iPon Hírek

Aprók nagyban - 2017.02.10.

Dátum | 2017. 02. 10.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A Mass Effect: Andromedában a mellékküldetések is számítanak majd A nyílt világú játékok általában fordulatos, magával ragadó fő történetszálat kínálnak, de a mellékküldetések terén gyakran erős hiányosságoktól szenvednek. A BioWare Dragon Age: Inquisition-je különösen rosszul teljesít ezen a téren, de szerencsére ezt a cég is tudja, ezért kifejezetten ráerősítettek a dologra a közelgő Mass Effect: Andromedában, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy átvegyék az első helyet a CD Projekt Red Witcher-sorozatától. Mindenkinek ismerős lehet a helyzet, mikor egy játékban beragadunk valamelyik helyszínen és kénytelenek vagyunk sorra átrágni magunkat a kevésbé fontos, kisebb kalandokon, feladatokon. A szerencsések ezt persze az élmény teljességének fokozásaként fogják fel és az Andromeda producere, Fabrice Condominas szerint nem is akarják tőle elvenni senki kedvét, de a csapat igyekszik nagyobb körültekintéssel megalkotni a mellékküldetéseket. Az egész dolgot máshogy közelítik meg, ennek érdekében figyelmesen átnézték, más játékok, például a Witcher-széria hogyan oldotta meg a problémát. Condominas úgy vélte, a nagyobb nem mindig egyenlő a jobbal; a mellékküldetéseknek jelentőséget, fontosságot kell adni, valahogy úgy, mint a The Witcher 3: The Wild Huntban történt, de nem szabad, hogy a nagyszabású cél a minőség kárára menjen. Márciusban kiderül, hogy sikerült megoldaniuk a dolgot. 320 ezer darab fogyott a Conan Exiles-ból egy hét alatt A Funcom bejelentése szerint ezzel visszanyerték az eddig a fejlesztésre költött összeget. Mint írták, ez nagyon biztató kezdet, különösen egy olyan stúdiónak, mely 2012-ben még kénytelen volt elbocsájtani munkatársai felét. A fejlesztés természetesen tovább folyik, sőt, kiadtak egy dev kitet is a játékhoz, mellyel bárki modokat készíthet. A kész alkotások a Steam Workshopon keresztül lesznek elérhetők, a dev kit eléréséhez az Unreal launchert kell letölteni az UnrealEngine.com-ról. Közben tovább folyik a hivatalos szerverek újraindítása: a frissek mellett a korábban meglévőket is szeretnék visszaállítani, minden épülettel, tárggyal együtt, mellyel az érintett játékosok rendelkeztek, de ehhez több időre van szükségük. Tökéletesen időzített káoszba fullad a Sniper Elite 4 új trailere A játék története közvetlen folytatása az előző epizódnak: az OSS ügynöke, Karl Fairburne az olasz ellenállás társaságában harcol a fasiszták ellen a második világháborúban. Munkája meglehetősen brutális: torkokat vág el, bombával robbant fel embereket, vagy csavarhúzót vág az áldozat koponyájába. Mindezt könyörtelen, ravasz precizitással végzi, a legfrissebb videó is erre fókuszál – az időzítés a legfontosabb, ahogy a narrátor is mondja.
Harminc napot kell átvészelnünk egy új túlélőjátékban Egy hatalmas aszteroida csapódik a Földbe, soktrillió tonna földet, port, vizet és miegyebet dobva a légkörbe, mindez pedig leárnyékolja a napsugarakat és nemsokára az egész bolygón beköszönt a nukleáris tél. Ezzel a nem túl vidám felütéssel indul az Impact Winter, a Mojo Bones nemsokára érkező túlélőjátéka. Jacob Solomon bőrébe bújva kell majd összegyűjtenünk négy másik túlélőt, hogy menedéket építsünk a hóban és átvészeljük a dolgot, míg megérkezik a titokzatos rádióadás által ígért segítség. A feladat nem is olyan egyszerű: fenn kell tartanunk a kicsiny csapat morálját, ki kell merészkednünk a fagyos pusztaságba, hogy készleteket szerezzünk és megküzdjünk a potenciális fenyegetésekkel. Minden társunknak egyedi képességei és tapasztalatai vannak, a felfedezésben pedig segítségünkre lesz Ako-Light, a multifunkciós, fejleszthető robot is. A játék az eddigiek alapján sokkal történetalapúbbnak tűnik, mint például a The Wild Eight, a harminc napos időszak pedig utat nyit a kaland- és misztikus elemeknek is: ha az aszteroida mindent elpusztított, honnan jön a segítség? Az Impact Winternek már van steames oldala, de még nem lehet előrendelni. A megjelenést április 12-re tervezik.
Az idei Call of Duty visszatér majd a gyökerekhez Az Advanced Warfare 2014-es megjelenése óta a sorozat egyre inkább sci-fi lövöldévé alakult, eltávolodva legalább részben történelmi alapokon nyugvó örökségétől. Három sci-fi epizód után azonban úgy tűnik, az Activision szakít a gyakorlattal, ami nem csoda, hiszen a rajongók egyáltalán nem tartották magukban, hogy nem tetszik nekik a dolog, az Infinite Warfare-ből például csak feleannyi fogyott megjelenéskor, mint elődjéből, a Black Ops 3-ból. 2017-ben azonban ismét a hagyományos harc kerül majd előtérbe, tehát valószínűleg eltűnik a láthatatlanság és az ehhez hasonló dolgok. A kolonizáció veszélyei a Spiders új szerepjátékában A Greedfall a telepesekről, szerencsevadászokról és zsoldosokról szól, akik egy távoli, varázslatos szigetre érkeztek, hogy megszerezzék annak rejtett kincseit és elfeledett titkait. A terület azonban nem lakatlan, a behatolók és a természetfeletti képességekkel rendelkező őslakosok között pedig gyorsan nő a feszültség. A sziget élő, folyton változó világát a mi cselekedeteink határozzák meg, a legegyszerűbb döntésektől a fontos politikai elhatározásokig minden hat rá, mint ahogy a különböző frakciók közötti viszony is. A Spiders eddigi játékai, mint például az Of Orcs and Men és a Bound By Flame elég vegyes fogadtatásra leltek ugyan, de a kiadó Focus Home arra számít, hogy ezúttal szélesebb közönséget érnek majd el.
Szöveges kalandjátékot készít a veterán fejlesztő A Thaumistry egy vicces szöveges kalandjáték Ericről, egy fiúról, aki 13 éves korára világhírű feltaláló lett, de azóta semmit sem talált fel. Tíz évvel később kudarcnak érzi az életét, a támogatások megvonása lebeg a feje felett, de ekkor találkozik egy különös férfival, Jackkel, aki felfedi előtte a bodgerek titkát. Ők azok az emberek, akiken keresztül a mágia a világba áramlik – talán Eric is egy bodger? Ez sokmindent megmagyarázna, de nincs túl sok idő arra, hogy kiderítse. A játékot a veterán Bob Bates készíti, akinek karrierje még a nyolcvanas években kezdődött. A projekt 11 éve indult, Bates mindent egyedül csinált, most pedig a Kickstarterre vitte az egészet, hogy a kiadáshoz támogatásokat gyűjtsön. A szöveges kalandjátékok nem túl gyakoriak manapság, a Thaumistry pedig igazi régivágású példánynak tűnik, néhány minimális modernizációs változtatáson kívül. A kért 25 ezer dollár simán összejött, pedig még két hét hátravan a kampányból. Az extra célok között steames achievementek és kártyák, mobilverziók és a zene is szerepel.
Felfedte új játékát az FTL fejlesztője Az Into The Breach körökre osztott stratégia lesz, melyben az emberi civilizációt hatalmas, a Föld felszíne alatt élő lények támadták meg, a mi feladatunk pedig az, hogy erős mecheket építve és irányítva felvegyük velük a harcot. Visszatér az FTL zeneszerzője, Ben Prunty, az írásban és világépítésben pedig Chris Avellone segíti a Subset Gamest. Az erősen a Pacific Rim című filmre emlékeztető játékban elemeznünk kell majd az ellenfelek támadásait, hogy megtaláljuk a tökéletes válaszlépést. Új fegyvereket és pilótákat keresünk, ha pedig teljesen reménytelen a helyzet, visszaküldhetünk valakit az időben, hogy egy másik idővonalon folytassuk a harcot.
Ismét csúszik a South Park: The Fractured But Whole A Ubisoft egyszer már eltolta a megjelenést az eredetileg tervezett 2016 decemberi dátumról 2017 elejére, de most megint változtattak rajta: az új időpontot ráadásul csak meglehetősen ködösen, a 2017-18-as pénzügyi évre jelölték meg, ez bármi lehet idén április 1-től 2018. március 31-ig, bár később nyilván pontosítanak rajta. A csúszás okát nem jelölték meg, csak annyit mondtak, hogy a legjobb élményt szeretnék nyújtani és a plusz időben ennek a célnak a megvalósításán dolgoznak majd. Felülnézetes démonirtást nyújt a Torment X Punisher A játék egy brutális lövölde, ahol csupán a túlélés és a legmagasabb pontszám elérése a cél. Mindennek egyetlen HP-ja van, tehát egy lövéssel jobblétre szenderül és ez alól karakterünk sem kivétel. Nem túl szerencsés helyzet, de leegyszerűsíti a dolgunkat: gyorsan kell ölnünk, mert nemsokára úgyis meghalunk. Lesznek ranglisták, dobhártyaszaggató zene és helyi co-op is, de kit érdekel, a lényeg, hogy repüljenek a golyók, hulljanak a pokolfajzatok!
Közösségi finanszírozási platform jött létre felnőtt játékokhoz Mivel a Kickstarter nem engedélyezi az erotikus tartalmú projekteket, a felnőtt videójátékokkal foglalkozó Nutaku Games nevű online portál megalapította a Kimochi Red Lightot. Az új platform egyetlen vezérelve az, hogy az adott játékban legyen meztelenség, vagy szex. A Kimochi ráadásul nem is vesz le részesedést az összegyűlt támogatásokból, minden megy egyenesen a fejlesztőkhöz. Az interface egy az egyben lemásolja a Kickstarter kezelőfelületét és a kampányokhoz használható eszközök is ismerősek lehetnek. A legtöbb projektben még csak rajzolt karakterek szerepelnek (főleg női karakterek), a témák a meztelenséggel és/vagy szexszel kevert vizuális regények és fejtörőjátékok keretei között mozognak, de pontosan lefektetett szabályok híján az egész könnyedén és gyorsan eltorzulhat egy sokkal sötétebb irányba – kérdés, ezzel mit kezdenek majd az alapítók.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. noPublicFG
2017.02.11. 01:13
A The Witcher-t nehéz lesz megverni, de ha felét tudják teljesíteni, az már jó Mass Effect lesz. :)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Tapir_606
2017.02.13. 13:58
azt szerintem érdemes megemlíteni a cikkben, hogy a CoD 2016-ot is úgy reklámozták, hogy visszatér a gyökerekhez :3
szerintem amugy szaftos cikket lehetne írni arról is, hogy miért is kell minden szarra rámondani ezt az ujonnan felkapott marketing szöveget

(jut eszembe: az Andromeda is visszatér a gyökerekhez)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!