iPon Hírek

Az Apple hatalmas károkat okozott az e-könyv piacon

Dátum | 2013. 07. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Az Apple-t korábban perbe fogták, mert a vállalat a könyvkiadókkal együttműködve felverte az e-könyvek árát annak érdekében, hogy piaci helyzetét javítsa és az Amazon monopóliumát megszüntesse. Az ügyben a napokban ítélet született, amelynek eredményeként az Apple-t bűnösnek mondták ki, mivel a versenyjogi szabályokat megszegve, a kiadókkal a színfalak mögött együttműködve feltornázta az e-könyvek árát, amivel a vásárlóknak több százmillió dolláros kárt okozott. Az előzmények A történet még 2009-ben kezdődött, amikor az Apple éppen belépni készült az e-könyvek szegmensébe. Akkoriban az Amazon még az e-könyv szegmens 90%-át uralta, és meglehetősen kedvezményesnek mondható 9,99 dolláros áron értékesítette a különböző e-könyveket. Ez az összeg állítólag alacsonyabb volt, mint kellett volna, azaz az e-könyvek ár alatt kerültek forgalomba. 2009 végén az Apple elkezdte előkészíteni a terepet ahhoz, hogy az e-könyv piacra való belépés feltételei számára kedvezőek legyenek. A vállalat illetékesei több könyvkiadóval is megállapodást kötöttek, amelynek értelmében a kiadók megemelték a könyvek árait, plusz ezzel egy időben jutalékot is fizettek az Apple-nek. Az együttműködő kiadók között a Hachette, a HasperCollins, a Penguin, a Simon & Schuster és a Macmillan egyaránt jelen volt. A megállapodás eredményeként az Amazon szintén hasonló üzleti modell alkalmazására kényszerült, amelynek eredményeként az egyes e-könyvek árai 9,99 dollárról 12,99 dollárra, illetve 14,99 dollárra emelkedtek. Az Apple-t bűnösnek nyilvánították, de a vállalat fellebbez és tagad

A bírói döntés szerint az Apple központi szerepet játszott az e-könyvek árainak felhajtásában, ugyanis a vállalat a kiadókkal való tisztességtelen megállapodással rákényszerítette az e-könyv piac többi szereplőjét - köztük az Amazont is -, hogy ők is megemeljék áraikat. Ezzel a lépéssel az e-könyv vásárlók több százmillió dolláros kárt szenvedtek el. A bizonyítékok között Steve Jobs-tól származó levelek is jelen voltak. Az egyik ilyen levélben a néhai Steve Jobs arról ír, hogy szerinte az Amazonhoz hasonló vállalatok jelenlegi üzleti modellje, amelynek keretén belül ár alatt, vagy ésszerű profit nélkül értékesítik az e-könyveket, hosszabb távon nem fenntartható. A levélben Jobs kifejti, hogy a kiadók az Amazon 9,99 dolláros árát, amit a cég az új kiadványok esetében alkalmaz, nem tartják elfogadhatónak, ugyanis ezzel az árazással az Amazon csökkenti a vásárlók kiadványokkal kapcsolatos értékérzetét, ezt a gyakorlatot pedig nem kívánják folytatni a kiadók a jövőben megjelenő könyvek esetében. Jobs a kiadókat ezzel együtt sürgette, hogy az új kiadványok esetében az Amazon-t is tereljék az új üzleti modell felé annak érdekében, hogy a versenyképesség biztosítható legyen. Az Apple illetékesei tagadják, hogy együttműködtek volna a könyvkiadókkal, éppen ezért a vállalat jogi képviselői mindenképpen fellebbezést nyújtanak be az ítélet ellen. Az e-könyv piac alaposan megváltozott Mindenképpen érdekes az az iparági beszámoló is, amely az e-könyv piac jelenlegi helyzetéről ad képet. Ennek értelmében az Amazon 65%-os, a Barnes and Noble 20%-os, az Apple pedig egyszámjegyű piaci részesedést tudhat magáénak a szóban forgó szegmensben.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

78. nemlehet
2013.07.11. 15:50
Nah talán mégiscsak lassan megüti a bokáját az Apple. Én többek között ezért nem szeretem a céget, pedig a termékeik jók lennének. Mondjuk nem tudom, hogy 10 dolláros ár mitől túl alacsony főleg egy digitális terjesztésnél. Pont ez a lényege az ekönyvnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. MrFox
2013.07.11. 16:07
A termékek sem jók, túlázott divatcikk az összes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. expander
2013.07.11. 16:10
@ MrFox

Ha nincs neked alma cuccod, hogyan tudod csak divatcikk? A komolyabb felhasználók mind mac-et használnak, nem bohóckodnak PC-vel. Értéktartó, kiváló termékek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. tookmindeg...
2013.07.11. 16:18
Annyira értékálló, hogy az apple mindenre csak 1 év garit ad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. HUFEUR
2013.07.11. 16:28
MrFox és expander is hülyeséget ír. Az Apple-nek azért van pár jó terméke is, hasznosak is, nem csak divatcikk (az más kérdés, hogy sokan csak azért veszik, mert menő, ettől függetlenül még van haszna is), az meg hatalmas túlzás, hogy a komolyabb felhasználók Mac-et használnak.

Egyébként nem értem, 10 dollár kevés egy könyvért a kiadónak? Mi kerülne többe? A szerver fenntartásán kívül nincs semmilyen díj. Mármint jogdíjak meg ilyenek vannak, de nem kell a könyveket elszállítani, meg tárolni, minden egyes ilyen díj eltűnik. 10 dollár nehogy már ne legyen elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. atti2010 expan...
2013.07.11. 16:28
A PC -vel nem kell bohóckodni csak egyszerűen gondolkodni is kell hozzá, a mac azért olyan amilyen mert rendkívül szűk a hardveres és szoftveres támogatása de azok viszont jól működnek, én viszont utálom az erős korlátozások miatt, a PC is rendkívül stabil és biztonságos ha csak egy kis számú szoftvert és hardvert használsz amik gyárilag engedélyezettek és ellenőrzöttek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. shard746
2013.07.11. 16:28
Igen, lehet, hogy csak 1 év gari van, de nekem a 3gs-em a mai napig hibátlanul működik és 4(!) ios verzió kijött rá az androiddal és a windows phone-al ellentétben, ahol a következő nagy update már fel sem megy a készülékek 90%-ra.
Az apple készülékek nagyon jól vannak összerakva, nem potyognak szét a kezedben, a legtöbb alkalmazás ugyan olyan jól fut egy évekkel ezelőtti készüléken is, mint egy main és egy laza 5 perces jailbreak-el teljesen megnyitom a készülékemet minden előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. kunrichard
2013.07.11. 16:29
Csak az nem bohóckodik PC-vel aki túl hülye hozzá...
MAC-et pedig az vesz akinek elengedhetetlen az OSX. nem pedig azért mert a PC sz@r
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Hakurei
2013.07.11. 16:38
Az egy év garancia lejárta után bármi tönkremegy a macben dobhatja ki a tisztelt vásárló. Az asztali gépemben meg kicserélem a problémás alkatrészt, söt még fejleszteni is tudom, nem kell újat venni teljesen. Ehhez hozzájön még az is hogy az iMacek az árukhoz képest brutálisan gyenge hardvert tartalmaznak. Gyakorlatiag egy középkategóriás laptop egybegépként tálalva. Az OS X maga bizonyára remek, és a dizájn is szép, viszont ehhez a brutális árréshez legalább 5 év garancia kellene járjon. De hogy ne csak offoljak a témában valóban eléggé el vannak szállva az e-book árak, gyakran alig valamivel olcsóbbak mint a nyomtatottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Zephyrus
2013.07.11. 16:40
shard746: hát igen, ha nincs fejlesztés 5 generáció között akkor nem csoda ha minden ugyanúgy fut DD mellesleg ha nagyon érdekel pl galaxy s2-re 4.1.2-ig kijöttek frissítések, a 4.1.2ig egész konkrétan most jött ki áprilisban, pedig több mint 2 éves telefonról van szó, windows phoneokhoz kijött a 7.8 ami a dolgok egy részét backportolta wp7be, a te nagy ios4-d pedig csupán 1 évvel késöbbi verzió, wp7.8-t meg egy több éves wp7s telefonra is rálehet erőszakolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Smooth44 shard...
2013.07.11. 17:21
Az én iPad-em egyre csak szarabbul működik, amióta feltoltam rá egy (3generációval ezelőtti) OS frissítést. Azóta az újjabbakat (amik még felmennének rá egyáltalán - mire ráeszmélt a zseni cég, hogy ez így nem lesz jó), már fel sem raktam.
Egyébként az összeszerelése tényleg minőségi... de valójában még egy qwa digi képkeretnek sem jó, mert folyton kilépked közben.
A HTC telefonom (bár már 3éves és többször ejtettem is el) hibátlanul üzemel. Kiváló hardver, szintén... de a droid, ami rajta van, egy halom kula. Rém idegesítő. És nem droidról WP-re volt nagy lépés váltani, hanem onnan most vissza. Agyvérzés.
Erre pedig azért volt szükség, mert bár a WindowsPhone 8 egy rohadt jó oprendszer, és a nokia telefonjai is egész kis ügyes készülékek, a szoftveres támogatottság pedig egyenesen kiváló náluk, minőségi anyagokat mégsem igazán sikerült még beszerezniük. Csak levettem a 620as hátlapját és rommátört az érintőfelület.

Szóval, majd amikor az alma nem a kiadókkal fog kartelezni, hanem mondjuk elmegy a Microsofthoz tanácsokért, vagy akár egy korrekt, kész oprendszerért, esetleg még akkumulátorból is sikerül valami használhatót beszerezni, hogy az egy napos üzemidőt legalább 3-4, de inkább 8-10napra tornásszák fel, akkor majd talán végre lesz olyan készülék, ami tényleg fasza, nem csak használható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. shard746
2013.07.11. 17:23
5 generáció között nincs fejlesztés? Te nem látsz különbséget az ios 3 és 6 között? Elég fura agyad van...
3gs-re pedig az ios 6 is rámegy, nem tudom, hogy ezt a 4-et honnan vetted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. mythbuster
2013.07.11. 17:23
"Csak az nem bohóckodik PC-vel aki túl hülye hozzá...
MAC-et pedig az vesz akinek elengedhetetlen az OSX. nem pedig azért mert a PC sz@r"

Majd egy évek óta AutoCadban tervező OSX -t használó tervezőnek mond azt, hogy a PC jobb. Előtte köss életbiztosítást!

"1 év garancia"

Na és? Bármilyen notebookot veszel és kapsz rá két év garanciát, garantálom, hogy 2 év aktív használat után a BGA forrasztás megadja magát, és potyognak le sorra a chippek az alaplapról. Tudom mert a HP -m is meghalt a gari lejárta után, jó pár ASUS is járt már nálam melegíteni, az Acert meg nem veszed meg csak béreled, élete 60% -t szervízben tölti. Sok MacBookos ismerősöm van, évek óta ugyanazzal a géppel nyomják 2008-2009 óta és most gondolkodnak a retinásra való váltáson és nem azért mert a BGA forrasztás megadta volna magát az évek óta tartó hideg-meleg és döcögtetés kombótól, csak azért cserélnek mert megtetszett nekük a retinás MBP. Ebből a szempontból az Apple termékek mérföldekkel megbízhatóbbak társaiknál, tehát ez az érvelés gyenge lábakon áll.

"Támogatás"

Az iPhone 3GS 4 éves készülék és a mai legújabb iOS is ki van adva rá(6.1.3). Hardveresen nagyon gyengének számít de még mindíg nem akad be egy pixelen sem. A GTA VC is makulátlanul fut a 600Mhz -s processzoron! Az OSX -re az évadzáró frissítések 20$ -ba kerülnek(10.7-10., és nem xopatnak gyászra olyan marhaságokkal mint a MS Metrós takonyság.

"Túlárazás"

Az Apple termékei kicsit lehet túlárazottak, de a minőséget és a szoftveres kohéziót fizeted meg, amit egy windózos PC -ből soha nem látsz viszont!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Smooth44 kunri...
2013.07.11. 17:31
Nem értem, az az OS mitől lehetne elengedhetetlen

Akkor volt értelme azon vitázni, hogy MAC vagy PC, amikor még volt köztük lényegi, főleg HW-es különbség. Ma már csak logó és ár - bár hozzáteszem, árban sem akkora a difi, mint amit mindenki reklamál - csak azért, mert otthon össze tudok rakni valamit, vagy mert a tescoban is árulnak/tak egybe PC-t, még nem jelenti, hogy az a mérvadó
Egy Dell vagy HP workstation sem 50e Ft
Az új Winek pedig nem instabilabbak, mint egy új MAC OS.
Inenntől már csak a presztizs, pénz, ízlés dönt.
Én spec soha nem használnék MacOS-t. Viszont az új PowerMAC kialakítása igen tetszetős lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. 620hun
2013.07.11. 17:38
mythbuster: Azért nem lennél boldog, ha az 1 millió forintos 1 éves MacBook Pro-t kellene szervizeltetned. Az egész gépbelső egybe van forrasztva, ha egy dióda tönkremegy kuka a gép 70%-a.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. LechooEdy
2013.07.11. 17:39
Mondom én, hogy a Mac fogja a világvégét okozni, nem a Skynet.
Közben alattam megjött az ügyeletes alma istenítő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. TheRealTsL
2013.07.11. 17:39
A kutyát nem érdekli ez a sok védőbeszéd a termékek minőségéről és áráról. A cikk se erről szól, de csak sikerül mindig erre az óvodás szintre jutni minden alkalommal.
Persze érthető, hogy ott kell terelni a szót, ahol csak lehet az újabb napfényre került pofátlan üzleti magatartásról. Még a végén be kéne ismerni, hogy SJ mégse volt szent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. palacsa
2013.07.11. 17:47
Halottról nem lenne szabad rosszat mondani, de szánalmasan képmutató azzal magyarázni a kartellezést, hogy ezzel az olvasók értékérzetét akarták növelni. Ha az amazon monopol helyzetét akarták megtörni miért nem várták ki míg az elégedetlen kiadók elfordulnak az amazontól?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. mythbuster
2013.07.11. 17:52
" Az egész gépbelső egybe van forrasztva, ha egy dióda tönkremegy kuka a gép 70%-a."

Ez nem épp így van. A hagyományos MacBook Pronál ugyanaz van összeforrasztva mint egy notbeooknál, tehát ugyanúgy cserélheted benne a memóriát, merevlemezt, processzort. Ráadásul kicsavarsz az alján 8 csavart és azt cseréled ki amelyiket akarod, ki is tisztíthatod és nem kell alvázig lebontani az egészet ha mondjuk egy ventinlátort ki akarsz porolni benne, mert a fedlap alatt minden megtalálható! Még nem említettem a hűtésének kialakítását ami remek mérnöki munka eredménye, hiszen nem egy, hanem két ventinlátor hűti az egészet, mindezt hangtalanul és a processzort nem rakták az akkumulátorra ahogy azt a konkurencia 99,9% -a tette, éppen ezért nem is száradnak ki egy év alatt a cellák, 3-4 évet is vígan kihúznak az ígért kapacitással. Tehát Appleéknél a mérnököket fizeted a földmunkások helyett akik mindent ráb@xnak oda ahova épp elfér.

A retinás MBP kialakításban érdekes számomra is, mivel ott csak az SSD cserélhető éppen ezért megvárom míg lefut az első 3 éves életciklus a nép között, utána beszerzek én is egyet. Nem hiszem hogy gond lenne velük, mivel jók a forrasztások az IC -k meg nem adják meg csak úgy magukat egyik napról a másikra, 16GB memória meg szerintem évekig elég lesz majd...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Zephyrus
2013.07.11. 17:56
Shard: bocsi az ios-t én olvastam félre, 4es ios verziót olvastam 4 ios verzió helyett, de attól függetlenül kinézeten kívül említésre méltó fejlődés nem történik az iphone-okban, nem azért fut iphone-n se olyan jól egy játék, mert micsoda szuper minőségi hardver van benne meg micsoda minőségi szoftver ami ezt megteheti, szimplán android esetében annyira töredezett a piac processzor architektúra tekintetében is, hogy képtelenség ténylegesen bármire optimalizálni, mert vagy most egy galaxy s4-re optimalizálnak hogy minden frankó legyen és eladják 1000 embernek, vagy valami általánosat csinálnak a "leszarom csak fusson" mentalitással és eladják 1 milliónak, iphone-nál nincs ilyen mert ott legrosszabb esetben is 5 vagy 6 telefonra kell optimalizálni maximum (nemtudom hányat adott ki pontosan az appple)

mythbuster: 2008s sony vaio is tökéletesen működik még bátyámnak és egyszer sem volt szervízben, barátnőmnek is már egy néhány éves műanyag szar samsung laptopja van, azzal sem volt még gond csak mikor magának elbarmolta a windowst az osx-t meg ha nagyon szeretnéd ráerőszakolhatod bármilyen gépre (hackintosh), vagy akár felraksz egy linuxot, mate desktop / gnome3 classic mode, macintosh kinézetet találsz + cairo dock és ugyanott vagy már ingyen, szvsz használhatóbb programokkal együtt, nem hiszem hogy gyakorlatban van olyan tevékenységi kör amire rálehet mondani, hogy osx-n a legjobb, max az ios-re programozás, mert nem lehet máson :'D szánalom. a zenészeket meg szerintem nem érdemes megemlíteni, mert az pont az a réteg, aki sok esetben csak azért vesz applet, mert az a menő vagy jól néz ki, meg nagyon sokan vannak akik csak azért vesznek macet mert csak ők árulnak ekkora felbontással laptopot (chromebook nem játszik mert hardver semmire nem elég netezésen kívül), aztán első dolguk egy os reinstall, ezek sok esetben programozók, pl linus maga is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Zephyrus
2013.07.11. 18:14
ja és wp-nél is legalább vannak megkötések a minimum hardverrel kapcsolatban, így ott is legalább ha már arra optimalizálnak már jobb a helyzet mint android esetében, ezért is van hogy nyomják a 4 magot meg 2 giga ramot meg hasonlókat, mert ha valami nincs optimalizálva az adott eszközre/processzorra/architektúrára, akkor azért valahogy kompenzálni kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. prohlep
2013.07.11. 18:36
Apple ügye sajnos nem egyedi, van hazai példa is.

Régi szép időkben Budapesten volt rendesen vezetékes víz, megfizethető áron.

Aztán jött a rendszerváltás, és bemagyarázták nekünk, hogy a büdös kommunisták csökkentették a diktatúra áldozatainak a közművekkel kapcsolatos értékérzetét, és ezért gyorsan leprivatizálták a normál hétköznapokban mindennaposan szükséges dolgokat, sőt javarészét külföldi kézre adták.

Így most már az nyugdíjas nem csak hideg- és melegfrontos napokon kap szívinfarktust, hanem amikor jönnek a közüzemi számlák, és amikor lemerészkedik egy élelmiszer boltba.

A verseny áldásosan növeli nem csak a profitot, hanem sajnos az árakat is.

A versenynek súlyos ára van.

Ki kel fizetni a vesztes veszteségeit is.

El kell tartani sok, egymással párhuzamos és egymással értelmetlenül konkuráló fejlesztést.

El kell tartani a lekerekített sarkú (C) Apple téglalapok jogu ügyeit intéző jogászvilágot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. mythbuster
2013.07.11. 18:43
"a zenészeket meg szerintem nem érdemes megemlíteni, mert az pont az a réteg, aki sok esetben csak azért vesz applet, mert az a menő vagy jól néz ki"

Ez megint átgondolatlan megállapítás. Ismerek pár DJ -t, és nem véletlenül villognak alma logók a DJpultok mögött. Egy DJ -nek a lehető legjobb hangminőség és kezelőfelület és ami a legfontosabb a létező legstabilagg oprendszerre van szüksége. Az nem bolt ha a buli kellős közepén beesik egy kékhalál vagy random újraindul valamiért vagy az MS épp frissíteni akar majd percenként nyomogasd "a majd később újraindítlak ha nekem is jó lesz köcsög" gombokat. Sok DJ -s szoftver mely a keverőpultot szinkronizálja a géppel egyszerűen képes random not respondingolni windóz alatt, ami kínos és gáz egy teltházas bulin, és itt még nem beszéltünk a tulajról és a fizetésmegvonásokról az ilyen bakik miatt. Ami a kezelőfelületet illeti az OSX -s változat az esetek 90% -ban eltér a windózostól, sokkal kezelhetőbb és kifinomultabb. Lehet Apple támogatás van mögötte a fejlesztők felé, de nézzetek már megy egy MS Office, PS, AutoCad -t, ég és föl a különbség a windóz és OSX -s változata mögött, pedig egy ugyanazon szoftvertermékről beszélünk.

iOS vs Android.

Rég nem az optimalizáláson van a hangsúly, hanem az alapok mögött. Míg az iOS egy UNIX alapú rendszer és natív kódos prógramokat futtat, addig az Android betölt egy linux kernelt ami betölti a JVM(Java vitrual Machine) -t. Onnantól kezdve Java oprendszerben futtatod a Java kódot ami baromira lassú fordítást eredményez. 3-4x költségesebb mint a natív kód, ezért van az, hogy míg iOS alatt ugyanaz az App simán fut egy 600Mhz -s procin 256MB rammal karöltve, addig droidos vetélytársa 1Ghz és 512MB rammal is szétakad. Ugyan így minden művelet 3-4x költségesebb, ami az akkuidőn is látszani fog. A Samsung sem divatból tesz szerintem szekrényablakot a kijelző helyére, egyszerűen valamivel ki kell húzza valamivel láthatatlanban a teret, mert a 100magos konfigot nem fogja tudni 1200mAH -s akkuval napokig táplálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Zephyrus
2013.07.11. 18:57
érdekes nekem utóbbi 3 évben nem volt kékhalálom, csak egyszer mikor átestem gépen és félig kijött egy nem becsavart pcie kártya, mellesleg ha meg a jó hangminőség a lényeg akkor nem laptopnál kezdődik a szint, hanem egy ilyennél:

http://www.asus.com/Sound_Cards_and_DigitaltoAnalog_Converters/Xonar_D2X/

az ios vs androidban meg inkább már cska a hibákat javítom ki:

linux az unix-like oprendszer szintén, ios is unix-like. androidra létezik nativ és managed sdk is, natív sdk-n fejleszthetsz gondnélkül c++ban ugyanúgy, mellesleg a java az JIT, innentől kezdve max az elindulás kellene, hogy lassú legyen, mert utána a kód már nem bytecodeként van a memóriában, mert a JIT gondoskodott róla, az más kérdés, hogy a fejlesztő miben írja meg, java sokkal inkább a gyors fejlestéshez jó, sz*pik a halál c++ban ha java-ban ugyanaz adott esetben built-in feature. ma már nem abban a korban élünk, hogy resource hiánnyal kéne küzdeni, ha valamit meglehet csinálni 1 óra alatt több cpu/mem kihasználás árán, akkor azt választják a fejlesztők, ios esetén meg se nem adnak alád erőművet és még managed kódot se írhatsz, ami elég furcsa rákényszerítése az embereknek arra, hogy jó kódot írjanak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Zephyrus
2013.07.11. 19:08
amúgy most kiváncsiságból rákerestem neten hogy egy macbook pronak milyen értékeléseket kapnak a hangkártyái:

"Yes, you would get higher-quality sound if you used an external D/A. The one included with all Macs is pretty cheap -- but it's no worse than what you get with an average PC of the same cost and capability."

"A external soundcard gives you the ability to cue your tracks up, you cant do that with an internal card.

Also the sound quality is night and day, you will notice all sorts of things in you tracks you have never noticed before ! "

bárminemű ilyen jelleggű használhathoz mindenhol ajánlják az externalt inkább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. jozsefm
2013.07.11. 19:28
Apple pedig egyszámjegyű piaci részesedést tudhat magáénak a szóban forgó szegmensben.

Hogy lehetett azzal visszaélni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. kiskoller Zephy...
2013.07.11. 20:12
Hacsak a keverőpult nem digitális jellel dolgozik, akkor viszont tökmind1 milyen karid van.

Ha meg analóg, akkor elég egyértelmű hogy egy laptop nem fog kiszolgálni, már csak a zaj miatt sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Szefmester
2013.07.11. 22:37
Nem akarnék senki lelki világába acélbetétessel beletapsoni, de a DJ és a magas hangminőség egy mondatban ilyen jelentésnél elég fura... A DJ-k és a modern stúdiós emberkék felfogása szerint elég ha hangos. Nem kell annak jónak lennie, csak szakítsa le a fejed. Beraksz egy új albumot és nézed a winamp "tüzét" majd sírógörcsöt kapsz miután beraksz egy régi zenekar cd lemezéről egy dalt, és látsz különbséget nem csak zajt. Egy ilyen májszternek adhatsz akármilyen gépet nem lesz tőle jobb, de ha adsz egy epölt akkor legalább májernek fog látszani.

Az epöl pedig amelyik piacra eddig betette harapásnyomos logóját ott fura módon minden alkalommal előkerült valami visszaéléses botrány ahol ő volt a főszereplő. Meglepő? Szerintem nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. palacsa Szefm...
2013.07.11. 23:36
Wikipedia: A mastering fogalma a következő: masteringnek nevezünk minden olyan tevékenységet, amellyel a zene élvezhetőségét és hangosságát megnöveljük. A mastering a kompromisszumok tudománya, mivel minél hangosabbnak hallatszik egy felvétel, annál kisebb a dinamikatartománya...

Egy Mozart lemezt meg egy ,,dévid gettát'' összehasonlítani kb értelmetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. pdx06
2013.07.12. 08:19
Kékhalál nálam se volt sűrűn mostanában. Akkor volt rendszeresen mikor ganajászott használt ramot vettem a gépbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. NTibor77
2013.07.12. 09:36
iMac-hez hasonló PC:

Alaplap: Gigabyte GA-Z77X-UP5 TH (socket LGA1155, Bluetooth 4.0, Wifi n, 2xthunderbolt port), 81 000 Ft
CPU: Intel i5-3330S (2.7GHz, LGA1155, 4 mag, 6Mb L3 cache), 50 000 Ft
RAM: Kingston 2x4Gb KIT (DDR3, 1600MHz): 18 000 Ft
VGA: Nvidia GT640M (1Gb DDR5), 23 000 Ft
HDD: 1 Tb (Sata, 5400RPM), 23 000 Ft
Webkamera: HD felbontás, 5 000 Ft
Infra port, 1 000 Ft
ház: NZXT H630 Midi-Tower (zajszigetelés, SD kártyaolvasóval), 46 000 Ft
táp: Seasonic X Series Fanless X400, 33 000 Ft


Monitor: LG (21,5”, IPS panel, 1920x1080, led), 50 000 Ft
Egér: Microsoft Touch Mouse,17 000 Ft
Billentyűzet: Fujitsu KB Bluetooth LX360, 14 000 Ft
Hangfal: stereo, 3 000 Ft

OS: Windows 7 Professional (64bit, magyar, OEM), 37 000 Ft
Összeszerelés, telepítés: 7 000 Ft

Összesen: 408 000 Ft

Az iMac: 430.000 Ft

Tehát a brutális túlárazás: 22.000Ft!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. NTibor77
2013.07.12. 09:44
Az Androidról pedig annyit:

"Mindenki számára elérhető a múlt héten bejelentett komoly androidos biztonsági sebezhetőséget kihasználó példakód. A Google ugyanakkor bejelentette, hogy a javítás március óta a gyártóknál van, a frissítés leküldése a felhasználók telefonjaira immár a vállalatok felelőssége."

"A Google közlése szerint a hibát már az év elején javították az Androidban, a megfelelő frissítést pedig március során elküldték a gyártópartnereknek és a mobilszolgáltatóknak, megfelelő tesztelés után ők illetékesek a telefonok biztonsági frissítésében. Ez pedig eléggé súlyos problémát jelent, az androidos telepített bázis nagy része már régen nem kap sem biztonsági, sem egyéb frissítéseket, kérdéses, hogy az érintett gyártók (és érintett eszközök) mekkora arányban kapják meg a jövőben a megfelelő támogatást."

És egy komment a hírhez:

"@quentit: Nem igaz. A gugi is szarik a Nexus S-re és a Nexus One-ra.
Nexus S 4.1.2 nél megállt. Azóta biztonsági frissítés sem volt.
Tehát semmiben nem különb a gugli a többi gyártótól."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. kiskoller NTibo...
2013.07.12. 09:52
Te most beleraktál egy 80ezres alaplapot egy 50 ezer forintos háza? Mind a kettő teljesen abszurd.
Az egér+bill ről nem is beszélek. Attól még hogy a Mac jó minőségű prefifériákat tartalmaz, lehet PC-re jó minőségi, de nem abszurd árú kiegészítőket venni...

Csak azért feldobni az árát 2 thunderbolt porttal mert az is van a Mac-en ugyancsak őrültség, mivel egy PC-n nem használnád ki a ThunderBolt portot.

Te 400.000 Forintból összeraktál egy 200ezer forintos PC-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Terror
2013.07.12. 10:12
Direkt kiválasztotta mindenből a legdrágább szart hogy igazolja az álláspontját. Úgy eléggé bajos érvelni az igazad mellett, ha mindenki számára világos, hogy csak sóder a modandó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. NTibor77
2013.07.12. 10:23
@kiskoller: a Te érvelésed az abszurd, mert ha kihagyunk funkciókat a PC-ből, akkor természetes, hogy az lesz az olcsóbb. Én össze tudok dugni egy gépet akár az asztalon ház nélkül is, sima vezetékes egérrel és billentyűzettel, csak akkor annak az árát ne hasonlítsuk az iMac árához és ne háborodjunk fel azon, hogy az többe kerül!
Ahhoz, hogy össze lehessen hasonlítani, hogy az Apple valóban sokkalt többet kér e az általa forgalmazott konfigurációért más konfigurációkhoz képest, az kell, hogy az összehasonlítandó két konfig teljesítményben, tudásban, funkcionalitásban, felszereltségben (közel) azonos legyen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. NTibor77
2013.07.12. 10:27
@Terror: direkt kiválasztottam azokat az alkatrészeket melyek az iMac-ban találhatóakkal megegyeznek vagy hasonlóak (a már említett: teljesítményben, tudásban, funkcionalitásban, felszereltségben)! Ja, hogy ezek az alkatrészek a PC esetén is sokba kerülnek? Minő meglepetés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. FRK
2013.07.12. 10:33
Megint az emberi telhetetlenség és pofátlanság példája. Van egy e-könyv, amit egyszer kell előállítani és onnantól csak raktározni kell. Ezért keveslik a 10 dollárt?
Egy papírt alapú könyvnél minden egyes példányt nyomtatni, ragasztani, majd csomagolni, szállítani, raktározni kell. E-booknál ki kell fizetni 1 embert a digitalizálásért és egy szerveren tartani és ez a költség 1 000 000 vásárlásnál sem változik ( nem kell újra nyomni, új szállítmányt szállítani), de persze a pofátlan kiadóknak ez sem elég.

Fizettessék vissza az okozott kárt, néhány csőd után, hátha a következő generáció belátja a "sűrű fillér jobb, mint a ritka forint".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Asagrim NTibo...
2013.07.12. 10:37
NTibor77
Ez az érvelés teljesen logikus. De míg te arra helyezted a hangsúlyt, hogy minden funkciót integrálva tartalmazzon, felverted az árát több részegységnek. Van fele ennyibe kerülő alaplap, amihez kapsz bőven annyi plusz USB portot például, hogy egy 4 ezer forintos USB mikro Bluetooth adaptert beledugva sem marad kevesebb USB portod mint egy iMac-en.

És ezzel hogy minden funkciót lehetőleg integrálva kerestél ki, rá is mutattál egyben az iMac legnagyobb hibájára ... ha valami tönremegy benne, a garancia lezajlásáig nincs géped ... ja, és mennyi garancia is jár ezekért a PC komponensekért? 2-3 év átlag. iMac-ért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. FRK
2013.07.12. 10:46
Apple honlapján most nézek egy gépet 460 ezerért. Ebben NVIDIA GeForce GT 640M grafikus processzor 512 MB GDDR5 memóriával van szerelve, nem 1GB-vel. Már egy eltérés, azt nem is számolva, hogy sem pontos típusszám, sem márka nincs feltüntetve a specifikáción...
Na meg azt ne mond, hogy az iMac "háza" ugyanaz, mint egy PC-s 50 rongyos ház, tápról meg egy kumma szó nem esik a specifikációban.

Nem vagyok Apple hater, de az elvakult fanboyságot sem komálom. Az Apple túlárazott itthon, mert státuszszimbólum, ezt el kell fogadni mindkét részről és vége a vitának. Van akinek megéri, másnak nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. NTibor77
2013.07.12. 11:26
@Asagrim: Azért törekedtem erre, mert a iMac is ilyen, integrált, azaz úgy kapod ezeket a funkciókat, hogy nem kell kívülről rádugni semmit, nem lóg ki belőle semmi! De legyen, számoljunk 40eFt-os alaplappal és 4eFt-os Bluetooth adapterrel (ne feledjük, hogy az iMac-ben 4.0-ás adapter van). Akkor a különbség 58eFt! Még ez is messze van attól, hogy az iMac kétszer annyiba kerüljön, mint ahogy azt itt egyesek emlegetik...
Igazad van, de ez nem (csak) az iMac hibája, ez a PC-s egybegépeknél és az összes laptopnál is így van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. NTibor77
2013.07.12. 11:39
@FRK: igazad van, ezért írtam, hogy azonos, vagy (nagyon) hasonló legyen a két konfiguráció. Magam sem találtam olyan kártyát, melyen azonos lenne a GPU és a memória mérete. A típusról és márkáról pedig azért nincs szó, mert ezek egyedi kártyák, az Apple által tervezve, az Apple-nek gyártva! Hasonló a helyzet a táppal is, egyedi. Azt tudni lehet róla, hogy nincs benne, nincs hozzá külön ventilátor és csak azokat a tápkábeleket tartalmazza, melyek használatban vannak. Ezért választottam, ezt a ventilátor nélküli, moduláris kábelezésű márkás tápot!
A háztól annyit, hogy az iMac-ból csendes nyári éjszakákon maximum a winyó kerregése hallik ki, de ahhoz is teljes csönd kell. Ezért választottam egy minőségi, hangszigeteléssel rendelkező házat, az pedig csak plusz, hogy gyári SD kártya olvasó is van benne, mert az iMac-nek is van ilyen!

Azt nem tagadom, hogy az Apple megkéri az árát annak, hogy az alma lógó díszítse a gépet. Én sem komálom, mikor egyesek légből kapottan kijelentik, hogy feleannyiért, sőt harmadáron sokkal jobb gépet tudnak összerakni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Asagrim NTibo...
2013.07.12. 11:41
Ismét igaz, viszont az árrés amivel az apple dolgozik igazán akkor nyilvánul meg, ha nem az alapfelszereléssel akarsz valamit rendelni. Egy 4 gigás RAM upgrade (négyről nyolcra) 56 ezer forint volt legutóbb mikor néztem, tehát ha egy iMac-et 4 helyett 8 GB RAM-mal szerettem volna rendelni, ez 56 ezer forint többletköltséget jelentett volna. Mivel az eddigi érvelésed teljesen logikus és reális volt, így fel merem tenni a kérdést: miben látod az ilyen drága RAM cserének az okát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. NTibor77
2013.07.12. 11:49
@Asagrim: Köszönöm! Erre nem tudok mit mondani, én sosem nézegettem a gyári ram bővítés árait. Egyébként egy iMac esetén ez házilag is megoldható (egy csavart kell hozzá kihajtani, mely a memória foglalatok takarólemezét tartja), akár garancia időn belül is, legalábbis mikor rákérdeztem az Apple kereskedőnél akkor, azt mondta, hogy csináljam nyugodtan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Asagrim NTibo...
2013.07.12. 11:52
Igazán nincs mit. Ritkán lehet sajnos mostanában olyan beszélgetőpartnert találni, aki az ellenkező véleményét képes úgy levezetni, hogy nem esik túlzásba, és most nagyon finoman fogalmaztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Zephyrus
2013.07.12. 12:09
NTibor77: több értelme lenne megnézni, hogy konkurencia mennyiért ad mit, mert nem összehasonlítható szerintem. 27"-s imac:


2.9GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost up to 3.6GHz
8GB (two 4GB) memory
1TB hard drive
NVIDIA GeForce GTX 660M with 512MB

$1,799.00

27" touch screen dell: (van $1500s is viszont abban a videókártya hiányzott)

8GB Dual Channel DDR3 1600MHz (4GBx2)
2TB 7200 rpm SATA 6Gb/s Hard Drive + 32GB mSATA Solid State DriveBP
NVIDIA GeForce GT 750M 2GB DDR5 with TPM V1.2
4th Generation Intel® Core™ i7-4770S processor (8M Cache, up to 3.9 GHz)

$2,099.99

nézzük mit kapsz $300 különbségért:

2x annyi helyet SSD-vel hybridben
jobb processzort
touch screent
egy teljes generációval jobb videókártyát 4x annyi memóriával

és akkor meglehet még említeni hogy a dellben killer gaminges wifi és bluetooth vevő van, az appleben valami noname szutyok amit külön ki se lehet emelni. dell szintén ad billentyűzetet és egeret is hozzá.

az $1500-s dell amúgy mactől annyiban tér el, hogy nincs benne, csak egy intel hd videókártya, viszont szintén killer gaming wifi/bluetooth, touch screen, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. NTibor77
2013.07.12. 12:15
@Asagrim: A gyárilag összeállított konfigurációk mindig is drágábbak lesznek az alkatrészekként megvásárolt és otthon összebarkácsolt gépeknél (lásd akár a Dell vagy a HP gépeit). S ahogy azt FRK kollégának is írtam, azt sem tagadom, hogy az Apple ezen felül kéri meg az árát annak, hogy az alma lógó díszíti a gépet. De igencsak bosszantani szokott, mikor egyesek minden Apple hírre "benyögik", hogy fél- vagy harmadáron sokkal jobb konfigot tudnak összerakni. Vagy, ha tényleg ilyet tudnak akkor támasszák alá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Asagrim Zephy...
2013.07.12. 12:15
"killer gaming" = dual band flancosan megmagyarázva, hogy gémer Pistikének olyan kelljen ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Zephyrus
2013.07.12. 12:23
Asagrim: én azt tudom, viszont attól még árban nem ugyanott van mint egy noname, hiába csak parasztvakítás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Asagrim NTibo...
2013.07.12. 12:29
NTibor77

"De igencsak bosszantani szokott, mikor egyesek minden Apple hírre "benyögik", hogy fél- vagy harmadáron sokkal jobb konfigot tudnak összerakni. Vagy, ha tényleg ilyet tudnak akkor támasszák alá..."

Megértem miért bosszant, és azt is hogy mi jár a fejükben mikor ilyet állítanak. Mac esetében Moduláris rendszert hasonlítanak kompakthoz, ahol nyilván a sima PC a moduláris, a Mac pedig a kompakt. Márpedig egy rendszer minél kompaktabb, annál kevésbé moduláris, és annál inkább drágább. Én a modularitást preferálom, mert egyrészt olcsóbb, másrészt nem korlátoz be. Mikor az ős régi P2 MMX gépemet lecseréltem 2001-ben, beleraktam plusz egy hálókártyát, és tűzfalszerver lett belőle. Ha az előző gépem meg nem pont alaplaphibás lett volna, akkor raktam volna bele egy RAID kártyát, és lett volna fájl/web/proxi meg VPN szerver. Kompakt gép egyrészt nem szolgál ki annyi ideig mert nem cserélheted benne a hardvert erősebbre, másrészt ha már elavult nem igazán tudod mire tovább hasznosítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Zephyrus
2013.07.12. 12:34
Asagrim: monitorba épített esetén megvan azaz előny, hogy ha a belseje elavul még legalább egy monitornak jó lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. NTibor77
2013.07.12. 13:23
@Zephyrus: És ez mit bizonyít? Nem állítottam, hogy ennyi pénzért nem lehet jobb gépet összerakni. És harmadszorra is elmondom, hogy igen az Apple megkéri az alma lógó árát, de akkor sincs többször különbség az árak között!
Egyébként ilyen iMac is van (igen, többe kerül, de nem a duplája):

27" iMac - 2.719$:
Intel i7 3.4GHz proci
3TB Fusion Drive (128Gb SSD + 3TB winchester)
NVidia Geforce 680MX 2Gb memória

Az egy dolog, hogy jár hozzá egér és billentyűzet, de milyen? Az Apple-é BlueTooth-os, az egér pedig érintés érzékeny felületű, azaz olyan gesztusokkal lehet vele a programot vezérelni mint a touch screen képernyőn. Melyben pedig nem mindegy milyen LCD panel van, az Apple IPS panelt használ!

Még annyit, hogy ha jól tudom az iMac tud külső monitorként működni, ha egy Apple laptopot dugnak rá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. NTibor77
2013.07.12. 13:32
@Asagrim: Erre mondják, hogy kinek a pap, kinek a papné!
Én három évig használtam az előző iMac-em és akkor sem azért cseréltem le, mert ne tudta volna kiszolgálni az igényeimet, hanem mert pénz állt a házhoz és úgy döntöttem egy új iMac-be fektetem.
Egyébként Te, mi, akik ezeket a portálokat olvasgatjuk és kommentelünk, "értünk" a számítástechnikához és nem okoz gondot összerakni, bővíteni egy gépet, cserélni az alkatrészeket. De a felhasználók többsége valóban "csak" felhasználó, azaz nekik mindegy, hogy a gép bővíthető, bele lehet e nyúlni vagy sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim NTibo...
2013.07.12. 13:41
"De a felhasználók többsége valóban "csak" felhasználó, azaz nekik mindegy, hogy a gép bővíthető, bele lehet e nyúlni vagy sem..."

Ismét csak igazat tudok adni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Zephyrus
2013.07.12. 13:53
NTibor77: szerintem a dell elég híres a monitorjairól, amúgy meg:

27 inch LED Backlit Touch Display with IPS/Anti Glare and Adobe RGB QHD resolution (2560 X 1440)

illetve bluetoothos egeret és billentyűzetet adnak, azt meg hogy a touch egér ami személy szerint nekem használhatatlan volt kipróbálás után pótol egy touch screent...hát azért elég erős kijelentés, de ha valakinek ez a vágya a különbözetből még mindig vehet egy tucat touch egeret, azért az a 600 dollár nem kevés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Asagrim Zephy...
2013.07.12. 14:01
"... de ha valakinek ez a vágya a különbözetből még mindig vehet egy tucat touch egeret, azért az a 600 dollár nem kevés"

Bocs, de tucatnyi leamortizált mikrokapcsoló után fél hónapot töltöttem azzal hogy infót gyűjtsek a touch egerekről, és perpill egyedül az apple touch egere képes regisztrálni olyan dolgokat, mint ami pl. egy másik hírnél téma most, a jobb egérgombot nyomva tartva célzós, bal egérgombbal támadós MMO rutin karakterirányítást (vagy FPS-ben a célzás közbeni lövés ugyanez), persze csak az apple saját szoftverével, ami OSX-re van csak.

Szóval elhiszem neked hogy nagyon szeretnéd bizonyítani hogy az apple hardver minden szempontból kiváltható, de van ahol ez egyszerűen nem igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Zephyrus
2013.07.12. 14:06
US$ 600 = 134 529.148 Hungarian forints

http://ipon.hu/webshop/product/apple_magic_mouse/131988 20k

ez még mindig féltucat magic mousera elég, nem mondtam milyen márkáról van szó, azt sem tudom igazán kik gyártanak touchos egereket, logitechet néztem de jó szutyok volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim Zephy...
2013.07.12. 14:14
Utálok magamtól visszaidézni, mert egyeseknek annyira fontos vitatkozni hogy elsiklanak információk felett:

"persze csak az apple saját szoftverével, ami OSX-re van csak"

Ez elkerülte a figyelmedet ugye? CSAK OSX-en működik az összes magic mouse gesztus, így a fentebb leírt AIM is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zephyrus
2013.07.12. 14:17
neten azt írják hogy az apple bootcampből kiszedett magic mouse driverrel tökéletesen működik minden windows-on... direkt rákerestem mielőtt írtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. NTibor77
2013.07.12. 14:31
@Zephyrus: Tehát, IPS paneles a monitor! OK! BlueTooth-os egeret és billentyűzetet adnak! OK! És az is igaz, 600 dollár nem kevés! A probléma, hogy a vita, illetve az amire én reagáltam, nem erről szólt. Elmondom még egyszer én azt próbálom cáfolni, hogy fél- illetve harmadáron jobb PC-t lehet összerakni az iMac-nél! Igen, drágább a Mac, de nem a többszöröse.
Ha elolvasod, amit írtam én nem mondtam, hogy az egérrel ki lehetne váltani az érintő képernyőt, csak annyit jegyeztem meg, hogy a gesztusok olyanok mint amelyeket az érintőképernyőn megismerhettünk. Arról, hogy kiváltható e vele a képernyő nem tudok nyilatkozni, mert még sosem használtam olyat asztali gép esetén...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Asagrim Zephy...
2013.07.12. 15:19
Magyarul gányoljak a Windowsomra valami szoftverkörnyezetéből kiragadott drivert, amiről "azt írják neten", hogy megtartja az egér ezáltal minden funkcióját, közben mikor rákeresek a "bootcamp magic mouse driver" kifejezésre, a találatok háromnegyede arról szól hogy nem megy Windows 7 alatt vagy a scroll, vagy a swipe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Axane
2013.07.12. 16:35
@NTibor77
Még igazad is lenne, ha nem forgatnád ki a lényegét annak, amin a flame megy. Nem állítja senki, hogy fele annyiból össze lehet rakni _UGYANAZT_, mert ez nyílván nem így van, az apple teljesen kompakt gépének nem minden alkatrésze kapható külön...legalábbis nem indokolható áron. lásd: alaplap. Azért abban megegyezhetünk, hogy a funkciói ellenére nem egy 80 ezres lap van a macben...totál tökönrúgná magát a cég ha így lenne. Szóval az állításom a következő: _KB_ fele annyiból össze lehet rakni egy gépet, ami ugyanazon funkciókat(értelemszerűen ami szoftverhez kötött az nem tartozhat ide anélkül, hogy átrángatnánk az alma szoftverét a gépre) tudni fogja. És a vita itt indulhat el, mert én be tudom ide firkálni, hogy 200-250 k között bizony még ennél erősebb is lehet, már csak el kell dönteni, hogy megéri-e az, hogy az usb elosztó ha kell kilóg, az sd olvasó is külső, valamint az infra sem integrált. Az egeret kihagynám, nekem teljes használhatatlan az érintős egér, és azt gondolom ez már valóban túlzottan szubjektív, hogy kell-e annyira az az egér, hogy amiatt vegyen valaki Mac-et.
Szóval nekem az a véleményem, hogy igen, közel fele annyiból ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, ha valakinek nem kell:
a, kompakt
b, csak és kizárólag apple
ugyanannyi pénzből pedig egy gyönörű 4770k-s 2gb videokaris 16 gb ramos ssd-s rendszert lehet egy gyönyörű dell monitorral összerakni. Persze ez nem lesz kompakt soha az életben sem.
az "a" megoldás szubjektív, ha valakinek ez kell az ő dolga, nekem spec nem érné meg.
a "b" megoldás pedig lássuk be egy nettó f*szság, nélkülöz minden érvet, és racionalitást, és az ezzel érvelőkkel megy folyton a flame, ezt tessék megérteni...semmi baj azzal aki ésszel megindokolja, hogy neki az jó, csak ne akarja már megmondani, hogy mindenki más retardált, aki szerint nem ez a legfaszább.
Lásd a tökéletes példát: mythbuster...képes a 130-250 k kategóriás acer laptopokat összehasonlítani egy milliós géppel, ide már fölösleges reagálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller
2013.07.12. 16:49
Adott a Thunderbolt, amit kb csak apple termékek használnak. Eszeveszett drága. Ha én úgy választom ki a PC-met és a többi eszközömet, hogy egy olcsóbb, sokkal több eszközön rajta lévő, ténylegesen ugyanazt nyújtó portot választok, akkor tényleg elmondhatjuk, hogy csökkent a PC-m használhatósága?

De most őszintén.

Nekem nem hangszigetelt a házam, mégse hangos. Pedig ÉN aztán rigolyás vagyok a zajra. Rakj szépen normális hűtőblokkot a procira, a videókártyára és a tápra (tápon ugye gyárilag), rakj még 1-2 nagy ventit a házra, minden menjen legalacsonyabb fordulatszámon és voalá kaptál egy extrahalk, extrahűvös rendszert. Kapásból spóroltál vagy 10-20k forintot. Bluetooth-al detto. Ebből a pénzből már tudsz venni egy normális GeForce-ot, meg normális procit, és kész, ott van a PC-d, ami gallyra vágja a Mac-et.

Az OS már más kérdés, én személy szerint nem adnék ki pénzt egy OSX-re vagy Windowsra, nem érnek annyit....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. NTibor77
2013.07.12. 20:24
@kiskoller:

1. Egyrészt nem arról van szó, hogy ki használja és ki nem, hanem arról, hogy akkor ne hangoztassuk, hogy a PC mennyivel olcsóbb, ha olyan alkatrészek, funkciók hiányoznak belőle, melyek az iMac-ben benn vannak! És nem a Te PC-dről hanem egy az iMac-el megegyező PC konfigurációról beszélünk...
Másrészt a Thunderbolt portot az Intel nem az Apple-nek fejlesztette, pl. vannak olyan külső winchester házak, melyeknél értelemszerűen mindegy, hogy PC-n vagy Mac-en használjuk őket...

2. Egyrészt eddig alkatrészek beszerzéséről és ebből konfiguráció összeállításáról volt szó. Arról nem, hogy a beszerzés és az összeállítás között még otthon barkácsoljuk az alkatrészeket, cserélgetjük rajtuk a hűtést.
Másrészt szívesen fogadnék egy költségbecslést arról, hogy mennyibe kerülnének a hűtőblokkok illetve a csendes működésű házhűtők és mennyibe kerülne az az általad választott minőségi ház, melybe ezt beépítenéd.
Harmadrészt: Én nem azt mondtam, hogy nem hangos vagy extra csendes. Azt mondtam, hogy konkrétan teljesen hangtalanúl működik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. NTibor77
2013.07.12. 20:40
@Axane: Egyrészt ugyanazt teszed, amiről eddig is beszéltem. Én konkrét alkatrészekkel és árakkal összeállítottam egy konfigurációt mely szerintem megegyezik az iMac-el. Míg Te csak úgy ide írod, hogy fele annyiból is összeállítod. Bizonyítsd!
Másrészt miből gondolod, hogy nem ér 80eFt-ot az iMac alaplapja? Mert különben nem lehetne azt mondani, hogy hú de túl van árazva?
Harmadrészt itt nem arról van szó, hogy tetszik e az érintés érzékeny felületű egér vagy sem, hanem, hogy mennyibe kerül egy az iMac-el teljesítményben, tudásban, funkcionalitásban, felszereltségben megegyező PC-s alkarészekből összeállított konfiguráció! Nem a Te konfigodat állítjuk össze...
Negyedrészt olvastad Zephyrus kolléga hozzászólását melyben egy 2.099 dolláros Dell gépet hasonlít, hasonlítunk össze egy 1.799 és egy 2.719 dolláros iMac-el! Akkor most a Dell gép is túl van árazva????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Axane
2013.07.13. 02:47
@NTibor77
Te meg a szokásos apple fanboiságot húzod elő...konkrétan simán ignorálod a fele mondandómat: kompakt rendszer, nem lehet, egyszerűen nem lehet _UGYANAZT_ összerakni, mert nem lesz racionális eredménye. Szerinted az apple komolyan 80 ezres lapot tesz a 20 k-s videó, meg egy középszerű proci alá. Egy olyan cégről beszélünk, akinek a full profit a lényeg, nem vág maga alá egy ilyen húzással.

Nem értem, nagy betűvel, dőlten írjam le ötször, hogy nem megegyező konfigot lehet összeállítani hanem olyat, aminek ereje minimum ugyanakkora, és ugyanúgy tudni fogja (nem integrált) megoldásokkal amit a mac? SOHA, SENKI nem mondta egy szóval se, hogy ugyanazt lehet összerakni. Egy Ferrarit sem raknak össze japánban, viszont ugyanolyan, vagy erősebb autót gyártanak, kevesebb pénzért, a presztizslogo nélkül, hardveresen viszont ez bőven lehet ugyanolyan, vagy erősebb, és simán otthagyhatja a vöröset a rajtnál. Van akinek megéri, van akinek nem, de nem lehet ettől még megcáfolni, hogy bizony a tudása ottvan. Annyi a különbség, hogy ott ki van mondva, hogy meg kell fizetned, hogy elmondhasd: "ferrarim van". Itt még nem jutottak el az emberek arra a szintre, hogy akár csak maguknak bevallják, hogy egy menő márkanévért ennyi pluszt kiadnak.

Tehát Te most azt feltételezed, hogy minden egyes Mac vásárlónak tökéletesen megfelel a touchegér, és le van szarva, hogy tetszik-e. az van azt kell szeretni..khmm..iMentalitás. 0 szubjektív vélemény, mert az kinek kell...(Tud az Apple nekem 17 gombos egeret adni 25ért? nem. akkor az apple szar...ugyan már, ez nem hozzáállás..)

Nem érdekel a Dell gép, mert mint az Apple, az is egy kompakt gép, és ezt nem fogom tudni még 10féle képpen elmagyarázni, hogy nem volt szó arról, hogy kompakt gépet lehet fele annyiból. De egyébként igen, a Dell is kompakt megoldásként túl van árazva, de nem annyira mint az Apple, ez lent is kitűnt, asszem 600 dollár volt az eredmény.
Nem fogok iMackel megegyező alkatrészeket keresni neked, mert szó nem volt róla, hogy ugyanaz legyen benne, csak arról, hogy ugyanazt a teljesítményt hozza. Mindenki ezt mondta eddig, hogy azért drága az apple, mert ugyanazon teljesítmény hozható sokkal olcsóbban is máshol, ne legyen ilyen nehéz ezt megérteni.

De egyébként nézzük akkor amit pl Te konkrét alkatrészekkel és árakkal összeraktál:
Kapásból a procinál döntöttem úgy, hogy oké, ez nem a 2.7-es hanem a 2.9-es iMac. Ugyanis 50 k HUF az egészen konkrétan a 3470s 2.9 ára (50519)
Erre a Macre nekem most éppen 468 800 jó magyar forintot dobott ki a kereső( ettől egészen 650 000-ig) .
Itt megvágtad az elméleted majdnem 40 kval. a terrás vinyóből a 23 k az a 7200as ára, a macben 5400as van 20 k. A 23 k az egy 2 gigás GT640 ára. Az 50 ezres LG IPS panellel az TV tuneres...anélkül 40 ezer. A Shinobi egy jól szigetelő ház 21k, 2 + venti, fordulat minimumon, új procihűtő, simán kihűti és kussban van 40kból megvan, de akkor már igen komoly hűtés van benne, ami a macben nem hiszem, hogy megvan. Chieftech táp 650es ami több mint sok ide: 25 k. Összeszerelés 2k Az alaplappal nem tudok mit kezdeni, soha a büdös életbe nem fogod elismerni, hogy üzletileg totál idiotizmus lenne tőlük 80 ezres alaplapot odarakni, egy ilyen szintű gépbe simán elég a 25 k-s is...Egér+ bill 30.

Ez 320 000 magyar pénz. Valóban nem a fele. 1,5 a szorzó majdnem. Ez pedig egy átlag embernek bőven elég ok lehet arra, hogy beérje a kívül elhelyezett infra meg BT meg usb hubbal...És könyörgöm ne írd már le mégegyszer, hogy ez nem ugyanaz, mert k*rvára semmi értelme, nem is lehet ugyanaz. Amiket Te összeválogattál, ott mellesleg nagyobb kamuk, meg ferdítések voltak jóval, több 10 ezres értékekben is néhol...

Csak az összehasonlítás kedvéért: 500 000 -ből most egy olyat lehet összerakni, hogy 16GB cl9 2133, 4770k , közepes lap(45-50k-s), 128gb SSD, 7970 3gb + a többi lim-lom egy 27"os 3d-s monitorral. Persze tudom...nincs touchegér..kuka
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim Axane
2013.07.13. 04:00
Jó lenne ha befejeznéd ezt a hittérítést, mert hozzászólás visszatörlés lesz a vége, nem is kevés.

Akinek kompakt kell, vegyen olyat, akinek moduláris, vegyen egy számítógép alapgépet. Mindenki azt csinál a saját pénzével amit akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mythbuster
2013.07.13. 12:31
Fárasztóak vagytok!

Az Apple igenis jó gépeket gyárt, de ne magyarázzuk már el annak akinek fogalma nincs róla mi van az alma logó mögött, mert az MS rabsága mögött csak a magas frekvenciákat és a folytonos összeomlást látja. Talán majd most a win8-l elgondolkodnak egy páran azon hogy nem minden a hardver, ha a szoftver használhatatlan akkor semmit nem ér és mivel a windóznak csak az OSX az egyetlen kiváltója így talán kipróbálják majd a méregdrága köcsög rasszista sikkasztó szabadalmi nyomaték gépeit is. Addig nincs miről beszéljünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csx01
2013.07.14. 10:53
BTK-ban büntetni kéne az off-topikot... mondjuk 20K HUF-al.
Egy hatalmas FACEPALM a fanboyoknak, és azoknak akik reagálnak rájuk.

Én 25$-os áron is találkoztam amazonos e-book-al, mit ne mondjak kicsit lefőttem, köszi apple... csak így tovább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. morgyi
2013.07.14. 23:32
Az ebookot nehéz lesz terjeszteni, ha ugyan annyiba kerülnek a könyvek mint papíron, akkor inkább megveszem úgy, élményre is jobb.

Amúgy vegyen csak macbookot nyugodtan aki szívni akar a wifivel mint az új macbooknál. A macpro gyönyörű letisztult házát lecserélték egy biliműanyag kukára. A PC meg mindig is olcsóbb lesz mint egy mac, de a gyárilag készre szerelt gépek a jobb support miatt a pc piacon is drágábbak.

A win8-at meg általában az szidja aki életében nem használja, bitang gyors és stabil OS, a modern UI-t szokni kell az tény, de a 8.1-ben bejön a közvetlen desktopra bootolás, meg hogy a Start felület egyből az Aplications lappal indít, másra használnod sem kell ha nem akarod. Amúgy jelentkezzen aki azon kívül hogy a keresőbe beüt gyorsan dolgokat másra is használja a Start menüt... win8 alatt ez is fejlődött, gyorsabban megtalálja a kereső mint ahogy te kibogarászod a programlistából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. morgyi
2013.07.14. 23:40
A hang-, videó-, képszerkesztő programok viszont tényleg jobbak mac-en, ezért használják őket stúdiókban.

Az hogy a komolyabb felhasználók mac-et használnak az viszont tényleg hülyeség.
Üzleti kategóriában Thinkpad, vagy esetleg EliteBook, ezek magasabb szintű minőség ellenőrzésen is esnek át.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. NTibor77
2013.07.15. 09:27
@csx01: A probléma az, hogy ez általában úgy szokott történni, hogy bármely apple-ös hír alatt, függetlenül, hogy az mivel foglalkozik, megjelennek a tipikus, sztereotip kommentek arról, hogy "az Apple túl van árazva","fél- vagy harmadáron jobb gépet rakok össze" és az ember erre reagál és kéri, hogy akkor bizonyítson az illető. Lásd pl. rögtön a második kommentet!! Tudom, óvódás módszert, de látjuk, hogy ki kezdi… :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. NTibor77
2013.07.15. 09:30
@Axane: Csak néhány megjegyzés és részemről be van fejezve a téma:

- Valóban össze lehet rakni nagyobb teljesítményű gépet olcsóbban, de a nagyobb teljesítmény nem egyenlő a jobb géppel! Mint ahogy a japán autók sem lesznek csupán a teljesítményüknél fogva egyenlőek a Ferrarival, ugyanis az nem csak egyszerűen egy gyors autó!

- Még egyszer elmondom, akár kurzív nagy betűkkel, hogy egy paramétert (teljesítmény) önkényesen kiragadva nem bizonyítható, hogy az iMac túl lenne árazva, hiszen nem tudjuk a többi paraméter (tudás, felszereltség, funkcionalitás) hozzáadott értékét! Hogy a példádnál maradjunk, Te csak a végsebesség alapján veszel autót, az alapján döntöd el, hogy megéri e az árát?
Mint említettem, egy tápegység segítségével az asztalon, ház nélkül is össze tudok állítani gépet, rádugva mondjuk egy két gombos golyós egeret és 15"-es CRT monitor. Utána verhetem a mellem, hogy olcsóbban jobb gépem van mint az iMac, mert a proci történetesen nagyobb teljesítményű?

- Helyesen azt mondod, hogy az iMac egy integrál gép. PC-k esetén mely kategóriában találunk ilyen egyedi, csak az adott típusra jellemző integrált alaplapot? A laptopoknál, bármelyik szervízes megmondja neked, hogy ez az integrált alaplap a laptop legértékesebb része! Nos, én hallottam olyan 17"-es laptopról, melybe víz ömlött, alaplapot kellett cserélni, mely összesen közel 100eFt-os tétel volt! Tehát igen, el tudom képzelni, hogy ilyen nagyságrendű az iMac alapjának értéke, ha nem is pont 80eFt! És ne beszéljünk középszintű prociról, mert nem hiszem, hogy az i7-es iMac-ben más lenne az alaplap!

De, hogy lásd a kompromisszum készségemet változtattam, az általam összeállított konfiguráción (a BlueChip webáruház vasárnapi áraival):


Alaplap: Gigabyte Z77X-UP4 TH (socket LGA1155, 2xthunderbolt port), 52.790 Ft

CPU: Intel i5-3330S (2.7GHz, LGA1155, 4 mag, 6Mb L3 cache, tálcás - nincs hűtő), 55.770 Ft

Hűtő: Be Quiet Shadow Rock PRO SP1 (7,8dB zajszint), 16.670 Ft
RAM: Kingston 2x4Gb KIT (DDR3, 1600MHz), 19.190 Ft

VGA: MSI GT640 (1027Mb DDR3 - az iMac-ben 512Mb van, de az DDR5-ös, ehát ez több, de lasabb ), 23.540 Ft

HDD: Hitachi Deskstar 1 Tb (Sata), 17.200Ft

WiFi: TP-Link TL-WN781N, 2.080 Ft
BlueTooth: Delock 4.0 (USB-s), 3.810 Ft
Webkamera: Genius WideCam F100 (HD felbontás), 10.070 Ft

Infra port és SD kártya olvasó, 2.000Ft

Ház: Lian Li PC-A05 (USB 3.0), 26.120 Ft

Táp: Corsair CXM430W 80+ (moduláris kábelezés), 15.070 Ft



Monitor: Dell U2212HM (21,5”, IPS panel), 48.510 Ft


Egér: Microsoft Touch Mouse,18.440 Ft

Billentyűzet: Logitech Wireless Keyboard K360, 7.620 Ft

Hangfal: Logitech Z110, 2.970 Ft


OS: Windows 7 Professional (64bit, magyar, OEM), 42.010 Ft

Összeszerelés, telepítés: 5.000 Ft



Összesen: 367.860 Ft



Az iMac: 429.990 Ft (hivatalos apple ár, ennyiért rendelheted meg a web store-ban)

Egyébként a 220volt.hu-n már 399.800Ft is megvehető...

Tehát a különbség: kb. 1.17-szeres, 62.130 Ft

Befejeztem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller NTibo...
2013.07.15. 10:44
Mi a Thunderbolt funkciója? Adat továbbítás PC és perifériák között.

Mi a USB3 és E-Sata funkciója? Adat továbbítás PC és perifériák között. Effektíve azonos sebességen, töredék áron.

Ha én Thunderbolt helyett USB3-at és E-SATA-t használok, csökken a PC-m funkcionalitása?

"összeállítás között még otthon barkácsoljuk az alkatrészeket"
Szerintem egy aftermarket cooler nem épp a barkácsolás szint, tekintve hogy ugyanúgy rá kell "barkácsolni" a default CPU hűtőt is az alaplapra...
Én csak arra céloztam, hogy értelmetlen hangszigetelt házat venni, amikor normális hűtéssel effektíve hangmentessé tudod tenni a gépedet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller
2013.07.15. 13:45
Apple a világ legnyereségesebb cége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. NTibor77
2013.07.16. 18:40
@kiskoller Itt nem arról van szó, hogy Thunderbolt jobb vagy rosszabb az USB-nél! Hanem arról, hogy a szubjektív döntésed alapján, hogy nem használod ezt a portot, személy szerint a TE PC-d funkcionalitás valóban nem csökken! De ne is hasonlítsd az árát ahhoz az iMac-hez melyben van Thunderbolt port! Az autós példánál maradva, olyan mintha egy légkondi nélküli modell tulajdonosa hangoztatná, hogy bezzeg az ő kocsija olcsóbb a légkondis modellnél! Holott ez nem érdem, ez evidencia! Azt mindenki tudja, ki józan ésszel gondolkodik, hogy egy olyan autó vagy számítógép, melyben nincsenek meg bizonyos funkciók olcsóbbak azoknál melyekben ezek benne vannak és ez értelemszerűen nem bizonyítja, hogy azok túl vannak árazva, hiszen annyival több funkciót tartalmaznak…
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. NTibor77
2013.07.16. 18:42
@Mikrobi Ja, mert mondjuk a Microsoft vagy az Intel ma született bárányok?! Nem használták ki helyzetüket a Windows terjesztéséhez vagy ahhoz, hogy üzlethálózatok boltjaiban csak intel-es gépet lehessen kapni vagy, hogy az állami pályázatokat úgy írják ki, hogy azon amd-s gép ne indulhasson… Bill Gates sem véletlenül lett a világ leggazdagabb emberre!

Egyébként, nem téged akarlak minősíteni, de ez tipikus magyar mentalitás, hogy ha valaki sikeres, pénze van az becsületes, igaz ember nem lehet…
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller NTibo...
2013.07.16. 18:47
A baj az, hogy míg az autós példát esetén tudsz mondani olyan szituációt, amikor a légkondi hasznodra válik (bármelyik nyári dugó megteszi) és a légkondi nélküli autóval szemben egyértelmű előnye van, addig a TB esetén nem igazán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. NTibor77
2013.07.16. 18:54
@ocsabi Na ez a tipikus esete a mondat szövegkörnyezetéből való kiragadásának! Volt egy olyan megjegyzés, hogy ha az egybegép elromlik, akkor esetleg monitorként használható! Erre reagáltam én azt, hogy ha jól tudom az iMac tud külső monitorként működni, ha laptopot dugunk rá! Itt hívom fel a figyelmet arra, hogy az iMac nem monitor, hanem egy komplett számítógép, tehát ez nem úgy működik mint a "mezei" gép esetén, ahol kihúzom az egyik gébből a monitor kábelt és bedugom a másik gépbe…

Nagyon sok weboldal foglakozik avval, hogy összehasonlítsa, összemérje az OS X-et és a Windows-t!
Egyébként a FurMark egy GPU teljesítményt mérő program, melynek van, de nem olyan sok a köze az operációs rendszerhez! Arról nem is beszélve, hogy windows-os program, így OS X alatt nem fut…


Hogy mit tud az OS X? Adnék egy feladatot:
1. Hozz létre egy szöveges dokumentumot a Notepaddel
2. Írjál bele valamit és mentsd el
3. Úgy, hogy nem zárod be a Notepadet helyezd át ezt file-t egy másik könyvtárba
4. Írjál bele még valamit és mentsd el
5. Zárd be a Notepadet
6. Nyisd meg újra a file-t és nézd meg mi van benne

UI.: Bocsáss meg, lehet az én hibám, de kicsit érhetőbben fogalmazhatnál, mert nehéz kihámozni a lényeget...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!