iPon Hírek

Aprók nagyban - 2017.02.28.

Dátum | 2017. 02. 28.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Avatar alapján készít játékot a Ubisoft James Cameron filmstúdiója, a Lightstorm, valamint a 20th Century Fox ma bejelentette, hogy megállapodást kötöttek a Ubisofttal egy új Avatar-játék elkészítésére. A fejlesztést a The Divisionért is felelős Ubisoft Massive végzi majd, és a játék a Snowdrop motorra épül. Sőt, a felek közötti megegyezés azután jött létre, hogy a Massive bemutatott egy elég látványos prototípust a Snowdrop engine-re építve. Magáról a játékról egyelőre semmit nem tudni, azon kívül, hogy a készítők igyekeznek visszaadni azt az "őrült mennyiségű részletet", ami az Avatar-filmet naggyá tette.
Cities Skylines - az új kiegészítő központjában a tömegközlekedés A Cities Skylines fejlesztői nem csak fantasztikus módon támogatják a modder közösséget, de folyamatosan frissítik és bővítik a játékot - akár ingyenesen, akár fizetős kiegészítőkkel. Most a legújabb fizetős expanziót jelentették be, melynek neve Mass Transit, és ennek megfelelően alaposan átalakítja és kibővíti a játékban található tömegközlekedési lehetőségeket. Bekerülnek például olyan mókás dolgok, mint a komp, a léghajó, a felvonó, vagy az egysínű vasút. A kiegészítővel párhuzamosan egy ingyenes frissítés is érkezik, amihez az ötleteket a modder közösségtől merítették a fejlesztők.
Ingyenesen kipróbálhatóvá válik a The Divison A Ubisoft Massive bejelentette, hogy mától kezdve PC-n és Xbox One-on ingyenesen letölthető és játszható a The Division, és március 9-től a PS4 is becsatlakozik a buliba. Persze, ez így túl szép lenne ahhoz, hogy igaz legyen, így korlátozások azért akadnak. Először is, csak nyolcas szintig fejlődhetünk. Másodszor pedig, a próbaverzió hat órányi játék után mindenképpen véget ér. Ezen kívül azonban nincsenek limitációk: oda mehetünk a játék világában, ahova csak szeretnénk, és a szóló mellett a kooperatív is elérhető. A karakterünket és az előrehaladásunkat átvihetjük a teljes játékba, ha a próba után a vásárlás mellett döntünk. A Ubisoft egyelőre nem tűzött ki zárási határidőt a trial változatra, így valószínűleg egy jó ideig marad.
Elsőnapos javítást kap a Mass Effect: Andromeda... de mikor? Ian S. Frazier, a Mass Effect: Andromeda vezető dizájnere általában eléggé nyíltan szokott kommunikálni Twitteren, amiért szeretjük is. Most például elárulta, hogy a hatalmas hajtásnak vége (hiszen a játék aranylemezre került két nappal ezelőtt), azonban túlságosan még most sem pihenhetnek, hiszen a csapat jelentős része továbbra is dolgozik az elsőnapos javításon. A funkciójának megfelelően a day one patch készen is lesz a március 21-es megjelenésre, ez nem kérdés. A kérdés az, hogy mi a helyzet azokkal, akik az EA Access vagy Origin Access előfizetőjeként egy héttel korábban állnáank neki a játéknak? Nos, Frazier szerint nagyon azon vannak, hogy az elsőnapos javítás már számukra is elérhető legyen. Hamarosan azonban a beszélgetésbe bekapcsolódott a producer Michael Gamble is, aki gyorsan hozzátette, hogy "ez a szándék", de jelenleg még semmi sem biztos ezzel kapcsolatban. Ez egy screenshot lehet a következő Assassin's Creed-játékból Vagy nem, egyelőre senki nem tudja biztosan, a kép ugyanis a Redditen tűnt fel, és a forrást nem lehet megerősíteni. Ez nem akadályozta meg a NeoGAF detektívjeit, hogy nekiálljanak a kép szétboncolásának, és egyelőre annyit sikerült kideríteni, hogy a szereplőn látható pajzs valószínűleg görög eredetű, a helyszín pedig vélhetően Egyiptom - a kép alján látható szövegből ugyanis Gízát lehet kivenni. A kép tetején látható ikon pedig (talán) hasonlít egy szarkofághoz. Az aktuális Assassin's Creed egyébként jellemzően az év ezen időszakában szokott kiszivárogni, vagy egy repülőn "felejtett" laptopról, vagy egy buszon "véletlenül" látott dokumentációról, vagy hasonló "véletlenek" útján. Szóval ebből a szempontból akár hitelt is adhatnánk a képnek, már ha feltételezzük, hogy lesz idén új Assassin's Creed.
Hamarosan Oroszországba megy a Battlefield 1 Habár még a Franciaországban játszódó They Shall Not Pass nevű DLC sem jelent meg (márciusban jön), úgy látszik, hogy máris kiderült, merre megy tovább a Battlefield 1. Nos, a várakozásoknak megfelelően Oroszországba, amit Belgium és Törökország követ majd. A kiegészítők amellett, hogy egy-egy országra koncentrálnak, az ígéretek szerint olyan különlegességeket is hoznak, mint a tengeri ütközetek, vagy éppen az első világháború eddig kimaradt, de híres (hírhedt) csaták reprodukálása.
12 percig mozog a Bulletstorm: Full Clip Edition A tegnapi aprókban kapott szerepet a felújított Bulletstorm legfrissebb előzetese, amivel kapcsolatban arra hívtuk fel a figyelmet, hogy a Gearbox láthatóan másképp szeretné marketingelni a játékot, mint ahogy az Epic és a People Can Fly tette azt annak idején. Ma pedig már 12 percnyi játékmenet felvételt is mutathatunk a Bulletstorm: Full Clip Edition PC-s változatából. Ebből pedig egyértelműen kiderül: még ha a marketing változik is, a játékmenet ugyanaz a beteg, Duke Nukemre hajazó pörgés marad, mint az előző generációban. Ez pedig jó.
Érdekes elsőnapos javítást kapott a Horizon Zero Dawn Mivel a játék hivatalosan holnap érkezik, a Guerilla Games beígérte, hogy a szokásos elsőnapos dolgok mellett (hibajavítások és ilyesmik) beraknak egy új, kifejezetten teljesítményre fókuszáló futtatási módot a PlayStation 4 Pro felhasználóinak. Ezt az ígéretüket teljesítették is, azonban kérdés, hogy egyáltalán szükség volt-e rá? A Horizon Zero Dawn jelenlegi állás szerint tehát kétféle futtatási módot kínál a PS4 Pro-n: alaphelyzetben a játék sakktáblás rendereléssel állít elő 4K-s képet, míg a teljesítményre koncentráló módban a felbontást 1080p-re korlátozza a stabilabb képfrissítésért cserébe. A bökkenő csak annyi, hogy a teljesítmény mód továbbra is 30fps-re zárja a képfrissítést, és a Digital Foundry elemzése szerint a játék már az alap 4K-s módban is szinte tökéletesen tartja ezt a framerate-et. Látszólag tehát semmi okunk arra, hogy a teljesítmény módot válasszuk, hiszen így elveszítjük a kiváló képminőséget.
Xbox Play Anywhere-támogatással jön a Middle-earth: Shadow of War A Warner Bros. a mai hivatalos bejelentést követően elárulta, hogy a Middle-earth: Shadow of War egy Xbox Play Anywhere cím lesz, ami azt jelenti, hogy ha digitálisan vásároljuk meg vagy Xbox One-on, vagy a Windows 10 Store-ban, akkor automatikusan megkapjuk majd mindkét platformra, és persze a mentések és az achievementek is közösek lesznek. Ezzel a Shadow of War a második külsős fejlesztésű cím az Xbox Play Anywhere programjában - az első a Resident Evil 7 volt. Középkori temetőt menedzselhetünk nyáron A Lazy Bear Games új játéka, a Graveyard Keeper a stúdió ígérete szerint az év legélethűbb középkori temetőkezelés-szimulátora lesz. Az elragadó grafikájú játékban egy frissen induló fantasy sírkert vezetőjeként kell majd kitalálnunk, hogyan csökkentsük a költségeket, hogy biztosítsuk a „vásárlók” folyamatos érkezését és építsünk virágzó üzletet, bármibe kerül is. Ez persze nem csak annyit takar, hogy figyelünk a könyvelés kiadási oldalára. A hotdog-árusok például vonzzák a látogatókat, de a virsli pénzbe kerül – leleményes üzletemberként talán felhasználhatnánk valami más, a környéken nagy számban előforduló alapanyagot? Hiszen úgyis nagy környezetvédők vagyunk – miért pocsékolnánk el azt a sok… „alapanyagot”, mikor nagyobb haszna lenne (el tudnánk adni) máshol? Az embernek meg kell valahogy élnie, nem igaz? Amint látjátok, a morbid humor nem fog hiányozni a játékból, de rendes fantasy menedzsment-szimulátorhoz méltóan a környező vidék felfedezésére is lehetőségünk lesz. Itt titokzatos dungeonöket találhatunk, ahonnan mindenféle alapanyagot (ezúttal igaziakat) és erőforrást gyűjthetünk, melyekből aztán új tárgyakat készíthetünk – hogy ezek veszélyesek-e a szomszédokra, az majd kiderül. De tarthatunk akár boszorkányégető-fesztivált is, vagy halálra rémíthetjük a helyieket, mikor templomba mennek. A lényeg, hogy pénzt csináljunk – bármi áron. A Graveyard Keeper a tervek szerint nyáron jelenik meg, de előtte lesz majd egy alfateszt, melyre a játék oldalán lehet jelentkezni.
Cyberpunk platformjáték készül 2,5D-ben Két testvér, Tim és Adrien Soret 2014-ben megalapította az Odd Tales nevű indie stúdiót. Ekkor jelentették be első projektjüket is The Last Night címmel. A filmes hatású platformjáték kiadásához most a Raw Furyval léptek partnerségre és rögvest ki is adtak egy rövid ízelítőt, melyben egy igazán ígéretes, stílusos utazás sejlik fel a Blade Runnerre emlékeztetően esős, neonfényekkel teli cyberpunk jövőbe. A 2,5D-ben készülő, kalandjátékos elemeket is tartalmazó alkotás bevallottan olyan elődökből merít ihletet, mint az Another World, a Flashback, vagy az Oddworld-sorozat. Gazdag cyberpunk világával megkísérli majd továbbfejleszteni a már említett Blade Runner és a Ghost in the Shell által felvázolt képet, miközben új sztenderdet szeretne képezni a pixelgrafikás játékok számára. A történet nyílt világban játszódik majd, ahol egymást váltják az akciódús és lopakodós játékelemek. Rengeteg bonyolult, összetett karakterrel találkozunk, akikkel sokfelé elágazó párbeszédeket folytathatunk, de lesz autóvezetés, drónos repülés, számítógépek feltörése, viták és menekülések, plusz egy kis lövöldözés is, miközben a világ lakói saját életüket élik, tőlünk teljesen függetlenül. A The Last Night eredetileg egy apró bejegyzésként indult a 2014-es Cyberpunk Jamen – ez a verzió még mindig elérhető böngészős formában. Nagyon leegyszerűsített változat, de ennek ellenére figyelemreméltó kis apróság. Ez persze nem jelenti azt, hogy a teljes játék is jó lesz, de kezdésnek nem rossz. Megjelenési dátumról semmi hír sincs, az Odd Tales eddig nagyon szűkmarkúan adagolta a The Last Nighttal kapcsolatos részleteket – ez most már talán változni fog.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!