iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.04.21.

Dátum | 2016. 04. 21.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Többnyire 60fps-sel fut a konzolos Doom A Digital Foundry elkészítette a maga elemzését a Doom PS4-es és Xbox One-os verziójáról a nyílt bétát követően, és azt találta, hogy a játék szinte végig tartja a 60fps-t. Amikor leesik, akkor PS4-en 55fps körülre, míg Xbox One-on 50fps-re is visszazuhanhat, de ez annyira ritka, hogy nem befolyásolja a játékélményt. Ami viszont örömhír, hogy a zárt bétában (általam is) tapasztalt screen tearinget sikerült kiirtani a nyílt bétára. Ezen kívül a játék PS4-en 1080p-ben, Xbox One-on 900p-ben fut, azonban a Digital Foundry kiemeli, hogy annyira jó élsimítási eljárást használ az id Software, hogy a felskálázással járó hibák egyáltalán nem jelentkeznek, a képminőség pedig kiemelkedően jó. Ez az elsimítás egyébként az id Software saját TSAA megoldása.
Jövőre csúszhat a Horizon: Zero Dawn megjelenése A Sony exkluzív játékát készítő Guerilla Games ugyan korábban azt nyilatkozta, hogy az idei ünnepi szezonra lövik be a megjelenést, most azonban az iparági bennfentes és NeoGAF-híresség Shinobi arról értesült, hogy erről lekésik a Horizon. Shinobi ma azt írta, hogy a megjelenés 2017 elejére csúszik, és hogy "fantasztikusan fog kinézni PS4K-n". Később aztán módosított, és hozzá tette, hogy a játék minden PS4-en fantasztikusan fog amúgy kinézni, szóval az előző írásával nem a mezei PS4-et akarta lehúzni. Jövő héten jelentik be John Romero és Adrian Carmack új játékát A Doom, a Quake és a Daikatana dizájnere, a legendás John Romero hamarosan teljes erővel tér vissza. Társa a bajban pedig nem más, mint az az Adrian Carmack, akivel a hősidőkben dolgoztak együtt az id Software-nél (és aki egyébként csak a névrokona John Carmacknak). Kettejük stúdiója, a Night Work Games egy jelenleg ismeretlen projekten tevékenykedik, habár pár éve John Romero még azt mondta, hogy elkezdett tervezni egy online shootert. Ami most, a Destiny és a The Division megjelenése után már nem biztos, hogy olyan nagy szám lenne. A visszatérésről készült videó viccesen figurázza ki az új Star Wars-film záró jelenetét.
Öt percig mozog a Shadow of the Beast Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire jónak tűnik a május 17-én kizárólag PlayStation 4-re megjelenő Shadow of the Beast (ami az azonos nevű klasszikus teljes újragondolása egyébként). Egyrészt nagyon jól néz ki, másrészt pedig a fejlesztők elég komplex közelharci rendszert ígérnek, ahol nagyon fontos lesz a védekezés, és a védekezés mögül indított támadások, bénítások, dobások és különleges képességek. A harcon kívül számíthatunk a játékban platformer részekre és puzzle feladványok megoldására, bár az alábbi videó leginkább a harcra koncentrál.
Kétlépcsős azonosítást kap a PlayStation Network A PlayStation új, 4.8-as rendszerfrissítése után vette észre egy felhasználó, hogy sikertelen bejelentkezés után a PlayStation Network arra kérte, hogy amennyiben a kétlépcsős azonosítás aktív, ellenőrizze a mobiltelefonját a beérkezett kódért. Nem sokkal később a Sony megerősítette, hogy valójában hamarosan minden PlayStation Network fióknál beállítható lesz a kétlépcsős azonosítás az extra biztonság érdekében, amivel a rendszer így felzárkózik a konkurens Steam és Xbox Live mellé. Ez persze fontos volt, hiszen a Sonyt rendszeres kritikák érték a PlayStation Network biztonsága miatt, főleg azután, hogy 2011-ben kereken 23 napig elérhetetlen volt a hálózat (és így az online játék) a hírhedt PSN-hack után. Modolhatók lesznek Steamen a klasszikus Sega Mega Drive játékok Április 28-án jelenik meg Steamen a Sega Mega Drive Classics Hub, ami tulajdonképpen egy virtuális hálószobát takar. Ez önmagában nem lenne túl érdekes, de ez a hálószoba, ami úgy néz ki, mint mindannyiunk szobája a '90-es években (tele játékokkal és kacatokkal, meg gagyi poszterekkel a falakon) lehetőséget ad arra, hogy egy helyről indíthassunk el rengeteg klasszikus Mega Drive-játékot. A Sega közölte, hogy minden ide bekerülő játék (és egyébként minden Mega Drive-os játék, ami jelenleg elérhető már Steamen) teljes billentyűzet és kontroller támogatást kap, illetve bármikor lehet állást menteni bennük. De ami a legjobb, hogy a Mega Drive Classics Hub teljes Steam Workshop-támogatást is kap, így a klasszikus játékok modolhatók is lesznek.
Késik a Mirror's Edge: Catalyst A DICE bejelentette, hogy az eredetileg kijelölt május 26. helyett két hetet késik a játék, így június 9-én jelenik majd meg. A stúdiótól Erik Odeldahl azzal indokolta a késést, hogy így figyelembe tudják venni majd az induló zárt bétából érkező visszajelzéseket. Amivel tulajdonképpen beismeri, amit mindannyian tudunk, hogy a mai bétatesztek többsége inkább demó, mintsem tényleges teszt. Ruiner - a Szárnyas fejvadász nyomdokain A független lengyel stúdió, a Reikon Games bejelentette új játékát, mely a Ruiner névre hallgat. Láthatóan jelentős mennyiségű ihletet merítettek (legalábbis látványvilág tekintetében) az olyan cyberpunk klasszikusokból, mint a Szárnyas fejvadász, míg a játékmenet kicsit a Hotline Maiamit idéze, csak éppen modern grafikával. A stúdiót olyan arcok alapították, akik korábban a The Witcher, a Dead Island és a Dying Light játékokon dolgoztak, szóval nem amatőrökről van szó.
Gyorsan "megjavította" a Ubisoft a The Division raidjét Ahogy arról már írtunk a minap, a The Division játékosait számos hiba kísérti, ezeket a hibákat pedig a "leleményesek" (csalni vágyók) ki is használják, hogy jogosulatlan előnyre tegyenek szert. Ebből az egyik arra adott lehetőséget, hogy a játék első raidjének a főellenségét pár lövéssel eltegyék láb alól (a DPS exploitot kihasználva), ráadásul mindezt a falba épülve (egy másik exploitot kihasználva), így az még csak meg sem tudta sebezni a bátor hősöket. A Ubisoft Massive azonban az új frissítéssel nem a hibákat javította ki, hanem úgy változtatta meg a főellenséget, hogy azt kizárólag C4-gyel lehet elpusztítani. Ez azt jelenti, hogy nem tudjuk kihasználni se a fő fegyverünk DPS-ének jogosulatlan feltornászását, és a falból is elő kell másznunk, hiszen C4-et csak közvetlen közelről tudunk telepíteni. Okos, nagyon okos... Lehet regisztrálni a LawBreakers alfatesztjére Cliff Bleszinski új stúdiójának első játéka szépen-lassan kezd testet ölteni. Annyira, hogy már regisztrálhatunk is az alfatesztre, ami hamarosan elindul. A gravitáció kihasználására épülő, rendkívül gyors tempójú shooterben két oldal, a Law és a Breakers áll egymással szemben a maga hőseivel. Az alfa megkezdése előtt mindkét oldal új karakterekkel bővült: Hellion és Bomchelle csatlakozott a Law-hoz, Kintaro és Toska-9 pedig a Breakers csapatához. A fejlesztők célja, hogy mindkét oldalon meglegyenek a hasonló képességekkel rendelkező hősök, és így kiegyensúlyozottabb legyen a játékmenet - gyakorlatilag a két oldal a kinézettől eltekintve másolja majd egymást.
Megjelenés előtti előzetesen a Hitman második epizódja A Hitman második epizódjában az olaszországi ihletésű Sapienza városába látogatunk el. Célpontunk a zseniális biomérnök Silvio Caruso, aki egy különleges, DNS-alapú víruson dolgozik, amivel a világon bárkit meg tudna fertőzni. Ezt nyilván nem hagyhatjuk. Az epizód április 26-án jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, alant pedig a launch trailer látható.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Shinjiii
2016.04.22. 19:56
Hát nem tudom, a Shadow of the Beast hol néz ki jól... Ilyen grafikát már vonultatnak fel "2D-s" játékok 4 éve... Elég ránézni a feléd nyomuló ellenségekre, nemhogy ugyanazzal a mozdulatsorral közelít az összes, de még egyszerre is lépdelnek, irtó gagyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yennefer
2016.04.23. 14:05
Elég csöves módszer ez a c4es "fix". Inkább a cheateket kéne megoldaniuk nem pedig a boss taktikákat elcseszniük.

Kíváncsi vagyok mi lesz John Romero és Adrian Carmack új játéka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!