iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.07.08.

Dátum | 2013. 07. 08.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Külön csapat dolgozik a Call of Duty második képernyőre hozásán Mark Rubin, a játék producere beszélt arról, hogyan hoznák el a Call of Duty-élményt a második képernyőkre a következő generációs konzolokon. Konkrétumokról egyelőre nem beszélt, de azt elismerte, hogy a kihívás nagy, elvégre a játék igen tempós, így eközben elnézni a fő képernyőről egy második képernyőre bizony nem magától értetődő. Rubin elmondta, a generáció további éveiben többet ki tudnak majd ebből hozni: "Minden új generáció indulásánál először csak a lábujjainkat tesszük a vízbe, majd onnan megyünk beljebb." "Egyébként egy teljes részlegünk, gyakorlatilag egy stúdiónk dolgozik azon, hogyan hozzuk el a Call of Dutyt a második képernyőre. A Beachhead csoportunk keményen munkálkodik ezen, de sok dolog a multiplayerhez kapcsolódik, így erről egyelőre nem beszélhetek." Előzetesen a Pacific Rim-játék A nyár egyik leglátványosabb filmje lesz a Pacific Rim, ám a játékadaptációban nem vagyunk biztosak. Maga Guillermo del Toro is azt mondta, ez a játék nem feltétlenül lesz az, amit ő is látni szeretne, ám később nem tartja kizártnak, hogy játékok útján bővüljön az univerzum.
The Elder Scrolls Online - PS4-re és X1-re könnyebb portolni A játék a PC mellett érkezik PS4-re és Xbox One-ra is, ami jogosan veti fel a kérdést: mennyire könnyű / nehéz portolni PC-ről a következő generációs konzolokra? Nos, a kérdést fel is tették a Bethesda egyik fejesének, Pete Hinesnak, aki nem volt rest válaszolni: "Nem kifejezetten könnyű, de könnyebb, mint a korábbi konzolokra. Nem a Microsoftot vagy a Sonyt próbálom bántani, de ezek a gépek gyakorlatilag erős PC-k, legalábbis felépítésüket nézve. Habár még mindig nem készültek el, fejlesztés alatt állnak, már most könnyebb rájuk játékot készíteni." Ettől függetlenül Hines szerint még mindig vannak problémák, a keresztplatformos játék például nem fog összejönni. Hines szerint a PC és a Mac fog együttműködni, de az Xbox One és a PlayStation 4 képtelen rá - az egész helyzetet egy rémálomnak nevezte. Érdekes módon külön megkérdezték, mi a véleménye az Xbox One-ról: "Azt kérdezed, hogy szeretnénk-e az Xbox One-ra fejleszteni? Igen. Ez egy kifejezetten robosztus gép, amin rengeteg menő dolgot lehet elkészíteni." Jelen formájában nehéz lenne kiadni az Xbox One-t Japánban A Microsoft Japan elnöke, Yasuyuki Higuchi beszélt erről a 4Gamernek. "Az Xbox One kifejezetten a nyugati életstílus kiszolgálására készült, és egyelőre még gondolkozunk rajta, hogy jelen formájában megjelenjen-e egyáltalán Japánban. Olyan dolgokat kell kitalálnunk, mint a zenei és videós szolgáltatások, melyek országonként eltérőek. Őszintén szólva jelen formájában nehéz lenne kiadni Japánban." Az Xbox 360 igazából sosem aratott komoly sikereket a szigetországban, a Sony és a Nintendo konzoljai többszörösen felülmúlták eladásokban. Ehhez persze annak is köze van, hogy a konzolra megjelenő játékok tetemes része egyszerűen hidegen hagyja a japánokat. "Olyan tartalmakat kell készítenünk, melyek érdeklik a japánokat. Mi az ami most a legjobb, mire reagálnának jól a jövő japán vásárlói? Milyen tartalmakat szeretnének?" Japánként Higuchi is elismeri, hogy a szigetországnak tartalmat készíteni nagyon nehéz, mondandóját így zárta: "Már szinte elcsábulok arra, hogy ötleteket kérjek." Sam Fisher gázüzemben Egy Louisianában található, természetes gázokat feldolgozó üzemben tevékenykedik Sam Fisher, vélhetően nem egy helyi dolgozó minőségében. Kifejezetten in-game akciót láthatunk, Fisher spéci képességeivel és lopakodásával.
Egér és billentyűzet támogatással jöhet a Battlefield PS4-en Semmit nem jelentett ki egyelőre a játék producere, Aleksander Grøndal, pusztán egy kérdésre annyit mondott, hogy mivel a PC-s játék nyilván támogatja a címben szereplő két perifériát, nem lenne nagy dolog ezt megoldani konzolokon sem. "Egyelőre semmit nem mondhatok a next-gen konzolokkal kapcsolatban, de ha van értelme ezt megcsinálni a Battlefield univerzumban, a játékban, akkor megfontoljuk." Más irányba mehet a Saint's Row A Saint's Row design vezetője, Scott Phillips elmondta, a negyedik rész lezárja a sorozat történetét és karaktereit, így a következő részeknek már más irányba kell majd elmenniük. Hogy merre, azt még ő sem tudja pontosan, de azt tudja, hogy nehéz lesz az eddigi részeket überelni, bár a harmadik rész után is ezt gondolta a csapat: "Emlékszem, azt mondtam a brigádnak, nem tudom, hogyan fogjuk mindezt felülmúlni. Elvégre volt egy küldetésünk a Marson, volt repülőgép-hordozónk, voltak zombik. Hova tovább?" Végül aztán a csapat elment nyaralni, és mikor visszatértek, friss ötleteket kezdtek el bedobálni. Ekkor találták ki, hogy a negyedik részben legyenek szupererők: "Erről mindig is beszéltünk. Frankó lenne olyan gyorsan futni, mint egy autó, vagy éppen átugrani egy épületet, esetleg az elménk erejével felkapni valakit, és átdobni a fél városon." - mondja Phillips, aki szerint innentől már szinte maguktól kezdtek jönni az újabb és újabb ötletek. Kitalálták, hogy a játékos az elnököt irányítsa, hiszen valami magasabb "szint" kellett, mint egy celeb, illetve az is ekkor jött, hogy idegenek ellen kelljen harcolni, akik megfelelő kihívást nyújtanak. "Pontosan így gondolkozunk. Valamit csináltunk eddig, most pedig ehhez hozzá kell adnunk még egyet. Még jobbnak kell lennünk." A jövőben azonban már más dolgokon kell agyalniuk. "Ha lesz is a jövőben Saint's Row - amit erősen remélünk, hiszen reméljük, hogy a rajongóink velünk maradnak -, akkor annak már más irányba kell mennie." Fel akarta vásárolni a Zyngát a Microsoft? Don Mattrick Xbox-vezér a Zyngához távozott, ezt tudjuk. Azt azonban nem tudtuk, ám viszonylag megbízható források állítják, hogy Mattrick egy időben komolyan tárgyalt a Zyngával arról, hogy a Microsoft felvásárolja a céget. Mindez egyébként még 2010 tájékán történt, amikor a facebookos játékok igazán kirobbantak, így a Zyngának igen-igen jól ment a szekér. Végül az egészből nem lett semmi, azonban Mattrick és a Zynga ügyvezetője, Mark Pincus jó barátokká váltak - mindketten nagy motorosok ugyanis, és azóta is rendszeresen indulnak közösen motoros túrákra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. myckie2
2013.07.09. 07:37
Az egér és bill támogatás lenne maga a megváltás, de a joy-osokat ellehetetlenítené.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szefmester
2013.07.09. 09:50
Hát igen... az egér+bill támogatással mehetne keresztplatformos csatázás.. de akinek meg nincs az meg sírna hogy ő nem tud lőni de jobban tud lopakodni mert az analóg karral finomabb a mozgás... De nem baj, majd jön a hős Mr Fox és jól megmondja hogy mi vagyunk a bénák és igenis jobb a gamepados irányítás (persze szerintem ki nem merné próbálni PC-s multi közben a gamepados irányítást).

És a Codban a második monitort hova raknák? Vízszintesen vagy függőlegesen? Hanyagoljuk már ezt mint innovációt... A végén majd leszimulálják hogy sisakban vagyunk, és a jobb szemünk látóterét kitakarják egy izével ami csak akkor működik amikor távirányít valaki valamit, vagy bekapcsolja az éjjellátót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Jimmy9082
2013.07.09. 10:03
az igaz de meg lehetne azt is oldani hogy a szerverek 2 részre legyenek bontva pl
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2013.07.09. 11:04
Nyilván meg lehetne, de azért érdekes lenne ha ez valahogy kimaradna a fejlesztők részéről, és csak a támogatás marad meg... pláne ha az aim assist, meg auto aim segítség is megmarad az egereseknek. Már látom hogy a játékkal az első héten vagy 2-3 patch csak erre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. HUFEUR
2013.07.09. 11:05
Remélem ebből az egér+billes dologból nem lesz semmi. Akinek nem tetszik a joystick az amúgy is PC-n játszik, PC-seken kívül szerintem egy konzolosnak sem jutott még eszébe mondjuk BF3 közbe, hogy de jó lenne most ha egérrel irányíthatna.
Vagy ha mégis megvalósítják akkor mindenképp el kell különíteni őket, mert a joystickosoknak nehéz lenne akár csak egyet is ölniük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. morgyi
2013.07.09. 11:20
Mutasson már valaki olyan embert 2013-ban akinek nincs legalább egy egere és billentyűzete otthon, ha lesz egér+bill támogatás a gamepad-esek jelentős kisebbségben lesznek szerintem, na meg más játékokban is terjedhetne, legalább lennének értelmes stratégiák konzolon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MrFox
2013.07.09. 11:31
Szefmester : te csak egyszerűen szánalmas vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MrFox
2013.07.09. 11:34
Leírom lassabban, hátha így megérted: a gamepados irányítás FPS-ben élethűbb, sokkal jobban átadja a játékélményt. Mert az életben sem célzol pixel pontosan egy bolond módjára rángatott fegyverrel, és nem fordulsz hátra 0,2 másodperc alatt, és nem futkározol mint a mérgezett egér. Az egeres billentyűs FPS nem játék, hanem rohangászós exceles célbaklikkelés.

É r t e d P i s t i k e ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Shinjiii
2013.07.09. 11:49
Igazad volt, Szefmester. Szétmegyek a Róka Úrtól!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. creedszl
2013.07.09. 11:50
MrFox még szerencse hogy egy játékról beszélünk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii MrFox
2013.07.09. 11:58
Ez talán még értelmes érv is lehetne, csakhogy nem háború-szimulációról beszélünk. Egy autós játéknál sem élethű az, hogy nyomsz 4 iránygombot + a space-t a nitrónak. Nem utolsó sorban az IstenSony analog karjai sem túl realistikusak, ha arról van szó. Ez játék, nem pedig az élet, nem tudom ezen mit nem lehet megérteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 0rigami
2013.07.09. 14:05
Az egér+bill kombó sztem sok Pc gamert rántana át konzol oldalra - természetesen nem a kemény magot - és valóban, stratégiai oldalon is sokat hozna a konyhára.

Egér kontra gamepad: az egérrel eredményesebben lehet megcsinálni azt, amiről az FPS (is) szól, mert ugye "ösztönösebb", pontosabb vele a vezérlés/irányítás. Persze ezzel nem azt mondom, h a pad játszhatatlan, de valamiért nem azon rendeznek versenyeket sem...
Az élethűség meg csak a játszhatóság határáig érdekli az embereket, elvégre ez egy játék, egy szórakozás! Sehol sincs sírás azért, mert egy "flashbang" gránáttól nem 5-10 percig vagy vak és süket, illetve ha lesebződsz a medic 2 mp alatt újra fullra húz a 2-3 hét lábadozási idő helyett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2013.07.09. 16:32
0rigami, azt se felejtsd ki hogy akkor a netezési képessége is jelentősen megnőne a gépnek. Hiszen akkor hosszabb szövegeket lehetne gyorsabban is begépelni.

Róka úr csak egy gyors példa... fogj egy légpuskát, menj ki a haverjaiddal valami csendes és biztonságos helyre, és pakoljatok ki dobozokat a terepre, ha erdőben csinálod külön élmény. Majd a lelkes versenyző induljon el és kezdje el lelövöldözni a dobozokat. Hidd el.. senki sem fog fix szögsebességgel forgolódni és nézelődni (oké az analóg kar miatt lehet +-25% eltérés akár), hanem célra tart és nézelődik, amint meglát egy dobozt azonnal rácéloz és lő, nem pedig szép komótosan ráfordul és a célzás rásegítés meg majd ha már közel van a célkereszt odaugrasztja az irányzékod.
De ha ez a játék nem jön be, akkor próbáld ki az agyaggalamb lövészetet. Nehezítésként leengedett fegyveres indulóállással, vagy fordulásból indítva.. majd akkor észre fogod venni hogy az emberek hirtelen céloznak és lőnek, már már reflexből nem pedig szép komótosan. Ha nem fogod ezt fel az már nem az én hibám...

Jah és csak hogy hozzád hasonló is legyek kicsit: Az ember nem pixelekben látja a valóságot, ezért valóban nem céloz pixel pontosan... ebben legalább igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MrFox
2013.07.09. 19:27
Shinjiii kövesd a gazdit, okooos kutya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MrFox
2013.07.09. 19:28
Szefmester : én tényeket írtam le, te pedig nettó hülyeséget (megint).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. morgyi
2013.07.09. 23:02
MrFox te írsz marhaságokat. Sportoltál már valamit életedben? Ott is szépen lassan komótosan fordulsz el pl a labdáért fix sebességgel, vagy hirtelen elfordulsz és elkapod?
Amúgy meg nem véletlenül nem sikerült kiirtani az egeret a pc piacról semminek (nem a tapicskolásnak sem...) és évtizedek óta változatlan, talán mert a legkényelmesebb és legjobb mutatóeszköz. Nem azért nincs globális bill+egér támogatás konzolon mert rossz lenne, és hülyeség, hanem mert hatalmas konkurencia. Senki sem venne tabletet, laptopot vagy pc-t ha a játék mellett fb-ozik böngészik filmezik, azt kiváltaná a konzol teljes mértékben, még alap doksikat is tudnál gyártani hiszen ottvan rá pl a google docs.

És jó lenne ha visszafognád magad, hogy kit kutyázol le... A színvonalat meg kellene tartani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!