mi a gond azzal, hogy a kiadás arányában próbálnak bevételt termelni? Elköltöttem 10x annyi pénzt meg fél év helyett három évembe került ötször annyi emberrel megcsinálni, aztán elégedjek meg annyi bevétellel amit 15 éve kaptam? Nem sántít ez neked egy kicsit?

"A marketing többe kerül, mint a fejlesztés."

Okkal. Ha 50 millából elkészült a játék, az addig 50 milla veszteség míg el nem sikerül adni. Erre egy sajtótájékoztató édeskevés, azt a játékot reklámozni is kell. A szórakoztatóipar egy nem elhanyagolható százaléka pedig kizárólag reklámbevételekből él.


Summa summarum, itt nem azzal van baj, hogy sokadik rész, sokadik DLC, sokadik mikrotranzakció. A gond akkor van ha eleve, tudvalevően bugosan adnak ki valamit, ha első nap kiadják a kihagyott tartalmat fizetős DLC-ként stb.


Próbáljuk megkülönböztetni a szükséges és szükségtelen üzletstratégiát, és nem élből fikázni mindent!

Jelenleg ott tartunk hogy a szórakoztatóipar zsákutcába került, mert annyira drága előállítani bármit is, hogy nem mernek kockáztatni. Van új ötlet dögivel, de se film, se játék nem meri bevállalni, biztosabb bevételt hoz a remake/reboot, meg a következő rész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. NovaTerra Asagr...
2013.06.25. 02:18
Te hoztad fel, ezt: "10-15 évvel ezelőtt nem került annyiba megcsinálni egy játékot mint ma egy filmet ..."

Erre írtam én ezt: "10-15 éve nem is termeltek annyi hasznot."

Nehogy már meg kelljen magyaráznom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Shinjiii
2013.06.25. 07:37
Mirror's Edge mögött sohasem álltak, hiszen elvileg veszteségesnek ítélték az eladásokat akkoriban. Ezért is ért ekkora meglepetésként mindenkit a folytatás, mert ha mindig is tervezték, akkor nekünk nem konyult volna a szánk egészen eddig. K**** a******t, hogy mindenhol hazudnak ezek a disznók!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Shinjiii
2013.06.25. 07:50
Egyetértek Asagrimmel. Már nem tudom, ki hozta fel ezt először, de pár napja/hete láttam egy cikk alatt 1 hasonló hozzászólást, amiben azt írja a gyerek, hogy a 40 éves üzleti modellel már kurvára nem könnyű a fejlesztőknek/kiadóknak. Szóval mióta ez a tény rögzült bennem, azóta nem ugatok, ha valami fizetős, mert ha belegondolok, tényleg rohadt sok munka és pénz manapság bármibe is belekezdeni.

Bár az első hozzászólásod Asagrim nekem sem egyértelmű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MrFox
2013.06.25. 13:29
A fejlesztőknek mindegy, hogy azért nem veszik a játékukat mert drága, vagy mert nem tudja eladni használtan az user. A kiadások csökkentésébe meg a Sony példája a jó, aki elengedi / csökkenti a liszenc díjakat a konzolára bizonyos feltételek mellett. A mikorfosnak ilyen az eszébe sem jut, még a szar directx után is pénzt kér, még jó, hogy ott az opengl mint ingyenes alternatíva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Balucsek
2013.06.25. 13:46
Azért mikor azt írjátok milyen sokba kerül most a fejlesztés azt ne felejtsétek el, hogy olyan programozói könyvtárak jelentek meg és programozói környezetek hogy nyomsz egy ctrl+space-t és még a hátsódat is kitörli a gép és akkor az előre készített game enginekröl ne is beszéljünk persze pénzbe kerülnek, de olcsóbb mint elölről megírni ugyan azt. És egy marha fontos dologról mindenki megfeletkezik hogy csak a PC piac az utóbbi 10-15 évben több mint 6 szorosára nőtt, így jóval több a vevő, és akkor a konzolokról ne is beszéljünk... És régen is lehetett nagyot bukni sőt sokan buktak is rengeteg stúdió tűnt el a süllyesztőben mégsem okolták a szemétláda vásárlókat, hogy sok idióta nem veszi a játékukat, mert inkább használtat vesz, meg azok az analfabéta vásárló nem értékeli a munkájukat, mert az nekik nem tetszik... A gond az hogy a stúdiók és az ilyen nagyon "okos" fejlesztők a kiadójuk felé nyalnak akik belőlük élősködnek és mutogat azokra a pofátlan vásárlókra akikből él ahelyett, hogy a vásárlókat próbálná meggyőzni és a gép elé leültetni a játékukkal, mert a vásárló sem hülye ha megosztják vele a jó ötleteket lenyűgözik és úgy érzi ez a stúdió egy MUST HAVE kategóriás játékot képes készíteni már előre megtudják fejni a vevőket. Lásd StarCitizen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MrFox
2013.06.25. 14:16
Balucsek jól beszélsz. Ott pl. az Unreal engine, ingyenes letölthető, maximum akkor kerül pénzbe ha árulják azt amit csináltak vele. Ma már semmit sem kell a nulláról felépíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii
2013.06.25. 15:19
Dehogynem kell. Azért, mert pár cég még ragaszkodik a régi engine-khez, az nem azt jelenti, hogy minden játékot azokra kell írni. Halomra jönnek az újak, mert az előzővel már nem tudják teljesíteni az elképzeléseiket (anno AC3, most CoH2 és még sok más).
Amúgy meg ellened szólva, ha meg marad az engine évekig (pl. CoD ugyebár), akkor meg sír a szád, hogy milyen már bakker, 10 éve ugyanaz, és elavult.

Akkor nektek mi a jó?

Nem csodálkozom, hogy a játékipar nagyjai nem tudják mit csináljanak, ennek a marhacsordának semmi se jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. myckie2
2013.06.25. 16:04
Shinjiii +1
Sokáig az volt a téma, hogy nem lesz folytatás, mert veszteséges volt a játék, most hopp hirtelen nyereséges. Az első rész tetszett, de őszintén kíváncsi vagyok, hogy mi az a világmegváltó dolog amiért belefognak egy rebootba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Balucsek
2013.06.25. 16:35
Shinjiii: egy szóval sem mondtam, hogy ugyan azt a motort nyüstöljék a stúdió kihalásáig. 2-3 évente jön új engine pl frostbite 1-2 cryengine 1-2-3 unrealengine 1-2-3-4 és még rengeteg más engine létezik, sőt ha megnézed pl a cry engine 3 szinte teljes mértékben kompatibilis CE2-vel (és szerintem többnyire ez jellemzi a többit is) szóval a régiben megírt kódokat sem kell újra kezdeni az alapról ha esetleg fejlesztés közben váltanának. Egy szóval sem mondtam, hogy saját enginet használjanak, sőt, inkább ne, ők foglalkozzanak a játék elkészítésével és csak finomhangolják azt az adott projecthez. De ha alaposan megnézed a címeket egy két COD szériás címen kívül sehol sem használnak manapság teljesen saját motort, többnyire a legkülönbözőbb játékok osztoznak egy-egy motoron. Pl az elmúlt napokban nyafogó Cliff Bleszinski és a mostani Adrian Chmielarz sem használt soha saját motort a játékok fejlesztésekor, mindketten UE-t használtak a fejlesztés során...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. punchman
2013.06.25. 20:19
Balucsek

Gondolod, hogy ma a játékot többnyire programozók fejlesztik? Ha a kiadó adja a pénzt, akkor szerinted ki diktál? Talán a filmipar nem pont ugyanígy működött, illetve működik most is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUFEUR
2013.06.25. 20:40
Valaki érti azt, hogy a Mirror's Edge 2 miért nem készülhetett el jelenlegi generációra? Oké, hogy hardveresen sehol sincsenek, de ha BF4 meg minden legújabb játék elmegy a mostani konzolokon, akkor egy ME2-nek mi az akadálya?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Shinjiii
2013.06.26. 10:13
Hát igen Balucsek, így kéne, hogy működjön, de mivel nem ők diktálnak, ahogy azt alattam is írták már, akkor azzal sajnos sem mi, sem a fejlesztők nem tudnak mit csinálni... De szerintem egy Frostite/ CryEngine 1-2-3-4 sem mind "új" motor, hiszen a régit csiszolják. Ennyi erővel a CoD esetében is mindig új az engine, hiszen van módosítás az IW Engine-en minden esetben.

Ezt a ME 2 generációs maszlagot én sem értem, szerintem csak valami nagyot akarnak mondani, mert akkor lesznek ők a királyok. : )
Furcsa, hogy hirtelen az egekbe emelték az eddigi nemezisüket... Érdekes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!