iPon Hírek

Aprók nagyban - 2017.06.27.

Dátum | 2017. 06. 27.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Miért vett fel hitelt a Cloud Imperium Games? A hétvégén derült ki, hogy a Star Citizent készítő Cloud Imperium Games hitelt vett fel a brit Coutts and Co. banktól, gyakorlatilag mindenét fedezetként használva fel, annak ellenére, hogy eddig már 153 millió dollárt gyűjtöttek össze a rajongóktól a fejlesztéshez. Sokan nem értették, hogy lehet valakinek ennél is több pénzre szüksége, illetve nyilván előkerültek azok a vélekedések, hogy valami valahol nagyon nem stimmel a játékkal. Néhányan ugyan megemlítették, hogy talán a Brexit miatt bukdácsoló fonttal szemben akarta bebiztosítani magát a cég, vagy az alacsony kamatokból akar hasznot húzni, de a pletyka elég kitartó volt ahhoz, a Cloud Imperium Games közleményt adjon ki. Ez alapján a cég angol leányvállalata adóvisszatérítésre jogosult a brit kormányzattól, melyet jövő ősszel fizetnek majd ki nekik. A hitelt egyfajta előlegnek szánják, hiszen kiadásaik nagy része fontban valósul meg, bevételeik viszont dollárban és euróban érkeznek, így veszteségeik keletkeznek az átváltáskor. A jelenlegi alacsony kamatok és a hektikus árfolyamingadozások közepette így a hitelfelvételt látták a helyes pénzügyi lépésnek. Azt is hozzátették, hogy az ügylet fedezete kizárólag a brit kirendeltséget érinti és lényegében maga az adóvisszatérítés a fő eleme. A többi fedezeti elem listázása, mely egyébként sem tartalmazza a Star Citizent, kizárólag formális dolog. Kockázat gyakorlatilag nincs, hiszen a brit kormányzat nem fog kibújni az adóvisszatérítés kifizetése alól, ezzel pedig a hitelt is vissza tudják fizetni, de ha valami okból kifolyólag mégsem kapnák meg, az angol leányvállalat önerőből is meg tudná oldani a dolgot. A Star Citizen 3.0 megjelenése közben június végéről augusztusra csúszott. Az Elite Dangerous játékosai és a thargoidok Nemrég írtunk arról, hogy a titokzatos idegen lények visszatérnek a játékba és most a kalandozók találtak is egy thargoid masinát, sőt, rájöttek, hogy indítsák be. Az expedícióról egy szép hosszú felvétel is készült, jó szórakozást!
Itt a kritikusok által összerakott lista az E3 legjobbjainak jelöltjeiről Bejelentették az idei Game Critics Awards: Best of E3 2017 jelöltjeit, köztük több négyszeres jelölést kapó címmel: ennyi kategóriában indul a Wolfenstein 2: The New Colossus, a Middle-earth: Shadow of War és a Mario + Rabbids Battle Kingdom is. A legtöbbet jelölt kiadó idén a Ubisoft, összesen 14 alkalommal, a platformok terén pedig a PC- és a PS4-jelölések vezetnek, egyforma számban. A kategóriák között egyébként olyanok szerepelnek, mint például a rendezvény legjobbja, a legjobb eredeti játék, a legjobb PC- és konzoljáték, a legjobb VR játék, a legjobb hardver, de a különböző műfajok terén is keresnek győztest, tehát lesz legjobb szerep-, akció-, verekedős és versenyjáték, többek között. A jelöltek teljes listáját is átböngészhetitek, szép hosszú. Augusztusban jön a We Happy Few Joy update A Compulsion Games Aldous Huxley által ihletett, korai hozzáféréses horror-túlélőjátéka eredetileg két frissítést kapott volna a tervek szerint az éles megjelenés előtt, de végül a stúdió úgy döntött, csak egy lesz belőle, mégpedig az augusztus közepe táján érkező Joy update, a Parade District pedig megmarad a végső változatra. Ezzel a módszerrel hamarabb egyesíthetik a korai hozzáféréses és a sztoriverziókat, így utána minden idejüket a történet finomhangolására fordíthatják, hogy a lehető legjobb legyen.
Itt a Scanner Sombre VR bétája Az alapjáték nem fogyott túl jól, főleg, ha a fejlesztő Introversion korábbi játékához, a már kétmilliós eladást produkáló Prison Architecthez hasonlítjuk. Hogy egészen pontosak legyünk, a 6000 darabos teljesítmény katasztrófa és ezzel a stúdió is tisztában van. A korábban bejelentett VR mód azonban jelenleg bétaverzió formájában már elérhető, sőt, rövid leírást is kaptunk, hogyan férhetünk hozzá, ha van otthon HTC Vive, vagy Oculus Rift.
Újraalkották a Machinariumot A két robot, Josef és barátnője, Berta kalandjairól szóló, remekbeszabott point-and-click kalandjáték 2009-ben jelent meg, de mivel Adobe Flash segítségével készítették, nem öregedett túl szépen. A fejlesztő Amanita Design szerencsére fogta az egészet és átdolgozták egy DirectX-es motorra, aztán feldobták a Steamre. Az új verzióban elérhető a magas felbontás és a kontrollertámogatás is, ezenkívül kaptunk 12 achievementet és ranglistákat is Quickest Win és Explorer néven, ez utóbbi a megtett utat méri. A játékot ráadásul 14 nyelvre is lefordították, illetve később steames kártyákat is terveznek hozzá. A nyári vásáron két és fél dollárért megvehetitek július 5-ig. HEVN=Deus_Ex+System Shock+Event(0)+Soma A felfedezős, horrorelemekkel tarkított sci-fi játék demóját bárki letöltheti, hogy aztán belebújjon Sebastian Mar bőrébe és egy valószerűtlen álommal kezdetét vegye a kaland. Eljutunk majd egy elhagyott űrállomásra, veszélyes bányászküldetésekbe bocsátkozunk, miközben kiderül, hogy Mar a túlnépesedett Földről menekült el és segítőtársa egy központi MI-rendszer lesz. Az első fél órában kialakul Mar napi rutinja, megtudunk néhány dolgot új munkaadójáról, a feladatáról, aztán észrevesszük, hogy kollégánk, Edna három napja nem jelentkezett be – ez az első jele annak, hogy valami nem stimmel, a dolgok pedig hamarosan sokkal rosszabbra fordulnak… A HEVN-nek láthatóan még vannak kevésbé lecsiszolt élei, mondjuk a textúrák terén, de a július 19-i megjelenésre remélhetőleg ezeket is megoldják és akkor egy érdekes kalandra számíthatunk.
Nem sokkal a Switch után PC-n is elérhető lesz a SteamWorld Dig 2 Pontos megjelenési dátum ugyan még nincs, de a játék feltűnt már a Steamen és a fejlesztő Image and Form Games közölte, hogy a Nintendo Switch után a PC-változatra sem kell majd sokat várni. Az első részben a gőzhajtású robot, Rusty történetét ismerhettük meg, aki egy vadnyugati bányát örökölt a bácsikájától. Rusty nem bányász ugyan, de úgy érzi, fel kell fedeznie a titkokkal, kincsekkel és rémisztő dolgokkal teli földalatti világot, mely az emberi civilizáció maradványait is rejti. A második epizódban eltűnt barátunkat keressük majd, ehhez pedig szintén mélyre kell ásnunk és az idő is szorít…
Videón az Agents of Mayhem Bombshell-triója A csapat tagjai, Joule, Rama és Red Card a MAYHEM legvidámabb munkatársai és bár a felvétel nem megy bele túl mélyen a hátterükbe, azt tudni lehet, hogy Joule egy szelfiket és luxust imádó mérnök, Rama a világ leghíresebb immunológusa, aki véletlenül jól bánik egy lézeríjjal, Red Card pedig fociőrült pszichopata, aki szívesebben ver agyon valakit ahelyett, hogy egyszerűen lelőné. A triót akkor hívják akcióba, mikor a legrosszabbak a körülmények. A játék augusztus 15-én jelenik meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. madcaptain
2017.06.27. 22:37
Kivancsi vagyok mikor pukkad ki a Star Citizen penzmoso lufi es hogy a Kickstarter tuleli-e.
Brillians otlet par millaert fejleszteni vmi techdemot mutatoba es 100+ milliot mindenki orra elott tisztara mosni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.06.28. 04:04
Én nemrég megvettem az alap csomagot, mert imádom az ilyen típusú játékokat. Az első ami szemet szúrt hogy 15 fps. A játékostársak persze nyugtattak hogy azért, mert a netkód rossz. De hát az egész játék nem sok, de hogy még 1080 Ti-n se fusson alap 30 fpssel az kicsit gáz. Talán majd a 3.0 javít rajta, mert addig játszhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. katt777
2017.06.28. 15:51
Valami játék esetleg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim MastR
2017.06.28. 16:28
3.0-ra ígérték a netkód optimalizációt, de én csodát nem várnék. Szerintem a konfigurációs fájl átírásával látványosabb eredményeket kaphatsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. VikMorroHu... madca...
2017.06.28. 17:28
Először is, mi köze a Kickstarternek a Star Citizenhez? Kb. 4 és fél éve összedobtak az ottani támogatók olyan másfél-két millió dollárt, azóta semmi. Másodszor, mi köze a pénzmosásnak a Star Citizenhez? Szerinted 4 stúdiót (Austin, Los Angeles, Manchester, Frankfurt) és cca. 400 dolgozót éveken át finanszírozni mennyibe kerülhet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. VikMorroHu... Asagr...
2017.06.28. 17:31
Úgy két hete volt egy ATV videó a netkód optimalizálásáról. A vezető hálózati mérnök szerint amikor először meglátta, mi a helyzet, megállapította, hogy ezt lehetetlen megoldani. Aztán felbontották a feladatot kisebb lehetetlen feladatokra, aztán addig dolgoztak rajta, míg elértek egy olyan szintre, ahol kb. 80%-os sebességnövekedést értek el. Kíváncsi vagyok, milyen lesz, amikor élesítik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. VikMorroHu... MastR
2017.06.28. 17:35
Teljesen mindegy, milyen rendszered van, 15-20 FPS-t tud mindenkinek, hacsak nem fogsz ki egy olyan helyzetet, amikor rajtad kívül csak 1-2 játékos van egy adott kiszolgálón. Akkor elvileg lehet nagyobb a sebesség, egyébként lekorlátozzák. Ilyen az, amikor még bőven alfa állapotban van egy játék, de már bele lehet nézni, hogyan készül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim VikMo...
2017.06.29. 08:12
Jaja, ezért mondtam, hogy csodát nem várnék. Akkora clusterfuck a motorháztető alatt a játék, hogy szarból várat kell csinálni. Akárhányszor ránézek éppen mennyi pénzt lapátoltak össze 2-5 millával több, de ennek a pénznek rengeteg hányada arra megy el, hogy script kiddie-k kísérletezgetnek mit hogyan valósítsanak meg, közben meg arra is pazarolnak, hogy kamuból implementáljanak valami ideiglenes dolgot, amíg a végleges kódon tökölnek.

Figyeld meg ebből még balhé lesz mire elkészül a játék, hogy nem lesz a végeredménynek 200 milliós látszata (ugyanis kábé ennyi fog összegyűlni a végleges megjelenésig, hacsak nem tolják ki, tök jó buli, minél többet tökölnek vele, annál több pénz jön).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!