iPon Hírek

Aprók nagyban - 2013.10.02.

Dátum | 2013. 10. 02.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Destiny - a fájdalommentes multiplayer A Bungie ismét hangsúlyozta, hogy a Destiny teljesen végigvihető egyedül is, sosem lesz rászorítva a játékos arra, hogy csapatba verődjön. Lehet, hogy néha majd látunk másokat is a világban, de dönthetünk úgy, hogy ügyet sem vetünk rájuk. Azt is kiemelték viszont, hogy mennyire egyszerű, fájdalommentes és gyors dolog összeállni másokkal, létrehozni egy Fireteamet, és közösen odacsapni. Lesznek ugyanis olyan lehetőségek is, amikhez mindenképpen csapatban kell lennünk, így például a kompetitív multiplayerben és a raidekben. Az ezekben megszerzett felszerelést egyébként aztán átvihetjük más PvP módokba is. Továbbá lesznek nagyszabású publikus események, melyekhez szintén nagyon könnyű lesz csatlakozni: nem lesznek szobák, nem lesz töltés. "A terület nyitott, és tele van olyan ütközetekkel, melyekhez lehet csatlakozni, vagy éppen elmenni mellettük." Battlefield 4 - amit a bétáról tudni érdemes Tegnap óta zakatol a Battlefield 4 bétája, sokaknál problémamentesen, míg másoknál technikai bakiktól megzavartan. A PC-k mindenesetre keményen küzdenek a játékkal, miközben a DICE egy videóval próbál segíteni nekünk, hogy tisztában legyünk a béta lehetőségeivel.
Majdnem ráment a Double Fine a Brutal Legend 2-re A Double Fine nagyon sok pénzt és energiát rakott bele a Brutal Legend 2 fejlesztésébe, ám az Electronic Arts lelőtte a projektet. Oliver Frankze, a stúdió vezető programozója szerint az ezt követő időszak volt a legsötétebb mind közül, és erős bizonytalanság uralkodott a dolgozók körében. Viszont a srácok átvészelték a dolgot, és még most is szinte teljesen ugyanazzal a csapattal dolgoznak, mint a Brutal Legenden - valójában nem is nagyon tudnának bővülni, hiszen az épületükben nem férnek el többen, viccelődött Frankze, aki szerint ez hatalmas dolog, hiszen a játékiparban nem sok olyan embert találni, aki két évnél tovább marad egy helyen. Ezzel szemben a Double Fine-nál már 10-12 éve változatlan a brigád. Frankze mindezt Tim Schafer vezetésének tudja be, aki a programozó szerint jól összetartja a csapatot, és közösséget kovácsolt belőlük. Kojima szerint jól alakul az MGS: Rising PC-s verziója "A PC-s verzió jól néz ki, még az árnyékok is gyönyörűek benne." - közölte Twitteren Kojima mester, és mellé az alábbi láthatóan képernyőről fotózott képet mellékelte.

Fable Legends - különböző jellemű hősök Míg a korábbi Fable játékokban jellemzően mi hoztuk meg a jó vagy rossz döntéseket, ez némileg másként lesz a Legendsben - magyarázta David Eckelberry, a játék rendezője. Habár továbbra is hozhatunk majd döntéseket menet közben, és ezek között lesznek jók és rosszak is, a karakter alapvető moralitása, személyisége, beállítottsága attól függ, melyik hőst választjuk. "Néhány karakterünk kemény és hősies, olyan, mint Superman, aki mindig és mindenhol jót akar cselekedni. De lesz olyan karakterünk is, akit csak a pénz érdekel, vagy olyan is, aki kicsit túlzottan erőszakos, azonban hatékonyan tud szörnyeket ölni, így végülis a világ többi része nem bánja, hogy ilyen. Pont azért mert erőszakos, tud megúszni olyan dolgokat, amiket más nem, de ettől még alapvetően a jó oldalon áll. Olyan hősünk is lehet viszont, akinek egyszerűen csak sok tartozása gyűlt össze a kocsmában, és ha nem fizeti vissza, akkor bajba kerül." Eckelberry azt ígérte, hogy lesznek a Mass Effecthez hasonló lojalitás küldetések, és a többi karakterrel megoldható mellékszálak is, melyek során a különböző hősök között kapcsolatok épülhetnek ki. Diakatana a Steamen John Romero mostoha körülmények között készült, többször elcsúsztatott, majd rettenetesen marketinggel megfejelt, sikertelen, de mégis valahogy klasszikussá vált játéka elérhető a Steamen. Ezt az anyagot Romero már azután készítette, hogy szétváltak útjaik John Carmackkel és az id Software-rel (pontosabban Carmack kirúgta), és megalapította az Ion Stormot. A játék hírhedt marketinges szlogenje Amerikában egyébként a következő volt: "John Romero hamarosan a ribancává tesz". Elég sokan nem vették ezt jó néven. Több GPU erőt szabadít fel a Microsoft az Xbox One-ban A mai nap különleges, hiszen valami olyat tudunk meg, amit eddig nem tudtunk. Nem elég, hogy az Xbox One GPU-ja jelentősen gyengébb a PS4-ben találhatónál, abból a Microsoft még 10%-ot le is foglal az operációs rendszer és a Kinect számára. Az OS-nek az oldalra behúzható alkalmazásokhoz van rá szüksége, a Kinectnek pedig a GPGPU-s számításokhoz. De örömhír: a Microsoft egyúttal azt is elmondta, ezt a 10%-ot a közeli jövőben igyekszik majd visszaadni a játékfejlesztőknek - ahogy optimalizálják a rendszert, úgy fog ez is elérhetővé válni. A magyarázat szerint a GCN architektúra parancselosztói nagyon jól kezelik a különböző feladatokat, melyek között meg tudnak különböztetni magas és alacsony prioritású utasításokat. Ha a játékok a magas prioritásba tartoznak, és mondjuk a Kinect és az OS az alacsonyba, akkor ez azt jelentheti, hogy az utóbbi feladatokat a GPU az üresjáratokban hajtja végre. Andrew Goossen, a Microsoft mérnöke érintette a 900p-s játékok témáját is. Elmondása szerint teljesen a fejlesztőktől függ, hogy mekkora felbontást használnak. Az Xbox 360 korai időszakában mindenkire rákényszerítették a legalább 720p-s felbontást 2x-es AA-val, de ezt végül hamar eltörölték. Az alacsonyabb felbontás pedig azt jelenti, hogy egységnyi pixelre több "minőség" jut, vagyis a játék jobban nézhet ki. Főleg, ha beleszámítjuk, hogy az Xbox One-ba egy saját fejlesztésű skálázót tettek, ami kiváló minőségben húzza fel a játékokat 1080p-re. És, hogy a Kinectet se hanyagoljuk, nézzünk be a masina "agyába":
Soul Calibur: Unbreakable Soul levédetve Korábban a Namco Bandai már levédette a Soul Calibur: Lost Swords nevet, melyről aztán nem sokkal később kiderült, hogy egy free-to-play anyag lesz, valamint tudjuk azt is, hogy készül, a Soul Calibur 2 HD remake-je. Most azonban a Soul Calibur: Unbreakable Soul jutott el az európai szabadalmi hivatalhoz, amiről egyelőre fogalmunk sincs, hogy micsoda, de valószínűleg nem lövünk nagyon mellé, ha azt tippeljük, hogy a next-gen konzolokra érkező bunyós játékukról lehet szó.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. madcaptain
2013.10.03. 04:53
Kivancsi vagyok mennyire lesz stabil/fagyasmentes ez a hires Microsoft fele prioritaskezeles.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii
2013.10.03. 07:35
Majd Róka Úr ezt megválaszolja neked, ő okosabb még a fejlesztőknél is.

Nem lesz rossz ez az Xbox se, ha teljesítményről beszélünk. Annak idején a PS3 és X360 cikkek alatt is mekkora harcok zajlottak, eszméletlen volt. Mégis, szinte annyira csekély különbség van a két konzol között, hogy szinte tökmindegy volt, melyik van otthon. Amiben különbözik majd, az a játékok. Nem tudom, miért kell ennyire ócsárolni őket, kicsit hadd éljen már a MS is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. wishformor...
2013.10.03. 10:06
" Az alacsonyabb felbontás pedig azt jelenti, hogy egységnyi pixelre több "minőség" jut, vagyis a játék jobban nézhet ki."

Ezek tenyleg ennyire hulyenek nezik a felhasznalokat? Soha a budos eletbe nem fogok onszantambol MS termeket hasznalni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. magerg
2013.10.03. 10:15
" Az alacsonyabb felbontás pedig azt jelenti, hogy egységnyi pixelre több "minőség" jut..."
Ahha, akkor a Pong lenne a tuti Xbone-on.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Flegeton
2013.10.03. 14:04
wishformore.: no, örülök hogy többen használják a linuxot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kirrr
2013.10.03. 15:49
MGS pc-n? nane...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. wishformor...
2013.10.03. 16:32
@Flegeton : azaz, Valve is koltozik linuxra, mostmar csak egy versennykepes API alternativa kell a DXnek aztan az MS a nyaka kore tekerheti az XBox controller vezeteket... Jah hogy az wireless? akkor lenyelheti kereszbe!

De tenyleg, meg most is fel vagyok haborodva, hogy lehet ilyen hulyeseget mondani? 1 pixeles kijelzon dolgoztatnam azt a majmot amelyik ezt kimondta, azon lehet am csak az igazi minoseg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. HUFEUR Shinj...
2013.10.03. 23:25
Azert ps3 es x360 eseten mas volt a helyzet. Ott annyival azert nem is volt erosebb a ps3, max a procija volt jobb, de arra meg senki sem tudott jatekot irni, gpu meg sok egyeb dologban viszont az x360 vezetett, meg ha nem issokkal. Next gen eseten mas lesz a helyzet, ps4 minden tekintetben jobb hardveresen. Az mas kerdes, hogy grafikaban varhatoan nem lesz hatalmas kulonbseg, de ezt majd kesobb meglatjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!