iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.08.01.

Dátum | 2013. 08. 01.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Már készül a következő generációs Tomb Raider Már a Comic-Con-on is elhintette a Tomb Raider-képregényeket író Gail Simone, hogy valószínűleg azért titokban készül a játék folytatása is, a képregények pedig a két rész közötti átvezetésként fognak szolgálni. Most azonban a Square Enix európai és észak-amerikai fejese, Phil Rogers hintette el a cég hivatalos blogján, hogy bizony már egy jó ideje dolgoznak a Tomb Raider következő részén, a next-gen konzolokra. "A jövőben több választást, több támogatást és több platformot nyújtunk majd a játékosoknak, akik új dolgokat próbálhatnak ki a kiadó termékeiben. De bármilyen platformról is legyen szó, igyekszünk majd magasra helyezni a minőségi lécet. Úgy érezzük, hogy a játékosoknak minimum ezt kell elvárniuk a Square Enix-től." - írta Rogers, aki megerősítette, hogy a Square Enix újra a minőségi címekre fog koncentrálni. Basement Crawl - labirintusos akció PS4-re A launch címek között lesz PlayStation 4-en a Basement Crawl, így nem ártana többet tudnunk róla. Peter Bielatowicz, a játék kreatív igazgatója, és a Bloober Team alelnöke is így gondolta, és mesélt kicsit róla. Ezek szerint a játék lényege az lesz, hogy csapdákat állítsunk fel, melyek maguktól is működésbe léphetnek, vagy a játékos is aktiválhatja őket annak érdekében, hogy komoly sebzést vigyen be a többi játékosnak. A Basement Crawl ugyanis alapvetően a multiplayerre van kihegyezve, bár single player is elérhető lesz benne botokkal, illetve a botok beszállhatnak a hiányzó játékosok helyére is. Bielatowicz szerint az inspirációt olyan címek nyújtották, mint a Spy vs Spy és a Bomberman, és igyekeznek a retro klasszikusok hangulatát visszaadni, csak modernebb köntösben. A Basement Crawl alapvetően 2,5D-s lesz, dinamikus kamerákkal, de a klasszikusokat fogják idézni a játékmódok és a mechanikák is. A készítők célja ugyanakkor, hogy a szerintük a mai játékokban túlzottal jelen lévő szerencse faktort és a karakterfejlődés szükségességét kiiktassák, és így a játék amennyire csak lehet a játékos képességein múljon - ez bizony egy hardcore anyag lesz. "A játékosnak minden pillanatban kontrollja lesz a történések felett, és habár véletlenszerűen is nyomkodhatod a gombokat, az igazán jó játékosok meg tudják majd csillogtatni a tudásukat." Forza Motorsport 5 - 600%-kal több AI a felhőből A Turn10 kreatív igazgatója, Dan Greenawalt beszélt kicsit az E3-on bemutatott Drivatar rendszerről, mely a játékosok vezetési stílusa alapján kialakított mintákból fejleszti a mesterséges intelligenciát. Greenawalt szerint ez egy hatalmas lehetőség a Forza számára: "Amikor egy tanulásra képes neurális hálózatod van, akkor a több számítási kapacitás mindig előnyös, hiszen így jelentősen több információt tudhatsz feldolgozni, és nem kell mindennek valós időben történnie a felhasználó hardverén. És így több ereje marad az Xboxnak a grafikára, a hangokra, vagy más számításokra." "Így tehát ahelyett, hogy a doboz erejének 10 vagy 20%-át az AI-ra használnánk fel, ráfordíthatunk 600%-ot is a felhőnek köszönhetően. Így ez a 10 vagy 20% megmaradhat arra, hogy szebbé tegyük a grafikát, mindezt egy olyan dobozban, ami már eleve jóval erősebb, mint amivel korábban dolgoztunk." Cliff Bleszinski dolgozik valamin? Nos, valamin dolgozik az biztos, mert Twitteren az alant látható kép mellé azt írta "valamiből származik, amin épp dolgozom". A legendás dizájner pár hónapja hagyta ott az Epic Games-t, és bár tudjuk, hogy azóta számos stúdió és kiadó megkereste különböző ajánlatokkal, arról nem értesültünk, hogy bármelyik ajánlatot is elfogadta volna. Az sincs kizárva, hogy csendben egy saját stúdiót toborzott.

Final Fantasy 10 HD Remaster - felfrissített soundtrack és trófeák Masashi Hamauzo készíti az új, felfrissített, 60 számból álló soundtracket a Final Fantasy 10 HD Remasterhez. Azt egyelőre nem tudni, hogy lehet-e majd választani a klaszikus PS2-es és a frissített muzsika zene között. A Square Enix azt viszont megerősítette, hogy mind az X, mind az X-2 kap trófea támogatást. Még a hónapban hallunk a The Last of Us DLC-ről Bruce Straley, a játék rendezője, és Neil Druckmann kreatív igazgató erősítette meg Redditen, hogy a The Last of Us első DLC-je már masszívan készül, és még a hónapban hallunk róla híreket. Elmondták, ez egy egyjátékos kiegészítő lesz, és elképzelhető, hogy további kisebb folytatások is érkezhetnek a multipayeres DLC-k mellett. Annyit árultak még el, hogy "néhány karakter visszatér". Assassin’s Creed 4: Black Flag a valóságban Az alábbi videót ugyan nem a Ubisoft készítette, és szigorúan véve annyi köze van az Assassin’s Creed 4-hez, hogy egy ember nagyjából orgyilkosnak öltözve ugrál a városban, és a végén megérkezik egy hajóra. Az már mellékes, hogy a város Las Vegas, és az egész cucc a Comic-Con-ra készült, de amit emberünk művel, az egészen döbbenetes - hirtelen elhisszük, hogy a játékban bemutatott, erősen túlzásnak tűnő mozdulatok egy része tényleg kivitelezhető a valóságban. Nagyon ügyes.
XCOM: Enemy Within - a következő rész? Az XCOM: Enemy Unknown nagy siker volt, meglepő módon még konzolokon is. Nem meglepő tehát, hogy valószínűleg készül a folytatás, ami ráadásul lehet, hogy pont most szivárgott ki. Először a koreai besorolási adatbázisban, majd a Steam adatbázisában tűnt fel egy XCOM: Enemy Within néven futó anyag. A 2K erre csak annyit válaszolt, hogy majd augusztus 21-én bejelentenek valamit, addig legyünk türelemmel. Lost Planet 3 - amikor megfagysz Valószínűleg senki nem szeretne fagyhalált halni, de ha érdekel, milyen folyamatok játszódnak le a testedben, miközben megfagysz, akkor jó hírünk van: nem kell biológia órára járni, elég megtekinteni a Lost Planet 3 új előzetesét, ami pont erről szól. Ha így alakul az időjárás, talán az augusztusi hőségben értékelni fogunk egy kis lehűlést, amikor 30-án megjelenik a játék.
Csúszik a Wolfenstein: The New Order Eredetileg 2013 végén jelent volna meg az új Wolfenstein, azonban Pete Hines a Bethesdától most elárulta, ez nem fog megtörténni. Az anyag egyszerre készül a jelenlegi és a következő generációs konzolokra, ami még nem is lenne akkora probléma (bár Hines szerint eléggé az, mert két külön dologról van szó), de a next-gen fejlesztői kitek még mindig nem értek el a teljesen végleges állapotba. Ugyanakkor a játékra ettől függetlenül is ráfér még a polírozás: "Láttuk, hogy akadnak még helyek, amiken finomítani kell. Ez a játék nem egyszerűen csak egy shooter akar lenne, hanem a shooter rész mellet lesz benne vezetés, sok sztori, narratíva és lopakodás is, és mindegyiknek kiválónak kell lennie." Hines szerint ha egy shooterben a lövöldözés jó, akkor a játék végig jó lesz. A Machine Games azonban nem akart egy "szimpla" Wolfensteint készíteni, ami azt jelenti, hogy habár a lövöldözős rész lehet, hogy már elég kifinomult, ennek semmi hatása nincs például a lopakodós részre. "Nem akarjuk elpazarolni a már eddig beleölt energiát néhány hónap miatt, ha az a néhány hónap hatalmas különbségekkel járhat. Ennek kell lennie a valaha készült legjobb Wolfenstein-játéknak, így nem vághatjuk le a kanyarokat."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Asagrim
2013.08.02. 01:54
Srác első AC videója sokkal durvább. Direkt visszanéztem most, hátha azért rémlik úgy hogy durvább, mert akkor még az újdonság erejével hatott mikor láttam még tavaly, de nem. Tényleg sokkal nagyobb bravúrokat művel az első videójában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2013.08.02. 09:06
""Így tehát ahelyett, hogy a doboz erejének 10 vagy 20%-át az AI-ra használnánk fel, ráfordíthatunk 600%-ot is a felhőnek köszönhetően. Így ez a 10 vagy 20% megmaradhat arra, hogy szebbé tegyük a grafikát, mindezt egy olyan dobozban, ami már eleve jóval erősebb, mint amivel korábban dolgoztunk.""

...és ha akadozik vagy megszakad net, akkor biza az Ai hirtelen leparkol virágot szedni mert a háttérben a patakocska tükröződésére kellett fordítani az erőforrásokat...

CliffyB pedig menjen vissza dolgozni és ne csiripeljen. Lehet érne is a munkája valamit ha nem a hülyeségeit terjesztené...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MrFox
2013.08.02. 11:24
Szefmester : ezzel a felhő erőltetéssel csak azt ismerik be sorozatosan, hogy az Xbone ereje nem elég a komolyabb játékokhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. i2k010
2013.08.02. 11:45
@Szefmester: egyetértünk.
Nem kicsit érzem szánalmasnak ezt a megoldást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. HUFEUR
2013.08.02. 12:25
MrFox:

Ezzel nem ismernek be semmit. Ennyi erovel ha a PC-be ki tudod cserelni a 4 giga ramot 8-ra akkor ezzel is csak azt ismerik be, hogy egy PC ereje nem eleg a komoly jatekok futtatasahoz. Azt mindenki tudja, hogy egyik konzol sem lesz annyira eros, mint egy PC megszorva 3 Titan-nal, de csak azert, mert felhovel kicsit rasegitenek a dolgokra meg nem feltetlen azt jelenti, hogy egy telefon szintjen van az Xbone teljesitmeny teren. Bar nekem sem tetszik ez a felhos megoldas, meg ha a net nem is szakadozik, akkor ismindenkepp van egy kis kesleltetes, ezt nem tudom hogy oldjak meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. MrFox
2013.08.02. 13:12
HUFEUR : oké, a hardver nyers számokban erős, legyen. Akkor meg akik egy 8magos cpu-n (még akkor is, ha ebből mondjuk kettő a rendszeré, tehát 6 mag) nem tudnak 64 autóra megfelelő AI-t írni (maximum, a full nascar mezőny), azok állítanak ki magukról szegénységi bizonyítványt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. HUFEUR
2013.08.02. 21:25
MrFox:

Jogos, de ahogy a cikkben írják is, így amit "elpazarolnának" erőforrást AI-ra, azt másra fordíthatják. Ez szerintem nagyon jól hangzik (legalábbis elméletben), ha sikerül rendesen megvalósítani akkor szerintem nem lehet rá semmi panasz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!