iPon Hírek

Aprók nagyban - 2016.12.20.

Dátum | 2016. 12. 20.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ilyen lett volna PS3-on az Until Dawn Talán még emlékeztek arra, hogy a tavaly megjelent Until Dawn valójában eredetileg PS3-ra készült, és a PS Move egyik fontos játéka lett volna. Ennek megfelelően az irányítás is a mozgásérzékelős kontrollerre épült, és az egész kicsit jobban hasonlított a Heavy Rainhez, mint a végleges változat. Na, most ebből a korai PS3-as verzióból tekinthetünk meg 40 percnyi játékmenetet. Láthatóan a történet nagyjából megmaradt a PS4-es változatra, de minden más (és főleg a grafika) erősen különbözik.
Lelőtték a Suicide Squad-játék fejlesztését Legalábbis állítólag, mert egyébként hivatalosan még azt sem jelentették be, hogy készül. Megbízható források viszont igenis arról számoltak be, hogy a Batman: Arkham Origins fejlesztéséért is felelős Warner Bros. Montreal már egy ideje dolgozott a Suicide Squad játékon, azonban az egyrészt nagyon nehezen akart összeállni, másrészt pedig a film gyenge teljesítményét követően a kiadó most végleg lelőtte a fejlesztést. A források szerint a Warner Bros. Montreal teljes egészében átáll egy új Batman-játék elkészítésére. Ennek főszereplője Damian Wayne lesz, vagyis Batman fia, aki egyébként Robin szerepébe bújik bele. Úgy tudjuk, hogy az új játék bejelentésére még egy jó ideig nem kell számítani. Igazi lépegetőn dolgozik a Starcraft egyik grafikusa Na, hát ilyen dologról se tudunk minden nap írni: Vitaly Bulgarov, a Starcraft egyik művésze egy igazi lépegetőn dolgozik. Magát a masinát egy koreai cég, a Korea Future fejleszti, és a METHOD-1 névre hallgat. Hogy mi lesz ennek az egésznek a célja? Nos, a cég képviselője szerint nem az, hogy hamarosan lépegetőkkel árasszák el a világot, sőt, igazi célja magának a lépegetőnek nincs is. A vállalat szerint az a lényeg, hogy egy ilyen masina létrehozása számos területen igényel kutatás-fejlesztést, és rengeteg megoldandó problémán kell átverekedniük magukat a munkatársaknak, a tapasztalatokat pedig felhasználhatják majd az élet számos területén.
A Valve még a saját díjátadójáról is kirekeszti a Half-Life-ot A Valve az idei Steam Awardsra azt szerette volna, hogy a játékosok is tudjanak kategóriákat felállítani, és azokhoz jelölteket társítani. Így a cég megalkotta a saját kategóriáit, mellette pedig létrehozott egy "We Didn't Think Of Everything"-díjat, ahol a felhasználók szabadon garázdálkodhattak. Nos, a kategória nevének megfelelően ("Nem gondoltunk mindenre") a Valve tényleg elfelejtett egy dolgot: a felhasználók szépen létrehozták a "Játék, ami folytatást érdemel" kategóriát, majd tömegesen keresték fel a Half-Life 2: Episode 2 oldalát, és ezerrel jelölték a játékot ebbe a kategóriába. Arra persze senki nem számított, hogy a Valve ettől majd meghatódik. De arra sem számított senki, hogy teljesen figyelmen kívül hagyják ezt az egészet, és a most bejelentett végleges jelölti listából mindenhonnan teljesen kimaradt a Half-Life. Még a "Test of Time" avagy "Kiállta az idő próbáját" kategóriába sem tudott bekerülni. A tanulság: a Valve tulajdonképpen úgy tesz, mintha a Half-Life nem is létezne. 17 percig mozog a Friday the 13th Habár mostanában számos hasonló asszimetrikus multiplayer játék készül, a Friday the 13th számomra valahogy mégis kiemelkedően érdekes - talán mert szeretem az eredeti filmeket. Ezzel együtt túl sok játékmenetet eddig nem láthattunk az anyagból, egészen mostanáig - most ugyanis az IGN szállított 17 percnyi felvételt, ami egyébként egy teljes menetet takar. A négy játékosnak egymásra hagyatkozva kell túlélnie az 1984-es Higgins Haven városában, ráadásul úgy, hogy Jasont nem lehet megölni, legfeljebb ideiglenesen elkábítani. A felvétel a túlélők szemszögét mutatja, de reméljük, hamarosan láthatunk egy kis akciót Jason oldaláról is.
Jó döntés volt eladni a Sonynak a Naughty Dogot Erről maga Jason Rubin, a stúdió egyik alapítója beszélt (aki azóta vezette már a THQ-t, most pedig épp az Oculus belsős stúdióit igazgatja). Szerinte sokan furcsállták akkor a döntést, hiszen a Crash Bandicoot-tal függetlenként is hatalmas sikert aratott a Naughty Dog, és később ezt meg tudta ismételni a Jak and Daxterrel. Rubin elmondta, hogy nyilvánvalóan nehéz döntés volt a saját stúdióját eladni a Sonynak, azonban már eleve olyan jó kapcsolatot ápoltak a japánokkal, és annyira szövevényesen kötődtek egymáshoz, hogy logikus volt a lépés. A döntését utólag sem bánta meg, igaz, már nincs a stúdiónál. "Függetlenként nem hiszem, hogy olyan játékokat tudott volna készíteni a Naughty Dog, amilyeneket manapság megszoktunk tőlük" - mondta Rubin, utalva ezzel az Uncharted-szériára és a The Last of Usra. State of Decay 2 - majd a jövő évi E3-on... Igaz, hogy még 2016-nak sincs vége, de az Undead Labs stúdió már arról beszél, hogy majd a 2017-es E3-on többet is elárulnak a State of Decay folytatásáról. Azt hiszem, hogy ilyen korán még talán egyetlen csapat sem kezdte el húzni a rajongók agyát egy készülő játékkal - oké, a Final Fantasy XV-öt és a The Last Guardiant most tegyük félre. Akárhogy is, a State of Decay 2 alapvetően változik meg az első részhez képest. A készítők ígérete szerint ez már egyfajta MMO-jellegű anyag lesz, egy rakás kooperatív játékelemmel, és teljesen nyitott világban, ami persze tele lesz zombikkal. Ezzel együtt a fejlesztők boldog karácsonyt is kívánnak mindenkinek!
Kiszivárgott a Nintendo Switch hardvere A Digital Foundry több forrásból is megerősítette, hogy a végleges Nintendo Switch valójában a Tegra X1 központi APU egységét használja majd, néhány módosítással - a lap szerint nem esélyes, hogy végül Pascal architektúra kerül majd a konzolba, annak ellenére, hogy az Nvidia hivatalos bejelentésében olyan alapokról beszél, amikre a "legerősebb GeForce videokártyák is épülnek". Még talán ennél is érdekesebb, hogy a Nintendo erősen lehúzza a GPU órajelét, amikor nincs dokkolva a Switch. A processzor üzemmódtól függetlenül 1020MHz-en megy, míg a memóriavezérlő dokkolva 1600MHz-en, hordozható üzemben pedig 1331MHz-en teljesít - érdekes, hogy a Digital Foundry szerint azonban a fejlesztők dönthetnek úgy, hogy a dokkoló nélkül is kihasználják a teljes memória-sávszélességet. A GPU esetében viszont nincs ilyen döntés, az ugyanis dokkolva 768MHz-es órajelen üzemel, hordozható módban pedig mindössze 307MHz-en. Ez azt jelenti, hogy még a dokkolt órajel is jelentősen alacsonyabb, mint a Tegrax X1-alapú Android Shield TV 1GHz-es órajele. Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, amint biztosat tudunk a Nintendo Switch hardveréről, egy külön hírben elemezzük majd ki.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Kerub88
2016.12.21. 01:43
Most komolyan a Valve a streisand effektbe menekül? Mintha azzal eddig bárki jól járt volna. Most a házi díjazásukkal kapcsolatban mindenki a HL-ről fog cikkezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2016.12.21. 14:23
"reactor online
sensors online
weapons online
all systems nominal"

Amíg ezt nem játsszák le a lépegető bekapcsolásakor addig nem készültek el vele, igazán!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!