iPon Hírek

Autóipari kitérő: Tegrát kapott a Volkswagen Golf VII

Dátum | 2012. 10. 05.
Szerző | DemonDani
Csoport | IT VILÁG

Az Nvidia már évekkel ezelőtt is komolyan foglalkozott autókba szánt fedélzeti számítógépekkel. Gyakorlatilag egy GeForce 8400SE-vel kezdődött minden, de ezen hamar túl is léptek a Tegra System-on-Chipek érkezésével. A SoC népszerűségét jól mutatja, hogy mára már egy népautóban is találkozhatunk vele.

Az Nvidia mostanra rengeteg partnerrel dolgozik együtt azt autóiparban, ide sorolható például a Volkswagen konszern, a BMW csoport, a Tesla Motors, vagy a PSA (Peugeot Citroën), de akár említhetném a Magneti Marellit is, akik nem közvetlen "végterméket" gyártanak. Összesen mintegy 16 márka sorakozott már fel a Tegrák. A legkomolyabban a kezdetek óta a Volkswagennel állnak kapcsolatban, és ennek az eredményeként köszönthetjük már az alsóbb árkategóriás autókban is a komoly hardvert.


A hetedik generációs Golfhoz vezető útra az Audi lépett elsőként. Itt kezdték meg a felsőkategóriás Q5-ben és a Q7-ben a RightWare által kidolgozott Kanzi névre keresztelt "felhasználói felület" tesztelését az Nvidia Tegra 2-vel karöltve. A rendszer olyannyira bevált, hogy az összes Audi megörökölte, és már minden új A8, A7, A6, és A3 tulajdonos hozzájárul a Tegra terjedéséhez is. Ezt követően érkezett a Skoda Octavia, ami már a középkategóriába juttatta el az Nvidia/RightWare kombinációt. Most pedig a világ harmadik legnagyobb példányszámban értékesített kocsijában, a Golfban is ez felelős szinte mindenért, ami a fedélzeti számítógépen történik. A következő talán egy Skoda Fabia, vagy a Volkswagen Polo lehet, ezek pedig már a belépő szegmenst erősítik az autók között.

 



Persze számos más autómárkában is felfedezhetjük már a Tegra valamely változatát. Csak hogy a különlegesebbeket említsük, ide tartozik például a Lamborghini Aventador, ami így nem csak az utakon gyors, vagy az elektromos Tesla Roadster Model S, ahol pedig a takarékosságot lehetne kiemelni az iménti hasonlattal. Az Nvidia minden bizonnyal maga sem érezte, hogy ekkora siker lehet a Tegra ezen részlege, de mostanra az elemzők több tízmilliós értékesítéseket jósolnak a következő évekre nézve.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. DogTheDog
2012.10.05. 20:02
Sajnos ettol nem lesz jobb a VW.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp
2012.10.05. 20:32
De rosszabb se, jól csinálják, ezt kellene az amd-nek is, csak ők, a szokásukhoz híven, megint későn lépnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Norbert09
2012.10.05. 21:37
Jó a video.. hihetetlen mik vannak egy ilyen ketyere egy autóban nagyon megkönnyíti a sofőr életét, így a holttér is teljesen "eltűnik"...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DemonDani
2012.10.05. 23:21
Norbert09

Na meg mik lesznek itt még? 2015-től több amerikai államban is legális lesz az önmagát vezető autó... Persze ott nem Tegra2-ra lesz szükség, hanem inkább egy Quadrora, hiszen ezek a rendszerek elképesztő mennyiségű adattal dolgoznak.

De az ilyen ketyerék esetében is inkább az emberi találkonyság lesz a szűk keresztmetszet, nem pedig a mögötte álló technika. De azért az autóiparban nem mennek gyorsan a dolgok, láthatjátok, hogy itt is csak Tegra 2 van még pedig már a 3 egy éve jelen van, de annyi tesztelésre van szükség, mire megbízhatónak ítélik, hogy jelenleg még komoly lemaradásban van a mobiltermékekhez képest is, pedig jóvel nagyobb, drágább eszközről beszélünk ugye.

tibaimp
AMD nem kell ide, sosem kapnának olyan flexibilitást mint így. Ott nincs ilyenre kapacitás. Még talán az Intel jöhetne is, ott úgyis egymást érik a kutatások, egyik projekt nem is kizárt, hogy éppen ilyesmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tomazolika
2012.10.06. 02:28
Az Nvidia az a cég ,akit nézek is valamibe .
Szemfülesek (vagy az amd a béna ?) , ügyesen csinálják mindig az van ,hogy az amd sokkal nagyobb meg jobb cég aztán valahogy sose sikerül kinyírni a zöldeket .
Nem flame háború kirobbantás a célom , nekem is van amd-s cuccom is sőt a notebookom csak Amd .
Igenis kell az ilyen vonal is , sőt jobban örülnék ha az egészségügybe is belelmásznának ...

DemonDani
A legfőbb kihívás nem az , hogy mennyire drága egy ilyen eszköz hanem , hogy mennyire megbízható , még egy mobilt eldobsz két év után ( Mert igenis ez történik ,ugyanis elavul ) , addig egy ilyen rendszernek akár egy évtizedig is ki kell bírnia , mostoha körülmények között .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. KaiotEch
2012.10.06. 09:07
Lassan androidos lélegeztetőgépet is csinálnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Balucsek
2012.10.06. 10:19
tomazolika: igazándiból ritkán hal meg maga a hardver a telfonban vagy az aksik hullanak el vagy a kijelzők stb esetleg törés áldozata lesz, illetve legtöbbször a divat hullám nyírja ki, mert a régi nem jó azon már nem lehet telfonálni, mert a 4 mag nehézkesen viszi a hívásokat... De amenyiben az emberrel nem hitetik el, hogy pocsék a régi cucc a gépben és nem jön hetente 20 új játék ami kicsinálja akkor ilyen gondok nem lesznek. Feltételezem saját OS-t kapnak ezek a fedélzeti computer (vagy legalábbis elég alaposan módosított Droidot) így nem fog feltűnni hogy avul a rendszer, és normális ember egy kocsit nem fog eldobni egy 4,8,16 magos fedélzeti computerért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomazolika
2012.10.06. 11:12
Balucsek
Teljesen igazad van
Viszont azért nem hardverhiba miatt hullik ki a telefon , mert megse éli azt a kort ( aktív használatba ) amit ezeknek a kütyüknek ki kell majd .
A 4magos híváson jót röhögtem
Teljesen feleslegesnek tartom a sokmagos telefont , bár avval már megbarátkoztam , hogy normális teljes értékű böngésző legyen a rajtuk( persze ha nem 1.5" a kijelzője ) de valljuk be ahhoz sem feltétlen kéne egy ekkora hardver (4 mag), elég lenne egy jól optimalizált rendszer ...
Bár az autókba szánt rendszernek ,még nem tudjuk a részleteit , meg hogy milyen fícsörök lesznek de majd fény derül arra is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. somakb
2012.10.06. 12:34
Ügyes az NVidia, mindig is tetszett a marketinges, piackutató és szoftveres részlege. Rettentő rugalmas cég, képes bármikor totál más irányokba képes menni mint a profiljukból eddig adódott, és következetesen tapossák ki maguknak az ösvényt. Az AMD igen messze van ettől. Egy lomha, bátortalan cég aki csak azon az ösvényen képes menni, amiken évtizedek óta (ha beledöglenek is x86, meg VGA...).

Talán ezért is és perpillanat az NVidia 3,6-szor annyit, mint az AMD (mondhatjuk csúnyábban is, hogy az AMD alig több mint NEGYEDÉT éri) a fele annyi dolgozó és sokkal kisebb infrastruktúra ellenére is, mert szellemi termékben igen erősek.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nszabolcs9...
2012.10.07. 02:31
én mindig is azt hittem hogy az AMD a kisebb cég bár én jobban is kedvelem az AMD-t mint az Nvidia-t. de szerintem ez hülyeség hogy az AMD nem fejleszt csak ők más irányba. ők azon dolgoznak hogy ugyanazt a minőséget olcsóbban juttassák el a vevőkhöz. pl.: ha a gépem nem AMD-s cuccokat raktam volna hanem ugyan olyan teljesítményű INTEL-t vagy Nvidia-t akkor vagy 50K-val drágább lett volna. az AMD meg pl.: az APU-kban az első ők inkább a PC vonalon vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. droberto
2012.10.07. 11:59
Egy autóban egész más követelményeknek kell megfelelnie bármilyen elektronikai eszköznek, hiba nélkül végig kell csináljon egy indulást -30 fokról és +70-ről is. Nem véletlen, hogy az autógyártók általában célhardvert használtak ilyen célra, még akkor is, ha az 10 évvel az aktuális csúcs mögött járt.

A tegra és a társai megteremtik a lehetőséget arra, hogy olcsó tömegterméket használhassanak az eddigi megoldásaik helyett, nem elhanyagolható szempont, hogy ezek a legtöbb autóban felmerülő igényre (multimédia lejátszás, telefonálás, navigáció, számtalan IO kezelése) fel vannak készítve és könnyű rájuk fejleszteni.

Nem számít, hogy tegra 2-van egy aktuális csúcsmodellben, mert a hardvervariációk száma minimális, jut erőforrás optimalizálni, egy tegra 2 még 10 év múlva is ki fogja szolgálni az autógyártók igényeit... A problémakör kicsit hasonló a konzol vs. PC-re, mert az autóban lévő modul sokkal inkább a konzol elvét követi. Egyetlen rendszer köré fűzött számtalan periféria Poló-tól Bentley-ig. Olcsó egyszerű és jó megoldás.

A chip meg lehetne bármi, az NVIDIA minden bizonnyal a többiek előtt jár a támogatás terén, ezért tegra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. chris-v
2012.10.07. 12:58
Nem tudom miért különbség az hogy a Lamborghini Aventador-ban is tegra van, hisz a Lamborghini is a Volkswagen konszernhez tartozik!

Így nem meglepő hogy az nvidia vw-el olyan jóban van hisz így ezekben a márkákban mind megjelenhet Tegra:
Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Suzuki, SEAT, Skoda, Volkswagen, Man
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DemonDani
2012.10.07. 15:00
Chris-V fusd át újra, azt csak mint különlegesség emeltem ki, hiszen nagyban eltér a szokásos autóktól, így a szokásos feladatoktól is.

másodsorban attól mert vmi a VW csoportban van, nem halad ugyanazon az úton. A Bugatti, a Man, a Ducati és a Suzuki pl nem partner.

KaiotEch
Ennek az ég világon semmi köze az androidhoz teljesen másról van szó, attól hogy ez is Tegra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!