iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.04.09.

Dátum | 2014. 04. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Szumátrai tigriseket mentettek meg a Zoo Tycoon játékosai A Microsoft ígéretének megfelelően elindultak a közösségi kihívások a Zoo Tycoonban. Az első ilyenben néhány hét alatt ezer szumátrai tigrist engedtek ki a játékosok a szabadba a virtuális állatkertekből, ami így azzal az eredménnyel zárult, hogy a Microsoft 10 ezer dollárt adományozott a szumátrai tigris túléléséért folytatott programnak. Dr. Peter Klein, az ázsiai állatvilág megőrzéésért küzdő szervezet helyi igazgatója elmondta, a maradék körülbelül 300 tigris veszélyben van, ugyanis folyamatosan csökken élőhelyük, illetve korábban évente körülbeül 15 állat lett "ember-tigris konfliktus" áldozata. Kleinnak és csapatának köszönhetően ezt sikerült egyébként lecsökkenteni évi egyre. A Microsoft közölte, a játékosok által "összegyűjtött" adománnyal hatékonyabban tudják majd a tigriseket a számukra ideális élőhely közelében tartani, jobban fel tudják szerelni az ezzel foglalkozó csapatot, illetve ki tudnak fizetni olyan szakembereket, akik olyan távoli településekre fognak utazni, ahol gyakoriak az "ember-tigris konfliktus"-ok (annyira mókás ez a megfogalmazás).
The Evil Within - a Gonosz Még a PAX East előtt kikerült a netre a The Evil Within új előzetese, melyben láthatunk némi játékmenetet, valamint a játék egyik főgonoszát, Boxmant. A történet szerint Sebastien Castellanos detektív és társai egy tömeggyilkosságot vizsgálnak ki, amikor rajtuk üt egy misztikus erő. Castellanos társai meghalnak, ő maga pedig elveszti eszméletét, és sajnos nem villásreggelire ébred, hanem arra, hogy képzelgésében elszabadult a pokol. A játék augusztus 29-én jelenik meg PC-re, PS3-ra, PS4-re, Xbox 360 és Xbox One-ra.
Leépítések a SEGA londoni stúdiójában A vállalat még 2012 közepén jelentette be, hogy komoly átszervezéseket folytat majd minden részlegen a hatékonyabb, gazdaságosabb működés érdekében. Most éppen a londoni, főleg mobilos játékokkal foglalkozó csapatot érte egy kisebb leépítés... és most kapcsolunk Németh Lajoshoz az időjárással! Ingyenes pályát kap a Forza Motorsport 5 A Forza 5 kiváló játék, a megjelenésekor pusztán egy nagyobb problémánk akadt vele: nagyon kevés pályát tartalmazott. Valószínűleg a készítők is érzik ezt, így most ingyen adják nekünk a Long Beach-i versenpályát, melyet minden játékmódban elérhetünk majd. Ehhez kapcsolódóan pedig érkezik a Long Beach Booster Pack DLC, ami további öt autót tartalmaz. Ezek a következők: 1977 Ford Coyote Gilmore77, 1974 Lancia Stratos HF Stradale, 1956 Jaguar D-Type, 1998 Mercedes-Benz AMG CLK GTR, 1971 Ferrari #2 Ferrari Automobili 312 P.
Féljünk együtt a Monstrumtól A skót Team Junkfish túlélőhorror-játékában egy elhagyatott tengeri szállítóhajón kell életben maradnunk. A játék pályáit procedurálisan generálják, és mindössze egyetlen ellenfelünk lesz a hajón, aki végig vadászik ránk, míg mi megpróbálunk kijutni valahogy. Szinte már-már természetes, hogy a játék támogatja az Oculus Riftet.
Hatalmas frissítést kapott a Killer Instinct Egészen konkrétan 6,8GB-os patch érkezett a játékhoz, mellyel végre bekerül az első évad utolsó karaktere, Fulgore is. Meg egy olyan apróság, mint a sztori mód, egy rakás játékmenetbeli finomhangolás és új achievementek. A Microsoft egyelőre annyit árult el a második évadról, hogy egy nagyon csúnya főgonosszal fog érkezni, és hogy hamarosan megtudjuk majd a megjelenés dátumát is.
Új játékon dolgoznak a Resogun fejlesztői A demoscene-es gyökerekkel rendelkező Hoursemarque elhintette, hogy egy teljesen új játékon dolgozik, ami egyébként nem a Resogun 2 lesz. Ettől függetlenül azonban a Resogunt vette elő példának a stúdió: "Képzeld el a Resogunt. Megvan? Akkor most képzelj el valamit, ami annyival jobb, hogy szinte már el is felejted, milyen jó volt az eredeti. Ez következik most." A Telltalte a leginnovatívabb stúdió... ...legalábbis a Fast Company magazin szerint, ami olyan fejlesztők elé tette a stúdiót, mint a Sony, vagy a Nintendo. A magazin szerint a Telltale legnagyobb érdeme, hogy elhozta a tévésorozatokra jellemző formátumot a videojátékok világába: "A játékkészítők hosszú évekig próbálkoztak az epizodikus játékok problémáinak megoldásával. Az apró játékszakaszok elkészítése a legtöbbek számára lehetetlennek tűnt, de a Telltale megoldotta a dolgot." A lap kiemeli, az epizodikus The Walking Dead első évadából 17 millió példány kelt el, ami akkora siker, hogy a stúdió sikeresen tudott növekedni. Nem csak hogy a zombis sorozat második évadán dolgoznak, de mellette futtatják a The Wolf Among Us-t, és együttműködésre léptek a Gearboxszal a Borderlands kapcsán. Újabb bizonyíték az Assassin's Creed és a Watch Dogs kapcsolatára Korábban is többen pletykálták már, hogy a Watch Dogs valójában ugyanabban a világban játszódik, mint az Assassin's Creed. Most erre kaptunk egy újabb apró bizonyítékot. Vagy persze az is lehet - és talán ez a valószínűbb -, hogy a Ubisoft játszik kicsit a rajongók idegeivel. Az alábbi képen Aidan okostelefonos alkalmazásait láthatjuk. A bal alsó sarokban, a kék színű logo pedig valami érdekeset rejt, még ha ez elsőre nem is egyértelmű.
Másodikra viszont már igen, főleg, ha megfordítjuk. Mit gondoltok?
A Child of Light zenéjéről A Ubisoft a kanadai Coeur de Pirate-ot kereste meg azzal a kéréssel, hogy készítse el a játék zenéjét. A kiadó szerint a társaság muzsikája "friss, romantikus és optimista, ami így tökéletesen kifejezi azt, amit a fejlesztők el akartak érni a Child of Lighttal".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. KisDre
2014.04.10. 00:45
"Féljünk együtt a Monstrumtól

A skót Team Junkfish túlélőhorror-játékában..."

Idáig olvastam ezen részét a napi aprónak. Komolyan mitől van ekkora kereslet a horror játékokra? PewDie-nek legyen mivel játszani vagy mi?!

Az Assasin's Creed meg Watch Dogs kapcsolata szerintem csak "városi legenda" Ha tényleg egy belebújtatás lenne akkor tényleg csak annyi lett volna a dolga a nézőnek hogy megfordítja a képet, de így megfordítva se mondható egyértelműnek a hasonlóság a "két pötty szerűség" miatt. Szerintem csak véletlen egybeesés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fernando
2014.04.10. 06:14
Kezd sok lenni az ilyen "üres" horror játékokból. Biztos olcsón le lehet gyártani néhány üres pályát, ahol csak egy-két ellenfél van, a játékmenet 80%-ban meg csak sétálgatunk jobbra-balra és x időközönként bedobnak egy ijesztőnek szánt hanghatást. Ez a Monstrum is... Tiszta Outlast érzés, a játék logója meg majdnem egy az egyben Bioshock koppintás. Itt is rohangálsz órákon keresztül és kész. Hű! Az Evil Withinben még van ráció, nekem kicsit olyannak tűnik, mint a Condemned és ez viszont biztató. Azonban az ilyen Dear Esther, Outlast, Paranormal, Dream-féle sétáltatások kezdenek nagyon elszaporodni. Szerintem az Alien Isolaion is hasonló alapokra épül majd, bár azt azért a témaköre miatt várólistáztam. Ez a Monstrum talán egy leárazás alkalmával jó lesz 3-4 euróért, de többet biztos nem ér egy ilyen üres cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. slayer007
2014.04.10. 08:16
Szép gesztus volt ez a Microsofttól, de azért szerintem nem halt volna bele, ha az összeg 10szeresét adja... 10 ezer dollár sajnos a mai világban még a szükséges felszereléseikre sem elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Shinjiii
2014.04.10. 09:26
The Evil Within jó trailert kapott, látványos helyszínek, érdekes karakterek és körítés. Kíváncsian várom. Remélem nem egyfajta agyatlan lövölde lesz, kicsit kanyarodjanak már vissza a SH felé...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester KisDr...
2014.04.10. 10:10
Én ezt a Monstrumot inkább nevezném túlélő thrillernek, mert a mai horrorok inkább a fröcsögő vér és a felesleges sikítozások gyűjteménye. Ha pedig egy lény rendelkezik annyi AI-re szán CPU idővel mint egy okosnak mondott npc egy faluban akkor lesznek ott érdekességek! A random generált pálya pedig, ha nem lesz túl valószínűtlen és logikátlan egészen jó lehet, pláne ha a játékosnak sok lehetősége lesz interakcióba lépni a környezetével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lasagna slaye...
2014.04.10. 13:41
Ugyanezt akartam írni. Egy ekkora cégnek az az összeg se jelentett volna sokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95 Ferna...
2014.04.10. 21:18
Én is valahogy így gondolom. CoD Ghostdog szintjét sem megütő mesterséges intelligencia, semmi történet(vagy csak belemagyarázás) a logikai és ügyességi részek meg kimerülnek a Slender által meghonosított "Gyűjts össze n darab tárgyat." szintű kihívásnak.
Ami meg hozhatott volna némi színvonalat az egészbe, az meg meg sem valósult(pl: Amnesia AMfP minden volt csak nem horror.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!