iPon Hírek

Aprók nagyban - 2017.05.29.

Dátum | 2017. 05. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Házon belülre került a Final Fantasy 7 Remake fejlesztése Miért, eddig hol volt? - tehetnénk fel a kérdést. Nos, eddig a Square Enix bejáratott külsős partnere, a CyberConnect2 dolgozott rajta, azonban mostantól a Mobius Final Fantasyért felelőt csapat készíti majd, Naoki Hamaguchi vezetésével. Erről maga Hamaguchi rántotta le a leplet YouTube-on, és elmondta, hogy a fő okok között szerepel, hogy tudják biztosítani a játék minőségét, és jobban tudják ellenőrizni a határidőket. Mindez nem meglepő: a Nier Automata sikere után a Square Enix a befektetőknek tartott konferenciahíváson megerősítette, hogy a jövőben a kiadó legfontosabb sorozatai mind házon belül készülnek majd, és csak kisebb projekteket szerveznek ki külsősöknek.
Keresik a megoldást a Friday the 13th problémáira A helyzet az, hogy a játékosok többsége élvezi a Friday the 13th végleges verzióját, azonban a többjátékos Jason vs Teens móddal sokaknak problémája akad, és ennek nem átallnak hangot is adni a Steamen. Leginkább arról van szó, hogy nehezen lehet csatlakozni meccsekhez, és az egész instabilnak tűnik. A fejlesztők gyorsan reagáltak is egy blogposzt keretein belül, ahol felvázolták a viszonylag egyszerűnek tűnő problémát: egész egyszerűen túl sokan akarnak játszani egyszerre, erre pedig a szerverek frontján nem készültek fel. A fejlesztők biztosítottak mindenkit, hogy mivel ők egy kis csapat, kértek külsős segítséget a szerverek és az adatbázis rendbetételéhez, és hamarosan megfelelően fog skálázódni a rendszer, hogy mindig ki tudják elégíteni az igényeket. Újabb mobilos Warcraft-játékon dolgozhat a Blizzard A Blizzard már egy ideje beszél róla, hogy a Hearthstone mellett hamarosan előállnak majd egy másik mobilos játékkal is. És habár a stúdió vezetősége többször beszélt arról, hogy nagyon jó ötlet lenne valahogy mobilokra vinni a Starcraftot vagy az Overwatch-ot, a legutóbbi álláshirdetések alapján úgy tűnik, hogy az új mobilos cím is a Warcraft világában alapul majd. Konkrétan a NeoGAF fedezte fel azt az álláshirdetést, amiben egy eddig bejelentetlen projekthez keresnek grafikust. Ebben kifejezetten kiemelik, hogy egy mobilos címről van szó, ennek megfelelően a jelentkezőnek járatosnak kell lennie a Unity motorral való munkában, és a munkájának meg kell állnia a helyét a régebbi, gyengébb telefonokon, de kiválóan kell mutatnia az újabb, erősebb készülékeken is. A lényeg azonban a végén jön: a jelentkezőnek demonstrálnia kell, hogy rajong a Warcraft-sorozattal kapcsolatos grafikák elkészítéséért. Kihagyja az idei E3-at a Shenmue 3 Noha a Shenmue 3-at a 2015-ös E3-as Sony konferencián jelentették be, és habár rengeteg pénzt kapott a Kickstarteren, két évvel később még mindig nem túl sokat láthatunk belőle. És ez egy darabig így marad, ugyanis Yu Suzuki bejelentette, hogy az anyag nem lesz ott az idei E3-on. Szomorúak vagyunk, de legalább kaptunk egy új fejlesztői naplót, amiben láthatjuk az egyik új karaktert.
Eredetileg az Alan Wake 2-t tervezte élőszereplős átvezetőkkel a Remedy Bár annak idején mindenki az Alan Wake folytatását várta a Remedytől (nem csoda, olyan cliffhanger után), ám végül a Quantum Breaket kaptuk meg, ami azért így is meg tudott lepni minket, hiszen félig videojáték, félig pedig tévésorozat volt. Igaz, egyiknek sem volt kiemelkedően jó. Most azonban Sam Lake, a Remedy legendás kreatív igazgatója elárulta, hogy az egész koncepciót eredetileg az Alan Wake 2-höz dolgozták ki. Rögtön az első rész befejeztét követően meg is keresték a Microsoftot a folytatás lehetőségével, ami mellé élőszereplős sorozatot akartak forgatni. A Microsoftnak alapvetően nagyon tetszett az ötlet (főleg, hogy annak idején még az Xbox One-t is a filmek / sorozatok felé pozicionálták), azonban ragaszkodtak ahhoz, hogy ezt az egészet egy új cím keretein belül valósítsa meg a Remedy. Az Alan Wake ugyanis a stúdió tulajdonában van, a Microsoft pedig szerette volna, ha a következő Xbox-exkluzív játék jogai kiadói tulajdonban maradnak. Végül így született meg a Quantum Break, a Remedy pedig most már független, multiplatform fejlesztőként funkcionál. A Far Cry 5 teljes kampánya játszható lesz kooperatívban Ahogy a játék bejelentésekor mi is beszámoltunk róla, a Far Cry 5 támogatni fogja a kooperatív módot - ezt egyébként a kiadó feltüntette a hivatalos Steam-oldalon is. Ezt követően azonban kérdések merültek fel (jogosan) a rajongókban: ugyanazt kapjuk-e, mint a negyedik rész esetében, ahol csak bizonyos mellékküldetéseket teljesíthettünk ketten, vagy esetleg valami többet? Nos, úgy látszik, hogy valami többet. A Ubisoft ugyanis megerősítette, hogy a Far Cry 5 teljes kampánya végigjátszható lesz kétfős kooperatív módban. Ez pedig mindig öröm, hiszen manapság egyre kevesebb a kooperatív anyag - már csak azt kéne megerősíteniük, hogy ez az egész működni fog konzolokon osztott képernyőn, de reálisan nézve erre elég kicsi az esély. Call of Duty: WWII - nincs többé végtelen sprint A Sledgehammer Games többször is hangsúlyozta már, hogy a Call of Duty: WWII visszatér a gyökerekhez. Ami nem csak azt jelenti, hogy elbúcsúzhatunk a modern kütyüktől, hanem azt is, hogy kikerül például a végtelen sprintelés lehetősége. Ezt egyébként Michael Condrey, a stúdió társalapítója erősítette meg, ezzel is hitelt adva a korábbi nyilatkozatának, mely szerint a Call of Duty: WWII klasszikus "csizmával a földön" játékmenetet kínál majd - vagyis nagyobb hangsúlyt fektetnek a valószerűségre. A korlátlan sprintelés eredetileg pont a rajongók nyomására került be, akik a pörgősebb játékmenetért lobbiztak az Activisionnél. Úgy látszik, a fejlesztők végre hajlandóak kicsit szembe menni az elvárásokkal. Megjött a BioShock-készítőinek új játéka Az Irrational Games egykori munkatársai által alapított The Deep End Games holnap adja ki egészen különlegesnek hangzó indie játékát, melynek neve Perception. Ennek lényege, hogy a főszereplő Cassie-vel úgy fedezhetjük fel a környezetünket, hogy zajt adunk ki, melyek visszaverődéséből rajzolódik ki a környezetünk. Persze ez önmagában nem lenne túl izgalmas, így hozzá kell tenni, hogy a zajra az ellenség is ránk talál majd.
Befejeződik a PlayStation 3 gyártása Úgy tűnik, egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. A PlayStation 3 hivatalos japán oldala ugyanis az egyetlen megmaradt modellhez, az 500GB-os slim verzióhoz is azt írja, hogy a "szállítás befejeződött". Ezzel tehát úgy tűnik, hogy a 2006 novemberében megjelent (legalábbis a szigetországban) konzol gyártása véget ért. Érdekesség, hogy a gép hosszabb ideig maradt gyártásban, mint a Nintendo Wii. Csúszik a To the Moon folytatása A To the Moonról írt, meglehetősen pozitív kicsengésű tesztünk végén biztosra vettük, hogy érkezik majd a folytatás – nos, valóban, bár több, mint öt évet kellett várni rá, plusz még egy keveset a friss hírek szerint. A Finding Paradise eredetileg most nyáron jelent volna meg, de a fejlesztő Freebird Games bejelentése alapján az év végére csúszik. Magyarázatként több okot is felhoztak, az apró stúdió vezetője, Kan Gao például magánéleti problémákkal küzdött, melyek hatással voltak a munkára is. Hozzájárult a döntéshez, hogy a játék alapjait a To the Moonra építkezve kezdték el, de aztán ezen változtattak, élettelibb karaktereket, részletesebb látványt és animációkat, illetve világot alkottak meg.
2014-es alkotásuk, az A Bird Story ugyan nem aratott túl nagy sikert, de sokat fejlesztett azon a képességükön, hogyan jelenítsék meg ötleteiket vizuális formában. A To the Moonhoz hasonlóan a Finding Paradise is egy nagyon bensőséges, személyes történetet mesél majd el és a fejlesztők remélik, hogy a játékosok között lesznek olyanok, akiket az első részhez hasonlóan ez is megérint. Az új honlappal rendelkező Finding Paradise pontos megjelenési dátuma nem ismert, de a To the Moon egy november 1-i napon érkezett és Gao szerint hasonló időpont várható ez esetben is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Busterftw
2017.05.30. 00:03
"már csak azt kéne megerősíteniük, hogy ez az egész működni fog konzolokon osztott képernyőn, de reálisan nézve erre elég kicsi az esély." Miért kéne coop-hoz osztott képernyő konzolon? Anélkül is lehet online 2-4-6 etc coop kampányt nyomni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!