iPon Hírek

Az id kiadja a Doom 3 forráskódját

Dátum | 2011. 08. 07.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az id Software kiadja a 2004-ben megjelent Doom 3 forráskódját, jelentette be John Carmack. A ZeniMax megadta nekik az engedélyt, hogy mindenki számára elérhetővé tegyék, a kód még az idei évben ki fog kerülni. Az információ az idei QuakeCon eseményen látott napvilágot Dallasban.

Pontos dátum egyelőre nincs, annyi biztos, hogy az októberben megjelenő Rage után érkezik. Carmack ezt követően felszólította a többi fejlesztőt is, hogy kövessék a példáját és publikálják régi kódjaikat, hogy a fiatal fejlesztők tanulhassanak belőle.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. carraroxt
2011.08.07. 14:48
Egyre szimpibb ez a csávó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jocek
2011.08.07. 14:59
Tud valamit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jocek
2011.08.07. 14:59
legalább több tiszteletet fejt ki belőlem mint american.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr...
2011.08.07. 15:35
Végül is ez nem meglepő, úgy rémlik évekkel ezelőtt a Quake III-mal is eljátszotta.
Meglepő az volna, ha az Activision tenné ezt valamelyik fejőstehenével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Ragnarr
2011.08.07. 16:37
Phantomstranger:
milyen engien van az Activision kezeben aminek a forraskodjaval lehetne is valamit kezdeni ?
COD szeria az oreg Quake3-idTech3 motor modifikalt verziojat hasznalja , még megvettek az Unrela 3-as motort , de annak a kodjat csak az EPIC adhatja ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. twollah
2011.08.07. 17:33
Anno a Doom II, Quake, Quake II es a Quake III motorjat is kiadta id Software.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ájPon
2011.08.07. 18:23
Igen, az idTech 4 bemutatása után (Doom 3) kiadták a korábbi generációk forráskódjait. Mivel most a Rage megjelenésével debütál az idTech 5, így kiadják a 4-et.

Azért is bajos (amit mondott is a keynoteban) mert még mindig van olyan játék, ami ezt a motort használja. A Prey 2 nagyon erősen módosítva, de még mindig az idTech 4-re épül. És még jogi úton is elég macerás és gondok adódhatnak az ilyen nagylelkűségből, erről még a tavalyi keynoteban mesélt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mataczadri...
2011.08.07. 18:41
RagnarrEz egy marhaság saját fejlesztésű motort használnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ByrDer
2011.08.07. 18:54
Nemes gesztus. Bárcsak más fejlesztőknek is ilyen hozzáállása lenne.

Ugyanakkor ha valakinek ingyenes játékmotorra fáj a foga, semmi sem veri jelenleg az UDK-t. Igaz, az nem nyílt forráskódú, legalábbis az ingyenes verzió.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ájPon
2011.08.07. 19:22
mataczadrian
A "saját fejlesztésű" motorjuk az idTech 3-ra van ráépítve, átalakítva. Igen, a 12 éves Quake 3 enginejére az első codtól kezdve, még a Black Ops is, és még az idei cod is. Csak annyi, hogy minden részben aggatnak rá valami újnak tűnő dolgot. Csúnya is és a teljesítmény is gyenge.
Új enginet írni nem lehet, évetne kell szarni az új részeket és minél nagyobb pénzt kisajtolni minél kisebb erőfeszítésekkel, abba nem férne bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mataczadri... ájPon
2011.08.07. 19:31
Cod2 épül a módosított Quake motorra cod4 nél belső fejlesztésű motorrol volt szó.A többivel maradéktalanul egyet értek.Én se szeretem ezt a ronda műanyag grafikát és a 100-200fps is kevés ha a BFBC 2-t vesszük alapul.De hát ámcsik ígyis veszik a kall of dutit, akkor meg minek új motor rá ha minden évben új rekordot dönt?FCK Activision.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ájPon
2011.08.07. 19:37
Cod1-ben még alap idtech 3 volt, aztán a cod2-ben már "IW engine"-nek hívták. (2005-ben ciki lett volna még mindig a 6 éves idtech 3-mal kiadni egy AAA játékot, plusz előtte egy évvel már debütált az idTech 4 a Doom 3-ban, úgyhogy pár plusz featuret rászabtak és átnevezték "IW engine 2.0"-ra) És azóta is azt használják. Annyi, hogy a 4. részben mégtöbb extrát aggattak rá (IW 3.0!!!), de az is az idtech 3-ra épülő IW engine-t használja. Az idei cod már a forradalmi IW 5.0-ra fog épülni! Juhé!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. patrik2991
2011.08.07. 21:00
Rendesek, nagyon sok régi (ennél sokkal régebbi) játék forráskódjának nagyon örülnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Ragnarr
2011.08.07. 21:32
mataczadrian :
ahogy már ájPon leirta az IW motor nem sajat fejleszté csak egy felturbozott Quake3 , de hát ez meg is latszik a jatekaikon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tasiii
2011.08.07. 21:42
A cod le sem tagadhatná a quake3motor-t. Ha valaha is játszottál multiplayerben cod-ot akkor tudod, hogy 125/333FPS azok a határok ahol a gyorsabban lösz, nagyobbat ugrasz csakúgy mint quake3ban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. KaiotEch
2011.08.07. 21:58
És ez most miért is jó nekünk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. hakosh2
2011.08.07. 22:09
Miért jó? Nézd meg mi történt a Q3 motorral! Jobbnál jobb _ingyenes_ játékokat készítettek vele, általában Linuxra is. Nem bánnám ha ezzel a motorral készítenének ezentúl Linuxra játékokat. Másrészt egy csomót tanulhat ebből a kódból, aki később ezzel szeretne foglalkozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gyigyo
2011.08.08. 11:15
akkor majd xbox-ra meg ps4-re pc-re ezzel lesz készitve a következő COD sorozat!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. KaiotEch
2011.08.08. 13:04
Hát pedig elég szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. R3LaX123
2011.08.08. 16:07
Mataczadrian nézd meg ezt http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Quake_-_family_tree.svg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. anzani
2011.08.09. 00:43
tasiii így van 333/125 ezek ugrásnál meg a lépés bugnál fontos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. n42i
2011.08.14. 12:03
Srácok, mindig öröm ilyen gyökereket olvasni mint ti: biztosan letettetek már valamit az asztalra (pölö egy több millió dolláros költségvetési játékot) az asztalra, hogy ekkora pofával makogjátok a hülyeségeiteket. Egyébként meg a annyira sajnállak titeket, hogy nem kaptok minden évben új motort, egyszerűen szörnyű, nyilván a mai játékoknak a grafika a leggyengébb keresztmetszet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!