iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.08.14.

Dátum | 2014. 08. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Hogy működik a PS4-es SharePlay? A Sony a GamesCom-konferenciáján jelentette be, hogy hamarosan érkezik a SharePlay, az a funkció (amit amúgy a konzol eredeti bejelentésekor már beígértek) melynek segítségével úgy játszhatunk egy barátunk PS4-es játékával, hogy az nekünk nincs meg. Tehát: "Megvan a barátodnak a játék, ami neked nincs. Megkéred, hogy játszhass vele egy kicsit. Ő küld neked egy meghívást, és te onnantól kezdve eléred az ő PS4-es játékait, és az ő konzolja streameli neked a képet. Olyan az egész, mint egy mini PlayStation Now" - fejtette ki Shuhei Yoshida. Az úriember elmondta, a SharePlay-nek nincs semmi követelménye, minden játék támogatni fogja, feltéve, hogy az a DualShock 4-et használja - tehát nem a kamerát. Ráadásul arra is lesz lehetőség, hogy a mentéseinket a saját felhasználói fiókunkkal kössük össze, így ha később mégis megvennénk magunknak az adott játékot, onnan folytathatjuk, ahol a SharePlay-jel abbahagytuk. The Order: 1886 - itt van Tesla Erről az előzetesről egy lemaradtunk a nagy GamesCom-kavalkádban, úgyhogy most pótoljuk. Játékmenetet továbbra sem sokat látunk, de a hangulat még mindig hibátlan, és a szereplők bajszai is maradéktalanul a helyükön vannak.
Phil Spencer szerint a framerate fontosabb, mint a felbontás És ezzel egyet is értünk, de hogyan jött elő megint a téma? Nos, Spencert újra arról kérdezték, mit gondol a PS4 és az Xbox One közti teljesítménykülönbségről. "Bejelentettük, hogy a Destiny ugyanolyan felbontásban és framerate-tel fut majd Xbox One-on, mint PS4-en. És az ilyen játékok listája egyre nő. Az egyenlőség elérésén nagyon sokat dolgoztunk a partnereinkkel" - nyilatkozta. "De ettől függetlenül nem akarom, hogy ez az egész a számokról szóljon. Az 1080p nem egy misztikus, tökéletes felbontás. Számomra a framerate sokkal fontosabb, hiszen kihatással van a játékmenetre" - tette hozzá. Spencer érdekes módon a PS4-exkluzív The Order: 1886-ot hozta fel példának: az a játék 1920x800-as felbontásban, szélesebb képaránnyal renderel, ami szerinte egy remek művészi lehetőség, és bizonyítja, hogy a szabadság a legfontosabb, nem az 1080p. "Néhány címnél persze fontos az 1080p/60fps, ilyenek a versenyjátékok, mint a Forza Motorsport. Vannak műfajok, ahol ez elvárás, néhánynál azonban jobban járhatunk a grafikai minőség növelésével". Új PS4-es játékokra számíthatunk a Tokyo Game Show-n Még vége sincs a GamesComnak, Shuhei Yoshida, a Sony stúdióinak vezetője elmondta, már ezerrel készülnek a szeptemberi TGS-re. Yoshida szerint annyi játékot zsúfoltak bele a GamesCom-konferenciába, hogy sokat egyszerűen ki kellett hagyniuk - na, ezeket láthatjuk majd (többek között) a TGS-en. Az úriember ráadásul megerősítette, hogy több ezek közül teljesen új cím lesz, és bár ezt nem mondta, de tippünk szerint olyan anyagokra fókuszál majd a Sony, melyek kifejezetten a japán piacnak kedveznek. Habár Japán a Sony hazai pályája, az asztali konzolok népszerűsége visszaszorulóban van a szigetországban, a PS4 persze viszonylag jól teljesít, de messze nem megy úgy, ahogy például az elődje. Marha sok jó játék van Wii U-ra A GamesComon szokás szerint nem nagyon van jelen szegény Nintendo, de azért szeretne emlékeztetni minket arra, hogy bizony igen sok jó játék érhető már el Wii U-ra. És ez igaz is: a lenti, majdnem 8 perces előzetes megtekintése után nem csoda, ha rákívánunk a konzolra.
Össze fogjuk csinálni magunkat az új Silent Hilltől Tegnap írtuk meg, hogy a PlayStation GamesCom konferencián bemutatott P.T. vagyis playable teaser valójában a Silent Hill "előzetesét" takarta. Az anyag továbbra is letölthető a PlayStation Store-ból, és nem úgy tűnik, mintha egyhamar le akarnák venni onnan. Érdemes belevágni, mert tényleg nagyon-nagyon félelmetes, ám Kojima meglepődött azon, hogy az utolsó feladványt ilyen gyorsan megoldották a játékosok - ő arra számított, legalább egy hétig fog tartani. Kojima elmondta, már a P.T. is túl ijesztő volt sokak számára, de a teljes Silent Hill méginkább az lesz. "A csapat célja, hogy a játékosok összesz*rják a gatyájukat. Általában ha egy játék túl félelmetes, sokan egyszerűen nem fognak vele játszani, így van egy határ, hogy mennyire csinálhatjuk félelmetesre. Azonban úgy döntött a csapat, hogy most nem foglalkozunk ezzel, és mindent beleadunk, amit csak tudunk. Nem érdekel, ha nem akarnak majd játszani vele, vagy ha túl félelmetes". Quantum Break - változik a sztori Ha esetleg lemaradtál volna róla, két napja a Microsoft GamesCom-konferencián láthattuk először in-game akcióban a Quantum Breaket (lásd lenti előzetes). De mi a helyzet a játék másik fontos elemével, az élőszereplős "átvezetőkkel", melyek gyakorlatilag teljes sorozatepizódok lesznek? Nos, a dolog úgy fog működni, hogy a játékmenet-szekciók egy úgynevezett "kereszteződésnél" zárulnak le, a sorozat egy epizódja pedig ekkor kezdődik - ebben mindig a gonosz karakter szemszögéből követhetjük majd az eseményeket. Sam Lake elmondta, mind a játék, mind pedig a sorozat ugyanazon a lemezen lesz, és teljesen összekapcsolódnak, a döntéseink pedig kihatnak arra, hogyan mennek tovább az események. A játékos folyamatosan látja a jövőbeli események lehetséges végkimeneteleit, és azok alapján dönti el, hogy a saját jövőjében melyiknek kell megtörténnie. Aztán elkezdődik a sorozat, és már láthatjuk is, hogy a döntéseink merre viszik a történetet. Lake elmondta, az élőszereplős részek átugorhatók lesznek, ha de ez azzal a veszéllyel jár, hogy kimaradunk majd fontos eseményekből, és nem feltétlenül fogjuk tudni, mit kell csinálnunk, amikor visszakapjuk az irányítást.
El kell szakadnia a Rare-nek a Kinect Sportstól Ezt maga az Xbox-főnök Phil Spencer gondolja így. Az Egyesült Királyság egykor legnevesebb stúdiója olyan címeket tett le a múltban az asztalra, mint a Goldeneye 007, a Banjo-Kazooie és a Perfect Dark, egy ideje azonban már kizárólag Kinect Sportsból áll a felhozataluk. "Jelenleg ott tartok, hogy nem szeretném, ha a Rare egyet jelentene a Kinect Sportsszal. A Rare márka sokkal többet jelent a csapatnak, nekünk és a játékosoknak is" - mondta. Spencer szerint a csapat éppen most találja ki a következő játékuk alapjait, melyhez számos ötletük van. "Ráadásul azt sem gondolom, hogy csak egy stílushoz értenének, az erősségük mindig is a változatosság volt. Éppen ezért kezdtek el kísérletezni a Kinecttel is. Ők készítették el az avatárokat Xbox 360-on, sőt, valójában az egész Kinect koncepcióját ők alakították ki. Már a Wii megjelenése előtt készítettek egy varázspálca-szerű kiegészítőt". Destiny - a frakciókról Dead Orbit, Future War Cult, New Monarchy - csak három frakció, akikkel összefuthattunk a Destiny bétájában, hiszen mindegyiknek külön árusa van a Towerben. De kik ezek és hogyan lehet megszerezni a náluk lévő cuccokat? Mit akarnak, és mi kell ahhoz, hogy a kedvükben járhassunk? Erre világít rá a lenti video:
Hosszú lesz a The Evil Within kampánya A horrorjátékok rajongói örülhetnek, és nem csak az új Silent Hill miatt. Az október 14-én érkező The Evil Within kampánya ugyanis nem lesz rövid: Shinji Mikami, a Resident Evil atyja, és a játék rendezője elmondta, legalább 15-20 órát el fogunk vele tölteni, nehézségtől és játékstílustól függően. Ezen kívül három új DLC is érkezik majd megjelenés után, melyek tovább bővítik a történetet.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. 5hR3kY
2014.08.15. 08:03
"és az ő konzolja streameli neked a képet."

Ezeknek elmentek otthonról? Majd járatja a konzolt otthon a user hogy a haverja tudjon játszani rajta máshonnan? Gondolom addig a tulaj sem tud játszani rajta. A csökkenő felbontásról, frame számról meg az input lagról nem beszélve, hogy ha van neki vagy fél megás feltöltése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2014.08.15. 10:19
Nem nekünk, magyaroknak van ez kitalálva, 5hR3kY.

Oh, anyám milyen egetverő neved van, már többször próbáltam lefordítani, de én csak Sárkinak hívlak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Benny
2014.08.15. 10:27
Hihetetlen hangulatos a wii u-s videó. Remélem többen ráébrednek, h a grafika nem minden és játékélményben nagyon ott van a nintendo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mikej95
2014.08.15. 11:18
Phil Spencer szerint nem a méret a lényeg, most hogy az XB0ne mérhetően gyengébb, mint a PS4, amikor a 360 megjelent a PS3-nál hajszállal erősebb hardverrel akkor még nem ezt kurjongatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. commodore Shinj...
2014.08.15. 12:53
5hR3kY = Shreky
Hasonló képen mint a Shrek mese, csak "i" is van a végén.
Én így értelmeztem a nevét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror commo...
2014.08.15. 13:00
Csak simán Ötháerháromkáipszilonnak szoktam olvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter
2014.08.15. 13:18
Jaj, azt hittem, hogy a SharePlay olyasmi lesz, mint a Steam Family Sharing ... de úgy látszik ennél rosszabb

Mondjuk a Steames megoldásnál csak rosszabb lehet valami, ugyanis kiba jóó

Pár haverral meg öcsémmel közösbe van linkelve mindenki játékkönyvtára, és oda vissza tudunk egymás játékaival játszani ... ami pl öcsém esetében inkább azt jelenti, hogy játszik a játékaimmal, mert neki nincs kb semmije, max 1-2 Humble cucc
De a dolog nagyon jól működik ... míg dolgozom, alszom, bármit csinálok, addig az öcsém már végigvitte a Van Helsinget meg még pár játékot, ennél jobbat ki sem találhatott volna a Valve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lazahunter
2014.08.15. 13:27
1080p vs fps .........

Pont TV-n - ahol távolabbról kell nézni a képet - lehetne a ma már elterjedt 1080p-s natív felbontással kicsit látványosabb és a távoli dolgoknál nem recés élményt produkálni.

Személy szerint nem szeretem a AA-t, mert látványosan elveszíti az élességét a kép ...

És 2014-ben nem is értem azt a misztikumot, hogy miért kérdéses még az 1080p-s felbontás és a megfelelő fps elérése ....... évek óta nem játszom 1080p alatt PC-n, és az fps-em is mindig rendben van, spec nem tudok úgy játszani játékkal, ha akad vagy látványosan szar a framerate.

Lehet tesztelni kellett volna ezeket a vasakat játékokkal is még a tömeggyártás előtt. Persze, tudom az ár, de én inkább kifizetek +20-30-al többet, ha tudom, hogy olyat veszek ami nem elavult már most
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Lazahunter
2014.08.15. 13:34
A Dark Souls miatt is ríttak a népek a nehézsége miatt, mégis a Fromsoftware leghíresebb/hírhedtebb címévé nőtte ki magát

Hadd jöjjön a fosatós SH ... max majd 15 perces etapokban játszom végig, mint a Fatal Frame-t PS2-n
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. 5hR3kY commo...
2014.08.15. 13:42
Ott a pont. A régi törzskocsmám közönsége szerint nagyon hasonlítok a zöld mesehősre. Steam-en pl. ShrekyOgre néven vagyok fellelhető. Azért kell a végére az Y nehogy a Disney / Pixar pereljen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!