iPon Hírek

Aprók nagyban – 2017.04.07.

Dátum | 2017. 04. 07.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Bemutatkozik Mr. Shifty Mi történik, ha a Hotline Miami és Árnyék az X-Menből összekeveredik egy fejlesztő agytekervényeiben? Egy olyan felülnézetes, mészárolós, teleportálós jóság, mint amilyen a Mr. Shifty lett. A szuperképesség mellé persze nehezítés is jár, mégpedig az, hogy egy ütésbe belehalunk. Ez pörgős játékmenetet ígér, képességeink próbára tételére pedig 140 pálya áll rendelkezésünkre.
A nyomok a csatornába vezetnek A Névtelen Város (ami már önmagában egy név, nem?) mélyén új ellenségek, egy boss és fegyverek, páncélok várják a Conan Exiles játékosait. A játék ugyan még korai hozzáférésben van, de a fejlesztők nem lazsálnak, elkezdték szépen tartalommal kitömni Hyboria világát. Hajrá hős kalandozók, új veszélyek és kincsek várnak rátok!
A CD Projekt magyarázkodik a Cyberpunk név levédése miatt A CD Projektnél közelebb talán egyik stúdió sem áll ahhoz, hogy kijelenthessük róla: tökéletesen jó úton haladnak. A Witcher-sorozat befejezése zseniális volt, a Gwent is jól alakul, mindenki tűkön ül a Cyberpunk 2077-et várva és bár a cég egyike Lengyelország legnagyobb vállalatainak, máig megőrizte szimpatikus arcát – a srácok a szomszédból, akik játékokat csinálnak. Most azonban apró folt esett a ragyogó tükörképen: a stúdió levédette az EU-ban a „Cyberpunk” szót, ez pedig nem mindenkit tett boldoggá.
Az információ a Redditen került napvilágra, a jelek szerint a szó minden formájára szól a beadott (és már el is fogadott) kérelem, mely dermesztő hatású lehet más alkotókra. Az egyik kommentelő szerint úgy tűnik, hogy egy általános használatú, számos játékot és egyéb dolgot, sőt, egy egész műfajt leíró kifejezésre sikerült rátenniük a kezüket. Mások ugyanakkor rámutattak, hogy nem szerzői jogi védelemről van szó, tehát csak bizonyos, meghatározott keretekre vonatkozik a bejegyzés, nem az általános kifejezésre. A törvény azonban meglehetősen bonyolult és a beszélgetésben részt vevők nem igazán jutottak közös nevezőre arról, hogy tényleg csak egy behatárolt felhasználási területről, vagy pofátlan, a nagy játékkiadókhoz méltó lenyúlásról van-e szó. A bizonytalanság aztán elérte azt a mértéket, hogy a CD Projekt is megszólalt az ügy tisztázása érdekében. Ahogy a Twitteren írták, a Cyberpunk 2077 hatalmas projekt, máris rengeteg erőforrást és munkát fektettek bele annak érdekében, hogy a legjobb játék legyen, amit csak el tudnak készíteni. Épp ezért biztosítaniuk kellett, hogy csak ők használhatják ezt a megnevezési formát, hiszen mindenki ismer olyan eseteket, mikor híres márkákhoz nagyon hasonlító megjelöléssel hoznak létre egyes cégek valamit, hogy aztán hatalmas összegekért próbálják meg eladni. Ha a stúdió folytatást tervezne, és valaki eléjük állna azzal, hogy nem hívhatják Cyberpunk 2018-nak, vagy Cyberpunk 2-nek, esetleg le is védetik ezeket a kifejezéseket, az akár a további munkát is lehetetlenné teheti. A CD Projekt által elindított jogvédelem csupán ezeknek a tisztességtelen lépéseknek a kivédésére hivatott. Röviden levezették még a márkavédelem és a szerzői jogi védelem közti különbségeket, illetve hozzátették, hogy az Egyesült Államokban már 2011 óta védett számukra a „Cyberpunk” szó. Ahogy fogalmaztak, az egész mögött semmiféle gonosz terv nem áll, de ha továbbra is kételkedne valaki, szívesen válaszolnak a hozzájuk küldött kérdésekre. A Cyberpunk 2077 megjelenésére egyébként sajnos még várnunk kell néhány évet. Még sötétebbek a kazamaták A méltán nagy sikert elérő Darkest Dungeon készítői a múlt év végén tettek ígéretet arra, hogy hamarosan érkezik a teljes mod támogatás a játék alá. Ez a mai nappal valóra is vált. A Steam Workshop keretein belül működő bővítéshez pedig máris új szörnyek, kasztok érkeztek. Sőt a Pitch Black Dungeon nevű mod az X-Com Long Warhoz hasonló élményeket kínál, de a Moogle-ok is megjelentek a Final Fantasyból. A bejelentés örömére pedig fél áron kapható a hétvégén az alapjáték. Bulletstorm új köntösben A 6 éve kijött Bulletstorm ráncfelvarrást kapott, és így talán sokkal többen is megismerik végre. A szórakoztató játékmenettel operáló játék korábban nem lett kasszasiker, és sokan reménykedtek a keményvonalas rajongók közül, hogy nem tűnik el örökre. A visszatérés egy második rész lehetőségét is felveti, és furcsa extraként Duke Nukem bőrébe bújva is végigjátszhatjuk.
Fejlődik a For Honor Hatalmas lelkesedés övezte a For Honor megjelenését. Ez a lendület aztán alábbhagyott, mivel számos sebtől vérzett az amúgy jónak ígérkező játék. Az egyik legnagyobb problémája a fejlesztésekhez gyűjtögetett vassal (iron) volt a játékos közösségnek. A gondok másik felét pedig a kiegyensúlyozatlan kasztok jelentették. Ebből is kimagaslott a Peacekeeper kasztot ért sirámok összessége, amit elismerve az Ubisoft ki is tiltotta a világversenyekből. A mostani patch viszont úgy tűnik, a legtöbb problémával foglalkozik, a változások listáját pedig itt olvashatjátok.
Tovább menetel a Star Citizen 146 millió dollárt ki tud gyorsan átszámolni forintba? A játékra összekalapozott pénzösszeg ugyanis most lépte át ezt a határt. A fejlesztés gőzerővel folyik a háttérben, habár sokan viccelődnek azzal, hogy ezt a játékot az unokáink kapják csak meg. A most kiadott videó azért reménykeltő, hiszen új mechanikákról, fejlesztésekről és egyéb apróságokról kapunk beszámolót.
A CCP és a rockzene Arról valószínűleg sokan hallottak már, hogy az EVE Online fejlesztéséhez a mai napig közgazdászok egész csoportját foglalkoztatja a cég. Az viszont már kevésbé közismert tény, hogy saját bandája is van a csapatnak. A Permaband szóvicc mögött egy nagyon is tehetséges együttes rejtőzik, akik most úgy tűnik elindultak a világhírnév felé. A CCP 20 éves évfordulója alkalmával megegyezést kötött a Harmonix-szal, így a Permaband több dala is bekerül a Rock Band 4-be. Ezzel úgy tűnik a játékvilág második legnagyobb bandája lehetnek hamarosan.
Az autósport következő lépcsőfoka A Project Cars ambiciózus projekt volt, így nem csoda, ha a készítői folytatják, amit elkezdtek. A második részről egy 30 perces demo videóban mesélnek a fejlesztők. Még több autó, még több részlet, helyszín érkezik majd, és ha eddig élethűnek tűnt a játék, akkor most arra is rátesznek még egy lapáttal.
Az Andromeda arcai A Mass Effect Andromeda kapott hideget-meleget a mozgás és az arcok animációit tekintve. Maga a cég is elismerte, hogy van mit csiszolni az elvileg kész játékon. Most itt egy videó, ami összeveti az eredeti állapotot és az 1.05-ös patch után látható változást. Úgy tűnik jó irányba haladnak a fejlesztők!
Csodák márpedig vannak! Jót nevettünk a PC Gamer április elsejei poénján, ahol a dézsában fürdő Geralt szobrot ajánlgatták. A keményvonalas gyűjtők számára készült műalkotás azonban persze csak kacsa volt. Betöltetlen űr keletkezett ez által a Witcher univerzumban, így sokan meglepődtek, amikor az újság szerkesztősége csomagot kapott a CD Projekttől. Ők másképp értelmezték a kacsát, előrendelni viszont továbbra sem lehet sajnos.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Asagrim
2017.04.08. 01:05
Ezt a játékot ezzel az animációval kellett volna megtapasztalni elsőre. Már késő, lehet akármilyen jó az új, annak az emlékét nem fogja elvenni, hogy milyen szar volt elsőre. Már ismerem a játékot, már tudom mi fog történni, szóval a jobb animációval nem fog a játék jobb élményt nyújtani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. noPublicFG
2017.04.08. 02:09
Ez a Conan egyre jobb lesz! Nagyon élvezetes :)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Avisto Asagr...
2017.04.08. 08:16
Viszont sokaknak még nyújthat. Én pl. pár hónapot még biztos várok aztán majd visszatérek a kérdésre hogy megvegyem e.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Merwenus
2017.04.08. 09:36
Az Andromeda arcai
Úgy tűnik jó irányba haladnak a fejlesztők!

Ez komoly? Mennyit fizettek érte? Mert én csak azt látom, hogy a textúrák butítva vannak, és pixelre pontosan ugyanaz a mozgás szinte mindnél, talán 1nél van javulás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. magerg
2017.04.08. 11:04
Fel nem foghatom, hogy lehet egy ilyen általánosan használt szót levédetni, mint a cyberpunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. m4ss.cor3
2017.04.08. 12:50
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Avisto Merwe...
2017.04.08. 16:59
Ez egyelőre elsősorban a szemekről szólt, nem annyira az animációkról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. magerg m4ss....
2017.04.08. 19:53
Hát ez akkor is baromság, hogy a törvény egyáltalán enged ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. eltevettlo Merwe...
2017.04.10. 08:18
Szia!
Nem csak ennél az egy karakternél van javulás, hanem assari-k és az emberek szemei is összébb húzódtak, szinte minden karakteré. Ezzel nem azt akarom írni, hogy kinai karakterek lettek, hanem a szemhéj és a szempilla takarja kissé az irisz tetejét. Ez már merőben más, nem meglepődött szemű karakterek vannak a játékban. bár ez nézőpont kérdése. játszom a játékot, előrendelő vagyok, és ez a hiba nem egészen érdekelt, ha mások nem hívják fel a figyelmem észre sem veszem. Lehet azért, mert a régi rpg-k még csak szövegesek voltak, a 90-es években benyomtak egy rajzolt képet a helyiségről, amiben a karakter és beszélgető társa ott volt. egy rpg játék soha nem a grafikáról szólt elsősorban, hanem a szövegről, amit bele tettek. Ez miatt lett olyan, mint egy letehetetlen könyv. a letehetetlen könyvet az ipon tesztelője is ráfogta a játékra. de ez szinte majd minden szöveges rpg-ről elmondható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. VikMorroHu... Merwe...
2017.04.10. 20:19
(Már válaszoltak.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. VikMorroHu... mager...
2017.04.10. 20:21
Mármint levédetni egy márkanevet? Volt már ilyen máskor is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!