iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.11.07.

Dátum | 2016. 11. 07.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Felkarolja a független fejlesztőket a StarBreeze A stúdióból szépen-lassan kiadóvá is váló StarBreeze egy új kezdeményezést indított el StarBreeze IndieLabs néven. Ennek célja viszonylag egyértelmű: kisebb, független fejlesztésű játékokat terveznek felkarolni, és segíteni azok finanszírozásában és kiadásában. Az IndieLabs első gyermeke a horvát Lion Game Lion által készített shoot'em up, az AntiSphere lesz. Ebbe a StarBreeze kereken 300 ezer dollárt fektet be, és felel a kiadásért először PC-re, majd később más platformokra is. Persze ezt nem jótékonykodásból teszik: a bevételekből először is vissza kell téríteni a StarBreeze által befektetett összeget, majd a svédek azt követően minden további bevételből 30%-ot elkérnek. Tíz éves a Gears of War-sorozat Az Xbox 360-on elrajtolt és hamar meghatározóvá vált sorozat a tizedik szülinapját ünnepli. Ennek örömére a Microsoft és a The Coalition egy ingyenes DLC-t jelentet meg a Gears of War 4-hez, aminek neve Tenth Anniversary Gear Pack és a tartalmát nem kapjuk ám meg csak úgy: a teljesítményünkkel nyerhetjük meg.
XCOM 2 - elérhető a kooperatív mód... ...igaz nem hivatalosan, hanem egy mod segítségével. Ennek neve Tactical Co-Op, ami egészen találó, hiszen kooperatív módot ad hozzá egy taktikai játékhoz. Jelenleg ketten vághatunk bele az idegenek irtásába, de a mod készítője azt mondja, hogy amint a Firaxis engedélyezi néhány programkód használatát, lehetőség lesz 12-fős kooperatívra is. Meg kell jegyezni, hogy a kooperatív mód nem működik olyan küldetéseken ahol időhöz van kötve egy kör, és az Ironman móddal sem kompatibilis. Továbbá az első beszámolók alapján még erősen bugos is. De legalább van. Már több, mint 1 millió játékosa van a Civilization VI-nak Két hát alatt már több, mint 1 millió játékossal büszkélkedhet a Civilization VI, ami egészen kiváló eredmény egy csak PC-re megjelent stratégiai játéktól. Ráadásul a vásárlók láthatóan aktívak is, ugyanis napok óta ott tanyázik a Steam aktivitási listájának harmadik helye környékén. Mivel a dobogó első két helyét valószínűleg örökre a Dota 2 és a Counter-Strike: Global Offensive foglalja majd el, így talán korrektebb ha azt mondjuk, hogy a Civilization VI mostanában a legaktívabb olyan játék, amit nem a Valve készített. Ráadásul külön érdekes, hogy a Call of Duty: Infinite Warfare jelenleg még a top 10-be sem tud bekerülni - persze azt is meg kell hagyni, hogy még csak három napja jelent meg a játék. Tyranny - a játékmenetet és a harcot magyarázzák nekünk a készítők November 10-én megjelenik az Obsidian új szerepjátéka, így elérkeztünk az utolsó fejlesztői naplóhoz. Ebben alapvetően a harcrendszerre, a varázslatokra és a társainkra koncentrálnak, és meg kell hagyni, hogy habár felfedezhetők a Pillars of Eternity alapjai, azért sok újdonságot is láthatunk. A mágiarendszer például nagyon kreatívnak és látványosnak tűnik, és kifejezetten jónak ígérkezik a társainkkal kialakítható kombórendszer.
Overwatch - már dolgoznak a Play of the Game átalakításán Az Overwatch egyik legszórakoztatóbb része, amikor a meccsek végén a játék megmutatja nekünk a legszebb megmozdulást. Ez ugyanakkor nagyon frusztráló is tud lenni, hiszen jellemzően ez a leglátványosabb killstreaket jelenti, ami pedig azt jelenti, hogy sok hős (főleg a támogatók) kiesik abból, hogy bármikor is övé legyen a Play of the Game. A Blizzard tud a problémáról, és az Overwatch hőseiért felelős vezető dizájner, Geoff Goodman ma el is mondta, hogy már dolgoznak egy új rendszeren, amit a stúdión belül Play of the Game 2.0-nak neveznek egyelőre. Ezzel a cél az lenne, hogy jobban megmutassák a kombinációkat és a csapatjátékot, ami ahhoz vezetett, hogy végül valaki behúzza azt a durva killstreaket. Példának azt hozta fel, amikor Zarya aktiválja az ultimate képességét, de más játékos kapja meg a Play of the Game-et. Az új rendszer fontos része lesz magának a kamerának az átalakítása is, így elképzelhető, hogy több szögből láthatjuk viszont az eseményeket. Goodman ugyanakkor hozzá tette, hogy jelenleg nem a Play of the Game átalakítása a legfontosabb a stúdió számára, így könnyen lehet, hogy erre az újdonságra még várnunk kell egy darabig. Uncharted 4 - összehasonlításon a sima és a PS4 Pro-n futó változat A remek videóiról elhíresült Arrekz ezúttal is egy jó anyaggal érkezett: összehasonlítja az Uncharted 4-et az alap PS4-en, és a PS4 Pro-n. Utóbbival kapcsolatban egyébként rengeteg anyag fog előkerülni a napokban, hiszen a sajtó képviselői mától kezdve közölhetik a cikkeiket és videóikat, valamint a teszteket magáról a konzolról. Az Uncharted 4 persze 4K-ban fut az új gépen (igaz nem natívan), és támogatja a HDR-t, bár utóbbi nem fog látszani a YouTube-videón.
Diablo 3 - konzolokra is jönnek a szezonok PC-n már régóta működik a szezonális rendszer a Diablo 3-ban. Akinek ez esetleg nem lenne ismerős, röviden arról van szó, hogy minden egyes szezon meghatározott ideig fut, és ezen belül különböző feladatokat és kihívásokat kell teljesítenie a játékosoknak. Ha sikerül, akkor mindenféle jutalmat kapunk, beleértve egy hatdarabos szettet is. Ez a lehetőség azonban hiányzik a játék konzolos változataiból. Ami főleg azért nagy probléma, mert új tartalmak híján ez az, ami miatt érdemes időről-időre visszatérni a játékhoz. A Blizzard azonban ma bejelentette, hogy hamarosan orvosolják ezt a problémák, igaz, ez a hamarosan tényleg Blizzard-mércével mérendő. A stúdió ugyanis jelenleg csak annyit tudott mondani, hogy PS4-re és Xbox One-re is érkezik a szezon-rendszer, "valamikor 2017-ben". Köszönjük. Így nézne ki a Final Fantasy XV a PlayStation 1-en Hosszú-hosszú idő után hamarosan már tényleg megjelenik a Final Fantasy XV - egészen pontosan november 29-én. Nem csoda hát, hogy egyre növekszik a hájp, és kerülnek elő az újabb és újabb rajongói anyagok. Most például valaki úgy gondolta, érdemes lenne megnézni, milyen lenne, ha PlayStation 1-re jelent volna meg a játék.
Mivel a Blizzard nem jelentette be a klasszikus World of Warcraft szervereket... ...ezért a közösség ismét a saját kezébe veszi az ügyet. Történetünk ugyebár onnan indul, hogy pár hónapja a Blizzard bezáratta a legnépszerűbb és legjobban működő legacy szervert, a rajongók által működtetett Nostalriust. Ezt követően a Blizzard újfent érdeklődést kezdett mutatni a hivatalos legacy szerverek iránt, annyira, hogy meg is hívta a Nostalriust üzemeltető csapatot egy találkozóra. Azóta azonban nem történt semmi, és habár a cég jó előre megmondta, hogy a BlizzConon sem várható ilyen bejelentés, sokan mégis abban reménykedtek, hogy majd meglepetésként előrántja ezt a kalapból a Blizzard. Nos, mint tudjuk, ez nem történt meg. Ezért a Nostalrius csapata ma bejelentette, hogy az általuk működtetett szerver kódbázisát, technológiáját és egyéb dolgait átadják egy másik népszerű legacy szerver, az Elysium üzemeltetőinek. Jelenleg úgy tűnik, hogy még a karakterek is átkerülhetnek, ami azt jelenti, hogy a Nostalrius egykori játékosai hamarosan ott folytathatják majd, ahol abbahagyták.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!