iPon Hírek

Az Apple a negyedik legnagyobb okostelefon-gyártó

Dátum | 2010. 10. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Az IDC szakemberei elkészültek az okostelefon-piac harmadik negyedéves eredményeinek feldolgozásával, így végre megtudhatjuk, hogy az elmúlt negyedév során az egyes gyártók pontosan milyen eladási mutatókkal képviseltették magukat a piacon és ez mire volt elég piaci részesedés tekintetében.


Az idei év harmadik negyedévében világszerte összesen nem kevesebb, mint 340,5 millió okostelefon talált gazdára, amelyekből 14,1 milliót tett ki az iPhone-ok száma. Ezzel az eredménnyel az Apple felléphetett a okostelefon-gyártók ranglistájának negyedik helyére, amelyre eddig még sosem volt példa. Az Apple eredményének köszönhetően a Sony Ericsson kiszorult a top 5-ből, helyét pedig a BlackBerry készülékek gyártója, a RIM vette át, ami 12,4 millió okostelefont értékesített az elmúlt negyedév folyamán és így az ötödik lett a mezőnyben. Az Apple előtt az LG foglal helyet, ami a harmadik helyét rendkívül magabiztosan őrzi: a vállalat 28,4 millió készüléket adott el a harmadik negyedévben, azaz nagyjából kétszer többet, mint az Apple.


A dobogó második fokán most is a Samsungot találjuk, ami ezúttal 71,4 millió okostelefon értékesítésével zárta a negyedévet. No de vajon ki lehet az első? Ezt a kérdést már-már felesleges feltenni, ugyanis ki más uralhatná a dobogó legfelső fokát, mint a Nokia. A gyártó 110,4 millió okostelefont adott el a szóban forgó időszakban, így továbbra is magabiztosan uralja a piacot, ahogy az a fenti, az IDC által készített táblázatból is látszik.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

47. mythbuster
2010.10.29. 15:30
"Ezt a kérdést már-már felesleges feltenni, ugyanis ki más uralhatná a dobogó legfelső fokát, mint a Nokia."

Ez azért merész kijelentés, hogy uralhatná ... Csak azért uralja, mert már régebb óta árulja a szutykait, mint más gyártók a minőségi cuccaikat, na meg vannak akik még pénzt is adnak érte Szerintem a reális sorrend a következő lenne: Apple, Samsung, HTC, SonyEricsson, LG, ...., Nokia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Novver
2010.10.29. 15:40
egyéni szájíz kérdése, nekem például egyáltalán nem jön be az iphone , maradok az 5800-nál, jól szolgál régóta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. levaipeti
2010.10.29. 15:49
igazad van novver ez mindenkinek az "egyéni szájíz kérdése" nekem kimondottan tetszik a nokia a tartóssága miatt. Volt sony ericsson, asszem k750i de annál nagyobb szutykot a világ nem s...t fél év uátn repült a kukába, a mostani telefonom egy 6300 már 2,5 éve van és még mindig működik. Persze legjobban nem egy iphonenak hanem samu galaxy s-nek örülnék... szal sony never
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Shahid
2010.10.29. 16:00
annyiban pontatlan ez a felmérés, hogy Nokiáéknál már azt is smartphonenak hivják aminél még az én megboldogult nemsmart sony ericssonom is "okosabb".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. lajthabala...
2010.10.29. 16:04
Mivel a munkám során fejlesztek Android-ra, ezért a Google ingyenes eszközeit és Java alapú nyelvét lényegesen nagyobbra értékelem, mint a konkurens iPhone-t, amire csak 200$ ellenében és csak OSX alatt lehet fejleszteni. És szintén lényegesen jobb, mint a Symbian-os Nokia-k, amiknek annyira használhatatlan volt a lebutított C++ fejlesztőkörnyezete, hogy inkább áttértek a Python-ra.

Készülékek szempontjából szerintem elég sok pénzért minden gyártónál lehet jó készüléket venni, de ár érték arányban a HTC-k a legjobbak, 200.000Ft fölött kérni egy telefonért amúgy is nevetséges, ha tudjátok kire gondolok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. iteq47
2010.10.29. 16:08
hátt, én asszem kimaradok a támogatásból
már vagy 4 éve ugyanaz az "others" telóm van vga kamera, mp3, videó azt addneki kicsit már lassú amúgy lehet ezeket a ratyikat frissítgetni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. hakosh2
2010.10.29. 16:08
mythbuster: ebbe miért kell belekötni? Ezek tények, számokkal alátámasztva. Ez a reális sorrend. Ha jó telefonokat gyárt a Nokia, ha nem, ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Tirexi
2010.10.29. 16:29
Samsung forever!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. lajthabala...
2010.10.29. 16:34
E51-es tényleg jó kis telefon, bár a lányom elhasználta néhány nap alatt. Mentségére szóljon, hogy csak két éves. (ő is elkövette a gyakori női hibát: szopogatta a mikrofont)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. mythbuster
2010.10.29. 16:43
hakosh2 - azért mert a Nokia nem gyárt okostelefont, soha nem is gyártott, csak annak nevezi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. mythbuster
2010.10.29. 16:48
"Itt Pesten látok elég sok üzletembert meg mérnököt, tanárt és majdnem mindegyik Nokiát húz elő a zsebéből, talán nem véletlenül..." -talán nem véletlenül az ilyent úgy hívják szép magyar szóval, hogy "céges telefon" . Nem baj ha falhozvágod, vagy ha valakit hívsz az nem tudja letenni mert belefagy a Symbian ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. straw
2010.10.29. 16:53
@mythbuster - tudod te hogy mi az az okostelefon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. gebana
2010.10.29. 16:53
mythbuster: a gyártók nem annyira számítanak, inkább az oprendszer, tegnap láttam az lg optimus one -ról egy videót és igencsak lestem. android 2.2

http://5x5m.com/lp/11075/google_expert.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. sYs
2010.10.29. 17:12
Egyik munkatársam vett egy vadiúj iphone4-et, nekem sikerült szereznem egy N8-at. Rávett hogy cseréljünk három napra, mert kíváncsi volt, hogy milyen. A második napon munka után visszakérte az övét és vitte cserélni egy N8-ra. De szerintem nem azért mert az iphone az szar, hanem azért mert a nokiát jobban ki tudja használni és a több egymás mellett futó program kezelése nagy előny véleményem szerint. De nem cserélném el jelenleg semmire az N8amat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. 620hun
2010.10.29. 17:34
Okostelefon gyártó. Nem gáz, hogy a Foxconn gyártja az i-t. Mindegy is, szerintem a Nokia megérdemli az első helyet, de az vicces, hogy a Samsung és LG dobogós. Én others pári vagyok, SE-m volt mindig is (most a 8-adikat fogyasztom, mindegyik az én hibámból ment tönkre, pl. medence, mosógép, aszfaltra ejtés és elvesztés), és nem is tervezek szakítani vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. DJJK
2010.10.29. 19:04
@mythbuster

Ez már csak azért is hülyeség, mert a Nokia volt az első, aki okostelefonokat kezdett el gyártani anno (7650, 3650, 6600, stb).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. BringaTata
2010.10.29. 19:09
Nem vagyok elég jártas ebben a témában, így nem is tudom, hogy pontosan ki mekkora választékot kínál, de abban talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy az Apple választéka talán a legkisebb, az ára az egekben, mégis ott van, ahol.
A puding próbája az evés, az almáé a harapá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Smith166
2010.10.29. 20:30
Az Apple-nek marha könnyű amúgy 1 féle telefont csiszolgatni. Rohadtul ráérnek, a sok marha meg úgyis megveszi, akármennyit elkérhetnek érte

Nokia a legnagyobb gyártó. Már akkor kínált okostelefonokat amikor a többi még azt se tudta mi az.

RIM viszont ott van ahol lennie kell. Én most nyúzom az első BlackBerrymet (9700 Bold), 10 év állandó Nokiázás után, és az első symbianos Nokiától kezdődően. Most úgy vélem, soha többé nem veszek mást, kizárólag BLACKBERRY-t !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Insignia
2010.10.29. 20:43
siemens->sony ericsson->asus->htc én speciel imádtam anno a w810i-met sokat bírt az akkuja és éjjel nappal nyúzhattam zenével és akkoriban lett divat az agybadugós füles plusz hiába csak egy 2mpx-es kamera volt benne telefonhoz képest iszonyat jó képeket csinált jobbat mint az utána lévő asus p750-em amibe egy 3.2-es kamera került de inkább haggyuk a kamera része nem volt az erőssége na de itt a jópofa htc hd2 ami olyan dolgokat enged meg egy fotózáskor pl hogy ahova bökök a kijelzőn oda fókuszálja a fotót Ha okostelefonról van szó akkor én csak HTC-t ajánlanám hihetetlenül jól összerakott egy szerkezet és lehet szidni a windows mobilet de én az apple itunes vackával jóval többet szoptam már mint a pofon egyszerű activesyncel (win7 alatt windows mobile eszköz központ)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Enquil
2010.10.29. 22:38
nekem jelenleg egy iPhone3G-m van, szinte az európai premier óta megvan, szóval már két éve koptatom, és jelenleg, semmi pénzér semmilyen más mobilra nem cserélném el.

volt az elmúlt 12 év alatt jópár telefonom, mondhatni, megfordult nálam a motorolától kezdve, a nokiákon át az SE-ig minden, talán csak LG-m és HTC-m nem volt, még... mindegyiknek megvolt az előnye, és ugyanúgy a hátránya is.
Nokiák pusztithatalanok, a Samsungok egyszerűen gyönyörűek, az SE telóknak a hangminősége(zenelejátszás) egyszerűen fantasztikus, és még sorolhatnám a többit..

Apple összes terméke szinte az egyszerűségről szól, bedugod és működik, nem kell vele b*szakodni, nem kell bütykölni, csak megy, és véleményem szerint, a mostani korszakba, ez a legfontosabb, az emberek 90%-a nem akar belenyúlni a telefonjának az OS-ébe, nem akarja megbütykölni, megbuherálni, csak működjön, megbizható legyen.

Ami az árát illeti... nos, az hogy Magyarországon, ahol az emberek keresete szinte semmi a többi országéhoz képest, itt a legeslegdrágább, míg más országokba, a legújabb verziót 500€-ért vagy dollárért meglehet kapni (kártyafüggetlenül, szabadon bármelyik apple boltba), ami átszámolva még a lehető legrosszabb kurzussal is véve nem haladja meg a 150ezer forintot... ez botrányos. Nem tudom elképzelni, hogy hogyan jött ki a magyarországi 200e+os ár...

Egyébként, szerintetek egy németországi embert földhözvágja az a 500euró? nyugatnémetországba ez gyerekeknek zsebpénz... seholse sirnak annyit az emberek az árról mint itt, nekik az mindegy, nem igazán szempont... persze, arról nem is beszélve, hogy hűségnyilatkozattal arrafele már szinte ingyen hozzávágják az emberhez...

Ami meg a nagy forgalmat illeti, igen, apple eladott 14 millió darabot a telójából, de vegyétek azt, hogy egy iPhone előállitási költsége(anyagár, munkások bére, szállitással együtt) alig haladja meg a 150 dollár/darab-ot... ők csak rárakják a gigantikus hasznot, hogy minél több pénzt kitudjanak húzni az emberek zsebéből, bár ez ahogy előbb is irtam, azokban az országokban, jelentéktelen összeg.

Míg a nokia, szinte előállitási költségen adja a telefonjait, és azért veszik meg az emberek. Persze, itt meg kell nézni ugyebár, hogy kik is veszik a nokia telefonokat? Nos? többnyire céges telefonok, ahogy már előbb is írták lejjebb, én személy szerint csóró kis kölkök kezébe látom őket, akik kint az utcán bömböltetik a recsegős hangszóróikon a zenét, szánalmas... nameg, hol is értékesiti a nokia a legtöbb telefonját? hát perszehogy a szegényebb országokban...
Szerintetek az amerikaiak egyáltalán tudják, hogy mi az a Nokia?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. bar1984
2010.10.30. 00:55
Enquil !
Hát már hogyne tudnák Amerikában hogy mi az a Nokia!!! Tudniillik Amerikában a Nokia a Státusszimbólum nem az Iphone. Nézd csak meg akármelyik filmben de hogy ne menjek ennyire előre, megnézheted a videóklippeket is ahol a magukat nagymenőnek képzelő gyapotszedők ( négerek) kezében is mi virít??? A NOKIA!!! Pedig a mai klippekben aztán megy a majomkodás rendesen.Azért mert egy átlag amerikainak szinte elérhetetlen egy komolyabb Nokia mert ott az a drága nem az Iphone. Ugyanugy ahogy A luxusautó sem a saját szar Amerikai autógyáraik által ontott gagyi vackok. Amik technikailag vagy 20 évvel le vannak maradva. Azokat veszik az átlag Amerikaiak. A tehetősebb réteg Csakis Európai autót vesz méghozzá Mercit , Audit meg BMW-t. Mert ott az a drága. Amcsiknál az a király aki megengedhet magának egy Európai cuccot. Úgyhogy mielőtt hülyeségeket írkálsz nemárt egy kicsit tájékozódni a világban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. dodesz8
2010.10.30. 00:57
Kar hogy az SE nincs az ötben, mert megérdemelné. Addig én is Nokiás voltam amíg be nem ruháztam egy SE M600i-re és azt mondom soha mást mint SE! Jó néhány éve gyűrök egy M600-ast és imádom.
Lehet azért nem adnak el sokat, mert mindenkinek működik még a régi!
A Nokia kijelzője porosodik, az ájtunsz meg egy retek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Smith166
2010.10.30. 08:13
Főleg az a bajom az ifonnal hogy egy szar képet vagy zenét se tudsz rámásolni anélkül hogy ne az mocsok itunes-szal kelljen szarakodni, ill. ha éppen valamit rá kéne tenni, még bedugni se tudod ha nincs nálad az a retek iphone kábel.

Mert nekik nem jó ám egy szabványos USB csatlakozó, nekik azt a fost kell erőltetni csak tudnám mi értelme azon kívül hogy ne tudj mást beledugni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Smith166
2010.10.30. 08:17
dodesz: Ne általánosíts. A Nokiának bizonyos típusai porosodnak, de hacsak nem volt neked a világon az összes típusból, akkor nem állíthatod hogy az összes porosodna. Nekem volt jónéhány, és pl. E65, E51, 3650, 7650, 3310c, 6300, 6303c nem porosodnak. Persze ha egyszer már szétszedte valami "szakember" és bután rakta össze, kihagyta a PORVÉDŐ szalaagot a kijelzőcserénél vagy ilyesmi, akkor valóban, porosodik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mythbuster
2010.10.30. 14:17
Mikrobi Jókat írsz, neked a showderklubban van a helyed ! A NOKIA minden csak nem jó, nem megbízható és nem minőség )... Feltételezem azok az emberek akiket te ismersz még nem láttak más telefont, vagy xaron hugyon élnek mint én a koleszban ... Egyenlőre még a Nokia nem adott ki okostelefont csak annak hívja, hogy legyen fent a piacon ... Sok olcsó, ocsmány és xar telefont gyakorlatilag a termelési áron bocsájtsa piacra, minőség 0, csak a cég nagy xarban van és hogy legalább a hírneve maradjon fent a piacon... Továbbra is az a véleménye, ha valaki telefonálni akar, akkor arra jó a NOKIA, de szerintem lehet jobb egy gyengébb Sony, mert az legalább nem fagy halálra hívás közben, aki meg többre is szeretné használni telefonját mint hétköznapi telefonálásra, az válassza a SmartPhone -t, de kerülje a nokiát, mert az közelről sem az!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. alli1990
2010.10.30. 15:20
szerintem minden telefon a maga mondján jó valamiben ahogy azt enquil is megirta de aki annyira védi a nokiát hogy mennyire minőségi és felsorol 20 db nokia készüléket azt nem tudom honnan tudná hogy minőségi-e mert nem is tudta annyit használni hogy elromoljon mert annyit cserélgette.irták még azt is hogy nem porosodnak a nokiák és azon belül a 3310-en akadtam le mert az igenis porosodik tudom mert nekem is volt egy de mind1 is... kipucolja az ember és kész...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Smith166
2010.10.30. 15:49
alli1990: 3310c-ről beszéltem! Amíg nem szedik szét és basznak visszarakni a porvédő ragacsot addig NEM POROSODIK. A sima 3310 az igen. Ennyi.

mythbuster: ahogy mondtam, a Nokia már akkor okostelefont gyártott amikor a többiek azt se tudták mi az... ha meg szerinted a Nokia okostelefonok nem azok csak a Nokia hívja annak őket, akkor már megbocsáss, ki vagy Te hogy majd Te fogod eldönteni hogy mi okostelefon és mi nem????

Egész életemben Nokiáim voltak, mostanában viszont én sem tudnék a sok tengernyi, hetente megjelenő új szirszarból választani egyet se amit szívesen megvennék magamnak.

Továbbá, használok egy E65-öt több mint 3 éve. Többször leesett, nyúzva van, rendesen kihasználva, sok-sok-sok órányi beszélgetés benne. Szétcsúsztatható volta ellenére még az átvezető kábel se tört el (mint ahogy az várható lenne, és mindennél be is következik, legyen szó Samsungról, Sony Ericssonról, vagy akármi másról), ráadásul a több mint 3 éves eredeti akkujával 4-5 napig elműködik. Szóval nekem ne mondd azt hogy ez nem megbízható és nem minőség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Enquil
2010.10.30. 22:22
bar1984, nagyon is jól tudom, hogy mi megy amerikába, nem egy barátom él ott... mint ahogy sok más országba a világon, szóval nekem légyszives ne magyarázz...
egyébként teljesen nevetséges példákat hoztál fel... klippekben meg filmekben nokia telók... hát igen, de vajon miért? nem tudtad netán, hogy az ilyesmiért a gyártók kemény pénzeket fizetnek??? brutális reklám, és a nokia nyomul ezerrel, mer érzi, hogy süllyed a hajó...
idézném egyik texasi barátomat, magyarul: "Nokia? itt az csak a csóróknak van, java iPhone, Samsung, HTC és persze BlackBerry"

egy másik dolog... nekem olyan ne papoljon arról, hogy mennyire jó a nokia, akinek az egész életében másféle telefonja sose volt... és az, hogy pár percig a kezedben fogtál egy másikat, nem számit...

mellesleg, dolgoztam (sajnos) nokia gyárba, és nagyon cifra dolgokat tudnák én nektek mesélni a telók gyártásáról...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hympyke
2010.10.31. 13:47
Érdekes, kb 12éve csak nokiáim vannak, többnyire a formabontó, különc tipusok mint 3300, 3650 és társai. Nekem telefon eddig csak wapon fagyott de megnézném hogy akkoriban mikor a wap bejött melyik nem fagyott egyáltalán. Szervízbe még nem voltam egy telefonnal sem. Mindet sikerült ügyesen leejtenem többször is: szeretem feltenni a lábam valamire ha éppen nem csinálok semmit és egyszerűen kicsúsztak a zsebemből.

Az emberek 99%-ának semmi szüksége az okostelefonok "képességeire". Én még sms-t se vagyok hajlandó írni, ha valaki akar valamit hívjon fel..
Ami érdekelne telefonon keresztül az a skype/msn és teljes értékű böngészés, de természetesen a mobilszolgáltatók gondoskodnak róla hogy ne érje meg használni ezeket a netcsomagok ára miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dodesz8
2010.10.31. 14:21
Smith166: természetesen nem volt meg mindegyik, azokról írtam amik megfordultak nálam az évek során (3210,5110,6510,8210,7250i ami még mindig megvan)valószínűleg a leszedhető előlap miatt porosodtak, de porosodtak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. morzsi007
2010.10.31. 21:12
A legkönyebben kezelhető mobilt mindig a Nokia gyártotta, ezért a legtöbb ember ezt választotta szerintem. A Nokia a minőségre is figyelt régen, most már nem számít neki, csak az, hogy egyre több fajta szinte ugyanolyan telefont adjon ki. Úgy érzem nem lesz sokáig toppon a Nokia, ennek több oka is lehet. Szerintem el van maradva egy kicsit a többi gyártótól, sokmindent már koppint és már a minőségre sem fordítanak akkora hangsúlyt, mint régen. Én is dolgoztam Nokia gyárban , már nem foglalkoznak semmivel csak a mennyiséggel. jelenleg iPhone 3G-m van és ez is marad, meg vagyok vele elégedve. Valaki írta, hogy Amerikába a Nokia a menő, hát nagyot téved. Az első helyen a RIM áll a Blackberry-ével aztán a Motorola meg az iPhone. A mostani filmekben csak iPhone-t láttam meg ezeket a márkákat.
Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Intrepid
2010.10.31. 21:52
Fölösleges vita ez mert ameddig a gyártók nem látják be hogy az iphone csak egy elfuserált divat és konkrétan az apple-t próbálják meg másolni addig a szarból várat még egy bűvész sem teremthet elv alapon csak maguk alatt vágják a fát.Az android egy nagyon jó példa erre hogy mennyivel jobb az android hogyha lényeges minőségi oprendszerről beszélünk mint az ios de ezt a gyártóknak is követnie kéne.Hogyha nem mindenki az apple vitorlájából próbálná kifogni a nem létező szelet akkor teljesen egyértelmű lenne hogy a többi gyártó sokkal nagyobb szerephez jutna a piacon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ernokiss
2010.10.31. 21:56
..ez az első posztom itt, de nem bírom nézni a veszekedést.. ..itt most nem a legjobb telefongyártók sorrendjéről van szó, hanem a legjobb okostelefonokról.. ..nem mind1.. ..az az okostelefon amire a gyártó szabad hozzáférést ad a fejlesztésre.. ..gondoljatok bele.. ..az apple az elmúlt 4 évben 4 db modellt adott ki, és ezzel bekerült a 4. helyre.. ..miért van ez?? ..mert minőségi terméket ad, a legkevesebb kompromisszummal.. ..akárhány tesztet olvas az ember, mindig odaírják a legújabb HTC, meg Samsung csodáknál is, hogy baromi gyors, akadásmentes de akkor sem iPhone, és ezt nem az elfogulatlanságuk miatt hanem mert így van.. ..persze lehet ellenérveket is felsorolni (flash hiánya, iTunes-hoz való kötöttség).. ..pár éve tényleg a Nokia volt a topp gyártó mind minőségben, mind tudásban.. ..de nem tudom, h ki vesz manapság nokiát, ha okostelefont akar.. ..említette valaki az 5800.. ..rezisztív kijelző, 434MHz-es proci.. ..ez mindent elmond róla.. ..szóval csak az van ezekkel megelégedve aki telefonálásra használja.. ..arra meg nem kell okostelefon.. ..de ha veszed az N8at, az is 680MHz-es proci.. ..egy 720as HDra elég, de egy komolyabb játékra, vagy gyors böngészésre már nem.. ..ja de azért iPhone közeli árban van.. ..szóval szerintem akármit is mutatnak a felmérések a Nokia akkor is csak lefele halad, és nem tudja felvenni a versenyt az Androiddal meg az IOS-el, amíg nem hajlandó beadni a derekát.. ..elnézést kérek bárkitől is, akit esetleg megbántottam ezzel, de muszáj volt kiadnom magamból..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ernokiss
2010.10.31. 22:01
..na igen, Mikrobival is egyetértek, hogy az Apple kitalált valami újat, valami látványosat, könnyen kezelhetőt, konkrétan kitalálta azt, hogy egy okostelefon is lehet divatcikk (előtte erre nem volt példa, mert az okostelefonok drágák, és átlagfelhasználó számára kezelhetetlen volt).. ..azóta mindenki az próbálja másolni (giroszkóp alapú mozgatás, többérintéses vezérlés).. ..persze jogosan is, mert ezek király, és mindennapokban jól használható funkciók.. ..szóval lehet szidni az Apple-t, de akkor is felmutattak valamit (a Nokiának is így ment éveken keresztül), és évről évre meg tudnak újulni..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ernokiss
2010.10.31. 22:25
..bocsánat, nem Mikrobival, hanem Intrepid-el értek egyet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ernokiss
2010.10.31. 22:34
..igen, köszönöm, közbe kiszúrtam (bár nem tudtam, h 10 percig), de későn észleltem a hibát..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ernokiss
2010.10.31. 22:45
..pontosítok, nem a mai okostelefonokban, hanem a mai nokia által fejlesztett okostelefonokban.. ..azért mert Samsung, HTC meg Apple 1GHz-es procit használ a csúcsmodelleknél, ami baromi gyors felhasználást tesz lehetővé.. ..az E51 szerintem egy nagyon király telefon, jól lehet vele netezni, de nem hasonlíthatjuk össze vele azt az élményt amit egy többérintéses 3,5"+os, kapacitív kijelzővel ellátott készülék biztosít..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. igrafika
2010.11.01. 10:21
A sok szerencsétlen vitatkozik az okostelefonokról, miközben a tábla az összes telefon részesedést mutatja, nemcsak az okostelefonokét. A Nokia/Samsung/LG adataiban benne van az 5 dolláros gané is amit Afrikában árulnak. Az Apple meg a RIM csak okostelfonokat árul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ernokiss igraf...
2010.11.01. 13:26
Szerintem olvasd újra a cikket:
"Az idei év harmadik negyedévében világszerte összesen nem kevesebb, mint 340,5 millió okostelefon talált gazdára, amelyekből 14,1 milliót tett ki az iPhone-ok száma. Ezzel az eredménnyel az Apple felléphetett a okostelefon-gyártók ranglistájának negyedik helyére, amelyre eddig még sosem volt példa."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Intrepid
2010.11.01. 14:30
A netes böngészes sebessége a szoftveren is múlik nemis kicsit a proci egy más kérdés mivel ott van az 1ghzes snapdragon az A4(kalap szar) meg a 3gs 600mhzes procija aminek a neve nem jut most eszembe(kalap szar). Ez csak nézőpont kérdése pl kijön az új HTC HD3 1,5ghzes snapdragonnal akkor mit csinál a többi gyártó?Mivel a gyártók nagy része ezt használja megy velük KIVÉVE a rohadtalma.Ezzelé arra akarok célozni hogy a telefonok felső kategóriában már ígyis tönkreverik az iphone-t és tekintve hogy az iphone minden csak nem innovatív mire kijön az iphone5 vagy egy frissített iphone4 addigra a többi telefon előnye akkora lesz hogy iphone megy a súllyesztőbe ahova való.

A fejlődés szinvonalát is kell nézni iphonet az vesz akinek gőze sincs semmiről ilyen téren mondom ezt azért mert minden egyes apple fan csak hazudozik az iphone képességeiről és az appleről hogy bebizonyítsák hogy de akkoris jobb mint minden más közben nem.Ameddig az iphone operációs rendszer terén semmit nem fejlődik(hiába a lopott cuccukat nem tudják átszabni hülyék hozzá) addig az android folyamatosan dobja ki az oprendszer frissítéseket és úgy veri tönkre az ios-t android 2.1 óta ahogy csak akarja és még idén jön az android 3.0.Ameddig az iphone külső fejlődése folyamatosan problémákat okoz addig a többi gyártó belátja hogy a design nem mehet a minőség rovására.És még mondhatnék sok ilyen példát a lényeg az hogy amit látni lehet ma ha nem vagyunk elfogultak az az hogy az apple végre valahára elindult azon az úton hogy márcsak a tudatlan okostojások veszik meg az értelmes emberek pedig képesek belátni hogy a jövő az az android mert hiába van rá kevesebb alkalmazás ha az operációs rendszer a többszörösét adja vissza fejlettség terén és akkor még nemis szólva arról hogy az androidot tanítják egyetemen.Az iphone nem más mint egy minimalista szerintem teljesen unalmas designal rendelkező rohadt alma egy arany tálcán jól reklámozva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ernokiss Intre...
2010.11.01. 15:10
Az tény, h az Androidról nem is beszéltünk, bevallom én is Android párti vagyok, de ebben a pillanatban még mindig az iPhonehoz van nagyobb terméktámogatottság, ami valjuk be baromi fontos tényező (sógorom vett egy Samsung Wave-et, mert jól néz ki (állatorvos, és lexarja), ami jó készülék minden téren, de a BADA elbassza, h senki sem fejleszt rá).. ..Amikor megjelent a HTC Desire simán verte a 3GS-t, de az iPhone4et már nem.. ..szerintem nincs lemaradva az Apple.. ..A4 szar??.. ..pont azért vásárolt saját procigyártó céget az Apple, hogy olyan architekrúrát fejlesszenek amit 100%ban ki is használnak.. ..szóval merész dolog egy az egyben lexarozni valamit.. ..igaz, h az OSX BSD alapú, de attól függetlenül baromi jól van optimalizálva.. ..meg ez a duma, h aki egy kicsit is ért hozzá.. ..legtöbb programozó barátom, tanáraim iPhone párti, és én is annak tartom magam, de ugyan annyira szeretem az Androidot is.. ..sőt.. ..remélem, h nemsokára én is mobilprogból fogok megélni, bár a két platform között még nem választottam.. ..amúgy informatikai biztonság felől közelítve ez a két cég a leg veszélyesebb, mert mind2 rendszer kb óránként lejelenti az aktuális pozíciódat, és ez ellen nem tudsz mit tenni.. ..az tény viszont, h a köv telóm Android lesz (mert könyebb hozzájutni mint egy iPhonehoz).. ..bár a Microsoft is észbe kapott, és rájött, hogy újat kell alkotni, és szerintem jól sikerült a WinPhone7, és mivel a legnagyobb gyártók is letették mellé a voksukat ezért szerintem be is fog válni.. ..konklúzió, szerintem lehet pártolni egy gyártót, lehet objektívan értékelni, de attól még nem kell leszarozni senki megoldását.. ..ja és ha kijön a HD3 az új procival, akkor a többi gyártó is azt fogja beletenni az új készülékeibe, mint ahogy azt láthattuk az elmúlt években..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. domoszlai Intre...
2010.11.01. 15:21
"iphone operációs rendszer terén semmit nem fejlődik(hiába a lopott cuccukat nem tudják átszabni hülyék hozzá)" - Pont az iPhone lopja a cuccokat rendszer fejlesztésbe meg designba? > viccnek jó, nem tudom általában fordítva szokott lenni vagy csak én látom így? iOS is frissül állandóan, mellesleg meg hova frissítsenek annyit, ez nem kialakuló rendszer már...

Android nem fog verni semmit, mert a WMP7 meg az iOS fogja tartani a versenyt, android kifog hullani szerintem.
Az iPhone 4-hez viszonyítva mondj már olyan dolgot amit nem tud és más készülék tud [java/flash-en kívül, de erre is van egy Cloud Browse nevezetű böngésző, amivel megy]

"mire kijön az iphone5 vagy egy frissített iphone4 addigra a többi telefon előnye akkora lesz hogy iphone megy a süllyesztőbe ahova való." - Nyilván az Apple sem h*lye, hogy úgy adja ki, meg az eladási arányok eddig sem úgy mutattak, meg még ki tudja mit hoz a jövő. Mellesleg meg inkább legyen az iphone 5 egy frissített i4 hardverba és/vagy designbe, mint hogy havonta adják ki a selejteket, nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Intrepid
2010.11.01. 20:54
Kezdjük ott az A4 az csak egy PoP rendszer amit apple készített és a samsung gyárt tehát nem vett chip gyártó céget az apple.Egyértelmű hogy a desire nem veri az iphone 4et de mi a helyzet a HTC evo-val?Ami a procit illeti nos az új 15,ghz-es 2magos snapdragon ottlesz minden telefonban leszámítva iphone és akármennyire is tetszik nem tetszik valakinek sebbeségben az iphone procijai nincsenek azon a szinten(bár túl messze sem)mint a snapdragonok.Ami az oprendszert illeti ha ismeri valaki az apple történetét akkor tudja hogy az apple lopott technológiák házi barkácsolt változatát használja fel történetes a palmét ami okos telefonokat illeti.És nem az iOs nem megy át lényegi frissítésen soha az androidnál már ott tartanak hogy úgy szabom a saját igényeimre a telefon minden porcikáját ahogy akjarom ezzel szemben egy iphone rendszertelen és virít róla hogy olyan embereknek lett kitalálva akik lusták és nem képesek használni/beállítani egy telefont.Ami a design-t illeti iphone minimalista design pont az a célja hogy unalmas legyen és hogy a 2színű mobilokkal nagy kamu reklámot csináljanak kifejezetten nem túl agyoniskolázott emberkéknek.Az anyaghasználat pedig más kérdés(érdekes módon a fehér iphone 3gs pl hajlamos magától kettétörni vagy az iphone 4 kijelzője hajlamos negyed annyi strapát se bírni mint mondják).Azpedig hogy nyilván az apple sem hülye hát nem tudom én még rosszabb minőségű és korlátoltabb terméket mint az apple cuccok nem láttam soha hátmég a ritka szar szoftvereik pfujj.Erről jut eszembe szoftver támogatásról neis beszéljünk miután a pár100 ezer alkalmazásból iphonera kb 80% hülyeség(sörivó alkalmazás és társai)vagy játék(franc sem akar játszani nem azért veszi az ember) azpedig hogy androidra csak teszemazt negyed annyi van istenem ez van viszont az oprendszer sokkal kiforrottabb sokkal szabadabban használható és sokkal felhasználóbarátabb pl.: sense ui,"facetime" jobb minőségben wifi nélkül,sokkal jobb viselkedés közösségi oldalakkal,élő közvetítés telefonnal könnyen gyorsan,mobil hotspot max 8 eszközre,sokkal jobb mutlitask kezelés,nincs pocsék itunes függés és még folytathatnám a flashel nem jövök mivel ottvan a HTML5 ami megfelelően kódolt weboldal esetén le tudja váltani a flash-t az csak egy kellemes bónusz android esetében.

Nem túl népszerű amit mondok tudom mert az emberek nagyon nagy része agymosott és bedől az apple hülyeségeinek de abba kéne belegondolni hogy mi ér többet a design vagy a minőség.Ja és még pár dolgot pl hogy ha az apple annyira újító és nem lopnak szart sem akkor miért van az hogy őket perelik jogosan(és találják bűnösnek)több 100milliós kártérítési perekben lopott technológiák és mobil megoldások terén ezzel szemben az apple összes HTC,Motorola,Nokia stb ellen indított pere hasonló témában szánalmasan gyenge vádakon alapszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ernokiss Intre...
2010.11.01. 21:47
Abban egyetértek, hogy az iPhonenál sok a függőség, sok a hiba, nem lehet rendesen testreszabni, meg a WIFI kezelése szánalmas, de abban nem, hogy nem felhasználóbarát. Pont azért ilyen elterjedt, mert a szőke nő is tudja használni, sőt, még talán képeket is nézeget rajta, vagy ne adj isten zenét is hallgat rajta. Procival kapcsolatban: http://prohardver.hu/hir/chipfejleszto_ceget_vasarolt_apple_intrinsity.html (tényleg van köze a Samsungnak a céghez). De ha a PCket nézzük, akkor vegyük csak a Windows sikerét. Azért otthoni felhasználásra az a legelterjettebb, pedig alig lehet testreszabni egy Unix alapú oprendszerhez képest. Meg ott van a kézi játékkonzolok piaca. Az iPod touch a vezető, Nintendo DS 2., PSP 3., pedig azért a PSP elég erős. Nekem személy szerint fontos a játék, ha már PCn nincs időm manapság, utazás közben, vagy a budin legyen mivel szórakozzak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Intrepid
2010.11.01. 23:20
A felhasználóbarátság a felhasznűlótól függ ezekszerint különbözik a véleményünk felhasználóbarátság terén.Nekem a felhasználó barátság ott kezdődik hogy minden kis apró részletét annak amit használok a saját igényeim szerint tudok kialakítani és könnyen elérhetővé tenni azaz nekem az iphone felhasználás szempontjából egy kalap szar ezzel szemben ha beállítom androidot úgy ahogy én azt használni akarom és engedi akkor maga az álom mivel az én igényeimre van szabva.A procival kapcsolatban akkor miértnem látni számottevő javulást apple termékek esetében?Sőt a hasonló árkategóriában elhelyezkedő telefonok elverik gyorsaságban az iphonet az ipad pedig már rég el van verve a sok vetélytárs által amik sokkal jobb minőségben sokkal jobb tábla pc-t kínálnak.A windowsos példád jó de nem egy stimmel egészen ugyanis azzal szemben hogy az apple steve jobs minimalista design centrikus felfogását tükrözi és az elterjedtsége csak annak köszönhető hogy az egyik(nem a legelső) cég volt ami okostelefont kínált a piacon és mindössze 3éves a tapasztalata ráadásul nincs meg semmilyen a kellő tudásuk jó minőségű termék piacra dobására(szomorú igazság) addig a windows 1985 óta feljeszti ugyanazt az operációs rendszert egyre több platformra és a vista egetverő bakijait leszámítva minden egyes oprendszerük jól használható volt minden korosztály és minden igény számára azt aláírom hogy vannak oprendszerek amik jobbak leendő programozó ként ezzel tisztában vagyok de hogy nincs mégegy hasonlóan jó minőségű ennyire elterjedt oprendszer amit 7éves kisgyerektől kezdve a 80éves mamiig mindenki tud kezelni és megérteni az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ernokiss Intre...
2010.11.01. 23:49
Nekem a felhasználóbarátság azt jelenti, hogy változtatás nélkül is könnyen kezelhető, szép, bakimentes működést produkál (persze én is agyonállítgatok mindent amit csak lehet).. Pont azért említettem a az Unixot mert ott aztán sok dolgod van mire beállítod mindazt amit szeretnél.. Számomra az nem felhasználóbarát.. Pont ezt írtad te is le, hogy a Windowst mindenki tudja kezelni, pont azért mert abban az értelemben felhasználóbarát ahogy én gondolom. Amúgy én is programozó tanonc vagyok. Amúgy látom az állatorvos sógoromat aki megvette a Wavet (tudom már említettem), hogy egy alkalmazást sem rakott ki a kezdőképernyőre, még egy naptárat sem, feltelepíteni meg pláne nem fog semmit, csak az van rajta amit én próbálgattam (tudom, hogy nem Andorid, csak 90%ban, meg minek vesz ilyen okostelefont ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Intrepid
2010.11.02. 01:07
Persze ez megint egy eltérő vélemény ahogy mondtam a felhasználóbarátság terén van aki már piszkálás nélkül azt várja van aki szeret belepiszkálni a dolgokba megjegyzem windows is belepiszkálós dolog ottis kell és lehet sokmindent állítani és nemcsak külcsínyen.Az hogy nem rakott ki egy alkalmazást sem lehet az ő igénye énis ismerek olyat akinek HD2-je van és a batárnagy képernyő üres mert ő akarja nézni a képet ami kinntvan szóval van ilyen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!