iPon Hírek

Aprók nagyban - 2014.06.13.

Dátum | 2014. 06. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Élesben az Everybody’s Gone to the Rapture Gyakorlatilag az év eleje óta nem láttunk új anyagot a The Chinese Room játékból, így pont időszerű volt, hogy az E3-on mutassanak valamit. A játékot olyan könyvek és történetek inspirálták, melyben hétköznapi emberek kerülnek különleges szituációkba - a készítők kifejezetten John Wyndham, J. G. Ballard és John Christopher műveit emlegetik. A fejlesztők külön kiemelték, hogy a PS4 ereje és könnyű programozhatósága még egy hozzájuk hasonló kis csapatnak is lehetővé teszik a nagy és látványos játékok elkészítését.
Xbox- és Nintendo-vásárlók nyergelnek át PlayStation 4-re John Koller, a PlayStation marketinges vezetője megosztott néhány érdekes adatot a PS4-gyel kapcsolatban. Például azt, hogy a konzol vásárlóinak 31%-a az előző generációban vagy Xbox, vagy Nintendo masinával rendelkezett, és onnan nyergelt át. Habár nem tűnik ennyire érdekesnek, de valójában egy ennél még fontosabb adat, hogy a PS4 vásárlóinak 17%-a egyáltalán nem rendelkezett semmilyen konzollal az előző generációban - ez tehát valószínűleg azt jelenti, hogy a játékpiac bővül. Koller és brigádja egyébként azt tapasztalta, hogy a PS4-et már most veszi az a réteg is, aki jellemzően csak később kapcsolódik be egy-egy konzolgenerációba. Ez a réteg általában nem fogékony annyira a technikai újdonságokra, és érzékenyebb az árra. A PS4-re azonban nem csak a korai elfogadók, de a "hétvégi játékosok" vagyis a "casual" réteg is lecsapott már viszonylag hamar. Focizz a World of Tanksban A világ legnépszerűbb tankos játékát is megihlette a foci VB. A készítők egy teljesen új, kizárólag a mókára kihegyezett játékmóddal bővítették a World of Tanksot, melyben, nos, tankokkal focizhatunk.
A Titanfall fejlesztőinél dolgozik a God of War 3 fejese Stig Asmussen, a God of War 3 rendezője pár hónappal ezelőtt távozott a Sony Santa Monica csapatából, miután majdnem két évet, és több tíz millió dollárt égetett el csapatával egy olyan játékra, melyet végül le kellett lőni. Zampella megerősítette, hogy Asmussen nem a Titanfallon dolgozik, ami két dolgot jelenthet: vagy a Titanfall folytatását készíti, vagy egy másik, teljesen új cím készül a Respawnnál. Mivel alapvetően egy kis csapatról van szó, az utóbbi talán valószínűtlenebbnek tűnik. Korai hozzáférést fontolgatnak a Battlefield fejlesztői A Battlefield 4 a megjelenés után (sokak szerint még most is) gyakorlatilag teljes káosz volt. Sütött róla a teszteletlenség, és komoly, a multiplayer játékot sokszor nagyon megnehezítő hibákkal volt tele. Talán ezt szeretné elkerülni a jövőben a DICE azzal, hogy bevonná a játékosokat is a fejlesztés végső fázisaiba. Az indie fejlesztők esetében az early access arra szolgál, hogy a készítők így pénzt szerezhessenek a játék befejezésére. Az Electronic Artsnak és a DICE-nak erre nyilván nincs szüksége, itt a legfontosabb érv a tesztelés, és a visszajelzések begyűjtése a felhasználóktól. "Egyelőre még belsős beszélgetések zajlanak erről. Valószínűleg nem tennénk mindenki számára hozzáférhetővé a játékot, de például olyanok számára igen, akik megvették az előző Battlefieldet" - mondta Karl Magnus Troedsson, a DICE vezetője. Augusztusban jön a PS4-es Minecraft Habár a PS4-es Minecraft kereken 36x nagyobb világok építését támogatja majd, mint a PS3-as, ennek ellenére a készítők megoldották, hogy az előző konzolról át lehessen hozni a mentéseinket az újra. Ezen kívül ha rendelkezel a PS3-as verzió digitális kópiájával, akkor olcsóbban lecsaphatsz majd a PS4-es változatra. A Mojang egyébként azon ügyködik, hogy ugyanezt meg lehessen tenni a lemezes verzióval is, de ennek a megoldására még egy kis időt kérnek. Ezen kívül lesznek Sony-exkluzív trófeák és DLC-k is.
Alienware Alpha - Steambox a nappaliba Az Alienware bejelentette, hogy Alpha néven egy Windows-zal is használható Steam Machine-t dob piacra még idén. A doboz hardveres felépítése ismeretlen, de 550 dollárért adják majd, és a cég ígérete szerint elég lesz ahhoz, hogy 1080p-ben és 60fps-sel tolhassuk játékainkat a konzoloknak megfelelő grafikai minőség mellett. Magán a masinán kívül kapunk hozzá egy Xbox 360 kontrollert, valamint egy elosztót, amivel összesen négy ilyen irányítót tudunk rákötni.
Ki a misztikus spartan a Halo 5-ben? A Halo: The Master Chief Collection E3-as kedvcsinálójából (is) kiderült, hogy a Halo 5-ben egy másik, eddig meg nem vezetett spartan üldözi majd Master Chiefet. De ki ő? Nos, a neve Locke ügynök, akinek a teljes háttértörténete a Ridley Scott által készített, epizodikus Halo: Nightfall megtekintése közben fog kibontakozni. A 343 Industries kiemelte, ennek megtekintése nem feltétlenül lesz szükséges a Halo 5 sztorijának megértéséhez, de erősen ajánlott, ha minden apróságot be szeretnénk fogadni. Oddworld: New ‘n’ Tasty - nem könnyebb, csak más Az alábbi videóban Lorne Lanning, a játék vezető fejlesztője és a Sony cseveg kicsit az új Oddworld-játékról, miközben gyakorlatilag kilenc percig láthatjuk akció közben Abe régi-új kalandjait. Lanning menet közben kiemeli, a checkpointok rendszerét megváltoztatták, így halál esetén nem esünk annyira vissza, mint korábban. Ezen kívül most már mindent teljesen 3D-ben renderelnek a pályán, aminek következtében az elbújással kapcsolatos mechanizmusok is megváltoznak némileg.
Készül a Street Fighter 5 Yoshinori Ono mester megerősítette, hogy igen, készül az új Street Fighter, és arra utalt, hogy először Xbox One-ra és PS4-re jöhet majd a játék. Ezen kívül arról beszélt, hogy valamilyen módon segíteni szeretné az újoncokat. A Street Fighter ugyanis rendkívül technikás, a régi motorosoknak pedig gyakorlatilag behozhatatlan előnyük van. Ono erre valamiféle fizetős megoldást találna ki: a gyengébb játékosok némileg felerősíthetnék magukat, hogy több esélyük legyen. Ezt követően persze az egész internet azt kiáltotta: "OMG, ez pay-to-win lesz!". Ono erre gyorsan reagált, és leszögezte, a Street Fighter sosem lesz pay-to-win, itt egyáltalán nem erről van szó - valószínűleg tehát csak félreértettük az eredeti mondanivalóját. Mindenesetre többet nem akart hozzá tenni, azt mondta, egyelőre dolgoznak a rendszeren, és ha pontosan kitalálták annak működését, tájékoztatni fog mindenkit.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. mikej95
2014.06.14. 14:37
A The Chinese Room jól megmondta. Kis csapatok is könnyen programozhatják a PS4-et. Közben meg Cry Engine-n írogatják a játékot, ami pont nem konzolokra lett kitalálva és multiplatform motor is egyben, de a játék maga exkluzív lesz. Tudnak ezek valamit... vagy kaptak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. KisDre
2014.06.14. 17:00
"Focizz a World of Tanksban"

Ennél lejjebb nem süllyedhet a Wargaming? Vagy csak nagyon érzik hogy a játékosbázis nagy része inkább foci bolond mint gamer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2014.06.15. 19:21
Nálam egy jó pont, hogy a világbajnokság tiszteletére lesz egy kis kedveskedés a WoT-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tomchee
2014.06.16. 10:47
Hát a BF4 undulása is Early Access volt, szóval nem tudom mi az újdonság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.16. 21:23
Mondhatni a BF3-é is az volt, igaz nem annyira, mint a negyedik részé
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!