iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.07.11.

Dátum | 2016. 07. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Újabb játékstúdiót vett meg a kínai csirkés A magát némileg nagyra kinövő kínai hentes, a Leyou már 2015-ben úgy döntött, hogy a húsok árusítása mellett érdemes lenne egy éles váltással beleállni a játékiparba is. Így (az akkor még Sumpo Food néven futó vállalat) 2015-ben megvásárolta a Digital Extremes stúdiót (a Warframe készítőit), most pedig újabb célpontot szemelt ki magának. Nem másról van szó, mint a Splash Damage-ről, a Dirty Bomb fejlesztőiről, akik korábban a Gears of War-játékok elkészítésébe is besegítettek, illetve az ő nevükhöz köthető az Enemy Territory: Quake Wars és a Wolfenstein is (nem az új, hanem az eggyel régebbi). A befektetőknek kiküldött nyilatkozat szerint a kínai csirkés piacon egyre nagyobb a konkurenciaharc, és egyre keményebbek a feltételek, ami hosszabb távon a profit csökkenéséhez fog vezetni. Ezzel szemben azonban a játékipar folyamatos növekedést produkál, így érdemes oda tenni a pénzt. Augusztus helyett csak novemberben jöhet a Batman: Return to Arkham Kisebb sokként érte a rajongókat a ma kiszivárgott hír, miszerint az eredetileg július 31-re szánt Batman: Return to Arkham kollekció késik... ráadásul könnyen lehet, hogy egészen novemberig. Hivatalos megerősítés még nem érkezett a Warner részéről a pontos dátumot illetően, a késés ténye azonban biztos. Innentől kezdve már többféle forrásra lehet támaszkodni, melyek közül az egyik szeptembert, a másik pedig legkorábban novembert jelölte meg lehetséges megjelenési hónapként - utóbbi tehát azt feltételezi, hogy akár még tovább is késhet az anyag. A késés okában már egyetértés mutatkozott a források között: az információk szerint a Batman: Return to Arkham technológiailag nincs jó állapotban, egészen konkrétan a framerate-tel vannak nagy bajok. Ezzel pedig nem fürödhet be újra a Warner a Batman: Arkham Knight borzalmas PC-s verziója után, így a források szerint gyakorlatilag bármeddig hajlandó késleltetni a játékot, csak hogy az jó minőségben jelenhessen meg. A felújítást (portolást) egyébként a kínai Virtuous Games végzi. A negyedik rész zeneszerzője dolgozik a Civilization 6-on Aki nem más, mint Christopher Tin, avagy az egyetlen zeneszerző, aki egy játék muzsikájáért kapott Grammy-díjat - konkrétan 2011-ben a Civilization 4-ért, és még konkrétabban az alant látható videó alatt hallható számért. Nyilvánvalóan nem árt tehát, ha a úriember visszatér az új részre is
A héten PC-re is megjelenik a Fallout Shelter Pontos időpontot ugyan nem közölt a Bethesda, de a homályos Twitter-üzenetek alapján azt lehet sejteni, hogy valamikor pénteken érkezik PC-re a rendkívül népszerű mobilos játék. De ha nem is, az biztos, hogy még valamikor a héten. Mindez az 1.6-os verziójú frissítéssel együtt történik majd meg, ami egyébként a legnagyobb a játék történetében. Bekerülnek új helyszínek, ellenfelek, karakterek, lecserélődik a harcrendszer, és a lakóinkat elküldhetjük különböző küldetésekre. Azt egyelőre nem tudni, hogy a PC-s verzió is ugyanazt a free-to-play alapokra épülő mikrotranzakciós rendszert használja-e, mint a mobilos változat. Két hét alatt sikeres lett a System Shock Kickstarter-kampánya Még 16 nap van hátra a System Shock Kickstarter-kampányából, de már most összedobták a rajongók a minimum 900 ezer dollárt. Sőt, a cikk írásának pillanatában már 960 ezer dollár jött össze több mint 15 ezer játékostól. A készítők egy hosszú köszönetnyilvánítást tettek közzé a Kickstarteren, melyben leírják, hgy a 2012-ben alapított Nightdive stúdió eredetileg azzal a céllal jött létre, hogy régi klasszikusokat hozzon vissza. Akkor azonban még nem gondoltak arra, hogy egyszer egy teljes értékű felújítást készítenek majd a játéktörténelem egyik legfontosabb alkotásából. Ilyen doboza lesz a PS VR-os játékoknak A Sony gondoskodik róla, hogy még véletlenül se vegyünk meg olyan játékot, amit nem tudunk futtatni a PlayStation VR meglétének hiányában. Amihez mindenképpen kell majd a szemüveg, azokon ugyanis rajta lesz a "PlayStation VR Required" felirat, de itt még nem tehetjük be nyugodtan a dobozt a kosárba. Pillantásunkat érdemes a jobb alsó sarokra vetni, ahol a drága japánok feltüntetik nekünk, hogy milyen eszközökre lesz még szükségünk (headsetre és kamerára mindenképp, de mellette ott lehet például a Move kontroller is). Lesznek azonban olyan játékok is amelyek csak támogatják a PS VR-t, de nem kötelező a headset a futtatásukhoz, ezeken a "PlayStation VR Compatible" felirat figyel majd.
Overwatch - vége a trollkodásnak a kompetitív módban? Röviden összefoglalva, a helyzet jelenleg az az Overwatch kompetitív módjában, hogy amikor elindul egy mérkőzés, akkor a különböző adatok alapján a rendszer kiszámolja, hogy kinek van nagyobb esélye a győzelemre. A mérkőzés végén pedig az kap több pontot a rendszerben, aki az esélytelenebbként indult, de a végén mégis nyerni tudott, illetve aki esélyesebb volt, de mégis kikapott, az több pontot veszít. Akadt azonban egy bökkenő. A rendszer ugyanis úgy dolgozott, hogy ezeket az esélyeket menet közben is újraszámolta akkor, amikor valaki kilépett. Ezt pedig sokan trollkodásra használták: amennyiben a gyengébbik csapat állt nyerésre, a meccs végéhez közelítve sokan kiléptek, ezzel gondoskodva róla, hogy a nyertes ne kapja meg a neki jogosan járó pontokat. Ma a Blizzard azonban bejelentette, hogy ennek vége: mostantól a rendszer egyszer számolja ki az esélyeket, mégpedig a mérkőzés elején, és onnantól kezdve az úgy is marad, bármi történik is. Battlefield 1 - grafikai összehasonlítás A DICE játékainak hatalmas rajongójaként ismertté vált, és erről népszerű videoblogot is vezető Alekkz jellemzően mindig remek hozzáféréssel rendelkezik a korai bétákhoz és alfákhoz, és valamiért még anyagokat is készíthet róluk - pedig egyébként titoktartási szerződés köti a résztvevőket, legalábbis a Battlefield 1 jelenlegi alfájában biztos. Akárhogy is, az úriember most egy PC-s összehasonlítást készített nekünk a különböző grafikai beállításokról. A menüben egyébként az előre beállított sémák a low, medium, high és ultra néven futnak. Ultrán természetesen fantasztikusan néz ki a játék, ha pedig a konzolos beállítások érdekelnek minket, akkor valószínűleg érdemes a medium felé kacsintgatni.
Már dolgoznak a készítők a No Man's Sky első javításán Jelenleg a fantáziadús Update 1 néven futó javítócsomagon dolgozik a Hello Games, habár arról már nem beszélt a csapat, hogy ez pontosan mit tartalmaz. Azt sem tudjuk, hogy egy day 1 patch-ről van-e szó, vagy egy megjelenés utáni tartalmi frissítésről. Esetleg ez hozza majd el a virtuális valóság támogatását, amiről már régóta beszélnek a készítők? Azt viszont Sean Murray, a Hello Games vezetője elárulta, hogy lemezre felkerült verzió az RC1-es (vagy a release candidate 1), ebből arra lehet következtetni, hogy valószínűleg egy méretes elsőnapos javítással lesz dolgunk. Kiderült továbbá, hogy a lemezre felkerült játék mérete mindössze 6GB. Csak a Sonyn múlik a Demon's Souls felújítása A Dark Souls-sorozat learatta a babérokat a keményvonalas játékosoknál, azonban sokan hajlamosan elfelejteni, hogy az egész széria a Demon's Souls után indult el. Persze ez nem véletlen, hiszen a Demon's Souls csak PS3-ra jelent meg, ráadásul nyugaton jóval később, mint Japánban, így többnyire elkerülte a szélesebb rétegeket. Éppen ezért merül fel újra és újra a kérdés, hogy miért nem készít a FROM Software egy felújított változatot a játékból? Elvégre sokan nem ismerik, igény pedig biztos lenne rá, hiszen a stúdió játékainak rajongótábora azóta jelentősen megnőtt. Nos, erre most maga a FROM Software vezetője, Hidetaka Miyazaki adta meg a választ, aki szerint az egész csak a Sonyn múlik: "Csak hogy letisztázzuk. A Dark Souls a Bandai Namco tulajdona, a Demon's Souls és a Bloodborne pedig a Sony tulajdona. Így a Demon's Souls felújítása, vegy remake-je kizárólag a Sonyn múlik. Azonban ha lesz is belőle valami, azt meg kell mondanom, hogy valószínűleg egy külsős stúdió fogja csinálni, és nem mi."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!