iPon Hírek

AR-technológiákat vásárolt a Microsoft

Dátum | 2014. 03. 31.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Míg a Sony és az Oculus a virtuális valóságban látja a játékok jövőjét, addig a Microsoft egyelőre az augmented realityvel próbálkozik. Annyira, hogy már tavaly óta tárgyaltak egy céggel, melyet először teljesen fel akartak vásárolni, később azonban csak a szellemei tulajdonainak egy jelentős részére tették rá a mancsukat. Valójában a tárgyalások már tavaly lezárultak, és 2014 elején már át is került minden kapcsolódó szellemi tulajdon a Microsofthoz, azonban csak most tudtuk meg részletesebben miről is volt szó. A Microsoft a főként katonai megrendeléseket teljesítő Osterhout Design Grouptól vett meg különböző, főként AR-technológiákhoz kapcsolódó szellemi tulajdonokat és levédetett megoldásokat, közel 150 millió dollár értékben. Az összegen kívül gyakorlatilag mindent megerősített a cég tulajdonosa, Ralph Osterhout, aki elárulta, cége már most új technológiák kifejlesztésén dolgozik, és továbbra is főként a hadseregnek szállít be.
Hogy mi található a megvásárolt dolgok között? Nos, rengeteg technológia, melyek közül persze a legérdekesebbek a különböző AR-szemüvegek. A védjegyek olyan dolgokat említenek, mint a beépített többmagos processzorral rendelkező szemüveg, mely módosított Androidot futtat, de láthatók például órák is, melyek ezekhez a szemüvegekhez kapcsolódnak. A Microsoft nyilvánvalóan felhasználhatja mindezt az Xbox One-hoz, hiszen régóta hallani már arról, hogy AR-technológiákkal dobná fel a játékokat a cég, de mivel mostanában a Google-t és az Apple-t üldözi más platformokon is, nem zárhatjuk ki, hogy ezek a technológiák végül leszivárognak majd más termékekbe is. Ralph Osterhout egyébként érdekes módon nincs elájulva a Sony és az Oculus VR-szemüvegétől. Elmondása szerint ugyan nagyon érdekes technológiák, de nem piacképesek egyelőre - főként azért nem, mert viszonylag nehezek, a fejen viselve pedig nagyon megterhelik a nyakat. Ezt pedig hosszabb ideig legfeljebb a nagyon keményvonalas játékosok tudják elviselni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Secondhand
2014.03.31. 21:49
Mi nehéz...? Az az Oculus amatőr sufnitákolmány maximum, de a Sony Morpheusnak alig van súlya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester
2014.03.31. 22:25
Egy olyan világban élünk ahol már panaszáradat van mert egy laptop nehezebb mint 3 kiló... most szerinted ha a fejükön ezeknek a csoffadt úri bugrisoknak egy nehezebb eszköz van a fejükön mint egy szemüveg megy egy sapka (+mindenféle testékszerek) akkor két nap alatt olyan sérüléseket és fájdalmakat szednének össze amikkel még csak nem is találkoztak életükben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim
2014.03.31. 22:30
Na, "military grade" alaplap után (ASUS, MSI), jöhet a "military grade" hardverkellék is! Még 10 év és az összes gamer szobájában katonai technológia lesz az összes tech cucc A-tól Z-ig!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 5hR3kY
2014.04.01. 00:06
A Sony már csinált pár AR technológiás játékot, és még sem lett világsiker. Majd jön a Microsoft és majd ő megcsinálja? Kétlem. A VR technológia is már megbukott egyszer a kilencvenes évek közepén, de most majd minden zsírkirályos lesz, és forradalmasít mindent? Ezt is kétlem.
Ahányszor kitalálnak valami új dolgot egyfolytában úgy próbálják meg beállítani hogy ez lesz a jövő és ez majd forradalmasít mindent, miközben csak minimális szinten megkavarja az állóvizet. Ott a Kinect, pár ugrabugrálós játékhoz jó, komolyabbra nem. A Sony Move-al is el lehet hadonászni pár játéknál, de komolyabbaknál használhatatlan. De ott van még a 3D technológia is, az is már leáldozóban van, hiába nyomta a Sony, megbukott mert a gyenge konzol majd feleakkora felbontáson és frame rate-en bírta tolni a játékokat. Ez a fikázzuk a másik technológiáját, amihez közük nincs, ez meg a szánalmas kategória.

Asagrim: Imádom az ilyen gyártói parasztvakításokat! A kedvencem a 2 uncia vastag réz technológia, amit meg is cáfolnak itt: [LINK]

Secondhand/MrFox: A felfogásod nehéz. Mivel a Morpheust is kínában tákolják kínai cuccokból, így annyira van súlya mint a Sony fanboy-ként benyögött hozzászólásaidnak. Inkább menj vissza a szobádba és csókolgasd tovább a Kaz Hirai posztered.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim 5hR3k...
2014.04.01. 00:40
"A Sony már csinált pár AR technológiás játékot, és még sem lett világsiker. Majd jön a Microsoft és majd ő megcsinálja? Kétlem. A VR technológia is már megbukott egyszer a kilencvenes évek közepén, de most majd minden zsírkirályos lesz, és forradalmasít mindent? Ezt is kétlem."

Nem értek egyet. Ha megnézed tele van vele a világsajtó hogy döglődik a PC ipar, a tapicskolós szarokat meg viszik mint a cukrot, és itt is egy olyan dologról van szó, amit előzőleg már bevezettek, de bukott, mert ezelőtt 13 évvel is készültek már érintőképernyős eszközök, persze ezek nem hozták el a világsikert.

Egyszerűen arról van szó, hogy néha előtűnik egy-egy dolog, ami megelőzi a korát, így várni kell míg kiforrja magát a technológia, hogy megfelelő módon lehessen gyártani belőle egy kisebb/ügyesebb/felhasználóbarátabb eszközt.

Ezért én nem jelenteném ki kategorikusan, hogy egy koncepció mindenképpen halott ötlet, max a jelenlegi technikai eszközökkel megvalósítható formájában az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY Asagr...
2014.04.01. 02:09
Az idő majd eldönti. Mindenesetre szerintem az jelent valamit hogy a Nintendo befürdött a Virtual Boy-al, majd ezután PC-n az iGlasses, CyberMAXX, és a VFX-1 is gallyra ment, úgy hogy ezen időben tombolt a nagy VR + cyberpunk láz. [LINK] Szerintem inkább az a helyzet hogy 20 év alatt cserélődött egy generáció, akiknek újdonság ez a dolog. A tapicskolós készülékeknél annó a normál Windows felületet próbálta az emberekre ráerőszakolni a Microsoft, amit az ikonméretekből kifolyólag ceruzával kellett nyomkodni. Illetve annak idején egy normál asztali számítógép árával volt egyenlő egy normális PDA. Ha töredék árban mentek volna mint most az olcsó okostelefonokat, akkor mindenki azzal rohangált volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dbelam
2014.04.01. 09:08
Az óriási különbség a 90' AR/3D-hez képest, hogy most az akkori nagy PC-k teljesítménye vagy annak többszöröse a zsebedben ketyeg, így ha kicsit finomhangolnak rajta, hordható lesz.
Én várom, hogy lesz-e a közeljövőben normális AR/3D cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester 5hR3k...
2014.04.01. 10:24
Na várjál! Az a Nintendo féle Virtual boy azért hasalt akkorát mert minden ötödik felhasználónak nem volt tőle semmilyen panasza (fejfájás, szédülés, zavartság). Az akkori VR-t meg a mostani VR-t kb csak annyira érdemes összehasonlítani mint a Ford T modellt egy Ford Mustanggal.

A mostani AR/VR cuccok már lényegesen simábban, és jobb minőségben dolgoznak, valamint a gémer társadalom is elfogadottabb lett, így most reálisabb az esélye a sikerre. Akik anno 10-15-20 éve elkezdték a gémer életmódot azok mostanra keresőképes emberek lettek, és meg tudják venni azt amire régen a szüleik azt mondták "baromság".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!