iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.03.19.

Dátum | 2014. 03. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Snowdrop Engine bemutató a GDC-n Rendkívül sokakat érdekel a The Division mögött álló technológia, nem csoda hát, hogy a Ubisoft ott promózza a Snowdrop Engine-t, ahol csak lehet. Most éppen a GDC-n mutatták meg, miért is olyan jó ez a motor - nem csak azért, mert szebb grafikát tudnak elérni a készítők, hanem azért is, mert sokkal gyorsabban tudnak kísérletezni a különböző prototípusokkal, és szabadon tudják engedni kreativitásukat.
Legalább 1 millió VR-vásárló kell a Ubisoftnak Ahogy az várható volt, a nagy kiadók óvatosan fognak beleugrani a VR-őrületbe. A Ubisoft kreatív vezetője, Lionel Raynaud a GDC-n elmondta, a kiadónak arra lenne szüksége, hogy legalább 1 millió VR-os eszköz legyen a vásárlók kezében, és csak utána kezdhetnek el komolyan gondolkozni VR-os játékok fejlesztésén. A Sony talán segíthet Eközben az Oculus Rift vezetője, Palmer Luckey elmondta, a Sony beszállása a VR-üzletbe talán segíthet gyorsabb ütemben tágítani a piacot. "Tényleg kisülhet valami nagyon jó a Sony eszközéből. Azt még nem tudjuk, mennyire drágán szeretnék árusítani, de ha jól csinálják, az fellendítheti az egész VR-iparágat." Luckey szerint VR-ipar nem kifejlett és nem elég erős ahhoz, hogy az Oculus egyedül el tudja vinni a hátán. "Az emberek még nincsenek meggyőződve róla, hogy a VR egy menő dolog, vagy hogy egyáltalán meg fog valósulni. Ha a Sony jól végzi a munkáját, akkor meggyőzheti az embereket erről." Az Oculus fejese szerint a Sonynak sokkal jobban kell csinálnia, mint a PS Move esetében: "Habár a technológia ott is jó volt, de csak egy válaszként érkezett a Wii-re és a Kinectre. A Sony nem támogatta olyan erősen, mint lehetett volna." Tim Sweeney elérhetőbbé teszi az Unreal Engine 4-et Egyelőre úgy tűnik, hogy az újgenerációs konzolok hajnalán a Frostbite 3 és a CryEngine dominál, az előző generáció nagykutyája, az Unreal Engine pedig sehol nincs. Persze tudjuk, hogy még idén több játék megjelenik az Epic motorjával, de talán a cég is érzi kicsit a nyomást, Tim Sweeney ugyanis bejelentette, változnak a motor licencelésének feltételei. Mostantól a teljes Unreal Engine 4 keretrendszert bárki licencelheti havi 19 dollárért, a megjelentetett játék bevételeiből pedig 5%-ot kér el az Epic. Sweeney szerint ez az 5% egyébként elég sok, de nem kérnének ennyit, ha nem lennének biztosak benne, hogy az Unreal Engine 4 segítségével gyorsabban és hatákonyabban lehet majd jobb játékokat készíteni, mint a konkurens megoldásokkal. "Egy olyan céget akarunk építeni, ami akkor lesz sikeres, ha az UE4-re építő csapatok sikeresek." A havi 19 dollárért és az 5%-os részesedésért cserébe mindenhez hozzáférhetnek a fejlesztők, beleértve a teljes Unreal Editort, és a motor teljes C++-os forráskódját a GitHubon.
Megszólalt 1080p-témában az Xbox One fejlesztési vezetője Boyd Multerer az OXM-nek adott interjújában fejtette ki véleményét az Xbox One-t ért kritikákkal kapcsolatban, melyek szerint az Xbox One számos esetben nem bizonyul elég erősnek ahhoz, hogy 1080p-s felbontásban futtassa azokat a játékokat, melyeket a PS4 simán visz. Multerer szerint teljes mértékben lehet számítani rá, hogy hamarosan egyre több játék el fogja érni Xbox One-on is az 1080p-s felbontást - a GPU-k mindkét gépben nagyon összetettek, az Xbox One esetében pedig az ESRAM is nehezíti a dolgokat, így Multerer úgy véli, egy tanulási folyamatról van szó. "A hardver már kész van, és nem fog változni. Így ezután az következik, hogy a fejlesztők megtanulják jobban kihasználni az adottságokat, ami az Xbox One esetében főleg az adathívásokra vonatkozik, hogy azok megfelelően és időben átmenjenek a különböző cache-memóriákon. Itt egyelőre sok kihagyott lehetőséget látunk." Multerer szerint a lényeg, hogy a nagy engine gyártóknak kell leginkább megfelelően optimalizálniuk a meglévő architektúrákra, így később az arra épülő játékok már mind profitálhatnak ebből. Azt persze az úriember is tudja, hogy amint a fejlesztőcsapatok kezdik elérni a határokat, és tovább javítanának a grafika minőségén, úgy előbb-utóbb a felbontás vagy a framerate fogja ennek kárát látni, ahogy tapasztaltuk ezt az előző generáció végén is - de ez ugyanúgy vonatkozhat a PS4-re is, mint az Xbox One-ra. Doctor Who a Kinect Sports Rivalsban Oké, nekünk is kezd kellemetlen lenni, hogy a Titanfall után most már lassan minden nap a Kinect Sports Rivalsról írunk, de ha egyszer mindig jön valami érdekesség, nem tehetünk mást. Most ugyanis éppen kiderült, hogy maga Doctor Who, vagyis a neves brit színész, David Tennant adja a hangját a játékhoz, és egyébként azt is elárulja, hogy ez az első alkalom, hogy bármilyen munkát vállal videojátékokkal kapcsolatban.
Régóta várt lehetőségeket hoz a PlayStation 4 következő frissítése Éppen a tegnapi összefoglalónkban ostoroztam a Sonyt, hogy szoftveres oldalon nem igazán kapkodják magukat, amire a japán cég - valószínűleg nem erre az írásra reagálva -, de ma kiadta terveit a következő frissítéssel kapcsolatban - amivel végre olyan dolgok kerülnek be a rendszerbe, melyekre régóta szükség lenne. Egyrészt a videofelvételhez kapcsolódóan bekerül egy videoszerkesztő, illetve a Share gomb használatával már USB-s meghajtóra is kimenthetjük a felvett videókat vagy screenshotokat. Továbbá a Sony ígéretének megfelelően eltávolítja a HDCP védelmet is a konzol HDMI kimenetéről, így végre külső rögzítőeszközökkel is lehet majd játékmenetet felvenni a PS4-ről. Habár a Twitch-re streamelés a megjelenés óta elérhető a Sony konzolján, és a Microsoft csak most implementálta ezt a lehetőséget a Titanfall megjelenése előtt, az Xbox One rögtön tovább is lépett egyet: nem csak jobb minőségben tud streamelni, mint a PS4, de archiválni is lehet a felvételeket. Úgy tűnik, a Sony nem akar sokáig hátrányba kerülni ezzel, így a következő frissítéssel ezek is bekerülnek majd, meg még néhány olyan dolog, amiről egyelőre nem kész beszélni a cég. Először akcióban a Sacred 3 Augusztusban jelenik meg PC, PlayStation 3 és Xbox 360 platformokon a Sacred 3, így éppen ideje volt már, hogy valamit lássunk is belőle mozgás közben. A készítők megerősítették, hogy habár a játék tartalmaz offline és online kooperatív részt is, valójában az egyjátékos élmény szem előtt tartásával készítették, így ha egyedül akarod tolni, semmi hátrányban nem részesülsz. A játékban öt hős közül válaszhatunk majd, melyek a Safiri, Khukuri, Seraphim, Ancarian, és a Malakhim, az utóbbi először szerepel a sorozatban.
EVE: Valkyrie a PS4-es VR-szemüvegre is Ma írtuk meg, hogy a várakozásoknak megfelelően a Sony bemutatta saját VR-technológiáját. Ezzel párhuzamosan a japán cég az EVE: Valkyrie-vel demózta az eszközt, annak ellenére, hogy korábban a játékot Oculus Rift-exkluzív címként jelentették be. Valójában az év elején tett bejelentés úgy szólt, hogy az EVE: Valkyrie kiadásában segít az Oculus, és egyben ez lesz a Rift egyik nyitójátéka is. A CCP most azonban elárulta, arról van szó, hogy az Oculus-exkluzivitás csak PC-re vonatkozott, így a PS4-es kiadás nyugodtan használhatja a Sony VR-szemüvegét. Free to play - dokumentumfilm a Dota 2 e-sportról A Valve készítette a lent látható, rettenetesen profi, több mint egy óra hosszú dokumentumfilmet a Dota 2 e-sportról. A film középpontjában az első The International verseny helyezkedik el, melynek főnyereménye akkor elképesztő volt: 1 millió dollárt vihetett haza a nyertes. A cselekmény három játékos, az ukrán Dendi, a szingapúri Hyhy, és az amerikai Fear életét mutatja be, csalódásokkal, győzelmekkel, a videojátékokat meg nem értő családdal, kétségekkel, nehézségekkel és örömmel. Zseniális alkotás.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. TH0R08
2014.03.20. 12:57
Nem Doctor Who! Szimplán csak a Doctor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!