iPon Hírek

Az AMD újabb piaci sikerei

Dátum | 2006. 12. 15.
Szerző | Freeman07
Csoport | FŐ EGYSÉG

Összességében a PC iparágat tekintve a 2004. év harmadik negyedévi 15,9 százalékos részesedése után az AMD-nek 2006. ugyanezen negyedévéig 23,3 százalékra növekedett, azaz két év alatt a piac újabb 7,4%-át hódította meg. Az elmúlt két évben azonban nemcsak a PC szegmensben sikerült növekedést elérnie, hanem a mobil és az üzleti PC-kben is nagyobb eladásokat produkált.


A legfontosabb hírek azonban az AMD szerver részlegétől érkeztek. Semmi kétség sem fér hozzá, hogy a szerver oldalbeli növekedés az Opteron processzoroknak köszönhető, és a nemrég Dell-lel kötött szerződés (miszerint AMD processzorokat is szerelnek Dell szervergépekbe) pedig még jobban növelni fogja a cég részesedését a szerver ágazaton belül. Szám szerint a 2004. harmadik negyedévbeli 6 százalékos részesedését sikerült 2005-ben kétszeresére növelni. Úgy látszik a növekedés nem áll meg, idén sikerült megint megduplázni a részesedést.

Nemcsak a Dell-lel kötött szerződést az AMD processzorok szállításával kapcsolatban, hanem sikerült a Lenovo-val és a HP-val is megegyezni hogy a jövőben több processzort rendelnek az AMD-től, így a mobil szegmensben is várhatóan jelentős fejlődést fog produkálni a cég.

AMD LIVE!

Az AMD továbbá bejelentette, hogy a saját LIVE! platformja sokkal jobban teljesít az Intel hasonló Viiv-jénél, legalábbis a kiskereskedelmi értékesítést tekintve. Az AMD LIVE! számítógépei mindenhol 5%-tól 40%-ig túlteljesítették a Viiv hasonló mutatóit az ünnepi időszakban.


Ezekben a mutatókban azonban nincsenek benne a közvetlen értékesítések, mint például a Dell-é, amelyek nagy részét jelenthetik az Intel Viiv értékesítésének. Az adatok egyedül az Egyesült Államokban mérték, nem tartalmazza a Viiv és LIVE! értékesítéseket a lényeges japán, koreai és tajvani piacról.


Ez az új platform hatalmas segítség volt az AMD-nek 2006 utolsó negyedévében, különösen miután sikeresen felvásárolta az ATI-t. A LIVE! egyik lényeges tulajdonsága ugyanis, hogy az összes fő komponenst egy közös egészbe integrálja. Az Intel-nek ez könnyű volt, hiszen nagyon kiterjedt termék palettája van, és most már az AMD-nek is sokkal egyszerübb dolga van, hisz megszerezte az ATI teljes termékskáláját és tapasztalatát.

Az elemzők szerint az AMD megcélozta az otthoni számítógép alapú szórakoztató központokat. Ha továbbra is követi ezt az utat, nem elképzelhetetlen hogy ebben a szegmensben megduplázódik a piaci részesedése.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. amazing
2006.12.15. 11:46
vissza a hírhez

A Kalifornia állambeli cég piacrészesedése biztosan, egyenletesen növekszik 2004 harmadik negyedéve óta a processzor ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!