iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.03.21.

Dátum | 2014. 03. 21.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Brutálisan néz ki az Assassin's Creed Unity Éppen tegnap írtunk róla, hogy "véletlenül" kiszivárogtak az első képek és információk az újgenerációs konzolokra készülő idei Assassin's Creedből, erre ma már be is futott egy előzetes. Nyilván "véletlenül" időzítette így a Ubisoft ezt is. A bemutató teljesen in-game, és a játék alfa verziójából származik. Csak reménykedni tudunk, hogy ez a minőség meg is marad a végleges verzióra.
Káros a játékok leárazása Legalábbis a Democracy fejlesztője, Cliff Harris így véli. "Ez egy pszichológiai trükk, amit arra használunk, hogy elszipkázzuk a játékosok pénzét. Ha lehet, akkor meg kell akadályoznunk ennek a terjedését. De valószínűleg nem lehet." Harris azzal érvel, hogy a játékosok egyszerűen folyamatosan a nagy akciókra várnak, így gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják a megjelenő friss játékokat. Ez különösen azért káros, mert egy-egy játék megjelenése környékén nagyobb a felhajtás, és ekkor könnyebben építhetne közösséget egy-egy cím (főleg a multiplayer játékok). Ráadásul a kevesebb játékos miatt lassabban kezd el szivárogni a bevétel, és így a fejlesztő nem tudja támogatni a játékát új tartalmakkal, javításokkal. Harris szerint azért is káros még ez a dolog, mert a játékosok kevesebb időt töltenek azzal, hogy igazán utánanézzenek egy-egy címnek, és csak azért fizessenek, ami tényleg megérdemli. Ehelyett a jobb akciók, és az akciók szebb "csomagolása" számít. Ehhez kapcsolódik, hogy mivel a vásárlók sok játékot vehetnek meg olcsón, a legtöbbet végig sem játszák, vagy nem szánnak rá elég időt. "Megértem, hogy a különböző árazások a különböző típusú játékoknak jók. Azt is megértem, hogy közgazdasági szempontból miért jók a leárazások, hiszen maximalizálják a globális hasznosságot. De ez azt sugallja, hogy a hasznosság nem a termékből ered. Gyakorlatilag nem termékeket adunk el, hanem leárazásokat. Az izgalom lassan már inkább onnan ered, hogy elkapjunk egy jó akciót, nem pedig magából a játékból." Kingdom Under Fire 2 - városok és harcmezők Nagyon jól néz ki, és rendkívül szórakoztatónak tűnik a Kingdom Under Fire 2, így minden alkalom öröm, amikor a készítők egy-egy új előzetest tesznek elénk. Most is ez történt. És most is örülünk.
Dragon Age: Inquisition - új követő Az Electronic Arts elhatározta, hogy minden héten leleplez egy követőt az új Dragon Age-ből. Az elsőt úgy hívják, hogy Vivienne, amiből arra következtetünk, hogy lány. Azért vagyunk kénytelenek ilyen bátor következtetéseket levonni, mert a nevén kívül semmit nem árultak el róla, részletes jellemzése ugyanis jövő héten érkezik. 1 millió tagja van a RaceNet-nek A 2012 májusában, a Dirt Showdownnal elindított szolgáltatás jól teljesít, jelentette be a Codemasters. A RaceNet a kiadó autóversenyes játékait, és annak közösségeit fogja össze, így integrálódik bele az F1 2012, az F1 Race Stars, a GRID 2 és az F1 2013 is. Mivel a felhasználók száma a napokban átlépte az 1 milliót, a Codemasters természetesen eltökélt a szolgáltatás megtartása és fejlesztése mellett, a jövőbeni tervekről pedig hamarosan hallunk majd. Az Xbox One első 25 indie játéka Úgy tűnik nagyon beindult az ID@Xbox program, de legalábbis a GDC-n nagyon ezt szerette volna kommunikálni a Microsoft. Mindenesetre megvan az első 25 megjelenő cím, amit rögtön egy előzetessel is ünnepeltek a srácok.
Playstation 4 - a kamera és a Twitch kombinációja mókás dolgokat eredményez Az első naptól kezdve rájött néhány lelkes exhibicionista, hogy a Playroom játékkal, a Playstation Camerával, és a Twitch-re streamelés lehetőségével bizony mókás dolgokat lehet csinálni. Például vetkőzőshow-t. Vagy egészen komoly játékos műsort. Azóta persze a Sony letiltotta a streamelést a Playroomból, mert túl sokan éltek vissza vele, de az egyéb játékokban, ettől függetlenül népszerű maradt a kamera használata. Úgy látszik, annyian szeretnek streamelni, és közben beszélni és mutogatni magukat, hogy arra még a Sony sem volt felkészülve. Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke ugyanis elárulta, amikor eldöntötték, mennyit fognak első körben legyártani a Playstation Camerából, egyáltalán nem számoltak azzal, hogy ennyien szeretnék majd használni a streamelés mellé. Egyszerűen megnézték, hogy a nyitójátékok közül mennyi támogatja a kamerát, és az alapján kiszámolták, körülbelül mekkora kereslet lehet majd az eszközre. Így történhetett meg, hogy habár a kiegészítőből már 900 ezer példányt eladtak, ennél sokkal többet is el tudnának, mert folyamatosan hiány van belőle. Yoshida egyébként igyekezett az egészet a marketinges részlegre kenni, szerinte az ottani srácok hibája, hogy nem látták előre, mennyire népszerű lesz a streamelés. Mindenesetre a Playstation Camera gyártását felgyorsították, és megígérték, hogy hamarosan bőséges készletek lesznek. Európába is megérkezett a Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster Sokak szerint a hetedik mellett a tizedik rész volt a Final Fantasy csúcspontja, a felújított verzió pedig végre elérkezett hozzánk is. Ha régen kimaradt, akkor azért, ha pedig nem maradt ki, akkor azért érdemes belevágni a feljavított kalandba.
Újabb 75 cím ment át a Steam Greenlighton Nem csak játékok, de filmek is átmentem a Steam Greenlight újabb fázisán. Összesen 75 új anyagról van, melyek kilétéről a Steam hivatalos oldala árulkodik. Nem biztos, hogy minden évben lesz EA Sports UFC Erről maga Andrew Wilson, az EA Sports egykori vezetője, és az Electronic Arts jelenlegi vezérigazgatója beszélt. Konkrétan azt mondta, hogy egyelőre nem döntötték el, hogy érdemes lenne-e minden évben kiadni új részt a játékból, inkább azon gondolkoznak, hogy csak minden második évben jelentetnék meg. "Minden attól függ, hogy mennyi idő alatt tudunk összerakni egy jó játékot, és hogy a közönség milyen hamar áll készen." - mondta Wilson, aki egyébként általánosan is kitért az évente megjelenő játékok témakörére. "Vannak olyan címek, melyeket évente készítünk el, vannak olyanok, melyeket kétévente, de akadnak olyanok is, melyeket csak négy- vagy ötévente, és az iparág bebizonyította, hogy ezek mindegyike működik. GTA-ból például csak négy-ötévente jelenik meg új része, de arra hatalmas a vásárlók étvágya." Unreal Engine 4 bemutató a Nexus 5 telefonon Egyre gyakrabban hangzik el a kérdés, hogy vajon mikor fogják az okostelefonos/tabletes játékok grafikában utólérni az előző generációs konzolokat. Nos, ha a lenti Unreal Engine 4 bemutatót nézzük, akkor a válasz egyértelműen az, hogy hamarosan. Egy másik levonható tanulság pedig, hogy az Epic új motorja láthatóan kiválóan skálázódik különböző platformokon.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. TeslaGoD
2014.03.21. 22:18
Ez a káros leárazás dolog mekkora bla-bla. Nyilván a játékosok azért hagyják figyelmen kívül a frissen megjelenő játékokat, mert megkapják a pár évvel korábbit negyed árért, véletlenül sem azért, mert nem éri meg nekik a cím a premier árát, netalántán nem is nyújt a játék annyival többet, mint az olcsóbb korábbi darab. Csak azért még sose vettem játékot, mert le volt árazva, ellenben sok címmel sikerült rajtam keresniük némi pénzt azáltal, hogy elérhető áron kínáltak olyasmit, ami érdekelt, de eredeti árán az életbe nem vettem volna meg. Nálam ez win-win.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim
2014.03.21. 22:51
"Harris szerint azért is káros még ez a dolog, mert a játékosok kevesebb időt töltenek azzal, hogy igazán utánanézzenek egy-egy címnek, és csak azért fizessenek, ami tényleg megérdemli."

Demó kedves Harris úr, teccikérteni? Ha lenne demó, akkor a potenciális vásárlók 90%-a nem torrentezné le, hogy végigtolva a játékot aztán "elfelejtse" perkálni érte a lóvét, hogy ezzel is elismerje a fejlesztők jó munkáját.

2 féle játék van a Steam könyvtáramban (egyetlen kivétellel) ... amit midweek madnessben vettem, meg amit úgy ajándékoztak nekem. Minden más zsákbamacska lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2014.03.22. 00:07
Hogy miért nem veszek meg premiernapon játékot? Hogy miért várok vele sokat? Nagyon egyszerű!

Nem tudnak megetetni a hájpolással, nem fizetek teljes árat egy játékért ami még hetekig bughalmaz, és csak akkor lesz fél év után játszható ha szerencsém van és nem szarja le a fejlesztője/kiadója, és csak azután veszem miután megjelent a GOTY verzió mert a teljes játékot akarom megvenni és nem a felét hogy majd még egyszer annyit kifizetve vegyem meg a másik felét, amit a kedves fejlesztők már az alapjáték tervezésekor belegondoltak.

Gusztustalan az, hogy megterveznek egy játékot, majd a fejesek addig ötletelnek hogy a teljes játékból csinálnak egy fizetős demót, és addig molyolnak a részletekkel mígnem még éppenhogy (jelentős tartalomcsonkolás nélkül) el tudják adni teljes egészként!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Ganti971
2014.03.22. 02:53
Aaaa...Vert fognak izzadni a videokartyak! :-D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. TheRealTsL
2014.03.22. 09:42
AC trailer in-game lenne? Valahogy nem igazán tudom elhinni. Töredék teljesítményű APU-n hirtelen ekkora grafikai ugrásra lennének képesek?
No meg mekkora felbontásban tudná ez tartani a 30 fps-t konzolon, ha ennél sokkal gyengébben kinéző játékokat is úgy kell felskálázni, hogy ne képregény legyen csak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. i2k010
2014.03.22. 10:13
Láttunk már ilyen "ingame" trailert egy kutyás című játékból is... és lám mi lett a vége...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. myckie2
2014.03.22. 10:53
"Csak reménykedni tudunk, hogy ez a minőség meg is marad a végleges verzióra." Hát ezen nincs mit reménykedni. Egy szép CGI-re ráírták, hogy alpha ingame. Majd talán a PS5-nél már ilyen grafika is össze jön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Chavalier
2014.03.22. 12:34
Az AC-ről szólva, igazából természetesen létezik ilyen grafika ingame is, de szerintem sok múlt az utómunkán ebben a trailerben. De hát ki tudja, nemsokára kiderül hogy kamu-e vagy sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mikej95
2014.03.22. 14:33
Szép ez a kamu AC előzetes most vagy prerender vagy nem szóltak a fejlesztőknek, hogy milyen hardver van az új konzolokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Shinjiii
2014.03.22. 16:03
Talán még elnézve azt, hogy néz ki az Order 1886, ahhoz képest nem vitás, lehet már közel CGI minőséget összerakni, de pont az AC nem lesz ilyen, nekem elhihetitek. Gyönyörű szép, és túl szép is. Elég ránézni a végén az embertömegre, full renderelt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozef8
2014.03.22. 16:19
Így kezdte a Watch Dogs is egy éve, és látni az új videókon hogy néz ki. Remélem az AC-el nem követik el ezt a hibát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hympyke
2014.03.22. 17:38
Én többségében akcióban vásárolok mert annyit tudok játékra szánni..
Amit jónak tartok azt megveszem telibe is(ritkán), most pl a Wasteland2nek szavaztam bizalmat mégis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. szacsee24 Tesla...
2014.03.22. 19:00
Lásd Diablo 3 ROS. Annyiba kerül 1 act mint a 4 mikor megjelent a Diablo 3.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. adler741
2014.03.23. 09:46
Ez az AC milyen graf motorral készült? Ahogy elnézem ez valami egészen más mint amit eddig láttunk,(pozitív értelemben).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.23. 10:36
Úgy tűnik, idén két AC fog jönni, egy full next-gen, és egy prev-gen.

Ez az Xbox One-ra és PS4-re (és gondolom PC-re) készült verzióból van, ami elméletileg már teljesen új engine-en fut, a PS360-as verzió pedig tippre marad a régi motoron.

Btw, szerintem az AC4 is marha jól néz ki PC-n fullgrafon és PS4-en, most hogy már nem cross-gen lesz, simán várható lenne egy hasonló mértékű ugrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!