iPon Hírek

Augusztusban jönnek az olcsóbb DX11-es GeForce-ok?

Dátum | 2010. 07. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az elmúlt hetek folyamán az Nvidia első GF104 GPU-val szerelt videokártyájával, azaz a GeForce GTX 460-as modellel kapcsolatban rengeteg információt megtudhattunk. A termék a pletykák szerint valamikor ebben a hónapban rajtolhat el, és ha hinni lehet a legújabb pletykáknak, akkor a 200 dollár alatti árkategóriában elhelyezkedő termékekre sem kell már sokat várni.

A Coolaler munkatársai szerint a GTX 460-as modell megjelenése után érkeznek a GF106-os és GF108-as GPU-val szerelt videokártyák is. A GF106-os kódnévre keresztelt megoldással szerelt termékek a GeForce GTS 450-es és GeForce GTS 455-ös típusjelzéseket viselik majd. Ezek az újdonságok a hírek szerint sorrendben 129 dolláros és 179 dolláros ajánlott végfelhasználói áron kerülnek a boltok polcaira, méghozzá valamikor augusztus folyamán. A friss GPU, illetve a köré épülő videokártyák specifikációit egyelőre homály fedi, de annyi már tudható, hogy az Nvidia nem túl meglepő módon a Radeon HD 5700-as sorozató videokártyák ellen fogja harcba küldeni az új jövevényeket.


A GF108-as grafikus processzorok a 100 dollár alatti árkategóriában elhelyezkedő videokártyákon jelenhetnek meg. A szeptember folyamán érkező újdonságok specifikációival és pontos elnevezésével kapcsolatban nincsenek információk, de ez a helyzet reményeink szerint hamarosan változni fog. A GF108 alapú videokártyák a Radeon HD 5600-as és Radeon HD 5500-as sorozatú megoldások ellen próbálnak majd labdába rúgni.

A források az új videokártyákkal kapcsolatban egy meglehetősen érdekes információval is szolgáltak: az Nvidia annak érdekében, hogy a friss termékek elérhetősége kedvezően alakuljon, hatalmas rendeléseket adott le a TSMC felé. A nagy volumenű rendelés következtében az AMD GPU-iból a szükségesnél kevesebb készülhet majd, ugyanis a TSMC rendszerint mindig a nagyobb megrendelők igényeit elégíti ki előbb, azaz ezek a megrendelések prioritást élveznek a többiekével szemben. Hogy ez utóbbi információ halmazból mi igaz, az hamarosan kiderül, de az tény, hogy a tajvani források rendszerint megbízható informátorokkal és jó kapcsolatokkal rendelkeznek. Az egyetlen dolog ami ellentmondani látszik az egésznek, hogy ha ilyen közel van a GF106 megjelenése, akkor különös, hogy még nem tudunk róla semmit. Persze az is lehet, hogy csak kivételesen jól sikerült titkot tartani az Nvidiánál.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

35. Merwenus
2010.07.02. 18:21
csupán 1 évet késtek lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thspo
2010.07.02. 18:56
technológiailag fejlettebbek a konkurenciánál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ThePoweR thspo
2010.07.02. 18:57
Inkább csak bonyolultabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. bigmac
2010.07.02. 19:11
Hát szerintem meg az AMD-é fejletteb ilyen melegedés és fogyasztás mellett...
És az árat sem vitték le pedig az AMD lassan 1 éve a piacon van a DX11 el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pal07
2010.07.02. 19:58
Én maradok a jol bevált 8800gt-nél mostanság valahogy nagy az összevisszaság a piacon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror
2010.07.02. 20:03
Fejlettebbek a konkurenciánál... itt gondolom az Intel integrált GPU-járól lehet szó.

Azért az vérciki, hogy egy egész évre van szüksége az nVidiának ahhoz, hogy előjöjjenek az egész termékpalettával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. iniedra
2010.07.02. 20:15
hát én nemrég ujjitottam vga-t, nem érint
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. jozsefm
2010.07.02. 20:48
A mértéktelen melegedés már csak a 480-ra jellemző,állitólag.Láttam egy videóstesztet
470-esről és ott külön kiemelték hogy az már nem küzd illyen jellegü gondokkal.Az pedig
a minimun,hogy "fejlettebbek"legyenek ennyi késés után.Az ATI-AMD addigra már a 6000-
res szériát fogja bevezetni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rini
2010.07.02. 21:49
Szerintem meg egyik sem fejlettebb a másiknál, ugyanis mindkettőt azonos gyártással gyártják. Az, hogy többet fogyaszt az egyik és ezáltal melegebb az nem jelenti azt, hogy hátrébb tartana a másiknál.Ezt a hátrányt ellensúlyozza a modernebb architektúra. Az nV csak annyiban tekinthető fejlettebbnek, hogy modernebb architektúrát használ az AMD régi felépítésével szemben, de ez jelenleg nem tekinthető számottevő előnynek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib
2010.07.02. 21:52
Így van, józsef m. egyetértek veled.

Az meg, hogy még semmi konkrétat nem tudunk az új GF kártyákról, nem meglepő, hiszen a GF 100-ról is alig volt információ a megjelenése előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. nightmare1...
2010.07.02. 23:02
Szerintem fejlettség terén felesleges összehasonlítgatni a két konkurenst, mindkettő más irányvonalat követ... Van, amiben ez a jobb, van amiben a másik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Humbuk
2010.07.02. 23:59
Főleg, hogy a felépítés különbség miatt még nem is lehet igazán érezni az új Gf-ek erejét. Mert azért drivert is kell írni ezekhez, ami lássuk be még eléggé "gyerekcipőben" jár. Ha már jönnek majd gf 1xx-re optimalizált driverek akkor lehet majd méregetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Joachim21
2010.07.03. 00:12
A GF100 GPGPU-nak készült, és ott nincs is ellenfele (Larrabee, talán vmikor, de már jövőre is későn lesz, idén meg biztos nem jön), az hogy ezen felül mezei GPU-ként is megállja a helyét az egy jó dolog, de érződik hogy az ATI sokkal jobban áll PC-s téren. Nem lesz csodadriver, és nem lesz csoda GF104 sem. Még ha a GF104-ből lesz is egyszer teljes értékű lapka, és az összes mag aktív lesz, és legyőzi az 5870est, akkor is egy a cypressnél nagyobb chip fogja hozni azt az elméletileg nagyobb teljesítményt. Gf106, GF108 kinek készül majd? Egyáltalán mi értelme van a DX11-es ficsőrnek, mikor még a felsőkategóriás kártyák is gyengék a tesszaláláshoz? Egyedül a DirectCompute, és az OpenCl ami miatt megéri majd ezeket berakni régebbi gépekbe(már annak aki fejleszt, és nem cserél mindent), de az AMD a Llano APU-jával megeszi a VGA piacot a középkategóriáig, és ez a jövő. De ha ez a helyzet, akkor igazából milyen csodát várnak itt még sokan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. axe
2010.07.03. 00:13
Jönnek a méglassabbak, lassan visszamegyünk a 7-es szériához, de vegyétek vigyétek mer ez dx11-et tudja, igaz átlag 5fps-el de megy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. somakb
2010.07.03. 01:14
Nem értem mit kell itt sírni 1 éves lemaradásról... közép és alsóközépkategóriáról van szó... ott meg annyira édesmindegy, hogy valami dx11 e... mit kezdesz egy dx11 hd5470 el, vagy 5550 el vagy akár 5670-el? Semmit... dx9 vagy max dx10 ben futtatod a játékot mert tesszaláción úgyis kifeküdne és diashow lenne belőle. Azaz dx11-ben jelenleg max a felsőkategóriának van értelme, azalatt meg tökmindegy. Vagyis ebben a kategóriában nincs senki elkésve semmivel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. axe
2010.07.03. 02:24
Akkor meg felvetül a kérdés, minek is alsókategóriás DX11 képes kártya? Mer teljesen mindegy mennyibe fog kerülni tegyük fel 40,000.- Akkor már inkább egy HD4890.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rabib
2010.07.03. 12:39
Hát én egy Gainward Golden Sample GTX470-nél lentebb nem adom, minimum olyat veszek majd, hogy azért tényleg a DX11-nek is legyen értelme Windows 7 alatt.

Joachim21: Igen, a felsőkategóriás Ati VGA-k gyengék a tesszellációhoz. Itt jól látszódik, hogy a Dirt 2-ben bizony DX11-ben sokkal jobbak az NV kártyái. A HD587 meg HD5970, valamint a gyengébbek is DX10-ben, és DX9-ben jobbak az NV-nél számottevően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Joachim21
2010.07.03. 13:06
Rabib:
Úgy értettem hogy jobb az ATI, hogy egy fele, 2/3-ad akkora chipből hozza ki szinte ugyanazt a teljesítményt. Mivel mindkettő ugyanott gyártat, ezért egy wafer(-nyi GPU) ára adott a számukra. Tehát ha árversenyt akarna, az ATI ledarálná az NV-t , de egyszerűen nem akarnak árversenyt, így mindkettőjüknek megvan a haszna.
Tesszalálásban valóban erősebbek a GTX-ek, de az igazság az hogy még ezek sem elég erősek. Nv-t ráadásul a TSMC is megszívatta, mert törölte a 32nm-es gyártást, pedig a Fermi-nek úgy lett volna sansza tartani a lépést(HD6-os szériával), ha átültetik kisebb gyártástechnológiára, és ott esetleg sikerül magasabb órajeleket kicsikarni belőle. Arról nem is beszélve, hogy a felhasználók azt látják hogy az 5870 árában kap 470est, a felhasználók többsége tojik a CUDA-ra, meg a Physx-re, és a többi szoftveres támogatásra, azt látja hogy ugyanannyi pénzért több FPS jön ki az AMD kártyáiból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. norman81
2010.07.03. 13:06
-Rabib: egy közel 1 évvel ezelött megjelent Radeont még jó hogy képesek megverni az uj Nv Gtx kártyák. Szégyen lenne ha másfélszeres méret mellet erre képtelenek lennének.
-A tesszelláció az még relative gyerekcipöben jár, alig alig használja még bármi is viszont mire oda érünk ,hogy álltalánoságban is elterjed addigra már mind az Nv mind AMD-ATI jelenlegi szériája alkalmatlan lesz a zökkenömentes futtatáshoz.(Ugye ezek még elös generációs DX11 karik ezen a téren ne is várjunk csodákat töllük)
A következö generáció viszont már sokkal jobb tesszalációs teljesitménnyel fog rendelkezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Dragon3k
2010.07.03. 13:28
rabib és azt is elolvastad, hogy mit írtak a grafikon alá?
itt van bemásolom: A DiRT2-re egy későbbi alkalommal még biztos visszatérünk, mert a GeForce-ok sebessége semmit sem esett DX11 és az új driver használatával, ami azért elég gyanús, hiszen több munkát kell végezniük. Mi a demó benchmarkját használtuk a méréshez, aminek nincs frissített változata, így elképzelhető, hogy rosszul kezeli a GF-eket és DX9 módban futott, a következő alkalommal erre visszatérünk a dobozos változattal felvértezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Balucsek
2010.07.03. 13:54
Én csak azt bírom hogy mindenki úgy kezeli a DX11-et mintha csak tesszelációból állna... Jó tény ami tény ez a leglátványosabb újítása, de ezen kívül támogatja a shader model 5.0 valamint erősen rágyúrtak a párhuzamosításra is. Ezenkívül pedig elvileg lehetőség van Directcompute-ra is. Szóval attól hogy ti csak a tesszelációt látjátok attól még egy fejlesztő nem csak ezt láthatja a directX11-ben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. norman81
2010.07.03. 14:25
Balucsek: "Én csak azt bírom hogy mindenki úgy kezeli a DX11-et mintha csak tesszelációból állna..." kik???

Ne értsd félre a hsz eket. Nem arrol van szó hogy csak abból állna az egész dx11!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Juliska
2010.07.03. 15:38
rabib: A demóval tesztelt az Ipon. Az NVIDIA kártyák csak DX9-ben futnak. De ezt le is írták a grafikon alá.

A tesszelláció véleményem szerint alkalmazhatatlan játékokban, de nem csak szerintem. A prohardveren leírták miért. ( http://prohardver.hu/tema/vga_piac_topic/hsz_78-85.html ) Tökéletesen igazuk van, én is úgy gondolom, hogy a DX11 futószalagja a felületek kezelése szempontjából hibás, és javíthatatlan. Ez azt jelenti, hogy addig nem lesz komolyabb tesszellálás, amíg a korábbi kártyákra és a jelenlegi konzolokra is készülnek a játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.07.03. 18:42
Szerintem meg ezzel a fél évvel kijött kártya hasonlíttatást felejtsétek már el. Mindig ahhoz kell hasonlítani ami az másik oldalon a hasonló kategóriát képviseli. Teljesen mindegy, hogy mikor került ki. Különben magadat cáfolod meg amikor a 6000-es szériára hivatkozol. Akkor azt milyen jogon hasonlítod a gtx400-as sorozatokhoz. Akkor hogyan lehetett összehasonlítani a gtx295 vagy gtx 285-öt a hd 5-ös széria tagjaival. Itt még nem is 6 hónap az eltérés hanem jóval több. Jó az úgy ahogy van. Maradjanak csak az azonos kategóriájú kártyák egymásnak összehasonlítási alapnak.

A másik, hogy azért mert kisebb a mag mérete az egyáltalán nem jelenti azt, hogy modernebb lenne a kártya. Egyszerűen csak gazdaságosabb gyártani. Ennyit jelent és semmi többet. Mellesleg az nV kártyáinak magmérete nem azért olyan nagy mert nem tudná kihozni ugyan ezt a játékos teljesítményt egy kisebb magból.Simán kitudná préselni belőle ezt a teljesítményt az AMD-hez hasonló magméret mellett is. Mint ahogy itt sokan írták, ez elsősorban nem gamer kártya csak jó arra is. Igazából a Gpgpu szegmensbe nevezték. Ott viszont azok a plusz dolgok ami miatt a mag ekkorára hízott, azok kötelező dolgok. Melesleg a TMSC mindkét céget orrba verte a 32 törlésével, viszont olyan sutogások is megjelentek, hogy néhány nappal ezelőtt az nV már bepróbálkozott a 28-as waffer gyártásba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rabib
2010.07.03. 18:59
Joachim21: Igen, ezért mondta nekem a számtech boltban az eladó az Asus Matrix HD5870-re, hogy játékra ilyet kell venni. (A kártya meg 130 ezerbe került). Ha meg azt nézzük, rossz kártyát senki sem vesz, bármi mellett döntsön is. Aki egyszer NV-t vett, (mint én már másodjára) az NV-t is fog venni, mert meg van/volt vele elégedve. Aki meg Atit vett, és azzal volt megelégedve, az szívesebben vesz később is olyat. Én az NVdia drivereket ismerem, meg van szokva a használatuk, így ezért is maradok szívesebben az NV-nél. Akinek Ati-ja van, az ugyanígy.

norman81: Úgy legyen. Hát akkor remélem, hogy a GTX580 már majd elég erős lesz a tesszelláláshoz.

Juliska: Már nem azért, de azt nem lehet észrevenni egy játék futtatásánál, hogy DX9-ben, vagy DX11-ben fut-e? Ha nem, akkor ennek a DX-es fejlődésnek semmi értelme...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Juliska
2010.07.03. 19:49
rabib: Azt én nem tudom mi a különbség, mert nem játszottam vele. Csak annyit tudok, hogy az NVIDIA azt mondta, hogy a Dirt 2 demóhoz nem készít DX11-es driverprofilt, mert már van teljes játék. Ebből következik, hogy a demó DX9 módban fut a GTX 480-on. Ezt az eredmények is alátámasztják, hiszen nem lassult a két mód között semmit a kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.03. 21:38
Értem. Én az NV-nek ezt a hírét nem hallottam, hogy a Dirt2 demóhoz nincs DX11-es profil.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2010.07.04. 00:57
Pedig meglehetősen régi hír. Nem is értem miért nem a teljes játékkal tesztelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomchee
2010.07.04. 15:58
már-már azt hittem ezekkel az ócsó kártyákal akarják rásózni a hibás gf100 asokat a népre bár kitudja ... reméljük legalább az alsó/közékategóriát sikerül tartaniuk ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fzoltan
2010.07.04. 17:55
Az eddigi nV kártyák sem érik meg az árukat, hát majd még a kisebb kategóriában, ahol a túlbonyolított felépítés miatt még jobban ki fog jönni az árkülönbség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2010.07.04. 18:58
Azzal nem értek egyet, hogy nem érik meg az árukat. Szerintem embere válogatja és az a cél, hogy mire akarja használni. Te játékos szempontból nézed ezt a terméket és így igazad van. Viszont van más felhasználási területe amit nyújtani tud. Ebben pedig a Radeon nem alternatíva a felhasználó számára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21 Fzolt...
2010.07.04. 20:57
Alacsonyabb kategóriába nyilván kisebb, egyszerűbb GPU-k neveznek majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pal07
2010.07.05. 09:43
Ha jol tudom a tervező és videóvágó progihoz jobb az Nvidia .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2010.07.05. 11:32
Meg szalonnasütéshez is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ver_Pistik...
2010.07.06. 19:06
Kedves Rini. Ezt ugye nem gondolod komolyan?( kisebb magmérettel is így menne a GF)

Amúgy meg a vevőnek az számít hogy arra amire neki kell jó legyen egy kártya.Nem fog senkit sem érdekelni hogy videószerkesztésben penge egy kártya ami neki játékra kellene.Emiatt a magméret miatt olyasmit fizettetnek ki a júzerekkel amit lehet hogy soha nem is használnának.A Radeon pedig tényleg nem alternatíva.csak azt felejted el hogy ATESZéknél erre van egy külön kategória.(FirePro, FireGL)A Radeon család játékra van kitalálva.A GTX-ek pedig "öszvér megoldások" ( ezt most olyan jó értelemben használom rá mert jó hogy ezt is meg azt is tudja de szerintem nem az igazi olyan mint a 4 évszak gumi hogy jó mindenhova de azért elmarad a téli/nyári gumihoz képest
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!