iPon Hírek

Az IDC szerint nem lesz népszerű a Windows 8

Dátum | 2011. 12. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az IDC elemzői meglehetősen szkeptikusak a Windows 8 sikerességével kapcsolatban. A Microsoft az új operációs rendszer esetében a tábla PC-kre és az érintésvezérelt felhasználói felületre helyezte a legfőbb hangsúlyt – ez pedig az átlag PC-s felhasználók számára nem valami hasznos újítás. Tény persze az is, hogy az előzetes bemutatók alapján ennél jóval több változás is lesz az új operációs rendszer esetében, no, de nézzük inkább, mit mondanak az elemzők.

A szakemberek szerint a hagyományos PC-k tulajdonosai nem váltanak majd Windows 7-ről Windows 8-ra, azaz ebben a szegmensben összességében nem várható jelentősebb aktivitás. Szerintük a Windows 8 nagyrészt irreleváns upgrade lenne az említett felhasználók számára. Az elemzők szerint a Metro felhasználói kezelőfelület a táblákon kívül egyéb, érintőkijelzővel nem rendelkező eszközön nem igazán lesz használható. A Microsoft ígérete szerint néhány változás mindenképpen várható lesz, már ami az operációs rendszer használhatóságát illeti, azaz egérrel és billentyűzettel is kényelmesebben lehet majd vezérelni a Metro felületet.

Az IDC persze ennél tovább is megy. A cég elemzői szerint a várakozásokkal ellentétben a Windows 8 a tábla PC-k piacán sem lehet majd túl sikeres, legalábbis 2012 folyamán. Tény, hogy a Windows 8 jövőre egy meglehetősen zsúfolt tábla PC piacra próbál belépni. Ez a helyzet nagyjából hasonló a Windows Phone 7 esetében tapasztalthoz: a mobil operációs rendszer riválisaihoz képest későn érkezett meg a piacra és ez a piaci részesedésén is látszik. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne jó a Microsoft legújabb mobil operációs rendszere, sőt, nagyon is jó: a felhasználók például sokkal egyszerűbben hozzájutnak a szoftverfrissítéshez, mint Androidos társaik. A ComScore adatai szerint ennek ellenére is csak a negyedik helyen, a Google, az Apple és a RIM mögött jelentősen lemaradva foglal helyet a Windows Phone 7, piaci részesedés tekintetében.

Az üzleti szférában szintén kétséges a Windows 8 sikere, ugyanis az elemzők szerint a cégek nemrégiben álltak át Windows 7-re – néhol még valószínűleg zajlik az átállási folyamat – így kicsi rá az esély, hogy ilyen rövid időn belül ismét operációs rendszert váltanának. A nagy cégeknél amúgy is szokás, hogy minden második Windows frissítést kihagynak – egy nagyvállalat munkatársa is úgy nyilatkozott, hogy a Windows 8-ra történő váltás kihagyható lesz.

Hogy az elemzőknek igazuk lesz-e? Jövőre kiderül.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

66. Plastikgam...
2011.12.06. 17:03
túlságosan hamar akarnak jót csinálni és ami még igazából ki sem forrott esetünkben a Win7 egyből le akarják cserélni "valami jobbra.." .. csak a kapkodás kapkodás..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. rastawicc Plast...
2011.12.06. 17:06
Mi van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. pjszilard
2011.12.06. 17:28
Szerintem meg igen. Vajd visszanezzuk kinek volt igaza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. langward
2011.12.06. 17:30
100% hogy bukta lesz a 8... a nagyvállalatok épphogy max! a win7 sp1-et rakják fel, de voltám már olyan helyen ahol bőven xp fut még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Xeon
2011.12.06. 17:30
Így van, abszolút egyetértek az IDC-vel. Már a videók után nyilvánvaló volt, hogy ez a METRO dolog a PC-seknek nem fog bejönni.
(bocs a múltidős használatért, de szerintem se fognak kapkodni érte)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Orgyilkos
2011.12.06. 17:30
Amit eddig láthatunk a win8-ból az alapján már maga a megjelenés kuka. Most ez a dolog olyan lesz mint a Vista de sebaj ha így van akkor "elvileg" Win9 már jó lesz de lehet 1x megint elérünk a Windows 95 újítót verziójához is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Zlin50
2011.12.06. 17:34
Nálam most lett népszerűtlen a Win7. Egyelőre úgy néz ki hogy nem eredetit sikerült megvennem a boltban. A lemezei (32/64bit) írottak, a dobozból kibontva, és a róla készült képek alapján MS hazai képviselet eltérőnek minősítette a csomagoltást és a médiát is az eredetitől.
"Eredeti Windows operációs rendszer"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. expander
2011.12.06. 17:38
Xeon
Már hogy ne jönne be a PC-seknek? Rengeteg emberrel beszélgettem akinek nagyon tetszik a metro! Nekem is nagyon bejön és biztosan használni fogom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Zsolt501
2011.12.06. 17:38
Annyi biztos hogy irodai gépek piacán nem lesz nyerő választás a Win 8, és ha ezt a Metro felületet nagyon erőltetni fogják, akkor a játék gépek piacáról is ki fognak szorulni.
Én még a tábla gépek esetén sem érzem szükségességét ennek a Metro felületnek, mert nem hogy egyszerűsítené a használatot, hanem inkább megnehezíti és túl bonyolítja.
Asztali gépen egyszerűen őrületbe kergetett mikor kipróbáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Zsolt501 expan...
2011.12.06. 17:41
Érdekes én biztos nem voltam köztük, és nem is leszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. nyunyo19
2011.12.06. 17:47
Szerintem is tuti bukás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. zord01
2011.12.06. 17:48
http://www.globalnerdy.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/09/windows-good-and-shit.jpg

NO COMMENT...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. alfoldi
2011.12.06. 18:10
Hosszabb távon úgy is ez lesz a nyerő, ha nem is windows8-nak hanem windows9-nek fogják nevezni, de az alap ugyan ez lesz, mint a windows7-nek a vista.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. DJJK
2011.12.06. 18:21
Zlin50
Minek fizettél érte, amikor ingyen is letöltheted?

expander
Nekem pl nem jön be, de ki lehet kapcsolni egy registry bejegyzés módosításával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. tomazolika
2011.12.06. 18:23
Desszert :A fejlesztői változatot tesztelve vannak erős pozitívumok amik hasonlóak a win 7 hez ,azonban kiforrottabb továbbgondolt, és tetszettek .Mivel dev pre. ről lévén szó a stabilitást kár lenne firtatni , bár egetrengető gond nem volt vele .
Most jön a főzelék : Ez a Metro valami borzalom , nem hogy felesleges de még használhatatlan is . Táblákon 5* de pc-n szerintem értelmetlen . Inkább másra kellett volna fektetni a hangsúlyt pc-s verzsönnél , és akkor talán megérné váltani , de a tapasztalatokból ítélve eddig és maradnék a 7 nél , bár ki fogom próbálni ha már elérhető lesz .
Kíváncsi lennék hogy pc-re miért kellett ez a metro
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. prohlep
2011.12.06. 18:26
Szerintem is legfeljebb csak atmeneti gondok lesznek, ... mar amennyire nepszerusegi gondnak nevezheto, hogy az emberek mintegy 90 szazaleka valamilyen windows-t hasznal.

Hosszabb tavon ilyen olyan megfontolasok es kenyszerito korulmenyek vegulis az embereket ugyis atterelik lassan a Windows11-re.

Felesegem sulijaban csak azert gondoltuk az XP--->Win7 atallast meglepni, hogy nehogy a tajekozatlan emberek azt higgyek es hireszteljek, hogy szamtech szinten elmaradott a suli. Mert ugye olyan linux tuzfal es szerver kiszolgalas van, amely csak igen keves suliban fordul elo, azaz elmaradottsagrol szo sincsen.

Teny, hogy kellemetlen szivasokon kivul nem erzekelek erdemi kulonbseget XP es Win7 kozott.

Szegeny szamtech tanarunk is nem tudja mit vetkezett, hogy neki mar nyar ota Win7-et tettem a gepere (hogy szokja es megtalalja hova dugtak a megszokott dolgokat), ... pedig egy olyan rendes ember, igazan megerdemelte volna, hogy meg hasznalhassa az XP-t. Es ha volna Win98 driver, akkor valszeg a Win98-cal is szivesen meglepnem. De ilyen-olyan okbol lassan mindenhol Win7 lesz, vagy Win-kovetkezo.

Win98 a 433 MHz gepeken es 33 MB/sec wincsiken a 10-perces szunet ideje alatt az EGESZ LABOR nullarol felepitheto volt, persze AUTOMATIKUSAN es Linux segitsegevel, ... ezt neveztuk "visszahuzas"-nak. A szamtech tanar kicsongeteskor eldontotte, hogy vissza akarja-e huzni a labort vagy sem, es ha igen, a szunet vegere minden gep tutti szuzen ott ragyogott a Win98-cal.

Na most ezt csinaljatok meg a mai windows rendszerekkel es olyan lassu gepekkel!

Nalunk Win98 idejeben ertelmetlen fogalom volt a virus! Ha felmerult a gyanu, vagy akar csak egy diak elkonfiguralta a gepet, akkor azonnal visszahuzas, es kesz. Mindezt a Linux-nak, valamint a Win98 meg ertelmes meretenek koszonhetoen.

Mai windows-ok merete egyszeruen ertelmetlen, kornyezetvedelmi pocsekolas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. zord01
2011.12.06. 18:58
Nekem nagyon nem tetszik az új felület. Tableten oké, de asztali gépen halál.
És baromság, hogy ennyire erőltetik a metro-t. Én úgy csináltam volna, hogy a telepítéskor választhatsz, hogy melyik települjön azt kész. Ha nagyon akarták volna cifrázni, még megtoldhatták volna egy olyan megoldással, hogy ablakban futtathatod a másik felületet, de már ez is kissé izadtságszagúnak érzem.

Én nagyon nehezen szokom meg az újdonságokat, ha a Win7-ben nem hagyják ki a klasszikus start menüt, még mindig azt használnám.
Az office-ban semmit nem találok ebben az új szalagos idiotizmusban, még jó hogy van külső cég által fejlesztett klasszikus menü segédprogram.
A gyorsindítás elvételét halálos bűnnek tartottam, szerencsére vissza lehet hackelni, igaz most a jobb oldalon van. Még pár év és megszokom.

És akkor most rám akarnak eröltetni egy teljesen új felületet. Ennyi erővel váltok linuxra az b+ redmond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. stranger
2011.12.06. 18:59
Valóban valahogy mindig amikor sikerül egy rendszer, kicsit elszaladnak a lovak.. Metro engem kifejezetten idegesít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Movolif
2011.12.06. 19:20
zord01: simán minden úgy néz ki a win7-ben mint w98/xp-ben akár, csak be kell állítani őket olyanra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Laccoss
2011.12.06. 19:25
zord01: Miért nem rakod át a gyorsinditást a bal oldalra?

Szép metro meg minden, de azért erre alapozni az oprendszert háát.. Érdekesen néz amúgy ki hogy beállítások stb az metro style, filekezelő meg régi winablakos megoldás.

Ha én választhatnék, akkor intéző kuka, metro külsős beállítások kuka, metro csempét meghagynám, nem zavaró, bár azoknak biztos jobban bejön, akik érintőképernyővel rendelkeznek. Egy 22"os érintőképernyős pc-n el tudom magát a win8at képzelni, de ez max a felhasználók 2%át érinti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. enisherpa
2011.12.06. 19:26
A csempés felület teljesen értelmetlen laptopra és asztali gépre. Ezért van itthon Ubuntu 10.10 (a 11.04 már Unity csempés) a Windows XP mellett. 32 colos full HD TV monitoron nem akarok egész ablakos időjárás jelző csempét nézegetni. Ezeket előbb-utóbb Debian + Win7-re cserélem a driver frissítések miatt.

Bent a cégnél meg Win 2000-ről váltottak XP SP3-ra nemrég. A legújabb gépeken idén jelentek meg az első Win7-ek. Vista kimaradt. Win8 biztosan kimarad. Win9 talán nem.

Ideális összeállítás: Microsoft Linux, Intel inside Amd processzorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. CyberPunk6...
2011.12.06. 19:47
Azt miért nem írta be még senki, hogy a metro felület lazán kikapcsolható lesz és jöhet a w7 felület? Vagy azt, hogy pár éven belül érintőképernyősek lesznek a laptopok, meg a monitorok? A sima kinyitható billentyűzetes laptopnak is érintőképernyője lesz.

Az is elgondolkodtató, hogy sok sok újítás közül csak a rosszakkal foglalkozik mindig mindenki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. lionhearte...
2011.12.06. 19:51
@enisherpa: valószínű, h úgy sem olvasod, de azért replyolok.
Debian is át fog térni GNOME3-ra, semmivel sem leszel előrébb, mint a mostani ubuntuk gnome-session-fallback csomaggal... Ezzel gyakorlatilag visszahozhatod a régi 2paneles felületet (ami a 11.04ben még alapból elérhető volt, csak úgytűnik tájékozatlan vagy a témában). 11.10ben a paneleket állítani az ALT+jobb gombbal lehet. Compiz szintén elérhető, és máris tökéletes lehet a linux világod. (egyelőre még nem tudom megmagyarázni, h compiz alatt miért nem szerkeszthető a panelsor, alt nem hat rá, szóval ajánlott a compiz-fusion-icon használata, amellyel szerkesztéskor visszaállítod z eredeti metacity ablakkezelőt.)

@prohlep: szerintem még XPvel megcsinálható, vagy egy kellően testreszabott (vLite és társai) win7el sem olyan vészes az eredmény. Én legalább is az nLite-os 300megás xpmmet virtuális gépre felhúztam kb 7-8perc alatt...automatizálva. És ez még anno a régi gépemre lett belőve, nem is virtuális gépre, szóval akár kisebb méretet is elérhetnék, hiszen sokmindenre nincs szükség, amit még anno azt hittem, hogy akár előfordulhatna a környezetemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. h_gyuri
2011.12.06. 19:55
Az, hogy laptopnak érintőképernyője lesz, még elmegy valahogy. No de normál asztali monitornak! Az asztali gépemen 27"-es monitor van, egyrészt, nem szeretném összetapizni a jövendőbeli 27-est (mert az alá nem akarom adni), másrészt egy idő után baromi fárasztó lenne a kezemet kinyújtva maszatolni. Köszönöm, de maradok valami olyan eszköznél, aminek használatához nem kell se mutogatni, se hadonászni, marad a kezem az asztalon. Jelenleg ez az egé+billentyűzet, a jövőben is valami hasonlót remélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. zord01
2011.12.06. 20:00
Movolif: win xp-s menü (tehát mikor a minden program felül van) nincs a 7-ben.
Ha mégis én tévednék írd le hogy kell megcsinálni (amúgy a start menüt már meg-megszoktam)

Laccoss: egy időben át volt téve, de ha néha egy-egy program nem szabályosan állt le, akkor az egész gyorindítás eltünt, és hackelhettem előről.
Mióta jobb oldalt van, ilyen még nem fordult elő...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. lionhearte... zord0...
2011.12.06. 20:06
Hogy a csempékről is írjak valamit:
Szerintem a tablet és a PC a jövőben egyre jobban összefolyik, hordozni a kis tabletet fogja az ember, otthon ledockolja, és használja PCként. Egyre erősebb komponensek vannak már ezekben, simán el tudom képzelni. 2 oprendszert pedig nem feltétlen kell rá fejleszteni. Akinek meg nem kell, az kikapcsolja, vagy nem tetszik a látvány, vagy mivel predev-ről lévén szó akár alapból kikapcsoltan is érkezhet....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Laccoss zord0...
2011.12.06. 20:17
zord01: Nem hackelgetni kell. Van egy üres könyvtárad, abba bemásolod a parancsikon lnk fájlokat, majd csinálsz egy eszköztárat, és elmozgatod balra. Nem fog visszaállni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. mythbuster
2011.12.06. 20:34
Nem csak az IDC szerint, ezzel mi is egyet értünk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. mythbuster
2011.12.06. 20:38
Zlin,

Te fizettél azért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. mythbuster
2011.12.06. 20:41
Bár ha belegondolunk lehet még jó is belőle, mondjuk az SP1 -ben kikapcsolják a METRO -t és a feautureket, akkor tök jó lesz és használható!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pycur
2011.12.06. 20:42
zord01: egy kis segítség
A start menüt egy classic shell nevű progival vissza tudod telepíteni a win7be.
A gyorsindítás ikonokat is vissza tudod csinálni a tálcára jobbklikk új eszköztár és kiválasztasz egy mappát mondjuk a dokumentumokon belül hogy ne tűnjön el de ne is zavarjon.
A classic shell a win8ba is települ a start gombra.
Ezen felül megtalálható az XP Luna skin is Win7-re és egy theme patcher hozzá, enélkül a 3rd party theme-t nem hajlandó észrevenni a win7.

És szerintem a win8 a szalagjával és a metrójával az 50 IQ alatti embereknek készül. Csak sajnos egyre több van belőlük, bennük van a vásárlóerő.
Az érintőképernyő ajnározása pc-n pedig nem más mint egy hatalmas parasztvakírtás:
- Kattintani az egérrel lehet, képzeljetek már el valakit érintővel autocadezni vagy rajzprogramot használva pl corel draw, photoshop...
- Képnagyítás-> egértekerő, vagy megfogod az ablak szélét és húzod, esetleg +,- gombok
- El bírjátok képzelni milyen lehet úgy netezni hogy a monitoron matatsz? Lefogadom nem használta még a guglit 1 órán át kézzel tapizva a monitort ami az orra előtt van úgy hogy ő ül a székén az az ember aki ezt erőlteti...vagy ha igen akkor ő tuti egy katona és bírja a kezét fenttartani 1 órán át.
A metro tenyérnyi képernyőn talán értelmes de 22"-on ahogy előttem is írták nagyon bugyutitív hatása van. Ezen felül nem tudom mit szóltok az öklömnyi meg fél képernyő méretű ikonokhoz a beállítások kivonatában?
Hálózat ikonra ha rákattintok mi az a förtelem?
Nameg kikapcsolni is már nem start kilépés hanem a metroba tudsz csak kilépni.
A butított feladatkezelő szerint egy darab program se fut aminek nincs taskbar gombja.
Ja és a legjobb, a legújabb divat szerint nincs ok gomb, ha valamire rányomtál nem gondolhatod meg magad, nincs mégse gomb...de ezáltal a beállításokba ha bemész se tudsz kijönni. Nem működik az enter, se a szóköz, se az alt tab de még az ALT+F4 sem! Minden kombót végigpróbálva a ctrl+esc tudott visszarepíteni a metroba, semmi egyéb. Próbáljátok csak meg a metroban állítgatni a regionális beállításokat vagy mást...

Hirtelen ennyit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. CyberPunk6...
2011.12.06. 20:43
h_gyuri, nem fogsz otthons sokat hadonászni, de mint funkció elérhető lesz és lesz amikor használod. Kis könnyű vezetéknélküli monitorok lesznek, amit mondjuk reggel az öledbe veszel és ott használod, majd odaülsz a géphez lerakod a helyére és billentyűzettel meg egérrel... Sőt, egy gépet használ az egész család, egy közös munkaállomást, vékonykliensként funkciónáló érintőkijelzős monitorokkal"

Kicsit gondolkozz tágabban a világról és a jövőről. Ha csak 10 év múlva jön is el, a 8 még meg sem jelent, az xp meg több, mint 10 éves és még mindig van aki nem akarja elengedni, illetve ha el akarnak indulni ebbe az irányba, először a software lehetőséget kell megteremteni, hogy egyáltalán el lehessen indulni... A w8 lesz az univerzális, amiben van régi és új.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. CyberPunk6...
2011.12.06. 20:46
pycur - PREbéta verzió, ilyen hibákat felhozni csak szimpla tájékozatlanság.

A szalag pedig nagyon jól használható, a metro valóban nem egének való, de az office szalag ezerszer átgondoltabb a régi menürendszernél.

A tapogatós részhez meg olvasd el az előző írásom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. h_gyuri
2011.12.06. 21:06
CyberPunk666: Így már sokkal szimpatikusabb (lesz). Ez a vékony kliens megoldás szimpatikus. No meg energiatakarékos is. A W8-at előreláthatóan átlépem, most Win7 van, a Vistát is átléptem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. mythbuster
2011.12.06. 21:09
Ha az értelmi sérült/rokkant korosztályból akar megélni a közeljövőben a Microsoft, akkor ez egy nagyon jó út a céjlának eléréséhez... De ha elkezdi az új hulladékához kötni a gyártókat, akkor nem adok a Microsoftnak két évet és csődbe fog menni, az emberek úgy mennek majd át MAC -re, mint békák a vízbe a Normandiai partraszállást követően ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. FoAMDFun
2011.12.06. 21:11
Én nem akarom ragozni, szerintem sem lesz népszerű. Én nem váltok, az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pycur
2011.12.06. 21:22
Nem kell itt macre menni. Egyik win legfrissebb verzióját se kötelező feltenni. Azt használjuk ami nekünk tetszik. Ebből majd ők tanulnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. zord01
2011.12.06. 21:30
Laccoss
Nagyjából ezt értettem hackelés alatt, annyi kitétellel, hogy gyárilag van ám quicklounch mappa, csak jól eldugva. Nah ezt hivatkoztam meg, de ha elmozdítom balra simán eltűnik valamiért. Nem jöttem rá miért, így marad jobboldalt. Így még soha nem tűnt el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. zord01
2011.12.06. 21:38
CyberPunk666

Nagyon fasza elképzelés, mit ne mondjak...

10 éve egy gép volt a családban, és a szüleim elől dugdostam a poreszt, 10 év múlva egy gép lesz a családban, és a gyerkőcök elől dugdoshatom.

Remek leképzelés mit ne mondjak.

Viva la revolution...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. zord01
2011.12.06. 22:05
Mikrobi
Akkor kérlek fűzd már fel azt a közel 60 parancsikont a tálcára, amit használok, jó...

Köztük konkrét excel és word dokumentumok parancsikonját. Mert tudtommal konkréd doc ikonját nem lehet felfűzni, csak magát a fő progiét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. h_gyuri
2011.12.06. 22:13
zord01: Valószínű nem Te vagy a Microsoft, vagy a hardverfejlesztők által megcélzott átlagfelhasználó. CyberPunk666 elképzelése szerintem kifejezetten jó. Ami a felnőtt tartalmakat dugdosását illeti, hát bizony az működőképes egy szerver-vékonykliens rendszerben is, nyilván pici időt kell szánni a jogosultságok beállítására. Amit, ha a rendszer széles körben elterjed, az egységsugarú felhasználó is tud majd kezelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Laccoss zord0...
2011.12.06. 22:14
zord01: Meg kell tanulni használni a rendszert.

És a word közben nem fut... Ha neked gyorsindításban 60 parancsikon van, akkor gratulálok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Kadzsor
2011.12.06. 22:15
Ez a Windows 8 egyenlőre nálam is bukta. Gyors, de ez a Metro tényleg felesleges PC-re, ám tableteken tényleg hasznos lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Squito
2011.12.06. 22:26
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Georg17
2011.12.06. 22:37
Majd a Buldozer tulajok váltanak Win8-ra.
Én maradok a Win7-nél. Számomra ez tökéletes, nincs ezen mit ragozni. Ami jó, azt nem kell lecserélni.
Nekem a Win98 SE, az XP, a Vista is jó volt. Bár a legtöbb gondom XP-vel ezek közül. A cégnél még mindig XP fut.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. zord01
2011.12.06. 22:44
Laccoss
Jah kb annyi van, és igen, tudom hogy lehet ilyet a win7-tel de akkor már tegyél mellé légyszi egy excelt, egy photoshopot meg egy notpad ikont. Az már rögvest 3 ikon a tálcán. Igazad van, az sokkal egyszerűbb ám, mint egy quicklounch alá bevonni az ikonokat...

Komolyan, nem akarok senkit megbántan, bizti én vagyok a különc, nemátlaguser, de a régi cucc tökéletesen kiszolgálta az igényeimet, az újjal meg birkózni kell, hogy visszacsináljam azt, amit 10 év után elvett valami álladék fejlesztő...
Biztos nem hallották a mondást, hogy ami nem romlott el, azt ne javítsd.

Még egy dolog. Oké megértem én, hogy új dizájn kell, meg hogy szerintük ez jobb. (szerintem meg nem). De meddig tartott volna a beállítások vagy a személyre szabás közé betenni egy rohadék rádiógombot hogy vazzzze hülye user akarol gyorindítást, igenvagynembammeg??? Beklikkelném hogy igen, akinek meg nem kell az hagyja deffaulton.

Amúgy ha már ilyen kedvesen lehülyéztetek, csak mondom, hogy azé MS bá is rájött, hogy a gyorsindítást hiba volt kivenni, mert Win8-ban megint lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Laccoss zord0...
2011.12.06. 23:12
Zord01: Ha szükségem lenne gyorsindítóra, ahogy nincs, így nézne ki. Ezek programindító parancsikonok, és fájlok.


Egy eszköztárba belepakolva, a >> tól kezdődik a tálca, előtte minden gyorsindító.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. zord01
2011.12.06. 23:22
Mikrobi

Szerintem lég érthető a ragaszkodásom a QL-hoz. PRAKTIKUS. Egy helyre be van vonva az a kb hatvan ikon, amit sűrún használok, méhozzá ABC sorrendben, így csuklóból tudom hova kell nyúlnom, ha valami kell, és nem néz ki úgy a tálcám, mint a disznóól, sőt, akár 10 böngésző oldal is elfér rajta csoportosítás nélkül (igen, azt is kikapcsoltam).

Figyi, én megértem, hogy a te igényedet tökéletesen kilégíti a win, de te is legyél már annyira rugalmas, hogy megértsd, van akinek mások az igényei. És ne akard már mindenképpen másra eröltetni a te világnézeted, elképzelésed.
Én sem eröltetem másra az enyémet. Engem sosem az újítás zavart, hanem az, hogy ezzel a régit tönkrevágják, és ezzel arra késztetnek, hogy ismét rakás energiát öljek abba, hogy új rendszert találok ki, a már jól bevált régi helyett.

Értem én, hogy fejlődni kell, és semmi kifogásom az olyan dolgok ellen, amik tényleg ergonomikusak, és könnyítik az életem, de mikor egy önkényes vonással 5-10 éves reflexektől fosztanak meg, arra hárklis vagyok.

Anno profi szinten megtanultam használni a word-öt. Tudtam, tudok benne mindent, hol van. Aztán jött a szallag, és úgy eldugtak egy rakás funkciót, hogy hetekig googliznom kellet, ha valami olyasmit kerestem amit nem olyan helyre raktak, ahol kiszúrta az ember szemét.
Hogy jó-e az új rendszer? Lehet. Lehet egyszerűbb annak, aki most tanulja. Ugyanakkor ne akarják már, hogy 5 évente újra tanuljam az egészet.
Az hogy az új funkciókat meg kell tanulni az egy dolog. De hogy alapfunkciókat nem találok akár több perces kutakodással sem, az gáz.

És attól félek, a metroval is hasonló helyzet lesz...

Mindegy. Aki szerinte a win világ életében csak előre fejlődött, és még soha nem okozott neki fejfájást egy verzió váltás, annak örülök, én nem ilyen vagyok.
Részemről abbahagyom a meggyőzésetekre tett kísérletet, úgyis azt hiszem, hogy képtelenek vagytok elfogadni, hogy van, aki másképp gondolja a világot, mint ti, és hogy van akit az új rendszerek nem képesek kiszolgállni.
Nem akarásnak nyögés a vége.

Senki ne vegye magára, nem áll szándékomba senkit megbántani, nem azért mondtam...

Ui: az enyém meg szép rendezett és nincs telebaszarintva minden szeméttel, mégis megvan a 60 gyorsindító ikon.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. CyberPunk6...
2011.12.06. 23:40
zord01 - Készülj fel rá, hogy a nem is oly távoli jövőben a rendelkezésre álló nyersanyagok és erőforrások korlátozott hozzáférhetősége miatt, erősen fel fognak menni az árak, illetve komoly spórolásra fog szorulni az ipar, továbbá a teljesítmény és felhasználás sem növelhető a végtelenségig otthon.
Emiatt a jobb erőforrás kihasználás miatt abba az irányba fogunk hosszútávon fejlődni, hogy központi rendszerekben veszünk erőforrásokat és úgy fogjuk használni, mint az internet esetében. Mivel nincs mindig mindenki online 24/7, többet is eladhatnak, mint amire képes a rendszer. Ez rengeteget fog spórolni, és neked csak egy vékonykliens kell, amit nem kell fejleszteni, és előfizetsz az erőforrásra, mint a tv-re.

Annyi a fontos a dologban, hogy városonként szükség lesz egy nagyobb központra, mivel sajnos a fénysebesség elég lassú, így nagy távolságok megnövelik a pinget.

A cégek is ilyeneket fognak használni csak éppen a titkok miatt sajátot. Ez a jövő ezt nem belátni csak önámítás.

A jövő a minimális nyersanyag felhasználás. Ez csak úgy valósítható meg, ha neked nem kell állandóan cserélned a rendszered, de akkor meg kell élnie valamiből a gyártóknak, ezért egy előfizetéses rendszer reálisnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tomazolika
2011.12.06. 23:46
CyberPunk666
Az is elgondolkodtató, hogy sok sok újítás közül csak a rosszakkal foglalkozik mindig mindenki.
Én mondtam jót is .
Bár konkrétan nem mentem bele .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6...
2011.12.06. 23:47
zord01 - Csak egy komoly kérdés. mit nem tud a w7 tálca a gyorsindítással kapcsolatban, amit a régi igen? Nekem mindent tud amit az tudott.

A szalag meg olyan, hogy én is a régit tanultam meg anno, és furcsa volt amikor megláttam az újat, sőt még le is szaroztam, de utána amikor használni is elkezdtem rájöttem, hogy sokkal jobb és gyorsabb lett vele a munka, de izlések és pofonok.

Mondjuk a hetekig google azért erősen túlzás. Minden funkció benne van egyrészt a helpben, másrészt a googleben maximum 2 perc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. CyberPunk6...
2011.12.06. 23:48
tomazolika Egy ember / 55 hozzászólás: hibahatáron belül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pycur
2011.12.07. 00:13
zord01: te vagy az én lelki társam



ÍGY windóz a windóz, én nem fogok idegbajt kapni a hülyeségük miatt. Csak az sajnálatos hogy a win98 progikkal nem nagyon tud mit kezdeni, a win31.el meg már főként...Na meg a thinstall. Így ha dolgozni kell bekapcsolom a gépet, betölti a win7et, abban betöltöm az xp-t és lehet dolgozni....szánalom a köbön. És ahelyett hogy a hibát kijavítanák az a válasz hogy vegyek/töltsek le ÚJ verziót. Hát anyád. Nem fogok 1 programot 1-nél többször kifizetni ha örökös használati joggal vettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6...
2011.12.07. 00:17
Ne vegyél új ruhát se, azt is egy életre kifizetted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pycur
2011.12.07. 00:18
CyberPunk666 - 2011-12-06 23:47:2654

zord01 - Csak egy komoly kérdés. mit nem tud a w7 tálca a gyorsindítással kapcsolatban, amit a régi igen? Nekem mindent tud amit az tudott.


Például nem tudsz rá egy jobbklikk tulajdonságot nyomni és ikont cserélni rajta, vagy épp megnézni a méretét, vagy a tartalmazó mappát megnyitni.

Ja zord01 van még egy peccs progim, win7tweaker a neve, ki lehet vele kapcsolni a tálca gombokra való mutatás kisképét, vissza lehet vele állítani a normál jobbklikk menüt (Ugyanis ez szerintük már nem kell így nem tudsz az ikonokra jobbklikk maximális méret, vagy minimalizálást kérni). Vissszaállítja még a középső egérgombot is hogy ne nyisson mégegy példányt abból a progiból és a program ikonra való dobást is visszaállítja a megnyitásra a feltűzés helyett.
Szóval az összes bugyuta ÚJ funkciót visszaálítja neked a régire
Ha akarsz beszélgetni erről keress pm-be, nem akarom ezzel offolni az ipont, úgyse szeretik


CyberPunk666: nem is vennék ha nem szakadna szét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. CyberPunk6...
2011.12.07. 00:25
pycur

Ikoncsere - Mivel az nem parancsikon, de ha a célon állítod be / parancsikont teszel be, akkor lehet állítani.

Tulajdonságok - nekem ez az alap menüvel is megy.

Tartalmazó mappa megnyitása - jogos, ahhoz tulajdonságok, cél mutatása kell, ezt adom. (mondjuk személyesen nem érzem fontosnak, de lehet másnak az)

Ikonra dobás - nem próbáltam ki, de ez egy totál felesleges dolog, vagy megnyitod, mert hozzá van rendelve, vagy jobb gombot nyomsz azon amit oda dobnál és a társítás menüben vagy gyorsan kiválasztod a programot, vagy ha már valaha nyitottál meg olyan fájlt, akkor gyorslistában egyből felajánlja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. zord01
2011.12.07. 00:28
CyberPunk666

Jupijájjé, mint mondtam a quiclounch nincs alapból a win7-ben úgy kell behackelni. Sosem mondtam, hogy nem elégíti ki az igényeimet, azt mondtam, hogy default nem elégíti ki, és küzdeni kell vele, mert egy paraszt programozó úgy gondolta, hogy nem kell az oda.
Amúgy meg már mondtam, hogy konkrét word doksit nem tudsz kirakni tálcára, csak a fő progit. Erre mondtátok, hogy akkor tegyem a fő progi ikonja alá a konkréd doksit. Igen ám, de ha 5-6 progit használok, akkor az 5-6 ikon, és nekem 3-nál több (ugye régi xp-s berögzülés) már rumli.

Nah tessék, mondtam...

Ami a távlati elképzeléseidet illeti, lehet hogy igazad van, de lehet hogy nincs.
A cpu homokból (kis túlzással) van, abból azért van elég utánpótlás.
A nehézföldfémeket meg majd újrahasznosítják.
Viszont akár igazad van, akár nem, én sosem fogok fizikailag más tulajdonában lévő tárhelyen adatot tárolni.
Nekem ne lopkodják el a szellemi tulajdonom. Ha feltöltök pl egy sikerkönyvet, amit nem áll szándékomban kiadni, mert személyes iromány, de valaki a szolgátatónál lemásolja, és kicsit változtatva rajta kiadja, akkor mi van?

Extrém példa tudom, de vegyük már észre, hogy az ilyen multik ott szívatnak minket, ahol tudnak.

Épp a napokban jött ki a legújabb példa erre, hogy az összes Iphone-t, Androidot, és még ki tudja mi mindent, totálisan ellenőrzés alatt tartottak az amcsi szolgáltatók.
Az utolsó gomblenyomást is naplózta a teló, és küldte tovább. Ennyit a magánéletről.

http://www.hwsw.hu/hirek/47806/carrier-iq-usa-okostelefon-megfigyeles-adatvedelem-szemelyes-adat.html

pycur: Hálisten... nem vagyok egyedül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Laslow80
2011.12.07. 09:36
Asztali gépen a többség nem fog METRO-t használni, vagy legalábbis nem elsődlegesen. De nem is lesz senki erre kényszerítve. Laptopon viszont mindent vinni fog az érintőképernyő (nekem már most nagyon hiányzik, ezerszer kényelmesebb, mint touchpaddal kínlódni), és ha már ott az érintőképernyő, akkor kevés esélyt látok arra, hogy a felhasználók ne kezdjék el a Metro felületet használni. A magam részéről sok kis Metros szolgáltatást vizionálok. Például, hogy nem a facebook.com-on tölti a felhasználó az idejét, hanem a kényelmesebb FB Metro-s alkalmazásban. Majd egy ujjmozdulattal átvált a Google Metro alkalmazására, ahol látja a híreket, leveleket, RSS-t, stb.

Azt nem tudom ki találta ki, hogy valaha is Metro felületen kellene Photoshopot használni, meg hasonlókat. Nyilván nem. Ahhoz ott lesz a hagyományos felület a millió apró kis ikonnal és menüponttal, a pontos egérrel és a billentyűkombinációkkal. De az átlag felhasználó nem használ Photoshopot, ami pár funkciót meg mégis használni akarna belőle, arra ott lesznek az egyszerű Metros célalkalmazások. Max a Word-ből fognak csinálni egy Word Light for Metro verziót, ahol csak a legalapvetőbb formázásokra lesz lehetőség, ami épp elég a többségnek, akik úgysem tennének a doksijukba szaggatott vonallal határolt öt szint mélységű táblázatrendszert, meg hasonlókat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Zlin50
2011.12.07. 11:15
mythbuster, DJJK

A lopás nem mindenki számára alapkövetelmény...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pycur
2011.12.07. 11:29
Laslow80: én hoztam fel a photoshopot de én az érintőképernyőhöz, mivel a win8 arra hajaz hogy vegyél hozzá azt is. És az MS pedig a metrot fogja nyomni a PC képernyőre is. A metro kikapcsolása után a win8 win7-é változik és a felhasználók (végre) rá fognak döbbennni hogy az MS lehúzta őket a semmiért

CyberPunk666: az ikonra dobásról:
Meg van nyitva teszem azt a VLC. Egyikhez sincs hozzárendelve semmilyen média fájl mert a media player classic-al nézem a cuccokat, de néha mondjuk kell a VLC mert bizonyos nem szabványos fájlok, érthetetlen beállításokkal, pl mpeg2 aviban...a VLC tudja csak megnyitni akkor a commanderből a tálcai ikonjára ráhúzom és nyitja is. Ha jobbklikk tásrítom akkor nyit egy új VLC ablakot és párhuzamosan megy a 2 videó...nagyonjó, ha meg bezárogatom a VLC-t az meg fölösleges munka a gépnek mert mindek zárjam be a progit ha visszanyitom egyből?
De ugyanígy a rajzprogi is, PSP vagy PS, ha társítással nyitom meg a fájlt nyit egy ÚJ program ablakot, ha meg csak rádobom a commanderből akkor a programon belül nyitja meg. Ez a nemmindegy
És hidd el nem veszek ruhát csak ha már szanaszét kopott vagy szakadt ami rajtam van

zord01: ha kell windóz használat könnyítő csak szólj
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tookmindeg...
2011.12.07. 11:50
pycur: shift + jobb katt, es ott a teljes menu az uj ikonon kattintva windows 7 alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pycur
2011.12.07. 12:04
Nahát... Mi a búbánatért kellett ezt a hasznos funkciót egy shift mögé dugni?
Szerencsére a 7 Taskbar Tweaker x64.exe megoldja a normális működését
tookmindegy kösz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2011.12.07. 13:39
Lehet bukásnak is hívni de nem mindegy, hogy miért tesszük ezt. A meglátásom szerint nem lesz ez rosszabb mint a Win7, sőt. Tehát nem ebben keresendő a bukás oka, hanem abban, hogy sokan elégedettek a jelenlegi Win7-el is, így nem akarnak egyből váltani rá. Ez hatványozottan igaz azokra a cégekre akik most váltottak Win7 rendszerre. Náluk ez nagyon gazdaságtalan lépés lenne. Akik viszont mostanában váltanának XP-ről, azoknak jobb megoldás lehet mint a Win7. A problémája tulajdonképp abból fakad, hogy túlságosan gyorsan érkezik a Win7-hez viszonyítva. Legalább egy 5 éves kivárás jobban illett volna hozzá gazdasági szempontból. Másrészt kénytelenek voltak korábban lépni az ARM rendszerek terjedése miatt. Máskülönben elképzelhető, hogy ki vagy háttérbe szorulnak teljesen a késés miatt. Véleményem szerint ez utóbbi volt az oka a sietségnek. Másrészt ha nem is lesz sikeres akkor is jó tapasztalatszerzésnek a következő generációk számára. Tehát mindenféleképpen meglesz a hozadéka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. haly
2011.12.07. 19:43
fú én kipróbáltam virtuális gépen, hát a sebessége természetesen ilyen körülmények között nem lenyűgöző, de úgy egybe is szörnyű volt. Aztért most lett egy szabad partícióm, megint nekifutok, és megfogadom, hogy 1 héti... mmm. 3 napig csak azt használom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. enisherpa
2011.12.07. 20:26
Ami hiányzik az XP után a Win7-ből:

- XP alatt, ha egy mappát ráhúzok az asztal szélére, akkor indítómenü lesz belőle. Hasonlóan a Gnome2 felső panelhez. A tálcára szögelt ikonokkal az a baj, hogy minden ablaknyitás után jobbra tolódnak az indított programtól jobbra levő ikonok. Az XP-s indítómenüben meg mindig ugyanott vannak.

- A hagyományos startmenüben mindig minden ikon ott van, ahol hagytam. Nem ugrálnak el az egér elől.

- ikonra file-t ráhúzva megnyílik a file az alkalmazással. Ez gyorsabb, mint a jobb gombos megnyitás mással menü. Van, amit paintben könnyebb megcsinálni, van amit irfanview-val. Használok notepad-et, Notepad++ -t és wordpad-et is.

XP alatt simán csak töröltem a *.htt file-okat, hogy letisztultabb legyen, és kész volt. Itt meg több nap registry hackelés kell ahhoz, hogy nagyjából kézre álljon. Első lépés a kernel újraírás felé.

Céges környezetben ráadásul a nem engedélyezett segédprogramok telepítését és a registry turkálást nem nézik jó szemmel, és a biztonsági házirend is akadályozza. Szóval hiába van rocketlaunch meg win7 tweaker, nem biztos, hogy bent használni is tudom.

***

Az office 2007-ben meg minden menüt átszerveztek, szinte semmit nem ott találok meg, ahol szoktam. Ráadásul direkt úgy írták meg, hogy legyen kompatibilitási probléma. Az Acces 2007 2003-as verziójú mdb-re tud konvertálni, 2003-as mde-re meg nem. És miben adod ki a kész munkát? Mde-ben. Kell egy második gép csak arra, hogy mdb-ből mde-t csináljak.

@lionhearted: általában a nem fővonalbeli megoldásokkal gond szokott lenni (több a bug), ha a debian is csempézni kezd, akkor váltok gnome-ról le-re (bár annak is van pár nyavalyája) vagy xfce-re. És nem csak a használhatósággal van gond, hanem ahogy a választás szabadsága (telepítéskor/upgrade-kor konfigurálható rendszer) helyett a torkunkon próbálják lenyomni amit megálmodtak. (Metro, Unity)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pycur
2011.12.07. 21:29
enisherpa: na látod ez kéne ide nekünk is. A winbe szépen betenni a gui managert és mindenki azt használ ami neki tetszik, kde, gnome, xp, metro, stb...
Onnantól kezdve nem lenne senkinek se gondja a kinézettel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!