iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.09.30.

Dátum | 2013. 09. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Beyond - megnyitja a kapukat David Cage sokszor hangoztatta már, hogy meg szeretné mutatni: lehet a videojátékokban érzelmeket közvetíteni, és nem kell feltétlenül a lövöldözésnek középpontban lennie. Most ismét hasonló témában beszélt az Eurogamer Expón: "Sok hardcore játékos úgy gondolja, hogy ez valójában nem is játék, hanem interaktív film, ezért nem is érdekli őket a dolog. A spektrum másik oldalán azonban ott vannak azok, akik látják, hogy érzelmeket hozunk a játékokba, de aggódnak, hogy a videojátékok többsége még mindig a lövöldözésről és a vérről szól. Mi azt próbáljuk megmutatni mindkét véglet számára, hogy próbálják ki a játékainkat, és utána ítélkezzenek. A hardcore rétegnek azt tudjuk mondani, hogy van elég erőszakos játék, melyek egyébként kiválóak, mint például a Call of Duty, vagy a GTA. De tegyenek egy próbát a mi címeinkkel, mert ezek különböznek minden mástól." Cage szerint a Beyond megnyithatja az ajtókat, és végre szélesebb körben is hangoztathatja, hogy a játékok nem csak az erőszakról és lövöldözésről szólnak. Ebben nagyon fontos része van annak is, hogy a játék két főszereplőjét alakító színész, Willem Dafoe és Ellen Page rendkívül ismert nevek, így olyanok is beszélnek a játékról, akiket korábban ez a világ egyáltalán nem érdekelt. Destiny - dobozképek minden platformról Habár pontos megjelenési dátumunk nincs, a Bungie azt szeretné, ha az agyunkba égne, hogy egyrészt a Destiny gyakorlatilag minden platformon elérhető lesz, másrészt pedig, hogy milyen dobozt keressünk majd a polcokon. A stúdió egyébként közölte, hogy október 1-jén egy új előzetest is kapunk.
Már új játékon dolgoznak a Killzone: Shadow Fall fejlesztői A Guerilla Games megerősítette, hogy a next-gen shooteren dolgozó csapat egy része már tovább is állt a következő projektre. Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy a játék lead designere, Eric Boltje elmondta, el akarnak kicsit szakadni az FPS-ektől, és új stílusokban, új műfajokban kipróbálni magukat. "A stúdió egy kicsit terjeszkedni akar, ezért elkezdtünk dolgozni egy teljesen új játékon, ami egész más műfajban indul, mint a Killzone. Egyelőre semmit nem mondhatok róla, de a csapatunk számára teljesen friss dolog lesz." Boltje szerint egyébként az általános dolog, hogy a fejlesztés végéhez közeledve a csapat bizonyos részei már a következő projekten tevékenykednek. Habár a művészek és a grafikusok nagyon sokáig dolgoznak egy-egy játékon, a designerek munkája jellemzően hamarabb befejeződik, és már nem nyúlhatnak hozzá a játékhoz, hiszen az a többi részleg dolgaira is kihatással lenne. "Szóval két-három hónappal a játék befejezése előtt a designerek már leülnek, és elkezdenek dolgozni a következő játékon - ez történt a Killzone 3 és a Shadow Fall között is. Ez körülbelül három évvel ezelőtt volt. A legfontosabb azonban ebben a fázisban, hogy olyan túl sokat sem szabad csinálni, vagy kitalálni, főleg, ha például csak két és fél éved van egy játékra." A Volition a DICE-ra bízná a Red Faction feltámasztását Az egykor szebb napokat megélt Red Faction-sorozat az Armageddon sikertelensége után gyakorlatilag eltűnt a színről. A Volition azonban nem feledkezett meg saját gyermekéről, a stúdió producere szerint ha valaki, hát a DICE visszaránthatná a franchise-t az életbe. Hogy miért? "Nekik nagyon sok tapasztalatuk van azzal kapcsolatban, mint jelent, és milyen kompromisszumokkal jár, ha a játék világa pusztítható, ugyanakkor maximalizálni tudnák ennek hatását a játékmenetre. Egy biztos: mindenképpen olyan csapat tudná feltámasztani a Red Factiont, akinek van tapasztalata az elpusztítható környezettel, tehát én a DICE-ot választanám." - mondta Jim Boone. Boone hozzátette, habár a Volition saját GeoMod motorja nagyobb mértékű és pontosabb pusztítást tett lehetővé, végső soron a DICE megközelítése okosabb volt. "A Red Factionben egy fal minden egyes kis darabját lerombolhattam. A Bad Companyben a DICE kompromisszumokat kötött, és mondjuk csak a fal egy részét lehetett elpusztítani. És a játékosokat nem érdekelte. Egyszerűen csak örültek annak, hogy ha felrobbantottak egy falat, az elpusztult és jól nézett ki. Mivel a DICE ezt a döntést hozta, a játék többi része nagyon jól nézhetett ki." Assassin’s Creed 4 - dátumot kapott a next-gen változat Úgy néz ki, hogy most már minden platformon tudjuk az Assassin’s Creed 4 megjelenési dátumát. Tehát: Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra jön legelőször a játék, konkrétan november 1-jén, majd Xbox One-ra, PS4-re, PC-re és Wii U-ra november 22-én. Ennek örömére pedig egy új előzetesben is gyönyörködhetünk:
Heroes of the Storm - a Blizzard MOBA-ja? Nem titok, hogy a Blizzard MOBA-játékon dolgozik, hiszen a stúdió képviselői többször is említették ezt hivatalos nyilatkozatokban. Úgy tűnik azonban, hogy a korábban felhozott Blizzard All-Stars név nem marad meg véglegesen. Új-Zélandon ugyanis egy bizonyos AJ Park a Blizzardtól bejegyeztette a Heroes of the Storm nevet - ugyanez az úriember jegyeztette be ott a Hearthstone: Heroes of Warcraftot és a Diablo III: Reaper of Soulst is. Lehet előtölteni a Battlefield 4 bétát Az Originről a mai nappal el lehet kezdeni letölteni a Battlefield 4 bétáját, hiszen maga a tesztelés október 1-jén már el is indul. A végleges megjelenés Európában november 1-jén esedékes. Beyond: Two Souls - kísérletek A Beyond: Two Souls különleges kiadását megvásárlók egy 30 perces bónusz jelenettel is gazdagodnak, melynek címe "Advanced Experiments". A küldetést a lenti videó mutatja be, s úgy látszik, Jodie és Aidan valamilyen spéci gyakorlóteremben végeznek közös feladatokat.
Reuters: a PS4 népszerűbb az Xbox One-nál A Reuters és az Ipsos felmérései alapján (melyet egyébként múlt héten végeztek) a megkérdezett vásárlók 26%-a a PlayStation 4-et választani, míg 15%-uk az Xbox One-t. Kicsit érdekes, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége 40 év feletti volt, ami legalábbis erősen furcsa a konzolok célcsoportját tekintve. Ha a felmérésből őket kiszűrjük, és csak a 40 év alattiakra koncentrálunk, akkor a PlayStation 4 előnye egyébként még nagyobb: 41% favorizálja a Sony konzolját, míg 27% a Microsoftét. A megkérdezettek közül egyébként mindössze 3% mondta azt, hogy játszott már valamit Wii U-n. Megjött a FIFA 14 És ennek megfelelően megjött a launch trailer is, ami tele furcsa, élőszereplős felvételekkel. Persze egy FIFA 14-szerű sportjáték esetében eleve redundáns dolognak tűnik a launch trailer, így talán nem csoda, hogy a készítők kicsit eleresztették magukat.
Miért fut csak 900p-ben a Ryse? Nos, úgy tűnik a hatékonyság miatt, és egyáltalán nem azért, mert az Xbox One gyenge. Erről Cevat Yerli, a Crytek első embere beszélt, aki szerint az 1600x900-as felbontás amúgy sem fog feltűnni senkinek, mert azt az Xbox One tökéletesen skálázza fel 1080p-re. Szóba került ugyanakkor az is, hogy az E3-as verzió óta csökkentették a szereplők, és így a főszereplő Marius polygonszámát is. Yerli megerősítette, hogy míg korábban 150 ezer polygonból állt a játék főhőse, most 85 ezerből épül fel, ugyanakkor ezt azt jelenti, hogy nem kell LOD-ot haználniuk, és jobb shadereket tehettek a karakterre, továbbá számos egyéb kiegészítőt is kapott a karakter ruházata, melyek valós fizika alapján lengedeznek rajta. Ezen kívül a polygonokat olyan helyekről spórolták meg, ahol eleve nem fog látszani azok hiánya. Yerli szerint az E3 óta csak fejlődést ért el a játék, főleg shaderek területén, és rengeteget sikerült optimalizálni az anyagon. Posztolt egy képet is az E3-as, illetve a jelenlegi állapotról:

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. Shinjiii
2013.10.01. 07:54
Ryse-vel kapcsolatban én azt az álláspontot képviselem, mely azt mondja, a maximális részletesség csak ingame átvezető videókban jelent értelmet, mutat látványt. Mert játék közben attól én nem fogom magam jobban érezni, hogy a karakter kezén a láncvért egyik szeme hiányzik, nem ettől lesz valami élethűbb.
Aki ilyeneket keres, hogy a hullán lévő alsógatyán látszik a márkanév, hát az húzza a****** a f*****, és még finoman beszéltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kray
2013.10.01. 07:54
Így kép alapján látványos a változás, de azért kíváncsi lennék.
Mellesleg már gyenge sajnos az XBOX 360 ahogy a PS4 is, ha nem lenne, akkor maradhatott volna a fHD felbontás és arra az extrák
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. magerg
2013.10.01. 08:50
...amúgy sem fog feltűnni senkinek, mert azt az Xbox One tökéletesen skálázza fel 1080p-re. Hehehe, akkor mé' tették szóvá?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Merwenus
2013.10.01. 09:19
@Shinjiii
De ha az Xbox ONE erős, és bírja, akkor miért kellett ezt tenniük?
Ha valami bírja, és van még tartalék, akkor miért nem raknak még bele plusz shadereket és plusz polygonokat, több falevelet, több port, vízcseppet, miért inkább elveszik? Megérteném, ha eleve így készítették volna, de ők kifejezetten kivettek a látványból. Miért?

Felskálázás meg olyan, ha elég messziről nézed nem tűnik fel az sem, ha 480p-t húzzák 1080p-re

Ez nagyon facepalm, 2 év múlva egy ilyen normális lesz, mert akkor már erősebb látvány lesz, de még a start előtt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. madcaptain
2013.10.01. 09:27
Nagyon szep ingame grafika ez igy is, nemreg meg PC-n ilyen elorerenderelt grafikatol esett az emberek alla lefele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. MrFox
2013.10.01. 10:30
Ha erős lenne az Xbone, akkor 1080p/60-al vinné a játékot, mivel a grafikában nincs semmi, ami megerőltető. De úgy látszik a tévénéző megfigyelőrendszer még csökkentett poligonszámmal is eléri a hw limitet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zsolt200
2013.10.01. 11:43
A jobb oldali csávó ruháján látszik a csökkentett polygon szám. Viszont így ha megnézitek, a látótávolság szépen megnőtt, az eső is látszik, a felhők is kidolgozotabbak, a világosabb fej meg nemtudom milyen erőforrást igényelt hogy először nem volt olyan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gabeszmake...
2013.10.01. 12:14
Most próbáltam VOLNA ki a bf 4 bétát, de egyszerűen játszhatatlan a béta....irreálisan akad,( FX 6300/HD 7950/8gm ram 1600mhz-nemhiszem hogy ezen akadnia kéne) beállítások átállítása után kidob valami hiba üzenettel...nem tudom másnak milyen tapasztalata van...remélem optimalizálják hogy élvezetes lehessen a béta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. zsolt200
2013.10.01. 13:39
Próbáld meg cfg-ben állítani a beállításokat. biztos van valami konfig fájlja. Habár nem hinném énse hogy ilyen gépen lejjebb kéne venni a grafikát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gabeszmake...
2013.10.01. 15:16
Én sem értem...pl bf 3 fullHD-ban 60-90 fps-t produkál minden kimaxolva...kijött most új driver is de az sem oldotta meg...beszéltem pár külföldivel a szerveren nekik is a HD karikkal ez van...nvidiások azt mondták nekik megy normálisan..kérdezem én az egy amd evolved game mi a fitty fenéért nem megy amd karin???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. i2k010
2013.10.01. 15:16
BF4-hez: Catalyst 13.10 és probléma megoldva.
Haverom is szívott vele [neki még 13.1 volt fenn]. S nála most fut szépen a 4 magos AMF és a HD6850-essel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gabeszmake...
2013.10.01. 15:18
Nekem most sem megy...full HD-n és kis felbontás és minden low on is csak 20 fps van....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gabeszmake...
2013.10.01. 15:20
nekem is a 13.10 van pont amit ma adtak ki...de a 13.10 beta 1-el sem ment
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozef8
2013.10.01. 16:30
Most a BF4-et kik tudják letölteni? Én sehol nem találom originen. Pedig a BF3 meg volt, vagy nem mindenkinek jár?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kirrr
2013.10.01. 17:34
BF4 béta: előrendelt/Crysis 3-asok mától mindenki más Október 3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. birmar2 jozef...
2013.10.01. 17:41
Ha nem voltál Prémium felhasználó, akkor nincs hozzáférésed a bétához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozef8
2013.10.01. 18:57
Köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!