iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.01.15.

Dátum | 2014. 01. 15.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

75 millió felhasználónál jár a Steam A Valve még októberben jelentette be, hogy a Steam aktív felhasználóinak száma átlépte a 65 milliót. Úgy látszik, a rendszer népszerűsége rohamosan növekszik, ugyanis éppen ma lépte át 75 milliót, így alig pár hónap alatt további 10 millió felhasználó kezdte el használni a szolgáltatást. A Valve egyébként azt szeretné, ha a Steam Greenlight lassan megszűnne - nem azért, mert nem sikeres a dolog, hanem mert tovább fog fejlődni. De, hogy miként, azt egyelőre nem részletezte a cég. A stúdiót elvitte az árvíz, de nem késik a No Man's Sky A karácsonyi angliai áradások gyakorlatilag teljesen megsemmisítették a Hello Games stúdióját, és habár akkor nagyon bizonytalannak tűntek a dolgok, mostanra úgy néz ki, hogy kezd helyreállni a rend. Sean Murray a vállalat hivatalos oldalán mondta el, hogy a katasztrófa nem befolyásolja a játék fejlesztését, és az időben meg fog jelenni. A No Man's Skyban egyébként nem lesz tutorial, Murray ugyanis úgy véli, egy MMO legizgalmasabb időszaka az első pár hét. Ilyenkor mindenki belecsöppen a játékba, felfedezi az új világot, próbálja kitalálni a szabályokat, ezt az élményt pedig lerombolja egy oktatómód. Ráadásul az úriember úgy véli, így a játékosok is többet fognak kommunikálni egymással, könnyebben kialakul a szociális élet.
Hamarosan ingyenes többjátékos térképeket kap a Killzone: Shadow Fall Az egyjátékos mód látványos helyszíneire épülő két új multiplayer térkép, a Cruiser és a Hangar hamarosan érkezik, ráadásul ingyenesen. Az előbbi egyébként egy zártabb, inkább a közelharcra fókuszáló pálya lesz, még utóbbi egy nyitott térkép, számos alternatív útvonallal. Tomb Raider: Definitive Edition - a nextgen alapok Scott Amos, a játék producere szerint szívüket-lelküket beleadták a Tomb Raiderbe, aztán ugyanezt megtették mégegyszer, amikor úgy döntöttek, hogy a next-gen platformokra is elhozzák a játékot. "Nagyon furcsa volt az egész, mert ugyan a játék elérhető PS3-ra és Xbox 360-ra, ráadásul PC-re is, mégis egy rakás új technológiát kellett kifejlesztenünk, hogy mindez működjön a next-gen konzolokon." "Először az új motort tettük működőképessé, aztán áthoztuk a kellékeket és teljesen újraalkottuk őket, hogy illeszkedjenek az új árnyékolási technikánkba, elkészítettük a teljesen új részecskerendszert és fizikai szimulációt. Mindezt nem tudtuk megcsinálni az előző generáción, mert nem volt elég erő. Így most a játék bővül egy rakás nagyobb és apróbb látványos elemmel." Hogyan is fog működni a Quantum Break? Oké, hogy a Remedy szeretné vegyíteni a játékmenetet és a valós színészekkel forgatott sorozatot, de hogyan is fog ez működni? Nos, a stúdió nagyjából a '90-es évek divatját, az FMV-ket hozza vissza, csak persze csúcsminőségben. A játék egyes epizódjai után mindig következik majd egy rész a sorozatból, mely attól függően változik, hogy miként cselekedtünk játék közben. A Remedy azonban nem szeretné, hogy ha valakinek csak két órája van játszani, akkor annak a felét sorozatnézéssel kelljen töltenie, így az epizódokat később is meg lehet tekinteni, sőt, akár táblagépeken is, távol a konzoltól. Minderről egyébként Oskari Hakkinen, a stúdió egyik fejese beszélt, aki szerint ettől függetlenül a játékmenet a legfontosabb: "A játék szívének jónak kell lennie. Milyen érzés meghúzni a ravaszt, milyen érzés egy fedezék mögé ugrani? A legalapvetőbb dolgokat is a végletekig csiszoljuk, így tudjuk behúzni a legtöbb embert a játékba. Valamint úgy vélem, ettől a kifinomultságtól lesz meg a Quantum Breakben a Remedy szellemisége. Mert ez egy Remedy játék, sőt, valójában ez az igazi és legnagyobb Remedy játék." Ráadásul fontos, hogy a játékos mindig érezze döntéseinek súlyát. Erre úgy segít rá a stúdió, hogy a Quantum Break főszereplője, Jack Joyce egy idő után már nem is lesz főszereplő, hanem a rosszfiút fogjuk irányítani. Ő rendelkezik a legdurvább időmanipulációs képességekkel, így nagyon sok dolgot meg tud változtatni, ki tudja választani, melyik jövő valósuljon meg. Mindez pedig vissza fog tükröződni a sorozatban.
Next Car Game - elindult az early access Ahogy az lenni szokott mostanában, alig kezdődött el egy játék fejlesztése, máris fizethetünk érte. Nincs ez másként a Bugbear Entertainment termékével sem, ami még nevet sem kapott, de máris ki lehet csengetni érte a 19 fontot. A fejlesztők mindenesetre úgy gondolják, hogy sokkal nagyobb kreatív szabadságot, és sokkal jobb kommunikációt eredményez, ha a játékosokkal együtt készítik el a végleges verziót. Egyébként elérhető egy Digital Deluxe verzió is, 26,99 fontért, ami egy exkluzív támogatói autót, egy háttérképet és a soundtracket is tartalmazza. Rovio: csak a fél csapat dolgozik játékokon Habár a Rovio egyszerű indie csapatként kezdte, ma már távol van ettől. A cég alelnöke, Jami Laes elárulta, jelenleg körülbelül 800-an dolgoznak a cégnél, azonban a vállalat fókuszának változását jól mutatja, hogy ennek kevesebb mint fele foglalatoskodik játékfejlesztéssel. Azért azt gyorsan hozzátette, hogy a játékok mindig is fontos részét képezik majd a Rovio tevékenységének, és ha valamilyen új franchise-zal állnak elő a közeli jövőben, az is erről a részlegről fog kikerülni. Ugyanakkor egyelőre még az Angry Birds áll a középpontban, így pedig fontos volt, hogy ne csak újabb és újabb játékok készüljenek a témában. "Pár éve úgy döntöttünk, hogy kitörünk a mókuskerékből, és nem elégedünk meg azzal, hogy elkészítjük az 53. majd az 54. játékot. Ehelyett inkább a márka egészére koncentráltunk, és igyekszünk az elvinni minden platformra, és különböző szórakoztatóipari médiumokra, így már nem csak játékok fognak készülni." - folytatja Laes, aki szerint eddig ennek azért nem volt sok eredménye, mert 2013-ban inkább a növekedésre, a cég átalakítására koncentráltak, hogy aztán a megfelelően tudják kezelni azokat a folyamatokat, melynek végén egy igazi szórakoztatóipari óriássá válhatnak. Lightning Returns: Final Fantasy 13 - harcoljunk Caiusszal Amíg arra várunk, hogy végre eljusson hozzánk is a Lightning Returns: Final Fantasy 13, megnézhetjük a legújabb előzetest. Ebben ráadásul a Final Fantasy XIII-2 egyik főgonoszával, Caius bácsival találkozunk.
Bezár a Doctor Who MMO Oké, valószínűleg itthonról nem sokan nyomultak a böngészős, flash-alapú Doctor Who MMO-játékkal, sőt, úgy tűnik máshonnan sem nagyon. Az egész hóbelevancot ugyanis lelövik a fejlesztők február 28-án. SimCity - bonyolult volt az offline mód "Lucy Bradshaw korábban elmondta, hogy nem lenne lehetséges offline módba vinni a SimCityt, ha csak nem írnánk át egy jelentős részét. Igazat beszélt. Mire végeztünk, több mint 6 és fél hónapot dolgoztunk rajta, ebbe pedig beletartozott a játék alapvető elemeinek átírása is. Még az olyan triviális dolgokat is át kellett dolgozni, mint a városok mentése és betöltése." - mondta a SimCity vezető dizájnere, Simon Fox. Az eredeti SimCity az online szervereket figyelembe vételével készült, így a kliens rendszeresen keresi a szervert, és kér tőle adatokat. Ahhoz, hogy ezt át tudják alakítani offline-ra, egy rakás Javában írt kódot kellett átírni C++-ra. Ezt követően azonban már minden szimulációs folyamat teljesen a kliens számítógépén fut, ráadásul az olyan dolgokat is teljesen át kellett állítani, mint a városok közti kereskedést felügyelő algoritmusok. Jelentős optimalizációt igényelt, hogy ezek tökéletesen fussanak az otthoni gépeken. Tévé, zenék és filmek is jönnek majd SteamOS-re A Valve üzletfejlesztésért felelős szakembere, Anna Sweet elmondta, előbb-utóbb tévé, filmek és zenék is jönnek majd a SteamOS-re a játékok mellett. A dolog logikusnak hangzik, a Valve felülete ugyanis teljesen elfedi a Linux operációs rendszert, így nem ad lehetőséget a fájlrendszer megtekintésére sem. Előbb-utóbb tehát nem árt majd bele egy videó lejátszó.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. magerg
2014.01.16. 09:56
"Még az olyan triviális dolgokat is át kellett dolgozni, mint a városok mentése és betöltése."
Ha olyan triviális, talán nem is volt olyan nehéz átírni? Józan paraszti ésszel egyszerűbb lokális fájlkezelést írni, mint hálózati kódot.
Persze nem tudom mennyi és milyen szolgáltatás futott a szervereken, de azért rezeg a bullshit-mérő mutatója.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. KisDre
2014.01.17. 01:45
"Valve felülete ugyanis teljesen elfedi a Linux operációs rendszert" hát ennek nem örülök. Miért zárja mindenki ketrecbe a pingvint? Úgy hiszik hogy úgy jobb-szebb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Merwenus
2014.01.17. 07:40
"SimCity - bonyolult volt az offline mód"

Ne viccelj, már nyáron pár nappal a megjelenés után "offline módot" csináltak a huncut emberek egy helyi szerver virtualizálásával. És rögtön megvolt az offline mód
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2014.01.18. 11:49
KisDre:

Ne rakd fel a SteamOS-t. Én sem fogom. Viszont örülök, hogy a fejlesztésével az általam is használt lib-ek is fejlődnek. Pl a driverek. Ezek fejlődésével más disztrók is fejlődnek. Ugyanúgy elfut hiba nélkül a Gentoo boxomon a Steam Linuxos kliense, ugyanazokkal a libekkel, driverekkel. Viszont nincs bezárva a boxom, én írányítom, nem a Valve kliense.

Teljesen reálisnak tartom, hogy a SteamOS egy teljesen saját GUI-t fog használni, mindent lefedő felülettel. Mondjuk az tényleg húzos, hogy semmi mást nem lehet majd mellérakni, de ez úgy sem neked vagy nekem készült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!