iPon Hírek

Az első magyar MMORPG: Perpetuum

Dátum | 2009. 04. 09.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Ez a nap is eljött, mi magyarok is betörtünk az MMO piacra. A Microsystem Gaming Solutions névre hallgató magyar fejlesztői csapat 4 éve dolgozik az első hazai MMO-n, a Perpetuum Online-on, egy mechás, robotos sci-fi szerepjátékon. Mára eljutottak odáig, hogy elindíthatták a zárt PVP bétát.


A kerettörténet izgalmas és részletes:
"A nem túl távoli jövőben egy különös természeti jelenség kitárja az univerzum kapuit. Energiát, információt és elemi méretű eszközöket tudunk a tér bármely pontjára eljuttatni.

Az újonnan felfedezett régiók közül a legérdekesebb egy Földszerű bolygó, ahol az emberiség egy, a töretlen fejlődéséhez szükséges energiaforrást fedez fel. Ez a bolygó - a játék színtere - azonban nem lakatlan. Lakói egy szintetikus életforma képviselői. Fejlett technológiájuk elsajátításra, gazdag erőforrásaik pedig kiaknázásra várnak.

Az, hogy a játékos a bolygó kolonizációjára indított Perpetuum Projekt melyik részében vesz részt, teljes mértékben rajta múlik. Harcolhat a fronton új területek megszerzéséért, fejlesztheti a már megszállt területek infrastruktúráját, kereskedhet, vagy akár irányíthatja a saját maga által alapított, saját célokat kitűző vállalatát."

A Nia (a fent említett bolygó) felszíne formálható, érdekesség, hogy a rajta lévő növényzet fejlődik. A karakterfejlődés idő alapú, így akkor is kapjuk a tapasztalati pontokat mikor nem vagyunk a játékban (ennek hátránya, hogy később az új játékosoknak behozhatatlan hátrányunk keletkezhet a régiekkel szemben (mint az EVE-ben)). A nyersanyagrendszer is igencsak realisztikusra sikeredett, azok kinyerést követően meghatározott algoritmusok alapján újulnak meg a bolygófelszín alatt. A harc valós idejű, több mint 30 féle robot és több száz féle felszerelés van a játékban.


A nyersanyaggyűjtéstől a gyártásig mindent irányíthatunk és fejleszthetünk. Szociális hálózatot alakíthatunk ki és számos küldetés is vár minket a Szindikátus (a Föld irányítói, a 3 domináns óriásvállalt alapította ellenőrző szerv) különböző osztályain...

A játék egyelőre csak magyar nyelven elérhető, de az indulásnál már benne lesz az angol is. További információkért irány a hivatalos honlap, még a bétára is van lehetőség jelentkezni. Érdemes elolvasni a teljes történetet és ha már ott vagyunk, akkor lessük meg az első tízer videót is!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Svindler
2009.04.09. 18:03
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Cyberpunk
2009.04.09. 18:42
Ígéretesnek tűnik. Bár én nem rajongok az MMO-kért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. HUNrobar
2009.04.09. 18:45
Teljesen egyetértek Cyberpunkkal. Hajrá, mindentbele, legyen minél sikeresebb! (bár én sem vagyok egy MMO-s)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Hunlancer
2009.04.09. 19:25
Nem néz ki rosszul, mondjuk szemet szúrt, h az UI szinte teljesen megegyezik az Eve Online-nal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sirpalee
2009.04.09. 21:32
A első tízer elég gyenge lett, grafikailag meg elég kifogásolható (conspiracytól többet vártam). A játékmenet még lehet jó, de azt meg egyelőre nem lehet tesztelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. leviske
2009.04.10. 01:17
sirpalee: Bár már HW-n írták, azért én is írom: A grafikán még lehet javítani. Még csak zárt bétáról beszélünk.

Viszont az elég hülyén jön le nekem, hogy időhöz van kötve a fejlődés... egy havidíjas játéknál. Bár nem tudom, hogy ez a kijelentés konkrétan mit takar, de ha jól vonom le a következtetést, akkor jobban jártak volna, ha inkább egy mikrotranzakciós* játékot fabrikálnak.

*Igen, ezt a szót ma tanultam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Hunlancer
2009.04.10. 04:31
Az időhöz kötött fejlődés, ha tényleg olyan, mint az EVE-ben, akkor annyi, hogy elkezdesz tanulni egy skillt, de az nem a mészárlásod sebességétől függ, hanem pusztán időbe telik, pl 24 órába. Ha be vagy jelentkezve, ha nem 24 órán belül megtanultad a skillt.

Egyre jobban úgy tűnik, h ez egy EVE Online lesz a szárazföldön
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sirpalee
2009.04.10. 09:18
Leviske, általában a zárt béta után már nem szoktak a grafikán javítani csak a játékmeneten. Benne voltam már pár zárt bétában, és sose nyúltak a grafhoz, ez már nem arról szól.

De tegnap kaptam meg a béta accessemet, rápislantok a játékmenetre, aztán itélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Tyrel
2009.04.11. 15:01
Én is kaptam béta hozzáférést és a szerveren elég beszédesek a fejlesztők. Elmondásuk szerint a jelenlegi grafika még nagyon nagyon messze van a véglegestől, és sokat fognak szépíteni rajta.

Egyébként maga a játék jelen állapotában kiköpött eve-online csak robotokkal, de amennyit elárultak nekünk az alapján ez hamarosan változni fog.

Szerintem egy ígéretes kis játék, és az időalapú fejlődés sem rossz dolog, eve-ben kitűnően működik...
Csak azt látom problémának hogy a fejlesztők kevesen vannak és anyagilag sem állnak épp a csúcson, ezért nem tudom hogy képes lesz-e megfelelő sebességgel fejlődni a játék, vagy elavul már a megjelenés pillanatára is.
Nagyon remélem hogy összejön nekik, igazán jó lenne egy magyar fejlesztést látni végre az MMO piacon, főleg ilyen ígéreteset amilyen ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Csaber
2009.04.11. 15:46
Én jobban szeretem az ofline játékokat de sok sikert kívánok a fejlesztőknek , egyébként meg béta dolgot megítélni nehéz még bármi lehet belőle , és akárki akármit mond a játszhatóság és az élmény sokkal többet ér mint a grafika .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!