iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.09.19.

Dátum | 2016. 09. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Kojimának semmi köze a Metal Gear Survive-hoz Miután bemutatkozott a Metal Gear Survive első játékmenet-előzetese, több újságíró is betámadta Kojima mestert, azt kérdezvén tőle: volt-e köze a játékhoz bármilyen formában? Nos, a rövid válasz az, hogy nem. Kojima hirtelen távozott a Konamitól, és ameddig ő ott volt, ezt a játékot semmilyen formában nem kezdték el tervezni, vagy egyáltalán beszélni róla. Ráadásul Kojima a következőt mondta: "Nekem személyesen a Metal Gear Solid egy kémkedésre épülő politikai fikció. Nem hiszem, hogy egy ilyen világba illeszkednének a zombik". Sajnos azt már senki nem kérdezte meg tőle, hogy szó szerinti szellemek, természetfeletti képességekkel rendelkező harcosok, teleportáló katonák, és egyéb nyalánkságok miért férnek bele, ha zombik nem. Egyébként felmerül a kérdés: ha Kojima távozásáig egyáltalán nem volt szó a Metal Gear Survive-ról, akkor hogy lehet, hogy ilyen hamar elkezdett összeállni a játék? Erre a választ az alábbi videó adja meg, amiből kiderül, hogy a Konami nem csak a Metal Gear Solid V motorját és mechanizmusait hasznosítja újra, hanem a pályáit is, szinte egy az egyben. Alább egy afganisztáni példa látható:
The Witcher 3 - nem lesz jobb a PS4 Pro-n A The Witcher 3 körüli rajongás olyannyira nem csillapodik, hogy a nép erősen kérleli a CD Projekt Redet, hogy ugyan támogassa már a játék a PS4 Pro-t. Mármint támogatni nyilván fogja, hiszen minden PS4-es játék fut majd az új konzolon is, de hogy ezzel együtt legyen már jobb grafikája... vagy fusson jobban... vagy valami. De sajnos semmire nem számíthatunk, erősítette meg ma a CD Projekt Red. "Most már teljesen a Cyberpunk 2077-re és a Gwent kártyajátékra szeretnénk koncentrálni. Egész egyszerűen túl sok időt venne igénybe, hogy egy alapvetően 1080p-s játékot 4K-ra alakítsunk át, így inkább úgy döntöttünk, hogy a The Witcher 3 esetében ez kimarad". Battlefield 1 - humoros világháború A Battlefield 1 egy rendkívül csiszolt játéknak tűnt már a béta alapján is, és a részvételi számokat nézve az is biztos, hogy hatalmas siker lesz a végleges anyag. Azonban mivel egy bétáról beszélünk, nyilvánvalóan számos hibával szembesülhettek a felhasználók, ezekről pedig készült is egy humoros összeállítás.
Gears of War 4 - lesz osztott képernyő PC-n A fejlesztők manapság egyre kevesebb játékba építenek osztott képernyős multiplayer módokat - mindenki inkább az online-t favorizálja. Sajnos ez a helyzet odáig fajult, hogy már a Halo 5-ből is kimaradt ez a lehetőség. Ráadásul még ha a konzolos verziókba be is kerül az osztott képernyő, PC-n ennek ellenére rendszeresen kimarad. Nos, ezúttal szerencsére örömhírrel szolgálhatunk. A Gears of War-sorozatban mindig is nagyon fontos volt az osztott képernyős többjátékos mód, és a negyedik részben ez nem csak konzolon, de PC-n is elérhető lesz! Sőt, PC-n még a LAN-on keresztüli multiplayert is támogatja majd a játék. "A mi szempontunkból ez elég nagy kihívást jelentett. Többféle beviteli módot kell lekezelnünk, meg kell oldanunk a felhasználói felület elhelyezését, és egy csomó más dolgot. Ez nem olyan, amit csak úgy utólag be lehet dobni a játékba" - mondta Mike Rayner, a The Coalition technológiai igazgatója. Tekken 7 - új karakterek akcióban A Tokyo Game Show alkalmából új előzetest kapott a Tekken 7 is, amiben láthatjuk akció közben az új karakterek egy részét - konkrétan Lucky Chloe és Claudio Serafino biztosan szerepel. De mellettük feltűnnek olyan legendák is, mint Akuma, Heihachi, és Kazuya.
Hivatalos VR-os támogatást kaphat az Alien: Isolation A fejlesztők a megjelenést követően már készítettek egy bemutató változatot az Alien: Isolationből, ami támogatta az Oculus Riftet, azonban a teljes játék sosem kapta meg hivatalosan a VR-támogatást. Ez azonban hamarosan megváltozhat. "A VR elkapta a teljes stúdió fantáziáját. Rengeteg fejlesztői készlettel rendelkezünk az irodában, és mindenki szórakozik velük. Már azon agyalunk, hogy milyen játékokat tudnánk kiadni a virtuális valóságra. Egyelőre semmit nem árulunk el, de közel járunk egy bejelentéshez" - nyilatkozták. És ez még önmagában nem jelentene sokat, de a fejlesztők szerint az Alien: Isolation VR-os demója akkor egy álom volt, és "az álmok néha valóra válnak". Végre akcióban a Star Wars Battlefront halálcsillagos DLC-je Igazi űrharcok! Halálcsillag! Árokfutás! Chewbacca és Bossk, mint új karakterek! Túl sokat nem lehet hozzátenni az alábbi videóhoz, egész egyszerűen döbbenetesen hangulatos. Egyáltalán nem lennék meglepve, ha a Battlefront aktív játékosainak száma jelentősen megugrana szeptember 20-án...
A Microsoft minden játéka natív 4K-ban fut majd az Xbox Scorpión A Microsoft láthatóan igyekszik minél több pr-os előnyt kihozni abból a tényből, hogy a PlayStation 4 Pro-ra megjelent játékok jelentős része csak felskálázással tudja elérni a 4K-s felbontást - habár itt nem hagyományos felskálázásról, hanem egy modern renderelési módról beszélünk igazából (ez a checkerboard rendering). Andrew House, a PlayStation-részleg vezetője azóta beszélt is arról, hogy igazából nem feltétlenül a natív 4K-s felbontás elérése a cél, hanem hogy a felhasználók szabad szemmel látható, látványos javulást kapjanak az 1080p-hez képest. Most azonban a Microsoft Studios egyik fejese, Shannon Loftis kontrázott, és elmondta, hogy a Microsoft összes belsős játéka biztosan natív 4K-ban fut majd az Xbox Scorpión. Kicsit elhamarkodott ígéretnek tűnik, habár nyilvánvalóan nem is lehetetlen, de erre a gépre még elég sokat kell várni. Ilyen ajándékot kap Chris Metzen a Blizzardtól Ahogy arról már beszámoltunk, a Blizzard kreatív igazgatója 23 év után távozik a stúdiótól. Szinte lehetetlen felbecsülni, mekkora hatása volt a Blizzard címeire ezen több mint két évtized alatt, nem csoda hát, hogy a munkatársak egy komolyabb ajándékkal kedveskednek neki. Az alábbi képen látható kis szoborka még csak digitálisan létezik, hamarosan azonban legyártják, Metzen pedig otthon elhelyezi majd a méltó helyén.
Végleg kirakott egy fejlesztőt a Steamről a Valve A Valve végleg úgy döntött, hogy megszakít minden kapcsolatot a Digital Homicide nevű stúdióval, így annak minden játéka lekerült a Steamről, és a csapatot is teljesen kizárták a rendszerből. Ez persze nem véletlen, a stúdió alaposan megdolgozott a büntetéséért. Tudni kell ugyanis, hogy a Digital Homicide rendkívül rossz minőségű játékokat készít, ami ellen természetesen a felhasználók rendszeresen fel is szólalnak - akár negatív értékelésekkel, akár kifejezetten írásban. A csapat játékai ellen egy külön csoport is alakult a Steamen "Digital Homicides Poop Games" néven, ami kifejezetten azért kampányol, hogy lehetőleg senki ne adjon pénzt a stúdió által megjelentetett szemétért. A Digital Homicide azonban szívére vette a dolgot, és hivatalosan több mint száz Steam-felhasználót akar beperelni. A stúdió ugyanis úgy érzi, hogy jogtalan zaklatás áldozatává vált. A per keretein belül egyébként arra köteleznék a Valve-ot, hogy ezen felhasználók valós adatait is kiadják. Ráadásul nem is ez az első eset, hogy a Digital Homicide perrel akarja rendbe rakni a dolgokat: két éve például a neves online kritikus, Jim Sterling írta azt a stúdió Slaughtering House nevű címéről, hogy esélyes 2014 legrosszabb játékának díjára. A stúdió végül idén márciusban 10 millió dollárra perelte Sterlinget rágalmazásért. Ráadásul a pofátlanság netovábbjaként még közösségi finanszírozási kampányt is indítottak a perköltség fedezésére. Mondani sem kell, ez katasztrofálisan sült el, és pár óra múlva meg is szüntették a kampányt. A Valve nyilvánvalóan szembemegy a perrel, addig is azonban hivatalos nyilatkozatban annyit közöltek, hogy minden üzleti kapcsolatot megszakítottak a Digital Homicide-dal, a stúdió ugyanis "ellenségesen viselkedett a Steam felhasználóival".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. noPublicFG
2016.09.20. 02:38
"Kojimának semmi köze a Metal Gear Survive-hoz"

Attól még az egy jó játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY noPub...
2016.09.20. 07:51
Ezért tart itt a játékipar, mert az okos userek már egy videóból leszűrik hogy az milyen űberjó lesz, így elő is rendelik, de amikor megjön, na akkor lesz pofára esés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester 5hR3k...
2016.09.20. 10:57
Ne mondj már ilyet. Hiszen ott van egy rakás gameplay videó, ahol geobéna és/vagy értelmi sérült és/vagy überprofi játékos mutat be valamit. Az hogy te hogy fogsz tudni vele játszani, az hogy valójában nem geobéna a tesztelő hanem a játék szar... nos.. az nem fog kiderülni egykönnyen.
De attól még ott vannak!

Tekken... ez már rég nem az amiért megkedveltem a játékot és a szereplőket. Számomra a csúcsa a szériának a 3. rész volt, de már ott is sok volt nekem Ogre mint szereplő. A 2. részben Devil volt az ilyen kakukktojás de az még csak csak magyarázható lett volna valami bedrogozott állapottal. De a mostani részekben már túl sok a robot (főleg a kisméretű fürge zsebláncfűrészes jellegű), túl japán lett. Elvesztek a józan és reális szereplők, és minden eltúlzottan mintás, tarka, és giccses.

Az ilyen perelgetős fejlesztőket lehet hagyni kéne perelni, de szigorúan saját pénzből. Majd kifizeti a tanulópénzt és soha többé nem lesz pénze fejlesztgetni.

Van egy tippem hogy az új Xbox másfél sem mindent fog elbírni kompromisszumok nélkül natív 4k-ban. Ha visszaüt ez a nagy marketing hadjárat akkor nagyon fájhat majd a cégnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!