iPon Hírek

Aprók nagyban - 2015.04.13.

Dátum | 2015. 04. 13.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Fotó módot kapott a The Order: 1886, de nem is akármilyet! A PlayStation 4 legszebb játékáról beszélünk, ami ráadásul nem csak technológiailag képviseli a csúcsot, hanem művészileg is nagyon eltalálták. Nem csoda hát, hogy a rajongók nagyon szerettek volna egy fotó módot, amit most a legújabb frissítéssel meg is kaptak a fejlesztőktől. A legnagyobb érdekesség azonban, hogy a fotó módban beállított színezési módot meghagyhatjuk a játékmenetre is, így az eredetitől eltérő, saját szájízünkre (vagy kíváncsiságunkra) szabott színezéssel vihetjük végig a sztorit. A The Order: 1886 ugyanis teljesen élőben számol ki minden kamera-effektust és colour gradinget, ami más játékokba jellemzően előre renderelt módon kerül be. Aki tehát kíváncsi arra, hogyan néz ki a játék az eredeti barnás-szürkés színvilág helyett mondjuk fekete-fehérben, az most megnézheti magának.
Már a kezdetektől problémák voltak a Phantom Dust rebootja körül Ahogy azt mi is megírtuk, a Microsoft elvette a Darkside Games stúdiótól a Phantom Dust rebootjának fejlesztését, és odaadta valaki másnak. Az indokok közül akkor keveset tudtunk, most azonban a stúdiónak dolgozó egykori alkalmazott elejtett egy-két dolgot. Például azt, hogy a Microsoft és a Darkside között már a kezdetektől nem volt ideális a viszony, a kiadó ugyanis anélkül mutatta be a CGI-trailert a 2014-es E3-on, hogy arról a fejlesztők tudtak volna. "Csak annyit mondtak, hogy nézzük az előadást. Szóval ott ültünk a stúdióban és néztük, és akkor láttuk meg először ezt a 2 perces CGI-trailert. Fantasztikusan nézett ki, de nem volt benne semmi abból, amit mi készítettünk, se egy modell a játékból, se egy textúra, még az általunk kitalált kártyapaklikból sem használtak semmit. Attól féltünk, hogy a rajongók majd azt várják tőlünk, hogy úgy nézzen ki a játék, mint az előzetes, de mi nem ilyen játékot készítettünk." A csapat azt is érezte, hogy a Microsoft egyáltalán nem bízott bennük. A kiadó ugyanis sosem jelentette be, hogy ki dolgozik a játékon, és a Darkside-nak is egyértelműen megtiltották, hogy bárki beszéljen róla a stúdiótól. A forrás szerint a Microsoft viszonylag kevés, 5 millió dolláros kezdeti büdzsét rendelt ki neki, ami egyszerűen nem volt elég, ráadásul irreálisan gyorsan vártak eredményeket a fejlesztőktől. "Mindent nagyon gyorsan akartak. Hiába mondtuk nekik, hogy ezt már nem tudjuk megcsinálni ekkora költségvetésből, egyszerűen nem engedtek. Miután elköltöttek 2 milliót, inkább beszüntették az egészet". Activision-játék gitárokkal és dobokkal, mi az? Ahogy a Harmonix elkezdett dolgozni a Rock Band folytatásán, valószínűleg az Activision is rájött, hogy ismét lehet potenciál az általa kivégzett piacban. Igen, minden valószínűség szerint a Guitar Hero térhet vissza, bár egyelőre nem tudni, hogy milyen formában és kinek a fejlesztésében, hiszen a korábbi részeket készítő Neversoft beleolvadt az Infinity Wardba.
Ron Gilbert szerint megfojtja a kalandjátékokat a sztori A kalandjátékok egyik veteránja, Ron Gilbert éppen újra a műfajban alkot, a készülő Thimbleweed Park azonban inkább visszanyúl az időben ötletekért, és nem a kalandjátékok modernebb vonulatát képviseli majd. Ez egészen konkrétan azt jelenti, hogy a központban a feladványok lesznek, nem pedig a történet. "Minden a puzzle-elemekre épül, mert nekem úgy tűnik, hogy a modern kalandjátékok túlságosan elvesznek a történetben, a feladványokat pedig csak utólag tapasztják rájuk" - mondta a dizájner, aki ráadásul a szöveges kezelőfelületet is nagyon kedveli, és szerinte hozzá tartozik egy kalandjáték hangulatához. A másik probléma a nehézség, Gilbert szerint ugyanis a modern játékok túl könnyűek. Persze azt ő is elismeri, hogy sokan ezt szeretik, de egy igazi kalandjátéknak bizony nehéznek kellene lennie. Éppen ezért a Thimbleweed Park két nehézségi fokozottal jön majd, melyből az egyik kifejezetten a hétköznapi játékosok igényeit elégíti ki, míg a másik a keményvonalas kalandjátékosoknak készült. Játék készül PewDiePie főszereplésével Igen, ezt is megértük: PewDiePie: Legend of the Brofist címmel játék készül a YouTube legnépszerűbb közvetítőjével. A fejlesztés mögött egyébként ő maga áll az Outerminds néven futó csapattal együtt, és Androidra valamint iOS-re fog megjelenni.
Valami egészen más lesz a Street Fighter 5 A sorozat designere, a legendás Yoshinori Ono hatalmas lelkesedéssel nyilatkozott készülő játékáról, ami szerinte egy olyan anyag lesz, amire senki nem számít, és ami megmutatja majd azt a hatalmas fejlődést, amin a sorozat átment az utóbbi években. "A negyedik rész arról szólt, hogy feltámasszuk a rajongást a széria iránt, az ötödik rész pedig arról fog szólni, hogy mindez növekedjen". Ono szerint ez azt is jelenti, hogy a keményvonalas rajongói tábor kiszolgálása mellett szükséges az újoncok bevonása is. Ahhoz, hogy megfelelő irányba tudják bővíteni a sorozatot, szükség van a rajongók visszajelzéseire is. Ono azonban tapasztalatból úgy véli, a közösségekben nem mindig azokra kell hallgatni, akik a leghangosabbak, ugyanis nem mindig nekik van igazuk. "Minden közösségben meg kell találnunk a megfelelő embereket, akikre odafigyelhetünk" - fejezte be. Így mozog konzolokon a Farming Simulator 15 A Farming Simulator 15 eladásai átlépték az 1 milliós álomhatárt, szóval nevethetünk mi bármennyit a játékon, az egyértelmű, hogy sikeres és van rá igény. Nem csoda, hogy a készítők ezerrel dolgoznak a konzolos változatokon is. Az anyagra PS3-on, PS4-en, Xbox 360-on és Xbox One-on számíthatunk május 19-én, és valahogy így fog kinézni:
Ken Levine forradalmasítja a játékokban található karaktereket A BioShock atyja arról már többször beszélt, hogy a készülő új játékában egy teljesen új, és teljes mértékben a játékos által befolyásolt történetmesélési módot próbál majd ki. Most pedig azt is elárulta, hogy ebben nagyon fontos szerepet kapnak majd a különböző karakterek, akik igazi, élettel teli szereplők lesznek, nem csak díszletek a világban. Levine szerint ahhoz, hogy érdekes és valódinak tűnő karaktereket készítsünk, az adott NPC-nek rendelkeznie kell különböző vágyakkal, rajongással és szükségletekkel. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy a játékos ezeket beteljesítheti az NPC-k számára, vagy éppen cselekedhet ezekkel szemben. "Szerintem ez az egész azért működhet, mert egy nagyon organikus dologról van szó, és a játékmenetben különböző rendszerekkel szépen leírható. Habár az adott karakter érzései változhatnak veled kapcsolatban, a saját vágyai, szükségletei megmaradnak, így nem különböznek túl sokban azoktól, akiket a korábbi játékaimban írtam" - nyilatkozta a neves designer. Fortnite - fegyverek és csapdák A 2011-ben bejelentett Fortnite lassan beérik, egyre több dolgot ismerünk meg a játékkal kapcsolatban. Ahogy arról már többször írtunk, nappal építkeznünk és gyűjtögetnünk kell, éjszaka pedig támadnak a szörnyek. Ellenük azonban nem lesz elég egy falat felhúznunk, komoly csapdákat is kell majd telepítenünk, és persze nekünk is bele kell vetnünk magunkat az akcióba. Most a játék tervezői beszélnek kicsit arról, hogy ez miként fog működni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. FaL
2015.04.13. 22:48
Ken Levine a Bioshock Infinite óta akármit mond, vagy tesz én vevő vagyok rá. Akármi is lesz az új IP-je, érdekel és várom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Shinjiii
2015.04.14. 08:05
Fortnite: Bakker, nem unalmas ez a nappal építkezős, éjszaka gyilkolászós baromság? De legalább a zombikat kifelejtették belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!