iPon Hírek

Athlon II X4 600: alacsony TDP-vel érkeznek

Dátum | 2009. 07. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD Athlon X4 600-as sorozatú processzorairól az első pletykák május folyamán jelentek meg, ám a nagyvállalat azóta sem mutatta be szóban forgó processzorait. A Hardware-Infos munkatársai egy jól értesült forrásnak köszönhetően most lerántják a leplet az Athlon II X4 600-as sorozatú processzorok várható specifikációiról.

Jönnek az Athlon II X4 600-asokAz oldal munkatársainak állítása szerint a friss processzorokkal kapcsolatos adatok túlnyomó részéhez egy új MSI alaplap, a 790GX-G65 processzortámogatási listájából sikerült hozzájutni. A gyártó a tervek szerint a 2,2 GHz-en ketyegő Athlon II X4 600e és a 2,3 GHz-es Athlon II X4 605e modelleket dobja piacra első körben. Mindkét központi egység esetében 512 KB-nyi másodszintű gyorsítótár jut egy magra, harmadszintű gyorsítótár nem lesz, a processzorok TDP-je pedig 45W-os értéket képvisel.

Ezek után az AMD újabb tagokkal bővíti a kínálatot: érkezik a 2,6 GHz-es Athlon II X4 620-as és a 2,8 GHz-en üzemelő Athlon II X4 630-as modell, amelyek egyformán 65W-os TDP-vel fognak büszkélkedni.

Hogy az új processzorok megjelenésére pontosan mikor kerül sor? Nos, ez az információ egyelőre hiányzik a pletykák közül. Az AMD május folyamán még úgy tervezte, hogy az első három- és négymagos Athlon II-es processzorok szeptember folyamán kerülhetnek a boltok polcaira, így ez a dátum jó eséllyel még mindig szerepel az ütemtervben, persze azóta hivatalos információk nem érkeztek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

56. homeware
2009.07.11. 12:12
VISSZA A HIRHEZ

A lényeg, hogy occsóér' utánadvágják a négymagost, még ha elég gyenge is a nagytestvérhez képest, de a lényeg, hogy x4 >< />Olcsó, családi - játékra és egyébre használt, nem csúcskategóriás gépekbe kiváló lesz. Játszani jó, de pl. rendereléshez kissé lassú lesz ez a sorozat. Akik munkára is használnának 4 magost, azok maradjanak a 4 magos phenom 800 és 900 sorozatnál. A lényeg viszont, hogy elég szép választék van AM3 fronton már és az árak is igen kedvezőek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Phantomstr...
2009.07.11. 12:56
Hezek a hírek már hónapokkal ez előtt megjelentek itt iponon is. Emlékeim szerint az egyikben egy wikipedia-s link is volt, ahol minden processzorról szerepeltek az adatok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. csab959
2009.07.11. 12:56
jah játszani biztos jó lesz ezekkel. mondjuk kéne még egy olyan ami 3 Ghz-en üzemel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. danee91
2009.07.11. 13:16
Minek, ha ezeket is fel lehet húzni addig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Nagyember
2009.07.11. 13:16
Játékra szerintem egy sima Athlon2 X2 jobb választás, mert olcsóbb, és a gamék nagy többsége még bőven elvan két magon, és ez szerintem a következő 1-2 évben is így lesz, per pill nem is tudok semmi játékot mondani fejből, ami kihasználná a 4 magot.

A 2 magos verziók viszont magonként nagyobb gyorsítótárat kaptak, ami egy mindössze 2 magot kihasználó játéknál/programnál előnyösebb lehet.


Viszont ezek a 4 magos procik meg feltehetőleg phenom2 társaiknál olcsóbbak (gondolom jelentősen) lesznek, valamint alig melegszenek, szal elég jó cuccok szerintem. Ha szükség van 4 magra, akkor jó alternatíva lehet phenom2 helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. SiDan
2009.07.11. 13:34
Nagyember:
GTA 4, Colin McRae Dirt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Peterku
2009.07.11. 14:18
Jó dolog, hogy ugrottak egyet a gyártástechnológiában, és a 45W-os TDP-jű Athlon X2 "e" széria után már az X4-esek is beleférnek a 45W-os keretbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. StevyXIX
2009.07.11. 14:20
Far Cry2, UT3 is használ 4 magot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Nagyember
2009.07.11. 14:32
Akkor kicsit le voltam maradva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. leviske
2009.07.11. 15:14
A natív DX11-es játékok, ha jól tudom, már a 4+ magot is kezelni fogják, de nem vagyok benne 100%-ig biztos.

Phantomstranger: Elvileg a számozásból kell kiindulni árazás és teljesítmény szempontjából. Tehát árban elvileg a Phenom II X2 és X3-asok közé fog esni, ahogy teljesítményben is. De aztán lehet, hogy végül nem így lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Phantomstr...
2009.07.11. 15:14
Ezek szerintem KB a Phenom 2 X3-ak környékén lesznek árban. Talán majd lecserélem az 5050e-met egy 605e-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Joachim21
2009.07.11. 15:25
Alacsony órajel, kicsi cache... majd meglátjuk ha lesz már róla teszt, hogy mit tud, és mennyiért. Nekem ez az Athlon széria olyan mintha visszaléptek volna. Arról nincs szó, hogy ez natív 4 magos CPU lesz, vagy 2 Athlon2 X2 összerakásából születik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. sonkolysom...
2009.07.11. 16:40
Azon nem gondolgodttok hogy összesen 2mb-ny L2 van benne ami igen kevés?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Phantomstr...
2009.07.11. 16:57
Joachim21: Miután az AMD épített először natív 4 magos procit, nem hiszem, hogy valóban visszalépne arra a szintre. Energiatakarékos (és többi Athlon) procit amúgy sem gamer gépekbe szánnak, hanem HTPC-kbe, és irodai munkagépekbe. Oda nem kell 3,2GHz.

sonkolysoma: Mire? Amire szánják, arra elég, amire meg nem, arra a Phenom való.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. leviske
2009.07.11. 17:03
Joachim21: Nem visszalépés, ezek abba a kategóriába neveznek, ahova az Intel a Q8000-eseket is szánta. Amúgy ezek a Deneb testvér lapkájára, a Propusra épülnek, tehát natív 4magosok ezek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Nurba
2009.07.11. 17:06
Ja cache érzékeny alkalmazásoknál majd 10-20%-l lassabb lesz mint az azonos órajelü Phenom II X4, ahol meg nem számít annyira a cache, ott lesz mondjuk 5-10%...jó áron nem lesz ez rossz, főleg ha jól megy tuningban (3,4-4GHz között el is képzelhető egy ilyen finomság ~30ezerért...hmmm)
Gondolom ezek letiltott L3-as Phenom II-k vagy külön mennek? Érdekes, hogy az Athlon II X2 az 2x1MB cache-el van felszerelve...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Parano1d
2009.07.11. 17:35
Meg az is érdekes, hogy kevesebbet fogyasztanak mint az Athlon2 x2 250 (65W). Mondjuk ez csak gyári adat, mert sokat vissza lehet venni annak is a gyári meglepően magas feszültségéből, feltéve, ha az alaplap támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. leviske
2009.07.11. 17:44
Nurba: Nem nem, ezek külön mennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. predator_h...
2009.07.11. 18:55
Hát nekem ingyen se kéne ez megint olyan procinak néz ki mint a PhenomI-es társaik voltak. 512kb másodszintű gyorsítótár mire elég az még négy magra is csak 2mb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. StevyXIX
2009.07.11. 19:45
Q8200-al (aminek 2x2MB L2 cache memóriája van) Phenom II 810 van "partyba" árban és teljesítményben egyaránt, szóval ez az Athlon 600-as alacsonyabb kategória lesz szerintem.
Anno mintha azt mondták volna Athlon fogja jelenteni az AMD belépő szintű processzorait, vagy tévednék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Parano1d
2009.07.11. 20:52
Leviske: A magas órajel egyáltalán nem indokolja az ennyire magas feszültséget. Pl az Új phenom X2 550 nek is csak 1.275 az alapfeszültsége(3.1Ghz), az Athlon II 250-nek pedig 1.350, de 1.200-vel is stabilan működik. Igy már az is lehetne szerintem 45W-TDP-s. Bár nem sok jelentősége van annak aki úgyis tuningolja a prociját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. twollah
2009.07.11. 20:53
Szerintem en meg hosszu ideig el leszek a Phenom 9850 BE CPU-mal.

A PhenomII-esek egyelore nem gyorsultak annyit, hogy valtsak.
(Minimum 2-3x-os gyorsulas eseten latom ertelmet a cserenek.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Vardar
2009.07.11. 20:58
Hát nekem ennek a 605e-nek az elődje van az 5050e(2*512kb L2, 2*2,6 GHZ) és teljesen megvagyok elégedve vele, bár nem biztos, hogy kihajtja az ASUS EAH4830asomat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. StevyXIX
2009.07.11. 21:41
Hát azért Atom is nagyon kis töredékét fogyasztja a 5050e-nek, ha nem tévedek 2 watt körüli a fogyasztása, 5050e-nek pedig mennyi 40 watt? Még laptopba is rengeteg, nemhogy egy ultra alacsony fogyasztású processzorhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. danee91
2009.07.11. 21:51
Sztem többet eszik az az Atom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. StevyXIX
2009.07.11. 22:05
Hát azért kicsit erős lenne, ha többet enne az atomnál, még ha 8 wattot is eszik. 5050e 65nm-en készült még ha nem tévedek, még atom már 45nm-en, biztos, hogy töredékét fogyasztja csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. danee91
2009.07.11. 22:26
A 2 magos Atom valóban 8W-ot eszik, akkor erre emlékeztem én
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. StevyXIX
2009.07.11. 22:45
és 5050e? 40 watt? (TDP-t most hagyjuk)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Phantomstr...
2009.07.11. 23:17
Én az egy magos atomnál 4W-ra emékszem, az 5050e hivatalosan 45W-os, és mindkettő 65nm-es (legalábbis a régebbi atomok), viszon egy a másiknak egyáltalán nem kihívója, teljesen másra tervezték a kettőt. Az 5050e egy jóval erősebb processzor, bár nem hinném, hogy a HD4830-at kihajtja, ennek ellenére, egy olcsó alacsony fogyastású otthoni gépbe, amit netezésen kívül játékra is használnak egy HD4670 mellé kiváló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. danee91
2009.07.11. 23:50
Én minden Atom mellé 45nm-et láttam írva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. leviske
2009.07.12. 00:04
StevyXIX: Egy szóval sem mondtam azt, hogy partyban vannak a Q8000-esekkel. Azt írtam, hogy az Athlon 600-asok oda lesznek szánva, ahova a Q8000-as széria volt eredetileg. Csak végül az Intel úgy döntött, hogy jók lesznek azok a Q6600 árszintjén is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. StevyXIX
2009.07.12. 00:13
Hát most Q8000 jelenleg az Intel belépő szintű quadja, szóval alig ha nem igazad van (de ezt egyszerűbben is meg lehet fogalmazni, belépő szintű quad lesz, ami már Phenom II alap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Dj Macis 2...
2009.07.12. 02:59
Láttam itt egy aranyos hozzászólást...

Bár szóljatok le ha nincs igazam...

Az illetőnek egy Phenom 9850 BE, je van...

Na már most nem igazán értem hogy akinek ilyen procija van, minek akarna akár 2-3x- gyorsabb procit, azonos gyártótól, mikor ez is már elég jónak mondható...

Én magam elmondhatom, hogy egy kiváló géppel büszkélkedhetem hisz nem épp a legújabb, még is minden tökéletesen fut rajta...
Még nem találtam olyan programot vagy játékot, ami kikészítette volna full grafikán...
Ha találok olyat, azt mondom, hogy na igen rászorul a felujításra...

Paraméterei:

Athlon X2 6000+ 3100MHz (első szériás)

Asus M2N-X North AMD Hammer, South nForce 520

2GB DDR2 667 valami noném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Konkii
2009.07.12. 03:29
Nálad mi a full grafika? Manapság 1680*1050, minden maximumon, és legalább egy 8x AA. És akkor lehet próbálkozni a gépigényes címekkel. (Crysis: Warhead, Stormrise, stb...)

Húzni például azért jó, hogyha már a gépedet kezdik egy kicsit kinőni a játékok, akkor ettől aztán gyorsabb lesz és talán jobban fognak rajta futni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Parano1d
2009.07.12. 07:23
A felbontás, és élsimítás csak a videókártyától függ, nem számít igazából a proci teljesítménye hozzá. A részletesség már igen, de az is jobban videókari-függő. Amúgy én is csak most cseréltem le a jó öreg 3500+-omat, mert kezdett kifogyni pár játék alatt a szuflából. Azomban érdemes szem előtt tartani, hogy nem mindenki csak játékra használja a gépét, amihez azért néha nem árt a nagyobb teljesítmény sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. StevyXIX
2009.07.12. 08:50
Erős VGA miatt szoktak oc-ni leginkább, mivel 4870/4890 GTX260/280/285 nem beszélve a két gpu-s vga-ról (4870x2, GTX295) ezeknek már elég kevés egy 2,5 Ghz-es core vagy Phenom II, 3Ghz-et szokták "vízválasztónak" jelölni, mivel ez már egy újabb processzor esetén (core2 vagy Phenom II elsősorban) már elegendő, ez fölött meg legtöbb esetben minimális vagy nem túl jelentős a gyorsulás, vagyis nem éri meg 3-ról 4 Ghz-re tolni, hogy a játékban 5 netalán 10%-os gyorsulás növekedést érjünk el (persze két gpu esetén már viszont sokkal nagyobb gyorsulás lehetséges). Tessék egy ilyen jellegű teszt.

Dj Macis 2010:
4670-hez nem is kell durvább processzor, teljesen jól látod és amíg nem kell VGA-t cserélned a processzor is jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. d311c
2009.07.12. 10:40
Ha már a Phenom I korlátja a kis L3 cache volt, akkor nem tudom minek hozták ki ezt a nulla L3-as változatot. Lehet valakit meghülyíthetnek vele, de tényleg nem értem. Pláne akkor, ha a normális magos Phenom II-k árát is kénytelenek lenyomni. Ezeket még a 3 magos normál L3 cache Phenom II-k is lenyomhatják.

Arról is láttam régebben egy tesztet, hogy kicsit magasabb TDP nagyobb teljesítménnyel párosul, akkor fogyasztás szempontból előállhat az a helyzet, hogy nagyobb TDP-s proci kevesebbet fogyaszt, mert előbb végez és többet tölt idle-ben. Így aztán még több kérdőjel van számomra a termék körül. Laptopok és beágyazott (hőlimites) gépek kivételével önmagában a TDP alacsonyan tartása nem biztos, hogy célszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr...
2009.07.12. 11:10
(danee91 @ 2009 Jul 11, 22:50) Én minden Atom mellé 45nm-et láttam írva.

Igazad volt, én emlékeztem rosszul.

StevyXIX: nem én kezdtem összehasonlítani a kett?t, csak tovább vittem a gondolatmenetet. Egyébként kizártnak tartom, hogy a Q8000-esek ellenfele lenne, mivel azé a 800-as Phenom, inkább az E8000-kre tippelnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. StevyXIX
2009.07.12. 11:47
E8000 2 magos és abból is a felső kategóriába sorolható, 6MB L2 cache memóriával, szóval nem egy kategória (nem azt mondom, hogy erősebb/gyengébb, hanem hogy nem egy szegmensbe tartoznak).
Ez egy belépő szintű 4 magos lesz, gondolom a mostani Phenom 9650 árkategóriába és ezek leváltására (hiszen ez olcsóbb lesz azoknál), majd kiderül mire elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr...
2009.07.12. 12:21
A 9650 kb 30 ezer, a 9950 35 (Phenom 2 810= 38000), az E8200 és 8400 40-41 ezer, a Q8200 38 itt iponon. Ha azokat a Phenomokat váltja, akkor még azt is mondhatnám, hogy ezek ALÁ lesz árazva a gyorsabb E7000-sek mellé. A 810-hez túl közel nincs értelme belőni az árát, mivel rossz hatássel lenne az Athlon eladásaira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. pluto
2009.07.12. 23:06
A tuningnak azért van elég sok értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Vardar
2009.07.12. 23:12
Hát az AMD-nél 45 W alatt mik vannak az asztali szegmensben? Semmi. Tehát fogyasztásilag az "e" sorozat áll a legközelebb az Atomhoz. Vagy nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. danee91
2009.07.12. 23:48
http://products.amd.com/en-us/desktopcpure...e&f11=False
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Vardar
2009.07.13. 10:16
Hm, akkor tévedtem. X2 3800+ ról azt olvastam, hogy 89 W a fogyasztása. De ezek ma már nem annyira fellelhetőek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. danee91
2009.07.13. 15:58
Van 600 féle X2 3800+, de már alig kapni amúgy is bármelyiket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. adam0205
2009.07.14. 01:05
Minek 4 mag ha harmatgyenge lesz? LOL. L3 nélkül? Végül is elkészült a világ leggyengébb 4 magos CPU-ja!! Örüljünk neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. StevyXIX
2009.07.14. 01:10
Ha pont úgy jött össze, hogy L3 cache volt hibás a processzorban, inkább tiltottak volna le két magos és maradt volna 2? Inkább akkor hagyják a 4-et aktívan.
Amúgy core2quadoknak sincs L3 cache memóriájuk, még is jók, majd meglátjuk mire elég ez a quad, te írtad zalman hűtő hírénél, hogy teszteken kiderül, nah itt is ugyan ez a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Dj Macis 2...
2009.07.14. 01:17
én már másfél éve mikor anno kerestem 3800+-t már akkor sem találtam, pedig akkor még nagyon jó volt...
a mostani 6000+ommal nagyon megvagyok elégedve...
tuning nélkül elég jól repeszt a kicsike...
bár az egész gépem egy nagy csoda...

450W-os táphoz a következők csatlakoztatva:
3db SATA2 HDD 2x 500 1x 400GB
1db LG DVD író
2db 1GB-os ddr2 667-es
HD4670 CFx-es 1GB
SB Audigy 2 SE
7db 12cm-es LED-es fan
1db 20cm-es LED-es fan
2db neon összesen 18W

azt hiszem ennyi, és még igy is marad 19W felesleg...

Az öcsém meg panaszkodik folyton folyvást, hogy a gépe kiírja neki (játékot megszakítva) hogy nincs elég energia (Erőforrás) a progam további folytatásához...

Pedig neki 600w-os tápja van
Phenom 9650-e
1db 160GB-os SATA2-es HDD
1db 40GB-os ATA-s HDD
1db DVD író
1db CD író
1db 12cm-es fan
1db neon 6w-os
1db 2GB-os 800-as
meg most ajándékoztam neki a régi vkarim:

HD2600 1GB ddr2-es ATI-mat

Azelőtt alaplapi Gforce vmi 256MB-os kártyája volt...
És új a gépe...

Erőforrás alatt több minden érthető, de már mindent kicseréltettem a gépébe, és érdekes módon 750W-os táppal simán megy minden, 600W-ossal meg nem?
Probáltattam vele 450,500,550,másik 600-ast de egyiket sem birta...
elvitte service-be de minden alkatrész hibátlan állapotú...

Találkozott valaki ilyennel?
Csak úgy megjegyezném, hogy tuning mentes a gép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. StevyXIX
2009.07.14. 01:19
Itt az a fő kérdés, hogy Milyen tápokról van szó?
9650 azért jóval többet eszik a a 6000-es Athlonnál, igaz két 4670 is többet eszik egy HD2600-nál (alapba vagyis 1vs1 meg HD2600 lenne a nyerő szerintem).
Ha 600 wattos tápja nem bír el egy quadot és egy 1 gpu-s vga-t akkor nagyon gagyi lehet (vagy valami gond van vele).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Parano1d
2009.07.14. 10:24
Amikor a winfos kiírja, hogy nincs elég erőforrás a program futtatásához, annak semmi köze a tápegységhez. Jellemző hibalehetőség:Kevés a memória. Ez azt jelenti, hogy betelt a HDD teljesen, és a fizikai memória(RAM) is. Ha a táp lenne kevés neki, akkor egyszerűen ujraindulgatna, vagy leállna csak a gép, nem irogatna semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. danee91
2009.07.14. 13:48
Ha nincs rákötve 1 kártyára a szükséges tápcsatlakozó, akkor kiírja a Catalyst, h nincs elég tápellátás pl. Bár nem tudom, erre gondolt-e, aki írta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.07.14. 14:13
Vagy el se indul inkább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. danee91
2009.07.14. 14:15
Csak az, amelyik eszik is rendesen. Némelyik 2D-ben még megy, 3D-ben meg kiírja, h nincs kraft(ha nincs rádugva a tápcsatlakoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.07.14. 14:21
Hát 4850 nem indult
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ooooobi
2009.08.18. 23:02
(Dj Macis 2010 @ 2009 Jul 12, 01:59) Mindebb?l csak annyit akartam kihozni hogy ha van egy jó géped amin minden szépen és jól futkározik, akkor felesleges olyan gépre, azaz procira költeni ami 2-4x gyorsabb mint a mostani...

Tartsatok hülyének, de nem látom értelmét...
Valaki világosítson fel kérem szépen...

Annak aki csak játszik annak elég amit te mondasz, de aki munkára is használja a számítógépet annak nem mindegy h pl egy oras 720p-s videot egy ora alatt szamol at a proci DV QT-be, vagy csak20 perc alatt.
Es ha még tud rajta huzni 5-600mhz-et a jómunkásembeünk, akkor még jobban örül h hamarabb végez.
Aki persze fpsekért huzogatja a kis gépét, meg vesz fullos Phenomot, vagy Quadot, netán i7-et na azt én se tudom hoa rakni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. keeppy
2009.09.17. 09:31
Elősször is elég régi ez a cikk már, de már akkoriban is megcáfolandó lett volna pár hír,
Athlon II 600-as széria 95W TDP-vel jön a 65 baromság
Athlon II 600e és 605e jön 45 wattal, ami HTPC-kbe különösen jó vétel lesz mivel a fogyasztása nulla és a Q8200tól a teljesítmény csupán eddigi tesztek alapján inteles- tuning nélkül 10%, árban egy jó alaplap+proci feleannyiba kerül mint egy P35v P45 + Q8200, a Athlon II 620 nagyon veri itnel tuning nélkül a Q8200-at, de mind tudjuk a Q6600 tuningban sokkal jobb, mint a Q8xxx-as széria, ezért is nem bírta leváltani a Q8 a Q6ot pedig elméletileg erre volt hivatott 65-45nm...

Pc szervizesnek én nem hiszek :-D, főleg ha garanciáról van szó és azt mondja minden ok :-D...
mivel: általában mondjuk egy tápot úgy tesztelnek hogy rádugnak egy 420as tápra kb. "380TDP-nyi" fogyasztású cuccot ha megy megy ha nem nem... de minden csatit nem szoktak végignézegetni barátom példáján tudom akinek a Thermaltake 420-asának 4csatiját kellett lecserélnem (molex) mert ul volt rákrimpelve és néha kihagyott... ilyet is érdemes megnézni annál az ominózus energiaelhalásos esetnél :-)...

Viszont az egyik hozzászólóval kell egyetértenem, attól függően melyik alkatrész alól fogy ki az energia úgy inkább újrainduláshoz vezet, de a szükséges + tápcsati nélkül a legtöbb vga- nem engedi a BIOS-t sem betölteni, nvidiaánál tuti, AMD/ATInál még nem láttam olyat.

9650e az kevesebbet eszik mint a 6000-es athlon persze széria függő athlon régebbi szériája ami nekem van az 6000+ 125wattot eszik, az újabb már csak 95-öt (TDP), a 9650e 95W TDP.

Ezt az erőforrás dolgot meg én is egy előttem szólóhoz hasonlóan úgy gondolom látva a 40gbos vincsit hgoy arra telepíted a WINFOST meg a programokat, a jatekokat kivéve, ami biza elég kevés 40GB, a lapozófile simán kifuthat, pagefilenok 2giga körül értéket simán állítsunk be.
/Ez feltételezés arra nézve, hogy a 40gboson van a windows/ teszem hozzá 160ason sokkal jobban járnál 10xer gyorsabb, csak ne partíciózd ketté, 160gbra vinvista és millió program és jatek és elférek rajta éppenhogy de elférek...

Amúgy érdekes windows akodásokat véltem felfedezni amennyiben átfedés van AM2+-os procit AM2-es alaplapba teszünk, ekkor ugyanis a HT alacsonyabban tudja kezelni az alaplap mint amekkorát a proci tudna kb. fele és ilyenkor vannak gondok, nemn sima AM2-es alaplapod van véletlen főleg ASUS-nál vannak ilyen hibák AMD+ASUS katasztrófa tudom nekem is az van :-D nforce chippel... el el fut, de katasztrófa :-D... nem cserélem le mert amire kell arra elég...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!