iPon Hírek

Az AMD GPU architektúráját értinő jövőbeli újítások

Dátum | 2011. 06. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Fusion Developer Summit jóvoltából már tudhatjuk, hogy a Microsoft hamarosan elérhetővé teszi a teljesen nyílt, nem csak Windows platformokon használható C++ AMP-ot, amelynek segítségével egyszerűbben lehet majd munkára fogni a GPU-t nagy párhuzamos számítási teljesítményt igénylő alkalmazások futtatásához. Az utolsó előadáson azonban arra is fény derült, hogy az AMD mérnökei milyen változtatásokat hajtanak majd végre az elkövetkező évek folyamán a cég GPU architektúráján.

Annak ellenére, hogy a bemutató alkalmával szinte semmit sem tudhattunk meg a jövőben megjelenő termékekkel kapcsolatban, mégis betekintést nyerhettünk mindabba, amit az elkövetkező évek folyamán kínálni fog az AMD a GPU piacon.


A jelek szerint az AMD a jövőben szakítani fog a VLIW5-ös és VLIW4-es architektúráival, a cél pedig az, hogy lehetőleg szinte minden kötöttség  megszűnjön a GPU-ban. A következő generációs architektúra a jelek szerint teljes C és C++ támogatással rendelkezik majd, de ezek mellett egyéb magas szintű programnyelveket is támogatni fog. A "shader magot" ennek teljesen átalakítják, hogy megfeleljen az új kívánalmaknak. Az előadást tartó Eric Demers szerint a jövőben a most is használt DirectX és OpenGL szabványok továbbra is használatban maradnak, de a GPGPU alkalmazások fejlesztői előtt több érdekes lehetőség is megnyílik majd.




Nagyon fontos újítás, hogy az új GPU architektúra támogatja majd x86-64 processzorok memóriacímzését is, ami a GPU és a CPU számára elérhető memória címtér egységesítését jelenti, vagyis mindkét egység hozzáfér majd ugyanahhoz a memória-tartományhoz. A fejlesztők számára így lehetőség nyílik a valódi virtuális memória használatára.

A teljes előadás letölthető az FDS honlapjáról.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. Tom1985
2011.06.20. 09:54
Arról esetleg tudni lehet már valamit, hogy a cikkben szereplő gpu-kat érintő "jövőbeli újítások" már a HD7xxx (ezekről már olvasni lehetett,hogy készülőben vannak) sorozatban is alkalmazva lesznek, vagy csak későbbi generációkban, mint mondjuk HD8xxx (már ha ez lesz a család neve ) várhatóak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Balucsek
2011.06.20. 10:01
Nah ez egész érdekes lesz. Főleg az fog sokat dobni rajta ha tényleg elérik, hogy lássák a rendszer memóriát, mert amennyire én szórakoztam CUDA-val (nem sokat), de azt vettem észre, hogy a kisebb programok ott véreznek el, hogy VRAM-ból RAM-ba és RAM-ból VRAM-ba kell másolgatni. De gondolom ez a memória kezelés csak az APU-k kiváltsága lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThompsoN
2011.06.20. 10:15
A jövőben úgyis az APU-k lesznek majd elterjedtebbek. Szerintem az igazi újítás az lenne, ha egy számítógépből kidobnánk a CPU-t, és GPU-t használnánk mind a CPU, mind a GPU feladatainak elvégzésére. Lehet, hogy nagyobb lenne a fogyasztása, mint a mostani egységeknek külön-külön, de biztosan kisebb, mint együtt nézve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm
2011.06.20. 10:42
Ebből igy elsőre nekem is a heterogén módon programozható APU jövőbeni elsődlegessége ugrik be inkább, mintsem egy játékos diszkrét VGA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. bszoke88
2011.06.20. 11:44
Az AMD GPU architektúráját ÉRTINŐ jövőbeli újítások
A "shader magot" ennek teljesen átalakítják

a hír érdekes...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. raiden
2011.06.20. 13:13
okéoké, de hol a bulldozer ? engem az érdekel ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010
2011.06.20. 13:24
raiden Majd jön az is, a sulival együtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Juliska
2011.06.20. 13:29
Nagyon compute központúnak néz ki. OpenCL-hez ez nagyon jó lesz. Számomra nem derül ki pontosan, de akkor a vektormagok 512 bitesek? És ebből lenne négy? Mert akkor az kemény. 1 CU elkalapál egy nyolcmagos x86 procit. És ha beváltják az ígéreteket, akkor a programozhatóság sem rosszabb. Jöhet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. carraroxt
2011.06.20. 16:41
Hát igen, eléggé úgy tűnik, hogy a CPU és a GPU közti határvonal eltüntetése a cél. Kíváncsian várom az eredményt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. prohlep
2011.06.20. 17:03
"Hát igen, eléggé úgy tűnik, hogy a CPU és a GPU közti határvonal eltüntetése a cél."

Régen nem is volt határvonal a kettő között (bocs az ékezetes betűkért, csak most éppen egy bekonfigurálatlan Win7 előtt ülök).

Ugyanis régen volt egy proci, ami mindent intézett, a CPU és a GPU számításokat egyaránt, ... már amennyire végezte, mert osztás 43 óraciklus volt egy régi Intel procin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gezu1025
2011.06.20. 17:08
Nem is baj, hogy egybeolvadnak a dolgok. Ennek csak előnye van


off: prohlep Hát nem tudom, de valahogy én még örülök is neki, hogy végre látni tőled ékezeteket is, így most nem skippelem egyszerűen a hsz-ed. (nem trollkodok csupán nem a barátaim az ékezet nélküli betűk )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. carraroxt
2011.06.20. 17:26
Miért, amúgy melyik betű a legjobb spanod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gezu1025
2011.06.20. 17:55
Ezen még nem gondolkoztam De mindegyikkel jóban vagyok, szeretem a magyar nyelvet különösen írott formában, szóban már nem annyira.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. carraroxt
2011.06.20. 22:06
Akkor még jó, hogy fórumon "beszélgetünk".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!