iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.07.11.

Dátum | 2013. 07. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Megújul az Xbox Live Rewards rendszere A Rewards tagoknak küldött e-mailjében magyarázza el a Microsoft, hogy augusztus 1-étől leáll a rendszer a jelenlegi formájában, hiszen megszűnnek a Microsoft Pontok. Szeptember 1-én mutatja majd be a cég az Xbox Live Rewards jövőjét, és az ígéret szerint továbbra is kapunk majd jutalmat azért, hogy megszállottan Xboxozunk, sőt, még jobbakat is mint eddig. Meglátjuk. Nem lesz butább a mostani konzolokra készülő Watch Dogs A játék legfontosabb része a Disrupt engine, melynek fejlesztésén nagyon régóta dolgozik a Ubisoft csapata. Körülbelül négy év fejlesztés van benne, és habár elsődlegesen a következő generációs masinák szem előtt tartásával készült, tartalmat tekintve nem lesznek lebutítva az Xbox 360-as és PS3-as változatok - a Wii U-ról azonban nem esett szó. "Tudtuk, hogy kijönnek a következő generációs konzolok, mielőtt befejezzük a játékot, de azt is tudtuk, hogy még támogatni akarjuk a PS3-at és az Xbox 360-at." - mondta Dominic Guay, a játék producere. Guay szerint csak olyan jellegű visszavágásokra kell számítani, mint például az utcán kószáló emberek mennyisége. A mechanikák minden verzióban ugyanazok maradnak, de a next-gen változatban részletesebb textúrákra, jobb és több shaderre, a szél és a víz jobb szimulációjára, több részecskeeffektre és úgy általánosan, jobb grafikai minőségre számíthatunk. "A Watch Dogs egy igazán next-gen játék, és ezt nem csak a grafika minőségére értem, hanem a játékmenetre, az atmoszférára, és az akadályok nélküli online élményre. Ezek pedig főként a Disrupt engine-nek köszönhetően valósulhatnak meg." - zárta Guay. Több száz prototípuson van túl az Xbox One "Egyszerű, elegáns kinézetet szerettünk volna, és azt akartuk elérni, hogy látszódjon rajta a kidolgozás mértéke, hogy minőséginek tűnjön. Ezeket szem előtt tartva vágtunk bele a tervezésbe." - nyilatkozta Carl Ledbetter a Microsofttól. Ezt követően az első lépés skiccek rajzolása volt, melyek alapján modelleket készítettek, amiket aztán be tudtak tenni például nappalikba, hogy lássák, mekkora helyet foglal el egy átlagos polcon. Miután a formát sikerült kitalálni, olyan dolgok jöttek, mint a burkolat mintázata és minősége - sokat kísérleteztek a matt és a fényes felületekkel, és például a szellőzőnyílások mintázatával. A legfontosabb persze az volt, hogy a masina eleje kifejezetten minőséget sugározzon, körülbelül úgy, mint a nappaliban található HDTV. Végül összesen több, mint 200 különböző kinézet közül választották ki a véglegeset.


Kooperatív dizájnert keres a Naughty Dog Egy kooperatívban jártas dizájnert keres a Naughty Dog, azt viszont nem tudni, hogy melyik játékához. Feltételezhető, hogy a stúdió valamelyik jövőbeli játékában várhatunk kooperatív módot. Jack Tretton szerint az indie-k közül kerül ki a játékipar Steven Spielbergje "Ha visszatekintünk pár évvel korábbra, mindenki attól félt, hogy már csak néhány óriási kiadó marad majd, akik közepes játékokat készítenek. De éppen az ellenkezője történt." - kezdte Jack Tretton, a Sony Computer Entertainment America elnöke. Az úriember szerint az indie fejlesztőknek és a kisebb stúdióknak köszönhetően a játékipar Steven Spielbergjei bukkannak elő egy-két fős csapatokból, egyetemi brigádokból. "Ezeknek az embereknek lehet egy fantasztikus és kreatív ötletük, és habár nem áll mögöttük 100 millió dolláros költségvetés, sem pedig egy 300 fős csapat, az eredmény mégis zseniális lesz." - mondta Tretton, utalva Notch-ra, Jonathan Blow-ra, vagy éppen Phil Fish-re. Tretton szerint egyébként megfelelőnek tűnik a rendszer, melyben a nagyobb kiadók viszonylag behatároltabb, szűkebb témákban készítenek nagyköltségvetésű játékokat, az indie-k pedig gyakorlatilag mindent csinálnak ezen kívül. "Ez az egész remekül áll össze. Virágozhat a kreativitás, jót tesz a médiumnak, és igazolja, hogy ez igenis egy mainstream szórakozás." Nem is olyan rég még Mark Cerny is az indie fejlesztők előnyeiről beszélt, és azt taglalta, hogy a PS4 olyan sokszínű lesz, mint a PS1 volt. Újabb fejlesztői naplón a Survarium A Vostok Games egy újabb betekintést enged nekünk a játékba és a kulisszák mögé. Ha elfelejtettük volna, az anyag éppen alfa fázisban leledzik, és a PvP-t tesztelik veszettül a srácok. Ezen kívül bemutatkozik egy új frakció is, a The Fringe Settlers, és egy új terület egy vegyi üzemen belül.
Nem akkora az érdeklődés az új konzolok iránt, mint lehetne Legalábbis a hagyományosan elsőszámú piacnak számító Egyesült Államokban, mondja Lewis Ward piackutató. Ő és a cége 25 országban készítettek felmérést, melyek közül az USÁ-t csak az utolsó 5 hely egyikére hozták ki azzal kapcsolatban, mekkora a vásárlási hajlandóság az új konzolok irányába. Ward szerint a felmérés azt árulja el, hogy sok játékos kitart a PS3, Wii, vagy Xbox 360 konzolja mellett még körülbelül egy évig. Addigra a PS4 és az Xbox One is rendelkezik majd megfelelő mennyiségű megjelent játékkal, és addigra elhárítottják a kezdetekkor jellemző online bakikat. Ward szerint ez egyben azt is jelenti, hogy az olyan játékok, melyek a generáció végén jelennek meg - mint például a GTA V - tetemes mennyiségű időt kapnak arra 2014-ben, hogy kiváló eladásokat produkáljanak - már amennyiben ezek a játékok jók is lesznek persze. Mindenki kedvenc elemzője, Michael Pachter ugyanakkor úgy gondolja, árthat a GTA V eladásainak az, hogy nem jelenik meg a következő generációs konzolokra - legalábbis jövőre már mindenképp. Az EEDAR elemzője, Jesse Divnich ugyanakkor úgy véli, mindkét next-gen konzol nagyon erős karácsonyi szezonra készülhet, és nem tartja valószínűnek, hogy egy jelenlegi generációs játék bármilyen hatással lehetne gépek eladásaira, akármekkora címről is van szó. Szerinte viszont néhány későn megjelenő kurrens címnek árthatnak a next-gen konzolok, de ez várható egy átmeneti időszakban. Divnich úgy gondolja, összességében a játékipar növekedni fog a következő egy évben.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. mataczadri...
2013.07.12. 00:09
Nem is néz ki rosszul az új xbox.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. KisDre
2013.07.12. 01:31
Amúgy kövessük végig nyugodtan a konzolok dizájnának változását.
Régebben minden konzolnak egyedi formája volt, de az anyaguk többnyire csak a színükben tértek el. A PS2 és Xbox generáció után indult el egy törekvés a minél vékonyabb dizájnok felé, ami kimerült a PS3 és XBox360 dizájnokban, amelyekből még karcsúsított verziók készültek.
Viszont a mostani divat nem a vékonyság lett, hanem a csillogó anyaghasználat. Ha a formától eltekintünk anyagokban, a PS4 és a XBoxOne nagyon hasonló.

Azonban divat ide vagy oda, a PS, az PS maradt, úgy értem csak rá kell nézni, bár a PS1 még az oldschool konzolok megjelenését idézi, de a PS2-3-4, igen hasonlóak, a Sony kialakított nekik egy ilyen lapos, mint állítottan mind fektetve szép dizájnt.

Az MS elkövette azt a hibát hogy nem nézte hogy ez egy XBox, s mind az Xbox-ban mint a 360-ban, volt valami a formájukban ami egy X-re emlékeztetett. Hiába volt a 2 konzol totál más megjelenésileg (az Xbox amolyan átmenet volt az oldschool dizájn és az újabbak közt, de a 360 már igazán modern, ráadásul előbbi fektetve, míg utóbbi inkább állítva lett "beállítva"
Erre az XBoxOne-nál érfelvágás hogy sehol nem találni rajta valami X-es dolgot, mert bár stílusilag ez is más mint 2 elődje, tehát a gen-enkénti forma váltás is lehetett volna egy egységes dizájn irány, de erre hoztak egy darab dobozt, csili villi anyaggal, semmi X-el. Ráadásul ha NES-re gondolunk akkor a forma még tulajdonképpen retros is, tehát nem azzal van baj hogy doboz, hanem hogy nem akartak ők ennél többet, így joggal illeti meg a VHS lejátszó jelzőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2013.07.12. 03:10
mataczadrian: Természetes hogy jól néz ki: https://lh3.googleusercontent.com/-6OQWrPMyWzw/UaZNPg_KSDI/AAAAAAAARSw/3s7bjOt5vVM/w800-h800/photo.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.07.12. 07:49
."..és addigra elhárítottják a kezdetekkor jellemző online bakikat."

Csak nekem furcsa?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. myckie2
2013.07.12. 08:31
Az ott a képen, komolyan prototípusok akarnak lenni? Ha igen, akkor elég retardált designerei vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. westlake
2013.07.12. 19:38
"USÁ-t"?? WTF?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!