iPon Hírek

Az első PC-s Skyrim patch és egyéb elmélkedések

Dátum | 2011. 11. 23.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Kijött az első PC-s patch. 18 megájával kicsi ugyan, de sok bosszúságot tud okozni, főleg azoknak, akik modok segítségével szeretik szebbé és élvezhetőbbé tenni a játékot. Ja, és hibákat sem javít. A patch először is gondoskodik róla, hogy a játék ne fusson a Steam nélkül, ezzel erősíti a DRM-et, ill. elvágja azt a lehetőséget is, hogy azok a nem Bethesda által készített patchek és modok működjenek, amelyekhez az exe módosítása szükséges. Ezért nem működött egy darabig az az eszköz sem, amely lehetővé tette, hogy a játék 2 GB-nál több memóriát kezeljen, de az ügyes modderek ezt azóta gyorsan megoldották. Szomorúbb a modok közül a másik nagy kedvenc, az uGrids.ini állítgatását lehetővé tevő sorsa, amelyet egyelőre szintén hidegre tett a patch, így a hóborította, jeges hegycsúcsok már nem lesznek olyan szépek, mint azelőtt azok számára, akik ezt használták. Reméljük az ezután következő patchek már jobbak és hasznosabbak lesznek (pár tényleges hibajavítás tényleg nem ártana, egy rendes PC-s menüben már reménykedni sem merek).

Arról is csak csak találgatni tudunk, hogy mit fognak tartalmazni a jövőbeli DLC-k. Egy lelkes "felfedező" Riften közelében talált egy utat, amely egy boltíves kapuban végződik, mögötte láthatatlan fallal. Felfedezőnk némi kreatív ügyeskedéssel átment ezen a falon, és Morrowindbe jutott, ahol lekicsinyített, alacsony felbontású tájakra bukkant Solstheim and Vvardenfell modelljével, és sikerült egy pillantást vetnie Cyrodiilra és az Imperial City-re is. Lehetséges, hogy ezek a vidékek elkövetkezendő DLC-k alapjait képezik, de az is lehet, hogy a Bethesda csak azért tette be őket, hogy mégse legyen üres a térkép, és vethessünk egy pillantást arra, mit rejt a távol.

Egyelőre nem jelentettek még be kiegészítőt, de ha megérkezik, először kizárólag az Xbox 360-as játékosok élvezhetik majd, a többiek csak 30 nappal őket követően.

Ezen a kapun csak az ősi No-clip varázslóiskola megfelelő varázslatának ismeretében juthatunk át

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. iponviki
2011.11.23. 19:58
Én meg a IDDQD varázs suliba jártam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Beatmad
2011.11.23. 20:13
az első komolyabb patch november vége december elején jön
a modok nagyrésze ugyanúgy működik,ennek a 2gb large adress témának semmi értelme nekem 4 van, és ezzel a moddal ill. anélkül is ugyanolyan jól fut és ugyanannyi ramot használ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. 7ep3s
2011.11.23. 20:51
Az eheti patch ota nem lehet kimenni a maprol noclippel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Castiglion...
2011.11.23. 21:08
"lekicsinyített, alacsony felbontású tájakra bukkant Solstheim and Vvardfell modelljével"

Vvardenfell a neve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. TrollockHo...
2011.11.23. 21:10
Hát igen. Azt még megértem hogy nehéz lebetűzni, na de hogy a ctrlc ctrlv se menjen...?! "and" LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. MaximumGam...
2011.11.23. 22:12
Voltam a kapunál és le van zárva

Amúgy meg kapják be... normális pach re nem telik? De köcsögösködni tudnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mcganyol
2011.11.23. 22:41
Ez a DRM-es hülyeség eröltetése elég kiábrándító, főleg annak fényében, hogy a játék milyen jól teljesített az eladásoknál.
Legalább Bethesda játékot sem kell vennem soha többet <mod>.
Nyílván nem fognak értem sírni, de remélem sokan gondolkoznak még hozzám hasonlóan és a kiadóknak rájönnek, hogy nekik sem éri meg szivatni a vásárlóikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. graywolf_4...
2011.11.23. 23:10
őszintén szólva mi értelme a drm erősítésének aki már leszedte az úgysem fogja fölrakni 2 így is úgy is föltörik azt is (igaz útobira még egy gyártó sem jött rá nagyon)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MaximumGam...
2011.11.24. 02:34
Én elgondolkoztam minap , hogy milyen jó lenne megvenni, és meg is érdemli.
De ezt vissza is vonom... Sose fogom megvenni, és ha így folytatják senki se...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Beatmad
2011.11.24. 08:23
nem értem a bajotok, a tört verziónak tökmindegy, se a steamhez ,se a drm-hez nincs köze. ha meg eredeti van akkor eddig is csak steamel futott, és a normális modok ugyanúgy működnek, tehát azon kívül hogy kiírta a steam hogy a "skyrim befejezte a letöltést" semmi egyebet nem érzékelni a játék működését illetően, tehát nem tudom miről beszéltek, meg hogy emiatt nem vesz vki töbet bethesda játékot. Gyakorlatilag a semmin kívül semmi nem történt ezzel patchel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Svindler
2011.11.24. 08:48
Beatmad: Igen ez így van, de hát utálkozni mennyivel könnyebb, ugye
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Ronan
2011.11.24. 09:40
A játék különben egyébként egy az egyben egy jól átírott Fallaout 3 motor.A karakter oldalára felragasztott fegyverek meg a nem látszó pajzs elövétele a hátára ragasztott kétkezes fegyverek nyíl tegez ezek mind azt mutatják hogy ez is egy sorozat játék.Ha grafikában is lenne legalább annyi újítás hogy a fegyverek meg a többi tárgynak is meg van a helye tokja.Lehetne egy varázs táska stb...a Witcher 2-ben legalább volt ilyesmi csak az meg rövid lett szerintem bár nem biztos hogy igaz ez...nem szabadna azt hinnie egy kiadóknak vagy fejlesztőknek hogy csak azért mert azt ö adta el még jó is az amit el próbált adni....másrészről inkább vártam volna még 3 évet és legyen benne az alözö részeknek a helyei is Morrowind stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Trolltaxi
2011.11.24. 10:38
:Ronan:

1. Ha belső nézetből játszol akkor ez nem fog zavarni.
2. Az legyen a legnagyobb baj, hogy honnan veszi elő a pajzsot! A karakterem 325 font (?), tehát majd 150 kg felszerelést hurcol (amikor kijön a dungeonből, valamit ugyebár el is kell adni, nekem sem a legyek hordják össze...). A páncélok, fegyverek megrogyasztanának egy öszvért is, az ércek és fémtömbök mennyisége láttán egy törp bányaló is sírva fakad (nekem viszont csak jó lesz valamire, nehogy má' pont az ne legyen, ha megfenném a kardot!), a potionök megtöltenének sörösrekeszben egy fél kisteherautót, a karakterem családfája némileg zavaros, mert a sárkányvér mellett némi vérwolf beütést is kapott (hja, a dédfater tudott nagy bulikat csinálni!), és láttam már vámpírt is, de azt az állást inkább visszatöltöttem, hogy ne is lássak olyat. Még a végén megmar a simabőrű! Emellett átöltözőművész, és nem okoz gondot neki 20 potiont lenyelni a pillanat törtrésze alatt, közben meg még a kardját is méreggel kenegeti...

Érted már, hogy miért ésszerűbb némileg rugalmasabban hozzáállni egy számítógépes szerepjáték valósághűségéhez, ha jól akarsz szórakozni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Gabor58
2011.11.24. 10:42
Úgy látszik nem elég nekik, hogy egy nagy konzolport lett játék, még szopassuk tovább a pc-seket... ez valami új divat mostanság?
(persze leginkább azokat szivatják ezzel akik eredetiben vették meg)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. s_erno
2011.11.24. 11:55
Eh ahelyett, hogy csináltak volna egy minimális mondjuk 1-10 -ig menő hotkey bar-t...ez a q gomb folyamatos nyomogatása már kezd kicsit kiábrándító lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Trolltaxi
2011.11.24. 12:19
s_emo: Hogy klasszikust idézzek: "Nem kicsit; nagyon."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Beatmad
2011.11.24. 12:42
s_erno: van normális hotkey bar 1-8ig csak megsúgom
Gabor58: áruld már el légy szíves milyen PC-s szopatásról beszélsz mert így eredeti tulajdonosként nem jöttem rá!? vannak és lesznek HD textúrák, működnek a modok amik tényleg jók is valamire, stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Morte
2011.11.24. 13:10
Trolltaxi: mindig jó, ha röhögéssel indul a napom. Ha lesz egy kocsmám, mostmár tuti a síró törp bányalóról fogom elnevezni.

Castiglione: köszi, javítjuk.

TrollockHolmes: az is csak azt másolja, amit odaírtak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. skateout
2011.11.24. 13:59
Dehogy Fallout.
Ez az Oblivion motorját használja, hiába mondták, hogy nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Gabor58
2011.11.24. 15:26
Beatmad: Te elolvastad a hírt?
Nem javít semmilyen hibát a patch! (már ez alapból mi?? olyan "javítást" kiadni ami nem javít semmit.)
Több mod működését korlátozza/megakadályozza.
Szigorítja a drm-et, steam nélkül nem megy a játék.
És lehet, hogy téged ezek közül egyik dolog sem érint/érdekel, de vannak olyanok akiket ez zavarhat.
(én pl személy szerint utálom a steamet)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Beatmad
2011.11.24. 15:49
Jajj istenem!
- már rég bejelentették hogy november vége december eleje felé jön a patch ami hibákat javít, ez gyakorlatilag csak egy steam patch nem pedig kimondottan a játékhoz jött
- egy steamen müködő játék steam nélkül amúgy sem működik se ez se másik
- az összes normális mod ami tényleg jó is valamire, mind működik most is.
azt ilyen large adress available (2gb+) ram és hasonló bullshit modok mint fxaa injektor, azok lehet nem mennek és azon kívül hogy lassítják, bugolják illetve elcsúnyítják a játákot semmire nem jók.

Gyakorlatilag azt is mondhatnám, hogy ez a hír félrevezető dolgokat ír...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2011.11.24. 15:51
skateout: az Oblivion a GameBryo enginet használta, a Fallout ugyanazt, csak a továbbfejlesztett változatát. A Skyrim a Bethesda saját, Creation Engine-jét használja, elvileg még egy játékban ellövik, aztán valószínűleg, ha már megvették az id-et, akkor már használni is fogják a Tech 5-öt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mcganyol
2011.11.24. 16:17
Beatmad a steam-es játékoknak van offline módjuk is, amihez nem kell internet.
A Skyrim-nek az offline módját is elmúlaszották, tehát ha Te is megvetted akkor semmit sem vettél észre az egészből, amíg van neted!
ha egyszer egy fél napig nem lesz net (mert pl. a T-eljhatalom kábelét megint átvágja egy földmunkagép) akkor nem fog futni. Ezzel szemben a vicces az, hogy a kalóz verziónak semmi baja nem lesz ilyen esetben.
Értem én most hogy azzal fogsz jönni, hogy akkor majd fél napig nem játszol Skyrim-et és akkor mi van, de a lényeg az hogy ez nem egy előny a vásárlóknak a kalózokkal szemben, hanem kifejezetten egy hátrány.

Svindler: megértés nélkül helyeselni a legkönnyebb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mcganyol
2011.11.24. 16:25
Mondok terminológiát, moziba be is lehet lógni, meg lehet jeggyel a főkapun is menni. Most a bethesda odatette a jegyszedőjét az ajtóba, biztos ami biztos. Csak az a baj, hogy ha a jegyszedőnéni egyszer nem lesz ott, akkor akik belógni szoktak, azokat ez egyáltalán nem fogja zavarni, viszont akik jegyet vettek, azok majd ott nézhetnek bambán, mert bemenni addig nem fognak tudni, amíg meg nem oldódik valahogy a helyzet.
Kérdem én ebben az esetben inkább jegyet veszel vagy belógsz? Mégis mi felé orientálnak téged az ilyen hozzáállással?
Ettől nehezebb lett ellopni a játékot? nem. Elvettek egy plussz opciót a vásárlóktól? igen.
Akkor ez a kiadónak mégis mifajta érdekeit szolgálja?!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Beatmad
2011.11.24. 16:49
jó ezt az egy dolgot aláírom sőt még fokozni is lehet hogy a tört verzió letöltési idő+telepítési idővel együtt is hamarabb felmeggy mint az eredetit lemezről felrakni (amit nálam 0.2-es sebességgel forgatott dvd rom) plusz majd 1 óráig töltötte 0.1k sebességgel a 300 megás patch-et
na de ilyen ez a kutya világ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler
2011.11.24. 18:28
mcganyol: az, hogy értem amit mondasz, nem jelenti azt, hogy egyet is értek vele

Az új patch miatt a Skyrimnek szüksége van Steam kliensre. A steam kliensnek van offline módja. Nem igényel a játék továbbra sem állandó online jelenlétet, csak hogy legyen Steam környezet, anélkül nem fut (eddig ha pl. kimásoltad a Skyrim könyvtárat akárhová, akkor ment minden zokszó nélkül). Ha nem álszentkednél itt, és lenne egy eredeti példányod, akkor ezt tudnád (vagy ha lenne bármilyen eredeti Steames játékod). Nem vagy kitéve az internetszolgáltatódnak, mint például egy Battle.net-es vagy néhány Ubisoftos játéknál (pl. az új Settlers), úgyhogy most, hogy megvilágosodtál megkérdezném újra: mi is a probléma

Remélem ez így tisztázza mindenkinek a kérdést. A DRM-ek meg nem véletlenül jöttek létre. Senki sem örül nekik, én személy szerint utálom azt amikor egy online rendszerhez kell csatolnod a játékodat, de az egész DRM-esdni nem más mint egy reakció a magas kalózkodási arányra (konzolon pl. nem szívsz ilyesmivel, ami PC-n állandó online jelenlétet követelt meg, az ott nem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim Beatm...
2011.11.24. 19:08
Akik nem vették meg eredetiben azok nem kaptak kézikönyvet. Akinek nincs kézikönyve, az nem tudja, hogy lehet a dolgokat 1-8 számgombokhoz társítani, ilyen egyszerű!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. s_erno
2011.11.25. 12:16
@Beatmad és Asagrim
Tudom, hogy van 1-8 ig hotkey bar, használom is. A gondom az, hogy 8 francos gomb baromire nem elég semmire sem. Esetleg sima warrior szerűséghez elég, de egy normális casterhez nagyon nem. Igy visszaolvasva amit írtam, az 1-10 ig is lehet kevés lenne. Nem hiszem, hogy nagy gondot jelentene pl. még 1-2 ilyen 8 as bar amit mondjuk page up/page down al változtatsz (talán oblivion ban volt is ilyen), de itt ilyen sosem lesz ,mert nincs több gomb a konzolos controlleren

Off: Ezt a steam-es offline módot hogy állítjátok be? Nálam mindig amikor elindítom a skyrimet azonnal fejön a steam-es login ablakocska és utána már csatlakozik is fel rögtön, mint az összes steam es játékom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Morte
2011.11.25. 15:18
@s_erno Egyszer el kell indítanod online módban és utána kattints a Steam menü Go offline almenüpontjára. Ezután a steam offline módban indul el, amíg újra nem választod az online módot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!