iPon Hírek

Aprók nagyban - PlayStation 4 különkiadás

Dátum | 2013. 02. 21.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Fontosak maradnak a játéküzletek a Sonynak A Sony elárulta, az "offline", játékboltos eladások továbbra is fontosak maradnak a cégnek, és még a következő generációban is így tervezik eladni a legtöbb címet. Habár a digitális terjesztés a jövő, a Sony szerint egyelőre még a boltok képezik a jelent. Ráadásul a boltok abban is fontos szerepet játszanak, hogy az érdeklődők elé tárják az új megjelenéseket: sokan úgy tájékozódnak az új játékokról, hogy benéznek egy-egy boltba, ráadásul külföldön olyan áruházláncokat is találunk, amik a digitális tartalmakat árulják fizikai formában - ilyen például a GameStop is. Ettől függetlenül a Sony is tisztában van vele, hogy a digitális terjesztés a leggyorsabb ütemben növekvő üzleti modell az iparágban. Támogatja a 4K-t a PS4, de a játékok nem így futnak A Sony a 4K, vagy UltraHD felbontás egyik legnagyobb támogatója, így jogos a kérdés, hogy miért nem hangzott el ezzel kapcsolatos információ a tegnapi bejelentések. Shuhei Yoshida elárulta, hogy a PS4 támogatja majd a 4K felbontást, és képes ilyen videókat lejátszani, de a játékok nem fognak natívan ilyen felbontásban futni a konzolon. Nem jönnek át PS4-re a mostani mentések és PSN-vásárlások A Sony megerősítette, hogy a PS3-as játékok lemezei nem lesznek kompatibilisek a PS4-gyel, és hogy a régi címek futtatását a Gaikai-jal igyekeznek majd megoldani. A cég nem zárta ki, hogy néhány címet megpróbálnak majd emulálni a konzolon, de a PSN-es játékok, és az előző generációs mentések biztosan nem hozhatók át a PS4-re. A PSN-es játékok is később a Gaikai-féle szolgáltatásban jelenhetnek meg. Pachternek is tetszett a PS4-bejelentés "A Sony elsőként tüzelt az új konzolháborúban, és most legalább 2 hónapig élvezhetik majd a média figyelmét. Igazán lenyűgözött a Sony prezentációja, és a játékokra történő koncentráció is szimpatikus volt." - mondta Pachter, mindenki kedvenc elemzője. Szerinte az Xbox-bejelentés sem várat már magára sokat, és tippje szerint a Microsoft konzolja hasonló erővel, hasonlóan színvonalas first party, és hasonló mennyiségű third party játékkal érkezik majd, de esetleg olyan szolgáltatásokat is kaphat, melyeket a Sony nem tud produkálni - vagy csak még nem készek bejelenteni. Az ilyen szolgáltatások között lehet a minden konzolhoz adott Kinect, a Skype integrációja, a jobb multimédiás cuccok, a szorosabb SmartGlass integráció minden platformon, és a jobb internethozzáférés. Pachter az árat is megtippelte: szerinte a konzolnak 399$ és 449$ között kell érkeznie. A háttérben frissíthet firmware-t a PS4 Valószínűleg a legtöbben tapasztaltuk már, és a legtöbbünknek elege van a konzolos rendszerfrissítésekből. A PS4 egyik legnagyobb előnye lesz, hogy nem csak a játékot tudjuk folytatni pár másodperccel az alvó állapotból történő felébresztés után, de a digitálisan terjesztett anyagokat sem kell teljesen letöltenünk ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni tolni őket. Ráadásul a játékokat kipróbálhatjuk a Gaikai felhős rendszerében. Ebben a környezetben elég nagy butaság lenne, ha a pont a firmware update-ek akasztanák meg felhasználói élmény folyamatosságát, így a Sony gondoskodott róla, hogy ez se legyen probléma. A frissítések a háttérben töltődnek majd le, és akkor települnek majd, amikor éppen nem akasztanak meg semmit, amit a felhasználó csinálna. A Diablo III és a Sony Tegnap este Chris Metzen a Blizzardtól megjelent a Sony színpadán, és elmondta, hogy PS3-ra és PS4-re is jön a Diablo III. Ami fontos, hogy a játék a PC-s verzióra épül, és ugyanúgy meg fog kapni minden frissítést. Az irányítás azonban közvetlenné válik, így az analóg kar rögtön befolyásolja majd karakterünk mozgását, ami egy kicsit megváltoztatja majd a játékmenetet az egeres irányításhoz képest: Metzen szerint dinamikusabb és akciódúsabb lesz. Nagyon sokat dolgoztak a 4 fős kooperatívon, ahol mindenki egy képernyőn zúzza a szörnyeket - nincs osztott képernyő, csak régivonalas közös zúzás. Kaptunk három képet is a PS3-as verzióból:
Diablo III a PS3-on
PS4-re is jön a The Witcher 3 Adam Badowski, a CD Projekt RED fejese örömmel árulta el, hogy hónapokkal ezelőtt az elsők között kereste meg őket a Sony, és ajánlotta fel számukra a korai hozzáférést a PS4-es fejlesztői eszközökhöz. Badowski elmondta, megtiszteltetés volt olyan cégek köréhez csatlakozni, mint a Bethesda, az Electronic Arts, a LucasArts, a Ubisoft vagy az Activision - ők ugyanis mind olyan címeken dolgoznak, melyek a konzol megjelenésének korai időszakában érkeznek majd. Badowski utólag megemlíti, sajnálják, hogy tagadniuk kellett a rajongók kérdéseire adott válaszokban, de a titoktartási szerződés miatt nem fedhették fel, hogy a PlayStation 4-re dolgoznak. Most viszont elmondhatja, hogy az új hardver olyan lehetőségeket adott nekik, amiről korábban csak álmodhattak, és amelyen az új REDengine 3 teljes pompájában keltheti életre a grafikát. Nem olyan drága PS4-re fejleszteni, mint azt gondolnánk Valószínűleg az első, igazán nagy költségvetésű PS4-es játék az új Killzone Shadow Fall lesz, és amennyi pletykát hallottunk arról, mennyivel drágább lesz elkészíteni egy next-gen játékot, jogosan érdekelhet mindenkit, hogy mi is az igazság ezzel kapcsolatban. Nos, a Guerilla Games ügyvezetője, Hermen Hulst elárulta, nem olyan vészes a helyzet. Persze, PS4-re fejleszteni drágább lesz, mint az elődre, de például a csapat sem növekedett jelentős mértékben: a Killzone 2-n 125 ember dolgozott, a legújabb részt pedig éppen 150-en kalapálják. Hogyan lehetséges ez? Hulst szerint leginkább úgy, hogy a fejlesztői eszközök jóval hatékonyabbak, és a következő generáció eleve az "okos" fejlesztésről fog szólni. Miért nem mutatták meg, hogy néz ki a PS4? Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke válaszolt erre a sokakat érdeklő kérdésre. Persze, a Dualshock 4-et részletesen bemutatták, és ismertették a hardver alapjait is, de magát a dobozt nem láthattuk. Miért nem? Yoshida elmondta: mert az csak egy doboz, és közel sem olyan érdekes, mint a kontroller, amit fontos volt megmutatni a Share gomb és a tapipad miatt. Vajon az E3-on megtekinthetjük majd a végleges árut? Yoshida szerint egyelőre nem biztos, még nem döntötték el. Elemzők: elsőként kell megjelenni a PS4-nek Az EEADAR elemzője, Jesse Davinch úgy véli, a Sony bejelentése hatásos volt, azonban a konzolnak mindenképp előbb kell megjelennie, mint a következő Xboxnak. Ráadásul szerinte az időzítés is jó volt: a fejlesztők kicsavarták az utolsó megmaradt teljesítménytöbbletet is a konzolokból, a vásárlók érdeklődése pedig csökken a HD-játékkonzolok iránt, így pont megfelelő időben érkezett a Sony bejelentése. Az elemző egyértelműen pozitívan értékelte, hogy a PS4 a játékokra és a közösségi funkciókra koncentrál, és nagyon érdekes lehetőségeket vetített előre a jövőre nézve. A Microsoft előtti bejelentést tartotta azonban a Sony legnagyobb húzásának, így ugyanis a japánok meg tudták ragadni a közönség figyelmének 100%-át. Ráadásul a viszonylag korai bejelentés lehetőséget az a kiadóknak arra, hogy felkészüljenek az E3-ra, ami így már valószínűleg nagyrészt az új generációról fog szólni. És ha már kiadók: Davinch szerint sok kiadó visszafogottan áll majd hozzá az új generációhoz, hiszen annyi más platformra tudnak fókuszálni, hogy inkább kivárnak majd. Azonban akik agresszívan beugranak az elején, és a ciklus első negyedében megjelennek teljesen új címekkel, azok nagy megtérülést láthatnak majd viszont. Így az elemző minden külsős kiadót arra buzdít, hogy ne kivárásra menjen, különben a partvonalra fog szorulni. Ami pedig az árat illeti: Davinch nem volt meglepődve, hogy a Sony nem jelentett be semmit, hiszen tanultak a PS3 példájából, és ezúttal nem fognak a konkurencia fölé menni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. SnowCat
2013.02.22. 08:49
"A Sony elsőként tüzelt az új konzolháborúban..."
Hmm, a Wii U akkor még előző generáció?
Szeretik elfelejteni valahogy az emberek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Svindler
2013.02.22. 09:01
Igaz, de nem véletlenül, egy Wii U-t elég megmosolyogtató lesz az új konzolokhoz mérni, borzasztóan lassú 2013-hoz. A Nintendo 2012-ben hozta a 2005-ös Xbox 360 sebességét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Taragas
2013.02.22. 09:11
Wii U gyenge lett, ennyi. Okos húzás volt előbb kiadni, relatív gyors, és egy olcsó chippel, de a fejlesztők szerint is gyenge, ha a későbbieket nézzük. Nem életképtelen, de sztem később nem lehet rá olyan szép játékokat, olyan fizikával megírni rá, mint a ps4-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Crytek01
2013.02.22. 11:13
900 dollár lesz

Egész jó ár! Remélem sikerül majd idővel megokosítani az új xboxal együtt és mindkettő ugrik a kosárba!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. InGen
2013.02.22. 12:44
Ahogy ott írják is, az árak egészen el vannak szállva ausztráliában.

Ha ez a konzol 500 USD felett jelenik meg, akkor a Sony már mehet is csomagolni. Inkább a mostanában pletykált 399-449 USD lehet a célpont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zodiac83
2013.02.22. 13:00
900 dollár egész jó ár?
A fele is sok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. usagi
2013.02.22. 13:01
@Crytek01: Ausztrál árakat ne nézzünk. A steamen a játékok 100-150 dollárba kerülnek odakinnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. HUFEUR
2013.02.22. 13:04
Egyébként 500 dollár sem sok érte, ha azt nézzük, hogy egy csúcskategóriás telefon is 600-tól indul. Igaz, telefonokat mindenhol, de főleg az USA-ban hűségidővel részletre veszik meg.

A kinézet meg oké, hogy annyira nem fontos, PS3-mat is hónapok óta alig láttam, mert joystick-kal kapcsolom be és PSN-ről vannak a játékok, de azért mégiscsak jó lenne látni. Gondolom még ők sem igazán döntötték el, hogy hogy nézzen ki, mert amúgy már megmutatták volna.

Amúgy a joystick most akkor nem is működik, ha a Stereo Camera vagy mi nem látja? Vagy nem teljesen értem mi is az értelme ennek a színes joysticknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. usagi
2013.02.22. 13:11
@Crytek01: Ausztrál árakat ne nézzünk. A steamen a játékok 100-150 dollárba kerülnek odakinnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. RabG
2013.02.22. 15:57
"A háttérben frissíthet firmware-t a PS4", hát ez igen fontos, kiemelendő tulajdonsága a konzolnak, mert talán az előző generációra naponta 3-szor jött frissítés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY
2013.02.23. 05:02
Körülbelül fél évente jött egy firmware frissítés PS3-ra.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zelbacsi
2013.02.25. 15:18
Igen, pont erről beszél, hogy amilyen sűrűn jön, azt aztán rohadtul fontos a háttérben csinálni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!