iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.05.23.

Dátum | 2014. 05. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Lelőtték a Star Wars: Attack Squadrons fejlesztését A Disney köszöni szépen mindenkinek, aki részt vett a bétában, de sajnos a tesztelésnek nem sok eredménye lesz, ugyanis inkább lelövik a játékot, hogy egyéb "Star Wars-élményekre" koncentrálhassanak. Megjött a The Elder Scrolls Online első tartalmi frissítése Az 1.1.2-es verziószámú patch-csel bekerült a játékba a Craglorn zóna, melynek küldetéseit elsősorban 4-es csoportokra optimalizálták, meg persze Veteran Rank 10+ szintű karakterekre. Ezen kívül a készítők betették az első kihívásokat is a játékba a Craglorn zónában, melyeknek 12 játékossal lehet nekivágni, limitált mennyiségű újraéledési lehetőséggel - a program méri az időnket, és ha jók vagyunk, akkor felkerülünk a leaderboardra, és mindenféle extra jutalomban lesz részünk. Szintén újdonság a Death Recap néven futó lehetőség, ami gyakorlatilag megmutatja, minek köszönhetően sikerült elhaláloznunk, de természetesen a fejlesztők kiirtottak egy rakás bugot is, és számos ponton finomítottak a játékon. Fejlesztői naplón a Valiant Hearts: The Great War A Ubisoft új játéka az E3-on is nagy erőkkel lesz jelen, és most egy fejlesztői napló is elindult, melynek első része megtekinthető alant.
Tényleg visszatérhet a Phantom Dust? A rajongók gyakorlatilag hónapok óta követelik Phil Spencertől, hogy hozza vissza az eredeti Xbox egyik legjobb játékát, a Phantom Dustot. Az eredeti anyagot a Microsoft Studios közösen készítette Panzer Dragoon-játékok legendás alkotójával, Yukio Futatsugival. A Microsoft most megújította a védjegyet Európában, vélhetően nem véletlenül ilyen kevéssel az E3 előtt. Futatsugi egyébként tavaly azt nyilatkozta, hogy bármikor ugrana a lehetőségre, ha a Microsoft folytatást szeretne készíteni, mert "a Phantom Dust volt a legjobb játék, amit valaha alkotott." A PS4-tulajdonosok fele előfizet a PS Plusra Kaz Hirai, a Sony elnök-vezérigazgatója egy befektetői beszélgetésen említett néhány dolgot a múlt héten nyilvánosságra került pénzügyi jelentéssel kapcsolatban. Ebben persze fontos szerepet kapott a tény, hogy a Sony a 2013-as üzleti évet (is) komoly veszteséggel zárta, és hasonló (50 milliárd yenes) veszteséget vár a 2014-es üzleti évre is - leginkább az elektronikus üzletág vártnál lassabb feltámadása, és a továbbra is zajló, átfogó újrastrukturálási program miatt. "Amikor kineveztek elnöknek, az első és legfontosabb feladatomnak az elektronikus üzletág lejtmenetének megfordítását tűztem ki. Számos intézkedést hajtottunk végre ezen a területen, de amíg más üzletágaink teljesítették az elvárásokat, addig az elektronikus részleg továbbra is gyengélkedik. Nagyon csalódott vagyok, hogy két éve veszteséges a vállalat, és nem tudunk megfelelni a részvényesek elvárásainak." Hirai ezt követően jegyezte meg, hogy a sikeres üzletágak között van a PlayStationt is magában foglaló Sony Computer Entertainment. A PS4-et vásárolt felhasználók kicsivel több, mint 50%-a egyben PS Plus előfizető is, a Sony Entertainment Networköt pedig 52 millió júzer használja világszerte. 25 percnyi multiplayer a Watch Dogsban A legendás JackFrags rakta össze az alábbi videót a Watch Dogs többjátékos módjából, és egy következtetést mindenképp levonhatunk belőle: bizony eléggé látványos. A játék május 27-én jelenik meg, így hamarosan már a mi verdiktünket is olvashatjátok a játékkal kapcsolatban.
Milyennek kéne lennie a Fallout 4-nek? Nos, a Fallout: New Vegas vezető tervezőjének, Josh Sawyernek megvan erről a véleménye, és úgy gondolta, hogy mi is kíváncsiak lehetünk rá. Az úriember egyértelműen úgy gondolja, hogy egy Fallout-játék attól lesz jó, hogy igazi, kemény döntések elé állítja a játékost: "Ez persze igaz minden szerepjátékra, de a Fallout világa reménytelen és kétségbeesett, így a választási lehetőségeknek fájdalmasnak kell lenniük. Ez egyszerűen jobban illik egy posztapokaliptikus játékhoz. Szóval remélem, bármerre is kanyarodik a sztori, a választási lehetőségek többek lesznek az egyszerű jó-rossz felállásnál". Sawyer szerint a harmadik rész zárása remek volt. Hiába mentjük meg a Vault 101-et, mégsem élhetünk ott békében. Ezt a Mad Max-filmekhez hasonlította, és azokban tapasztalható keserédes győzelemhez: "Max hiába nyer a végén, továbbra is magányos vándor marad". "A Fallout: New Vegasban nagyon sokat dolgoztam ezen. Erőteljes és kemény döntések elé akartam állítani a játékosokat. Sokak számára ráadásul ez a legfontosabb, mert a játékmenetben nem keresik a kihívást. Egyszerű turistaként akarnak végigmenni a játékon, és azt szeretnék, hogy a sztori és a karakterek kössék le" - zárta. Visszanevezték a Splash Damage multiplayer játékát Történetünk ott kezdődik, hogy a Splash Damage 2012-ben bejelentette teljesen új multiplayer játékát, Dirty Bomb néven. Aztán úgy gondolta, hogy ez talán mégsem olyan jó cím, ezért átnevezte Extractionre. Most azonban már arra jutottak a készítők, hogy a Dirty Bomb esetleg mégis jobban kifejezi a játék szellemiségét, így visszanevezték erre. A stúdió ezek után biztosított mindenkit, hogy vélhetően ez lesz a játék utolsó névváltoztatása. Wolfenstein: The New Order - cenzúrával és cenzúra nélkül Ha szeretnétek megtapasztalni, mivel kell játszaniuk osztrák és német felebarátainknak, akkor a lenti video kiváló eszköz erre. Wolfenstein: The New Order cenzúrával és anélkül.
Nincs Kinect = több játék? Phil Harrison szerint legalábbis valahogy így néz ki az egyenlet. Az úriember a Microsoft hivatalos kommunikációjának megfelelően úgy írta le a Kinect kirakását az Xbox One mellől, mint "választási lehetőség" a vásárlóknak. Azonban Harrison szerint végeredményben ez azt fogja jelenteni, hogy több konzolt adnak majd el, és ezért több fejlesztő szeretne majd játékot készíteni Xbox One-ra. Nos, nem tudunk vitatkozni a logikájával. Megjegyzi ugyanakkor, hogy a Kinect továbbra is szerves részét képezi majd a prémium Xbox One-élménynek. Harrison és a Microsoft továbbra is úgy gondolja, hogy a teljes képet csak akkor kapja meg a felhasználó, ha beruház a kamerába.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. eriol
2014.05.23. 23:29
"Sawyer szerint a harmadik rész zárása remek volt. Hiába mentjük meg a Vault 101-et, mégsem élhetünk ott békében." Vajon tényleg fogalma sincs a Fallout 1 történetéről vagy csak hülyére akar venni mindenkit..?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. eriol
2014.05.23. 23:32
Janem, a cikkben nem sikerült a magyar fordítás.

"Take the ending to Fallout 1, he said" != "Sawyer szerint a harmadik rész zárása remek volt."

Viszont így már mindjárt szimpatikusabb, hogy kicsit vissza akarnak térni az előző részek stílusához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. MazsolaTad...
2014.05.23. 23:58
"Sawyer szerint a harmadik rész zárása remek volt. Hiába mentjük meg a Vault 101-et, mégsem élhetünk ott békében."

Bár már régen volt, de ha jól emlékszem a Fallout 3 végén "elájult" a karakter, nem pedig 101-nál ért véget. (Oké, hogy kitagadnak onnan, de az még nem a vége)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. hympyke
2014.05.24. 09:05
A 3. nem sikerült túl fényesre, a New Vegas viszont jó lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Fratello hympy...
2014.05.24. 11:08
Meglepődnél ha tudnád mennyien gyűlölik a Fallout: NV-t, mert nincs benne elég loot, kicsi és üres a térkép, és tele van hülye dumálós-rohangálós küldetésekkel (amik még loot-ot sem adnak ha megcsinálod őket...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. eriol Frate...
2014.05.24. 14:06
Ja, F3 -ba legalább nagy volt a térkép és üres. ^_^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Avisto
2014.05.24. 15:42
Star Wars játék se szívesen lennék mostanában, hullanak mint a legyek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Szefmester eriol
2014.05.24. 19:10
Igazad van... Bááááár...
Számoljunk kicsit.

Ami infót találtam a fallout3 térképéről az a következő volt.
~40km2 (Budapest 525km2) Akadnak az országnak olyan területei ahol ekkora terülten alig pár kunyhó lehet, ezzel szemben a F3-ban városok, temetők, falvak, barlangok, és mindenféle elszórt épületek és települések vannak. Amerikában egy ekkora területen előfordulhat nyüzsgő város szinte növényzet nélkül, ahogy lehet kihalt pusztaság egy elrohadt lakókocsival is. Értem?

Most vegyünk pár más játékot:
http://static.giantbomb.com/uploads/original/3/30984/1366064-ubwcz.jpg

http://adventureamigos.net/wp-content/uploads/2012/02/untitled-211.jpg

http://static.giantbomb.com/uploads/original/3/30984/1366065-xju7q.jpg

Na most ezen számokat figyelembe véve, biztos ki mernéd jelenteni hogy üres volt a térképe, vagy egészen egyszerűen az ízlésednek volt túl uncsi, és egyhangú? Lehet kellett volna bele 5km távolságra egy sivatag meg egy sarkvidéki jégmező vagy mi?

A fallout 3-al abszolút semmi gond nem volt tartalom tekintetében. A loot konkrétan még kevésnek is érezhető benne, mert nagyon sokszor fogott el az az érzés hogy szívesen kombinálnám ezt vagy azt a hulladékcumót valami összekókányolt vértezetté!

Szóval szerintem a fallout 4 simán elbírna 4-500km2 területet, mert megfelelően lepakolva nem túl textúrát (pláne ha skáláznák az ismétlődést), valamint a modelleket akkor egy igencsak változatos környéket tudnának alkotni. A quicktravel miatt úgyis csak egyszer egyszer kellene megtenni nagyobb távolságokat, sőt akár valami jármű is felbukkanhatna.

Német cenzúra: A németek még mindig degeneráltak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. eriol Szefm...
2014.05.24. 22:29
Nem tudom miért próbálod hasonlítani egy játék terültet a való világban hasonló méretű területekhez. Makes no sense.

Meg igazából azt se értem, hogy mit kéne meglátnom ezekből a képekből. Milyen számot nézzek? Hogy van nagyobb világú játék? Nem értem, hogy kapcsolódik.

Nekem a Fallout 3 egyhangú volt egyszerű és unalmas. Repetatív helyek, repetatív és könnyű harcok, nem túl fantáziadús küldetések, unalmas NPC -k, kevés fatájú ellenfél. Főleg ekkora világra. És a kevés humort amit megpróbáltak belecsempészni éröltettnek éreztem a legtöbb helyen. Valahova a taktikai fps és az RPG közé tuszkolták be, de nekem mind a 2 vonalon gyenge volt. Sajnos. Pedig tuti többet ki lehetett volna hozni belőle, és igen, én is mindig néztem minden hulladékot, hátha valami egyszer jó lesz valamire. De semmi. És szerintem túl sok is volt a loot, de ez megint ízlés kérdése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szefmester eriol
2014.05.25. 22:13
Ha nem érted akkor régen rossz, és neked abszolút egy csőFPS való, ahol semmi döntési szabadságot nem adnak.

Vagy valóban azt gondolod hogy egy normális csapat ne tudna csinálni változatos világot, npc-ket és kalandokat ha akarna? Dehogynem tudna, de minek? A hozzád hasonlóak úgy is nekiállnának kritizálni, hogy miért nem változatosabb még annál is inkább.

Komolyan nem értem mi változatosságot akarnál egy olyan környezetben. Legyen olyan mint a wow, és akkor egy kis szoroson áthaladsz és a sivatagból máris dzsungelben találod magad vagy mi? A túl sok loot akkor vehető észre ha a játékos nem tud szelektálni felesleges, és hasznos cuccok között, de ez pl egyéni probléma.

Attól hogy valami elcseszetten kisméretű mapon játszódik nem lesz hihetetlenül addiktív és változatos. Sőt még unalmasabb is lehet, mert nem fognak tudni adni rá logikus magyarázatot a készítők!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. eriol Szefm...
2014.05.26. 02:00
A stílusod alapján nem vagyok benne biztos, hogy most trollkodsz, vagy ennyire szívedre vetted, hogy unalmasnak találják a játékot. Ha az utóbbi, sajnálom hogy megbántottam az érzéseidet, de ne stresszeld feleslegesen magad emiatt. Inkább próbáld meg elolvasni és értelmezni még egyszer amit az előző kommentben írtam. Különbözőek vagyunk, lent leírtam miért nem tetszik a F3. De ha ragaszkodsz hozzá, megpróbálhatom jobban kifejteni neked.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Fratello eriol
2014.05.26. 09:17
Számomra a Fallout 3.-ból az alábbiak maradtak meg:

- Borzasztó ronda, színtelen, FPS-re teljesen alkalmatlan engine (a NV-ban kicsit javítottak rajta)

- Érdektelen, lapos, sehová nem vezető és dögunalmas főszál (totál elszúrt befejezéssel, amit csak egy fizetős DLC javított ki)

- „open-world” világtérkép (ez volt a legrosszabb): vagyis félórás bolyongás után a semmiben találtál egy random romba dőlt várost, amiben (ha elég kitartó voltál) akár egy egész szál cigit is zsákmányolhattál (az NV-ben MINDEN, térképen lévő objektumhoz vagy járt egy mellékküldetés, vagy minimum egy cetli, amiből megtudhattad mi történt ott, és miért néz ki úgy ahogy kinéz, vagyis mindenhez járt háttérsztori, és az volt a nem kidolgozott, mi?)

- Egyedül ami jó volt, azok a nevesített mellékszálak, ha nem fulladtál bele addigra a porba és az unalomba…

- …és ennyire emlékszem, pedig háromszor álltam neki végigjátszani, és harmadjára majdnem a kétharmadáig eljutottam (NV-t 100 óra játékidővel fejeztem be, mert ott VOLT MIT CSINÁLNI.)

Amúgy ez egyfajta Bethesda-betegség, mert a Skyrim hasonló problémákkal küzdött ami a világtérképet illeti: a fejlesztők annyira beleszerelmesedtek hogy egy naaaaaagy open-world térképet gyártanak, hogy elfelejtették utána tartalommal megtölteni, úgyhogy rámolhattad ki a hatvanadik tökugyanolyan medvebarlangot, meg zombidungeon-t amíg bele nem untál az egészbe. Remek egy olyan nyitott világú játék, ami pont ebbe a rohadt nagy „nyitottságába” fullad bele…
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.26. 09:38
Hozzátenném még az érdektelen karaktereket a játékokban, azt, hogy egyáltalán nem érzed magadénak egyik helyszínt se és hasonlók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Terror Frate...
2014.05.26. 11:25
Éppen ezért zseniális a Gothic 1. Egy minden zugában jellegzetes, érdekes karakterekkel megtöltött, jó sztorival nyakonvágott területet kaptál. Bármely zugában nyomsz egy screenshotot,bárki megmondja, hol készült, már aki játszott a játékkal.

Miért nem ilyen játékokat gyártanak? Meg aztán pont ez cseszte el a GTA sorozatot is, amit fentebb írtam, még igaz a Vice Cityre, aztán meg mardnak a hatalmas városok, amiben bolyonghatsz egy hetet, csak éppen kit érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.26. 11:49
Ugyanezt mondom!
Látom neked is az első része a kedvenced

Pedig sokan istenítik a 2.-at is, ami tényleg nem rossz, csak már talán túl sokminden lett belerakva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror kray
2014.05.26. 11:59
Hááát még egy olyan jó játékot nem csinálnak egyhamar, az biztos. Remélem megérem azt a napot, amikor felújítják valami nagyon advanced motorral úgy, hogy a színvilág és a hangulat is megmarad. A kettessel egyedül annyi a bajom, hogy a kieggel sikerült szétgányolni a fejlődési rendszert (biszonyos szint felett több pontba kerül tanulni, így aztán a permanent potion használata és a levelfejlődés is baromi hülyén veszi ki magát). Sokan mondták, hogy a kettes túl hosszú, de szerintem ha már egyszer tudod, hogy mit kell csinálni, akkor van olyan pörgős, mint az első.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. SonicTheHU...
2014.05.27. 10:47
Az F3 és a Skyrim nem azoknak lett kitalálva akiknek konkrét utasítások nélkül fingjuk sincs mit is kéne csinálniuk... Ha te nem érzed a helyed az adott szférában a vedd ki, tedd be, edd meg, vedd meg parancsok nélkül az a te bajod. Gyanítom h nem sokat barangoltatok a mapon anélkül h vki megmondta vna hova menj. Ezek a játékok a nagy mapokkal a kalandozásokra adnak lehetőséget és pont. Ha lusta vagy hozzá v érzéketlenül barom azt nem a fejlesztőkre kell fogni, told végig az alapsztorit pár nap alatt és örüljél a fejednek h mekkora ász vagy, nem kötelező kóvályogni. A lényeg is ott van - hamár megy a cirkusz h sehol semmi érdekes melléksztori az elhagyatott romos szektorokban - hogy fedezd fel, ilyen rohadt egyszerű. A f*szotokat ne verje ki még vmiek fejlesztő játék közben? A taktikai FPS hasonlat meg... jaj
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.27. 13:58
Habár a hozzászólásod rendkívül hasznos és intelligens, mégis úgy gondolom félreértettél minket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fratello Sonic...
2014.05.27. 14:34
"A lényeg is ott van - hamár megy a cirkusz h sehol semmi érdekes melléksztori az elhagyatott romos szektorokban - hogy fedezd fel, "

MIT? Könyörgöm, egyetlen felfedeznivalót mondj egy töküres, funkció nélküli romvárosban... (És a "dehát az a funkciója hogy ott van és fel kell fedezni" rossz válasz, mert ennyi erővel a Fallout 4. simán lehetne egy Minecraft-ban randomgenerált sivatagi térkép, oszt' fedezzed fel kockánként...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. SonicTheHU... Frate...
2014.05.27. 15:31
Map job felső sarka, romos elhagyatott óvóhely, tele Gary nevű klónokkal, aztán lehet kutakodni h mi a hétmákonyos jó eget műveltek ott. Oda nem visz el melléksztori sem, csak ha felfedezed.... Tessék mondtam egyet, örülhetsz. Van egy sejtésem h te sem hatástalanítottad az atombombát a város közepén... Nincs a valagad alá rakva vmi azt már rinyálsz. Am kihalt városban is ki lehet deríteni h bizony a népséget elhurcolták azok benga nagy ogre szerű mutánsok, de mind1. Gondolom az is tán újszerű tény, hogy egy poszt apokaliptikus játékban akad 1-2 település ahol max lootot találsz és azon kívül plusz terepnek lett belerakva a játékba azt ennyi volt a rész feladata...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.27. 15:53
Garyék megvoltak, az a rész egész ötletes volt. És az atomot is lekapcsoltam, de az már nem volt annyira. Szóval még mindig az a véleményem, hogy uncsi, monoton és könnyű a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. SonicTheHU... eriol
2014.05.27. 16:03
Bocs a hangvételemért, irodában hamar feltornásszák az agyam. Nna de annyira akartam kilyukadni, hogy az ilyen stílusú játékoknál ha nyitott szemmel/ésszel járkál az ember, sokkal több minden is előkerül mint a szimpla alapsztori
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Fratello Sonic...
2014.05.27. 16:11
Te is WriteOnly üzemmódban működsz, de sebaj, a kedvedért leírom még egyszer: "töküres, funkció nélküli romvárosban..." A te két példád ilyen? (Költői a kérdés...)

A Falliut: New Vegas-ban (többek között) pontosan az volt a hatalmas előrelépés, hogy NEM VOLT funkció nélküli objektum! Még a legutolsó, elhagyatott medvebarlangnak is külön kinyomozható sztorija volt, amitől az hangulatilag tökéletesen beleilleszkedett a világba, nem pedig n+1-edik, vérpistikéknek szóló GenerateRandomLootObject függvénnyel előállított, a semmiben lógó banditatábor/mutánsbarlang/punkkoncert volt, mint a Fallout 3 (és a Skyrim) kb. 60-80%-a.

(És mielőtt belekötsz: Igen, egy posztapokaliptikus játékba belefér imitt-amott pár töküres, "hangulatromboló" romváros, nade ha ez több mint a játék kb. 20-25%-a, akkor ott már komolyan kénytelen vagyok megkérdőjelezni az egész "open-world" dolog értelmét...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.27. 16:19
Semmi gond. Valszeg nekem az a gondom, hogy játszottam a Fallout 1-2 -vel elég sokat. Ami a grafikát leszámítva mindenben jobb volt a 3nál (számomra). És az tényleg tele volt eldugdosott content -ekel. Érettebb, komolyabb sztorija volt, jobb NPC -kkel és küldetésekkel. Egyértelműen több kreatív munka állt mögötte mint a 3 -nak. És még volt pár RPG, ami tudta hozni ezt a kreatív hátteret, nem vagyok csak a Falloutra specializálódva. Amikor megjelent a 3, elégé vártam, de aztán nem tetszett... de azért beleöltem (erőltettem, hátha) majdnem 100 órát, de nem lett jobb, úgyhogy abbahagytam. Talán majd a 4. Addig is Stalker CoP Misery mod. Meg augusztusban a Wasteland 2 (ha jó lesz).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!