iPon Hírek

Az ATI véleménye az Nvidia GT200-ról

Dátum | 2008. 06. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD grafikai termékrészlegének vezetője egy interjú alkalmával mondott véleményt az Nvidia néhány nappal ezelőtt megjelent GT200-as videokártyáiról. Az ATI vezetője szerint az Nvidia GT200-asa a vállalat utolsó monolitikus (egy chipből álló) felsőkategóriás megoldása lesz. A kijelentés az Nvidia magas rangú vezetőinél kiverte a biztosítékot: elmondásuk szerint az Nvidia továbbra is készít a GT200-hoz hasonló méretekkel és árral rendelkező termékeket.

Az ATI vezetőjének szavai:

"Véleményem szerint vetélytársunk a következő generációs GPU tervezésekor hasonló következtetésre jut. A GT200 megjelenésével megalkották utolsó felsőkategóriás monolitikus megoldásukat." - mondta Rick Bergman, az AMD alelnöke és az ATI első embere az EETimes-nak adott nyilatkozatában.

Az ATI alig több, mint egy éve használ több GPU-val rendelkező kártyákat ahhoz, hogy a játékosok és a komoly videokártya teljesítményre vágyó felhasználók igényeit kielégítse, míg az NVIDIA több, mint két éve készít két GPU-val ellátott kártyákat, ám a vállalat véleménye szerint az egy GPU-s megoldások jobbak, mint a két GPU-val felszerelt termékek.


A GT200-as GPU, amely a GTX 280-as és GTX 260-as videokártyákban található, nagyjából 600 mm2-es felülettel rendelkezik, így egy 300 mm-es szilícium ostyából nagyjából 97 darab chipet lehet elkészíteni. A chipek előállítása rendkívül drága, egyetlen darab 300 mm-es ostya készítéséhez több ezer dollárra van szükség. Egy ekkora GPU gyártása nagyon költséges, nem beszélve arról, hogy az egység fejlesztéséhez és teszteléséhez is rengeteg pénz kell. A fejlesztők éppen ezért nyúlnak a jól bevált taktikához, miszerint a chipek esetlegesen hibásan működő részeit letiltják, majd egy olcsóbb termék gyártásához használják fel, így lehetőség nyílik a kis mértékben hibás egységek értékesítésére is.

Az idei éve első felében az Nvidia vezető mérnöke azt állította, hogy az AMD nem képes nagy monolitikus GPU előállítására, ugyanis ehhez nincsenek meg a szükséges erőforrásai. Mr. Bergman szerint a kisebb GPU-k további előnye az is, hogy könnyebb őket noteszgépekben felhasználni. Bergman szerint az Nvidia GT200-as GPU-jának mobil változata egyhamar nem lesz jelen a mobil piacon: "Nem látok rá esélyt, hogy az új Nvidia GPU a közeljövőben megjelenjen a noteszgépekben."

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Tyrel
2008.06.18. 15:50
Hát kezdetben a többmagos processzorok is rosszak voltak mert semmi nem tudott hatékonyan több szálon számolni, sőt sok program egyáltalán nem tudott sehogy sem...

Majd ha még javulnak az SLI és a Crossfire driverek, akkor még változhat a helyzet... Anno még 3Dfx idejében is ha emlékeztek a Voodoo kártyákon több "gyengébb" GPU teljesített szolgálatot és rendesen elpáholtak mindent ami az útjukban állt, csak aztán a cég vezetősége, nomeg nVidia már akkor megkezdett aktatologatása (pl. Quake motor Glide-herélése is biztos nem véletlen volt) elcseszte az egészet... Kár értük...

nVidia meg Ati meg még itt elcincálgatják egymást 1-2 évig, utána meg úgyis jön Larrabee főtörzs és rendet tesz a civakodó kiskölkek közt...

Amúgy nVidia szerintem ezért kapar ezerrel meg ugat le megállás nélkül mindenkit, legyen az AMD, Ati, Intel vagy bárakárki... Az Intel-el egyiküknek sem kéne kötekedni ezt tikon tudják is, Ati meg majd ellessz AMD-n belül mikor az megpróbál valamiféle Larrabee utánzatot összedobni, de hogy nVidia mit fog csinálni... Hát vagy felvásárolja a világ másik felét is vagy rövid úton megy a süllyesztőbe...

Amúgy nem hülyeség amit ez a Bergman gyerek mond mert gazdagabb országokban egyre inkább megy ki a PC a divatból... Pontosabban csak a legfelső kategóriát képviseli, 24"+ -os monitorokkal meg mindenféle optikai és teljesítmény tunningal. Az átlagemberek (átlag gamereket is beleértve)viszont egyre inkább ráálnak a Laptopokra, mivel azt is bármikor le lehet tenni egy asztalra és bedugni egy egeret hogy lehessen FPS-t játszani, de ezen túl még nagyon sok kényelmi előnye van a PC-vel szemben... És hát ugye ők megtehetik... A Laptopokhoz való külső videókártyákat sem véletlen dobálják ki sorra a gyártók. "Ez a jövő..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. leviske
2008.06.18. 16:05
(Tyrel @ 2008 Jun 18, 14:50) Hát kezdetben a többmagos processzorok is rosszak voltak mert semmi nem tudott hatékonyan több szálon számolni, s?t sok program egyáltalán nem tudott sehogy sem...

Majd ha még javulnak az SLI és a Crossfire driverek, akkor még változhat a helyzet... Anno még 3Dfx idejében is ha emlékeztek a Voodoo kártyákon több "gyengébb" GPU teljesített szolgálatot és rendesen elpáholtak mindent ami az útjukban állt, csak aztán a cég vezet?sége, nomeg nVidia már akkor megkezdett aktatologatása (pl. Quake motor Glide-herélése is biztos nem véletlen volt) elcseszte az egészet... Kár értük...

nVidia meg Ati meg még itt elcincálgatják egymást 1-2 évig, utána meg úgyis jön Larrabee f?törzs és rendet tesz a civakodó kiskölkek közt...

Amúgy nVidia szerintem ezért kapar ezerrel meg ugat le megállás nélkül mindenkit, legyen az AMD, Ati, Intel vagy bárakárki... Az Intel-el egyiküknek sem kéne kötekedni ezt tikon tudják is, Ati meg majd ellessz AMD-n belül mikor az megpróbál valamiféle Larrabee utánzatot összedobni, de hogy nVidia mit fog csinálni... Hát vagy felvásárolja a világ másik felét is vagy rövid úton megy a süllyeszt?be...

Amúgy nem hülyeség amit ez a Bergman gyerek mond mert gazdagabb országokban egyre inkább megy ki a PC a divatból... Pontosabban csak a legfels? kategóriát képviseli, 24"+ -os monitorokkal meg mindenféle optikai és teljesítmény tunningal. Az átlagemberek (átlag gamereket is beleértve)viszont egyre inkább ráálnak a Laptopokra, mivel azt is bármikor le lehet tenni egy asztalra és bedugni egy egeret hogy lehessen FPS-t játszani, de ezen túl még nagyon sok kényelmi el?nye van a PC-vel szemben... És hát ugye ?k megtehetik... A Laptopokhoz való küls? videókártyákat sem véletlen dobálják ki sorra a gyártók. "Ez a jöv?..."

Egyetértek, bár az Intel féle Larrabee és az AMD féle Fusion nem hinném, hogy annyira arconcsapná a VGA világot... leginkább az IGP-ket és az alsóbb kategóriás VGA-kat fogják kiszorítani a piacról. Az Intel is már megmondta, hogy a Larrabee egy alsó-középkategóriás VGA-t tud majd maximum helyettesíteni... ennek pedig az árát is meg fogják kérni. :unsure:

Az nV inkább azért van bajban, mert az Intelt?l szinte biztos, hogy nem kap a Nehalem alá licenszet, tehát 800i-s chipset nem lesz és még az AMD oldaláról is rezeg a lécc... Bár ?k szerintem még valószin?leg megadják a licenszet.... -_-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Alamos
2008.06.18. 16:15
(Vendég_Crytek_* @ 2008 Jun 18, 15:01) "Az átlagemberek (átlag gamereket is beleértve)viszont egyre inkább ráálnak a Laptopokra mivel azt is bármikor le lehet tenni egy asztalra és bedugni egy egeret hogy lehessen FPS-t játszani"

Ezt te sem gondolod komolyan.Olyan laptop amivel értelmes játékot elfutnak 200 ezer fölött vannak.
Jah, ez tény, meg az is, hogy amikor asztali gépnél azt látod, hogy 128 Strem Process, meg 600 Mhz-en a GPU, 2000 Mhz-en a Shader Clock, akkor a laptopba ugyanez negyedelve megjelenik, és max. az lesz a csúcsra járatott benne, hogy ne a kezed f?tse aztán pedig ropogósra süsse
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. leviske
2008.06.18. 16:35
(Vendég_kenny22_* @ 2008 Jun 18, 15:31) Az ati újdonságai mikor jelennek meg hivatalosan? Nem ma kéne, hogy jöjjön a 4850?

Driverhiány miatt csak 25.-én jönnek. :unsure:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. leviske
2008.06.18. 17:23
(Jamborka @ 2008 Jun 18, 16:09) Akkor ez azt jelenti, hogy a majd jöv?ben megjelen? 8 magos Intel procikhoz nem lesz sli-s alapla? vagy mit takar ez a licence dolog?

Ez azt jelenti, hogy a jöv?ben megjelen? Nehalem procik alatt nem lesz nForce alaplap. :rolleyes: Tehát csak az Intel fog a prociai alá chipset-et gyártani... és addig van szerencséje az nV-nak, míg az AMD nem dönt úgy, hogy követi az Intel példáját. :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jamborka
2008.06.18. 17:30
Köszi a választ!

Hmmm..

Akkor egyszóval b....a a 3 utas sli karit intel alá!? Ha így van, meg is érdemli, és akkor aztán már csak a saját ellenfele jóságában bízhat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jamborka
2008.06.18. 20:02
JAhh utánna meg az Intel nyirja ki az AMD-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. leviske
2008.06.19. 00:12
(Vendég_jamborka_* @ 2008 Jun 18, 22:35) Különösebben nem értek ezekhez az sli + crossfire dolgokhoz, de gondolom ez nem csak kárty+bios függ?, Ha az intel a chipsetjeiben nem akarja támogatni akkor akár feje tetejére is álhat az Nv akkor sem fog menni vele. szvsz.

Mivel az nv berakott az intelnek a mid piacon nem is kicsit....

A vége még az lesz, hogy az nv elkezd majd procikat is gyártani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. leviske
2008.06.19. 00:26
(Vendég_Grind_* @ 2008 Jun 18, 18:35) Az Intel meg az AMD együtt kinyírják az NV-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tyrel
2008.06.19. 08:50
Na hát itt lesz káosz bőven... Mondjuk ha Intel beszáll a VGA piacba AMD meg nem megy csődbe addigra és nem rántja magával Ati-t is, akkor ugye a konkurencia már meg is van, és nekem személy szerint nVidia egyáltalán nem hiányozna.

Amúgy akit érint, végre van 8.6 Catalyst
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danee91
2008.06.19. 09:47
(Tyrel @ 2008 Jun 19, 08:50) Na hát itt lesz káosz b?ven... Mondjuk ha Intel beszáll a VGA piacba AMD meg nem megy cs?dbe addigra és nem rántja magával Ati-t is, akkor ugye a konkurencia már meg is van, és nekem személy szerint nVidia egyáltalán nem hiányozna.

Amúgy akit érint, végre van 8.6 Catalyst
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!