iPon Hírek

Az első Legend of Grimrock 2 screenshot

Dátum | 2013. 03. 27.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Legend of Grimrock fejlesztője, az Almost Human közzétette az első screenshotot a nagysikerű oldschool RPG folytatásából. A nagy újdonság, amely elsőre szembetűnő az, hogy egy kinti helyszínt láthatunk – az első részben csupa földalatti folyosón kalandozhattunk, ami valljuk be, egy idő után elég nyomasztó tudott lenni, időnként szívesen felmentünk volna szívni egy kis friss levegőt. A kép ráadásul még szépen is néz ki, úgy tűnik a játék külsejére nem lesz panasz. Az alkotók blogján már el is olvashattunk pár dolgot az új játékkal kapcsolatban. Kiderült, hogy eredetileg egy DLC-t akartak tervezni az első részhez, de nem illeszkedett a játékhoz az ötletük, ezért inkább úgy döntöttek, hogy teljesen új játékot készítenek. Nagy, felfedezhető világon is gondolkodtak, de aztán rájöttek, hogy inkább az első részhez hasonlóan kompakt darabot fognak készíteni, amelyben könnyebb megtartani a történet fókuszát. A roguelike stílus is szóba került (random generált helyszínek, köralapú harc), még egy prototípust is készítettek hozzá Grimrogue címmel, de végül ezt is elvetették, mert úgy érezték, elveszítenék vele azt, ami miatt a Grimrock olyan sikeres volt. A Grimrockban a harc valós időben folyt 3D-s környezetben, és belső nézetből láttuk. A köralapú harc viszont felülnézetből jobban irányítható, így az egész 3D és a belső nézet is érvényét veszítené. A Grimrockban szereplő fejtörők, csapdák és a valós idejű harc kaotikus jellege volt az, ami élvezetessé tette a játékot, ezek kihagyásával is lehetne jó játékot készíteni, de az már nem Grimrock lenne.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Leon121
2013.03.27. 13:55
Hát mondjuk szerintem pont a harc volt a gyenge pontja az első résznek, nem is értem, belső nézetes, háló alapú játékot miért valós idejű harccal terveztek meg? Ez körökre osztva (mint a Wizardry meg a Might & Magic) sokkal átláthatóbb, kevésbé frusztráló, sőt akár taktikusabb is lehetne.

Na mindegy, azért még várós, főleg a felszíni világ miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2013.03.27. 14:26
Engem pont a harc kaotikussága vette el a kedvem a játéktól. A varázslók mint olyanok max lámpásnak jók és egy "memorizált" varázslatot lehetett elsütni. Ahogy az előttem szóló is mondta, sokkal taktikusabb lehetett volna a harc ha körökre osztott lett volna. Még a karakterek közötti sebességkülönbség is megoldható a körökre osztott harc keretében. De ha nem akarják a körökre osztást akkor legalább pause közbeni parancskiadás is legyen lehetséges...

Legend of Grimlock - ígéretes ugrás, hatalmas hasas a sárba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. magerg
2013.03.28. 08:44
Szefmester, te pont a belső nézetes, csapat alapú RPG-k két fejlődési irányát állítod szembe. Mindkettőnek volt(/van?) létjogosultsága.
Az egyik a Dungeon Master/Eye of the Beholder vonal - ilyen a Grimrock. Ugráljuk minél ügyesebben körbe az ellenséget.
A másik a Might and Magic/Wizardry vonal, totál körökre osztott. Ott meg a csatákba őszülsz bele, olyan lassúak. Egyébként mindkét sorozat(M&M és a Wiz) lépett a valós idejű harc felé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!