iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.02.22.

Dátum | 2016. 02. 22.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Minden Ubisoft-csapat számára elérhető a The Divsion motorja A Snowdrop Engine mindent tud, amit egy modern motornak tudnia kell, erről már meggyőződhettünk a The Division bétájában. Ahogy a Ubisoft Massive már korábban beszélt róla, mindig is ez volt a cél: az alapoktól akartak elkészíteni egy olyan újgenerációs motort, ami maximálisan képes kihasználni az új konzolok és a PC képességeit. A fejlesztőktől Martin Hultberg elmondta, a Snowdrop motort úgy alakították ki, hogy kiválóan kezelje a részletes és nagy nyitott világokat, valamint a napszakok és az időjárás változásait. Most, hogy az engine tulajdonképpen elkészült, elérhetővé is tették a Ubisoft összes stúdiójának. Először Tom Clancy-játékok érkeznek majd erre építve, de minden más belsős csapat előtt is nyitva áll az ajtó. A motor egyik fontos része egyébként a Dark Zone-t vezérlő mechanizmus, amihez hasonló szintén bekerülhet más Ubisoft-játékokba. "A lényeg, hogy a motor úgy tud váltani a játékmódok és a játékosok száma között, hogy közben nincs töltés, sem lobbik, sem pedig menük. Szerintem ezt simán lehet használni számos más játékunkban, akár az Assassin's Creedben is". Megjelent a The Walking Dead: Michonne A Michonne (főleg képregénybeli) karakterét alapul vevő The Walking Dead: Michonne most már elérhető PC, PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokon. Ennek örömére megkaptuk a launch trailert is. A minisorozat a tervek szerint hat részes lesz.
Grafikai bomba lesz a Gears of War 4 Ezt maga Rod Fergusson mondja, aki egyébként az első három rész producere is volt az Epic Gamesnél. "Ahogy az eredeti Gears of War megmutatta, mire is képes az Xbox 360, úgy lesz ez a negyedik rész és az Xbox One esetében is". De vajon a többjátékos rész 60fps-sel fut majd? Nos, ez továbbra is kérdés, de Fergusson mindenesetre utalt rá, hogy valószínűleg ez lesz a helyzet: "A Gears of War Ultimate Edition futott először 60fps-sel a sorozat történetében, amiből sokat tanult a csapat, és igazán megláttuk az előnyeit. Úgy gondolom, hogy ezt ki fogjuk használni a Gears 4 esetében is". A Portal elkészítésének története Ugyan a Portal elkészítésének története ma már viszonylag széles körben ismert sztori, a Valve New Network mégis nagyon jól és alaposan állította össze az alábbi videót. A kísérleti projektként elindult, majd a Half-Life újrahasznosított grafikai elemeiből építkező játék végül egy hosszú folyamat után nyerte el saját identitását, és vált a valaha készült egyik legjobb (logikai) játékká.
Félt a Microsoft az Xbox Live Arcade-től Az Xbox Live Arcade, vagyis az XBLA az előző konzolgeneráció egyik legnagyobb sikere. Nem csak azt mutatta meg, hogy a kizárólagos online értékesítés sikeres lehet, hanem először hozta be a konzolok világába az indie játékokat. Érdekes tehát hallani, hogy annak idején a Microsofton belül voltak kétségek a dologgal kapcsolatban: Greg Canessa, az XBLA alkotója elmondta, hogy eredetileg a csapaton belül sokan attól féltek, hogy az olcsó, digitális terjesztésű játékok majd kiharapnak egy szeletet a drágább, AAA-kategóriás játékok bolti értékesítéseiből. Végül persze nem így lett, és összesen több, mint 700 játék jelent meg az XBLA rendszerében. A Broforce nyert a PS Plus szavazásán Ahogy azt megírtuk, a PlayStation Plus-előfizetők szavazhattak, hogy három játék közül melyik kerüljön be biztosan a márciusi ingyenes játékok közé. Az Action Henk, az Assault Android Cactus és a Broforce közül végül az utóbbi nyerte a szavazást, úgyhogy rá már biztosan számíthatunk!
Nem tudtak a fejlesztők az XCOM 2 technikai problémáiról Mivel az XCOM 2 csak PC-re jelent meg, sokan reménykedtek benne, hogy így egy tökéletes és hibáktól mentes játékot kapnak. Ez azonban nem következett be, és a felhasználók rendszeresen panaszkodnak olyan dolgokról, mint a fagyás, az indokolatlan akadás és a véletlenszerű bugok. Jake Solomon, a játék vezető tervezője most egy interjúban elmondta, hogy tényleg nem tudtak ezen hibák létezéséről. "Nem tudtuk, hogy így jelent meg a játék, és hogy ezek a hibák átcsúsztak a kompatibilitási teszteken. Nagyon alaposan leteszteltük a játékot, de úgy tűnik, hogy ezek a hibák elvétve jönnek csak elő." Solomon elmondta, hiába csak néhány konfiguráció esetében jelentkeznek a hibák, ezek összességében sok felhasználót érintenek. Ezzel együtt viszont egyértelművé tette, hogy a hibákért ők, a fejlesztők a felelősek, és nem akar hárítani. Már dolgoznak a megoldáson, de egyelőre dátumot nem tud mondani a javításra. Így néz ki Arbiter a Killer Instinctben Ahogy azt a fejlesztők megígérték, hamarosan érkezik majd Arbiter a Halo-sorozatból a Killer Instinctbe. Az egyetlen furcsaság, hogy mintha szinkronszínésznek nem ugyanazt a Keith Davidet kérték volna fel, aki az eredeti Halo 2-ben adja a karakter hangját. Arbiter és számos más új karakter márciusban érkezik majd a Killer Instinctbe, a harmadik évad megjelenésével.
Rekordot állított fel a The Divison bétája A Ubisoft bejelentette, hogy a The Division bétáját 6,4 millió játékos próbálta ki. Ez pedig abszolút rekordnak számít, ugyanis eddig a Destiny vezetett 4,6 millió játékossal. Persze a Ubisoft játékának annyiból könnyebb helyzete volt, hogy már jóval több Xbox One és PS4 van a piacon, mint a Destiny megjelenésekor, ráadásul PC-n is elérhető volt. Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy a Destiny bétája kipróbálható volt Xbox 360-on és PS3-on is. Szóval végső soron talán kiegyenlített a dolog. A lényeg, hogy a Ubisoft számára ez egy jó előjel, hogy ennyien érdeklődnek a játék iránt. PS4-re is megjelenik a Smite Az eSportban is népszerű Smite jelenleg már több, mint 14 millió játékossal büszkélkedhet PC-n és Xbox One-on. Nem kell azonban már sokat várnunk arra, hogy PS4-en is elérhetővé váljon a játék. A port ugyanis már alfatesztelés alatt áll, és a hamarosan kezdődő bétára is lehet jelentkezni. A Sony konzoljának tulajdonosai nem maradnak extrák nélkül, ugyanis már a kezdéskor több exkluzív skin közül választhatnak majd.
Napi Kojima Kojima mester a minap arról beszélt, hogy hatalmas nyomás nehezedik a csapatára most, hogy függetlenné váltak. A Sony adja majd ki a játékot, és biztosítják a megfelelő költségvetést, így ismét egy nagy projektbe vágnak majd bele - habár Kojima eredetileg egy kisebb anyaggal akart kezdeni, elmondása szerint a rajongók egyértelművé tették számára, hogy ez szóba sem jöhet. Azt pedig tudjuk, hogy Kojima mester mindig is érdeklődött a filmek világa iránt, így most már arról beszél, hogy ha az új játékuk sikeres lesz, akkor reméli, hogy egyrészt sorozat lehet belőle, másrészt pedig készülhet belőle film, anime, képregény, mindenféle játékfigura, és hasonló dolgok. Szóval egy igazi franchise-t akar készíteni, na.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. gtas
2016.02.22. 23:17
Grafikai bomba és az xbone nem tudom hogy fér meg egymás mellett. Ha tényleg mindent kihoznak az "erejéből" akkor sem lehet nagyon grafikai bomba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BReal
2016.02.23. 00:29
Vasárnap toltam a Divisiont, nekem nagyon bejött. Tény, hogy ilyen típusú játékkal sokat nem játszottam, szóval lehet csak ezért tetszik annyira. PvP-t nem próbáltam ki, az valamiért csak FPS-ben érdekel.
A grafikai butítás dolgot egy fölösleges feszültségkeltő tényezőnek tartom, így is remekül néz ki a játék. Első indításnál automatikusan mediumra rakta a beállításokat, ott a külső területeken is 50 fps körül-fölött futott a külső területeken. High beállításon a külső területeken átlagosan 35-40 fps-sel futott, nagy ritkán 30 fps környékére esett le (az alá nem), belső területeken kb. 15 fps-t hozzá lehet adni az átlaghoz. Ultrán is megnéztem, plusz bekapcsoltam az ultrán nem maxra váltó beállításokat (élsimítás, objektum részletesség 75% helyett 100%, illetve még talán az ambient occlusion-t nem rakja maxra, azt is feljebb vettem 1-gyel), úgy átlagban 25-30 fps-sel ment a külső részeken, a minimum fps 21-22 volt. Mindezt egy több, mint 2 éves 270x-szel. A grafika minőségét nézve szerintem ez abszolút vállalható. Visszaváltottam high-ra, az az fps bőven elég volt, mellé szép látvánnyal.
Játszottam egyedül és co-opban is. Mivel WoW-val játszok, így a garrisonhoz hasonló fejleszthető főhadiszállás tetszett. És a korábbi e3-béta összehasonlító videóban említett hiányzó tábláról updatelendő térkép benne van a játékban, mielőtt valaki azt hiányolná. A térkép megoldása nagyon bejön.
Nyilván semmi extrát nem nyújt pluszba ez a játék más játékban látott megoldásokhoz képest, de összességében nekem nagyon tetszett az a pár óra.
Nem tudom voltak-e róla hírek, hogy kb. mennyi óra játékidőt adhat majd az alapjáték, nekem valószínű az fogja befolyásolni a vásárlás időpontját. Ha elég sok, akkor az első akcióban veszem meg, ha csak dlc-vel lesz jó, akkor majd valószínű egy többszöri akció vagy esetleg egy goty edition kiadását várom meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BReal
2016.02.23. 00:40
Ami egyedül hiányzik az E3-as promóanyaghoz képest, és szerintem nagy kár érte, az az órából holografikusan előbújó inventory és térkép. Rendkívüli látvány lett volna az a megoldás, kár, hogy kimaradt végül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. PlazH
2016.02.23. 07:12
Jó ez a Napi Kojima, de hol van már a 24 órás Koji-cam?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2016.02.23. 08:10
Annyira kellett ez a Michonne, vajon mi a rákért nem folytatják a megkezdett szálat? Ennek semmi értelme.

Breal

A hologramos megoldás tényleg ütős volt, nekem is az hiányzik. De részemről nem is nagyon kár érte, időm ilyen játékra úgy se lesz sose.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. SeaQR
2016.02.23. 08:36
Persze hogy rekordot döntött, a steam egész idő alatt az ember arcába tolta a játékot. Az ilyen 2-3 napos bétákat ritkán szokták ennyire kitenni.

OFF: A napi kojima vicces volt míg trollkodásnak tűnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. BReal SeaQR
2016.02.23. 09:53
Mármint azt ritkán szokták csinálni, hogy egy top cím nyílt bétáját reklámozzák? Szerintem ezt te se gondoltad komolyan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. SeaQR BReal
2016.02.23. 14:27
Steamen az arcomba 2-3 napos nyílt bétát? Nem jellemző.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. perneki SeaQR
2016.02.23. 15:26
Nem beszólni szeretnék csak én nem is tudtam róla hogy steamen is lesz a béta letöltés míg rá nem mentem az adatlapjára. (bár én előre töltöttem le közben nem tudom hogy reklámozták e)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. VikMorroHu...
2016.02.23. 20:15
Elindult a Mediocre Monster, az utóbbi idők - szerintem - legeredetibb játékának a Kickstarter-kalapozása.

Breal: Szinte mindegy, mennyi játékidőt tartalmaz a The Division, mert a Dark Zone mélyén eszméletlenül jó meccseket lehet lezavarni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shadowguar... VikMo...
2016.02.23. 22:48
Tényleg nagyon jól hangzik, de 2017 áprilisa még nagyon messze van... Kár volt megnéznem, most várhatok rá potyára.
Bár lehet benevezek egy bétára, de akkor megunom mire kijön a végleges és bugmentes verzió... Nem jó ez sehogy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.24. 00:00
Lehet, de engem a PvP valamiért csak FPS-ekben érdekel. Bétában ki se próbáltam. Nem mondom, hogy majd nem fogom megtenni, mert ez nem igaz, de a sztori végigjátszás coop módban sokkal jobban érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Solear
2016.02.24. 14:07
Néztem hétvégén ezt a Divison bétát és sztem egész korrekt volt az engine. Még nem világos hogy a dark zone közelező végjáték vagy vagy csak a PVP része.. 1x betévedtem a béta alatt, az első ember akivel találkoztam hátbalőtt aztán kimentem és többet nem is néztem arra.. Valahogy nekem mindég elrontja a játékélményt ha más játékosok is ott vannak..

Arról meg hogy mennyire jó a motor meg időtálló.. hát.. Én mindég is abban láttam a jövőt hogy random generált tartalom van (mint pl Diabló vagy Path of Exile) és ez MMOban is megvalósitható (pl Grav v Boundless). egy status assetekkel, kötött területen dolgozó game az max a sztoijában meg a texturákban tér el a többitől, de nagyon kötött ahhoz hogy én next-gennek mondjam. Mondjuk itt meg bejön a részletesség <> méret probléma. Ha valami nagy akkor nem lehet érszletes. Ha valami kellően részletes, az csak kis méretben reprodukálható a jelenlegi technológiával. A Division egy szépen összerakott, relative nyilt, világ, (ahogy irtam: korrekt volt a béta is) a mai technológiának megfelelő.. Kiváncsi leszek mit hoz a (VR) jövő..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!