iPon Hírek

Aprók nagyban - 2015.03.05.

Dátum | 2015. 03. 05.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Csak időlegesen Xbox-exkluzív az Elite: Dangerous A PC után a konzolok vizére először az Xbox One segítségével evez fel az Elite: Dangerous - ezt ma jelentette be Phil Spencer a GDC-n tartott előadásában. Azonban a játék csak időlegesen lesz Xbox-exkluzív, David Braben megerősítette, hogy később jön majd PS4-re. Braben szerint azért támogatják először az Xbox One-t, mert még a Rollercoaster Tycoonos időkből nagyon jó a kapcsolatuk a Microsofttal, amit bizonyít a most Xbox 360-ra és Xbox One-ra kiadott Screamride is. Braben újra megerősítette azt, amit már az Xbox One-os Elite kapcsán is megjegyzett: a játékot semmilyen formában nem butítják le a konzolokra. PC-re is megjelenhet a D4: Dark Dreams Don’t Die A Swery65 által készített, Xbox One-ra tavaly megjelent japán kalandjáték legfontosabb tulajdonsága, hogy akkorát bukott, mint egy ház. Ennek megfelelően az epizodikusra tervezett anyag folytatása azóta sem készült el, azonban könnyen lehet, hogy a PC megmentheti a játékot, Swery ugyanis a GDC-n demózta a számítógépeken futó változatot. Bár a D4 eredetileg a Kinectre készült, ettől függetlenül támogatta a sima kontrolleres irányítást is, ez pedig könnyen átültethető volt egérre és billentyűzetre. Azt nem tudni, hogy a játék ténylegesen megjelenik-e PC-e, mindenesetre nincs kizárva, látva a Microsoft nyomulását a Windows 10-zel és a közös játékbolttal. Jövő héten jönnek a heistek a GTA Online-ba Végre, hosszú-hosszú várakozás után a jövő héten az összes eddigi platformon landol a Heist, ami a Rockstar tervei szerint alaposan felkavarja majd a GTA Online kicsit leülepedő állóvizét. Ennek kapcsán kaptunk most egy új kedvcsinálót.
Tényleges ingyenes a Source Engine 2, de a Steamhez kötött Az Unreal Engine 4 teljesen ingyenesen használható, de az Epic 5%-os részesedést kér a kész játék bevételei után. Valahogy így működik a Source Engine 2 is. Habár maga a motor ingyenesen használható, a Valve feltétele az, hogy a játéknak meg kell jelennie Steamen. Ez nem azt jelenti, hogy máshol nem jelenhet meg, de a Steam egy kötelező elem. Miért? Nos, természetesen azért, mert a Valve egy bizonyos részesedést levesz magának minden egyes tranzakció után - pontosan nem tudjuk, hogy mennyit, de az ipari sztenderd ezen a területen valahol 5% és 20% között van. Lezárták a Project Morpheus hardverét Shuhei Yoshida, a Sony stúdióinak vezetője elmondta, a Morpheus hardveres specifikációt tulajdonképpen befagyasztották. Ez azt jelenti, hogy innentől kezdve a legfontosabb dolgok, így az OLED kijelző, az 1080p-s felbontás és a 120hz-es képfrissítés nem fognak változni. Persze az apróságokon továbbra is finomítanak, és a szoftver ezerrel készül, de maga a headset már alapvetően ilyen marad. Ezen kívül Yoshida megerősítette, hogy vezetéknélküli változatot nem terveznek az eszközből. Eredetileg TPS lett volna az Alien: Isolation A The Creative Assembly a GDC-n elárulta, hogy a fejlesztés korai fázisaiban még TPS-ben gondolkoztak, ezzel egy hasonló játékra törekedve, mint a Dead Space, vagy a Resident Evil 4. Később ez aztán természetesen megváltozott a végleges FPS nézetre, de most megmutatták nekünk, hogyan néztek ki az eredeti próbák.
PS4-re és megjelenik a Wasteland 2 Éppen tegnap tudtuk meg, hogy a Wasteland 2 átköltözik konzolokra az id@XBOX program keretein belül, ma pedig kiderült, hogy a PS4-tulajdonosok sem maradnak ki a jóból. A Unity 5-re átportolt, némileg kibővített játék Game of the Year Editionként fog megjelenni PS4-re is, még idén nyáron. Phil Harrison elhagyhatja a Microsoft Az öreg Harrison igazi veterán. Mielőtt 2012-ben csatlakozott a Microsofthoz, a Sony stúdióit vezette 15 éven keresztül. Harrisont még az Xbox-részleg előző vezetője, Don Mattrick vette fel, és a Microsoft Studios európai tevékenységéért felelős, most azonban több forrás is úgy értesült, hogy az úriember elhagyhatja a vállalatot. Mattrick távozása után Harrison feljebb akart lépni a céges ranglétrán, azonban helyette Phil Spencer került az Xbox élére, Harrison pedig maradt a helyén. Úgy tűnik, hogy jelenleg nincsen hová feljebb lépnie. Harrison eredményei legalábbis kétségesek a vállalatnál. Az biztos, hogy ő alapította a Lift London stúdiót, ami besegített az Xbox néhány belsős projektjébe, de komolyabb terméket nem tudott lerakni az asztalra, és most összeolvad a szintén belsős Soho Productions stúdióval. A források szerint Harrison ultimátumot adott a Microsoftnak: vagy találnak neki egy magasabb pozíciót, vagy elhagyja a céget. Úgy tudni azonban, hogy a vállalat nem tudott neki mást pozíciót ajánlani. Ilyen lett a végleges Steam Controller Hosszú vajúdás után megszületett a végleges Steam Controller. A Valve kikötötte, hogy egy cég csak akkor nevezheti a számítógépét Steam Machine-nak, ha SteamOS-t futtat, és mellékelik hozzá a Steam Controllert. Maga a kontroller egy érdekes szerzet: az elején találunk két érintős felületet, amiket meg is lehet nyomni, egy analóg kart, az Xbox-kontrollerről ismerős négy gombot, meg a Start-Select-Guide-nak megfelelő hármast. De a hátoldala is alaposan el van látva: találunk rajta két ravaszt, két vállgombot, és még két gombot az alján.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Chif52
2015.03.06. 07:44
A Steam controller nagyon el lett találva ... sok gomb ami lehetővé teszi nem csak FPS lövöldék játszását hanem mondjuk RPG-két is mivel van elég gomb a varázslatokhoz mondjuk. bár remélem nem lesz tapadós a felülete a "tapipad-nak" és lehet vele finom mozgásokat végrehajtani, mert így a matt felület miatt annak néz ki. Remélem kábellel is használható lesz, mert személy szerint én nem igen bízok az akkukban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Shinjiii
2015.03.06. 08:14
Nem értem, mivel lenne több gomb rajta, mint az összes többi kontrolleren. Az a +2 gomb a hátulján? Mitől egyszerűbb a varázslás? Mintha annyira komplexek lennének az RPG-k manapság, hogy huszonnyóc gomb kell hozzá. Nekem egyébként nem tetszik, bár még tán mindig kényelmesebb, mint a Sony kontrollerei..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Chif52 Shinj...
2015.03.06. 08:29
Nem azért jó mert két plusz gomb van rajta, hanem azért mert két olyan gomb van rajta amit úgy lehet megnyomni, hogy nem kell változtatni az ujjak helyzetén ... ha mondjuk ugyanúgy hat gomb lenne hozzá de egymás mellett mint régi Sega Saturn-on nem lenne olyan praktikus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 5hR3kY
2015.03.06. 08:42
[LINK] Itt látszik hogy 0:25-től 0:28-ig azaz 3 másodpercig tart egy 360 fokos körbefordulás, mialatt 5x kell végighúzni az ujjad a tapicskolópadon. Ennyi idő alatt vajon hány fejlövést kaphat a kontrolleres játékos? Ha már mindenképp kontroller akkor jobb a mezeit megtanulni, mert azt a tudást legalább konzolon is lehet használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. m76
2015.03.06. 09:58
Ez a steam kontroller valami rémes. Olyan mint egy hagyományos konzol vezérlő amit a főzőlapon felejtettek és szétolvadtak a stick-ek rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Kerub88
2015.03.06. 10:06
Kb 1 éve jutottam hozzá egy Steam kontrollerhez. 1 hétig volt alkalmam próbálgatni. Tényleg egy nagyon egyedi koncepció. Világéletemben PC játékos voltam így nem vagyok egy nagy kontroller master. Bár az alapokat kijátszottam mint a Halo, de fps játékoknál mindig gondban voltam.

Ez volt az első olyan kontroller amivel 2-3 óra gyakorlás után majdnem olyan természetesen tudtam játszani mint az egér+bill kombinációval.

Nagyon kíváncsi vagyok hogy egy év alatt milyen fejlődésen ment keresztül a szerkezet. Az biztos hogy én be fogok szerezni egyet ha megjelenik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Lazahunter 5hR3k...
2015.03.06. 10:13
Valóban nagyon ocsmány egy darab, viszont a jobb oldali analóg helyett egy tapifelületet szerintem jobb lehet ... mert a nézelődéshez és célzáshoz pont használhatatlan az analóg pl egy FPS-ben, mert lehúzod, mire lemegy már nyomnád is vissza, ráadásul szeretnél vele pontosan is célozni ... szar (mondom ezt 20+ éves konzolos múlttal) .... de itt az érzékenységet állítva aktuális pozícióból tudsz irányt váltani, nem kell középállásból indulni, ráadásul pontosabban is kéne tudni célozni, az újammal annyit mozdítok amennyit akarok.

Kíváncsi leszek rá milyen élesben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wishformor...
2015.03.06. 10:25
@Chif52
"ami lehetővé teszi nem csak FPS lövöldék játszását "

lel

nyilvan egy steam machine-en egy FPS-t majd controllerrel fogok jatszani.

@libastuff
es hogy oldod meg ,controlleres csak controlleressel jatszhat?
csinalsz szerver rule-t hogy kickel a szerorol ha eger van a gepbe dugva?

egy lel neked is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. wishformor...
2015.03.06. 11:22
Guglizz, egyet es nezd meg hogy mi az a steam machine, es mi a SteamOS.

Ha a kacsa nem tud uszni, nem a viz a hulye...

Lullitter o/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikej95
2015.03.06. 22:11
Csak azt nem tudom, ha konzolon szabályos az aimbot, akkor a wh-t miért büntetik. Vannak dolgok amire nem jó egy analóg stick és az FPS játékok pont ide tartoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Chif52 wishf...
2015.03.07. 08:18
Én arra gondoltam, hogy a Valve saját játékainak nagy része FPS lövölde így legalább azokra optimalizálják a controller használatát. ...
@5hR3kY megnéztem a videót és nem kell ötször végighúzni az ujjad hogy megfordulj ... gondolom az ujjak sebessége is számít ami sokkal jobb mint a mai controllerek amiknél csak menüben állítható a fordulási sebesség, itt viszont gyorsan is lehet fordulni, amivel már egy gyakorlott használó( aki hozzászokott a controllerhez) már játszhat egér ellen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!