iPon Hírek

Az Intel 9-es sorozatú lapkakészleteinek tulajdonságai

Dátum | 2014. 03. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Friss információk érkeztek azzal kapcsolatban, hogy nagyjából mire lehet számítani majd a rövidesen érkező, 9-es sorozatú lapkakészlettel ellátott alaplapoktól, amelyek a frissített Haswell processzorokat fogadják. Az LGA-1150-es processzorfoglalatba illeszkedő központi egységek persze nem csak a 9-es, de a 8-as sorozatú lapkakészlettel szerelt alaplapokkal is kompatibilisek lesznek, igaz, használatuk előtt mindenképpen szükség lesz egy BIOS frissítésre. Rajtuk kívül egy másik 9-es sorozatú lapkakészletről, az X99-ről is érkezett némi infó, ami az LGA2011-3 HEDT Platform alapját képezi. Részletek a Z97-es és H97-es alaplapokkal kapcsolatban Az új processzorokhoz két új lapkakészlet készül: az egyik a Z97-es, a másik pedig a H97-es jelzést viseli. A Z97 a felsőkategóriás megoldások piacát veszi célba és többféle processzor is támogat: a Haswell mellett a frissített Haswell, valamint a később érkező Devil Canyon processzorok is működni fognak fele. A Z97-es lapkakészlet a Z sorozatnál (Z87, Z77) megszokott tulajdonságokkal rendelkezik, azaz maximum 3 darab PCI Express x16-os slotot kínálhat (x16, x8-x8, x8-x4-x4), amelyek a 3.0-s szabvány köré épülnek, és a processzor PCI Express 3.0-s vezérlőjéhez kapcsolódnak. A szóban forgó lapkakészlet esetén a CPU tuning is támogatott. A H97-es modelleknél ezzel szemben sem CPU tuningra, sem pedig a PCI Express 3.0-s hub sávjainak felosztására nem lesz mód, de ez aligha meglepő.
A két új lapkakészlet PCI Express M.2 támogatással érkezik, amelynek köszönhetően az új SSD-k 66,6%-kal nagyobb sávszélességgel gazdálkodhatnak, mint SATA 6 Gbps-os elődeik. Az M.2-es slot megjelenése felgyorsíthatja az SSD-k fejlődését, így az elkövetkező években több új, hatalmas adatátviteli sebességet kínáló modell érkezésére is számíthatunk. Az M.2 slot mellett mindkét lapkakészlet kínál SATA 6 Gbps-os portokat is, amelyekhez AHCI és RAID támogatás egyaránt jár. Az újdonságok ezzel együtt a Rapid Storage Technology (RST) és Smart Response Technology (SRT) támogatással is rendelkeznek, sőt, a Z97 esetében még Dynamic Storage Accelerator (DSR) is elérhető lesz, ami a H97-ről hiányozni fog. Utóbbi cserébe Small Business Advantage (SBA) támogatást kínál, ami sokak számára lehet vonzó. Mindkét lapkakészlet 8 PCI Express 2.0-s sávval gazdálkodik, USB portokból pedig 14-et kínálnak, amelyek között 6 USB 3.0-s port is lesz. Célkeresztben az X99 Express Az Intel felsőkategóriás asztali platformjába passzoló X99 Express lapkakészlet már más szintet képvisel majd, mint fentebb bemutatott társai. Az új lapkakészlettel ellátott alaplapok LGA2011-3 processzorfoglalatot kapnak, ami nem lesz kompatibilis a jelenleg forgalomban lévő LGA-2011-es processzorokkal.
Az X99 Express alapú alaplapokon akár 5 darab PCI Express 3.0 x16-os slot is helyet foglalhat, amelyek mindannyian a processzor PCI Express 3.0-s hubjához kapcsolódnak. A slotok x16-x8-x8, x16-x8-x8-x8 vagy akár x8-x8-x8-x8-x8 konfigurációban is bevethetőek lesznek. Ezáltal könnyedén építhető négyutas multi-GPU rendszer, sőt, az ötödik slotban akár még egy szupergyors, PCI Express alapú SSD kártya is elférhet. Az X99 Express lapkakészlet tíz darab SATA 6 Gbps-os portot kínál, amelyekhez RST és SRT támogatás egyaránt jár. Jó hír, hogy az SSD TRIM funkció akár RAID 0 módba kapcsolt adattároló tömbökön is működik majd. A lapkakészlet 8 darab PCI Express 2.0-s sávval gazdálkodik, valamint 14 USB portot is kínál, amelyek közül 6 ezúttal is USB 3.0-s szabvány köré épül. Az új lapkakészletek köré épülő alaplapok az idei év második, illetve harmadik negyedévében jelenhetnek meg az üzletek polcain.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. Easyceaser
2014.03.28. 18:27
"Rövidesen érkező" Kb. mikor? Köszi! Nem úgy volt, hogy a Broadwell az év végére csúszik? Az alaplapokat ettől függetlenül már hamarabb piacra fogják dobni? (ezek szerint?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. DogTheDog
2014.03.28. 18:38
Most ez az X99 nem hozott lazba,marad az X79 meg egy jo darabig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. G-man9
2014.03.28. 18:53
úgy biza X79 FOREVER D

Te mivel csapatod kedves DogTheDog ?? én 1 jó kis 4820k - val
már csak 2x R9 290 (X) kéne még mellé.....most 7790 van.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. cheatergs
2014.03.28. 19:32
A táblázat szerint az X99 PCIE 2.0-t támogat. Mókás lenne. Biztos valamire vonatkozik a csillag, de nem látom a magyarázatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Tafuh
2014.03.28. 21:06
#cheatergs
Miért lenne mókás?
A Z97 is annyi 2.0-t támogat. A 3.0-ás x16 meg ugyanúgy ott van, szerintem félreértelmezted a dolgot Nézd át újra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. VZsolti
2014.03.28. 22:59
Milyen király, hogy az LGA-2011-es X99-es lap nem lesz kompatibilis az eddigi 2011-es processzorokkal. Marad az X79 NO1-nek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pocla
2014.03.28. 23:21
Most készülök pc konfigot venni mit érdemes? Kaverit vagy jó az i5 haswell nem sok újdonságot hoz a frissített haswell? Csak játékra használnám radeon 270x mellé
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. 5hR3kY VZsol...
2014.03.28. 23:47
Az Intel unalmában már maga alatt fűrészeli néha a fát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. codex
2014.03.28. 23:55
Hát így nyírja ki saját magát a PC-s hardveripar...Az X99-nek semmi értelme.. a Z97-nek meg van is meg nincs is. Támogatja a Haswell, frissített Haswell, de megy majd vele a Devil Canyon is, ami igazából majd egy következő szériában lesz aktuális. Mert mire az jön már félúton lesz egy újabb chipset gondolom DDR4-el meg satöbbi. Jah.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. djbundy pocla
2014.03.29. 06:55
A kaveri sem váltotta meg a világot, kb 10%-ot hoz a Richlandhez képest és egy 7850K annyiba kerül mint egy i5-4570. R9270X mellé én mindenképp az intelt ajánlanám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. DogTheDog G-man...
2014.03.29. 12:28
4820k + Rampage IV Black + 780 lightning meg egy maroknyi Mushkin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. G-man9 DogTh...
2014.03.29. 13:29
♥♥♥♥
nálam csak: 4820k / Fatal1ty X79 Professional / 7790
2x R9 290 (X) kell még aztán kész is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. DogTheDog
2014.03.29. 15:12
Milyen a Fatal1ty?
En nem mertem asrock-ot venni ehhez.
Sabertooth-al kezdtem,de amint kijott a Rampage IV black,valtottam is.
A 2 x 290x eleg overkill lesz kb mindenhez ami eszembe jut
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. G-man9 DogTh...
2014.03.29. 16:21
Nagyon jó, én asus formula-t meg msi -t nézegettem de erre esett a választásom (gigab. ugye nem , msi meg nem jött be annyira, formula-ra meg sajnos már nem volt elég a pénzem) teljesen elégedett vagyok vele P2.60 -os bios-szal megy de láttam van már 3.10 is majd lefrissítem vmikor
4820k még "szűz" (tuning mentes) egyenlőre elég így is az ereje
CM Seidon 120V hűti ,teljesen jól, persze egy 4,7GHz már kelleni fog a h100i/ h110

16GB van mellette (corsair)
SSD -m sincs még csak 1TB WD
nem vmi fullos még a cucc tudom de hát én nem rég cseréltem le 1 : 4 éves amd-t ( phenom x3 8450 2,5 4GB 7790 msi ka790GX) szóval még folyamatban van az egész gép, mindig 1 picit hozzárakok ....

Rampage IV Black -el azért isten jó lehet a konfigod, nekem is tetszik nagyon de nekem teljesen megteszi az asrock is (4 vga , 32GB max így is belemegy - ha kellene később)
Radeon : IGEN ebben bízom én is
3x 42" tv lenne rá kötve ( 1 már megvan) (3d-s és rohadt jó bf..stb alatt pedig a 7790 nem vmi izom ugye de 30fps meg van, persze ez inkább az LG érdeme mint a 7790-é) mozizós - game-elős néha kisebb grafikai munkába besegítéses PC lesz ha elkészül 1x

azért a 780 lightning is oda baszós nagyon 290X -es lightning-ot láttad?? istenIII

meg most jön 780 6gb , meg 290X 8gb -s változatokban szal csak győzze az egyszeri gamer pénzzel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. G-man9 DogTh...
2014.03.29. 16:26
EZT amúgy ismered/láttad?? http://logout.hu/cikk/x79_konfig_vizzel_extrakkal/usszuk_meg_szarazon.html

állat nagyon )))
de azért mégis csak EZ AZ IGAZI X79 életérzés

http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/intel_xeon_2697_v2_24_core_48_thread_madness_review/2


egyébként vissza a cikkhez nem úgy volt h X99-el jön a nagy és szép DDR4 ??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. G-man9
2014.03.29. 16:40
egyébként nekem még sosem volt ennyire jó gépem (jobbára csak amd) úgyhogy már nagyon szerettem volna 1 ilyet.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. DogTheDog G-man...
2014.03.29. 17:21
Nekem a HDD-k egy LSI SAS raid kartyara vannak kotve es SAS vinyokat hasznalok (mert eppen akad nehany technikus haver egy nagy adatkozpontban,akik elegge bokezuek).
Amugy a 780 is elegge overkill magaban is,mivel jelenleg egy 27-es moncsit abuzalok.
Amikor a hangkarim elszallt,akkor nem vettem ujat,hanem eladtam a Sabertooth-ot is,es jott a Rampage Black,amibe olyan hang van epitve,hogy bekakkantas.
Jelenleg kb felet tudom hasznalni az alaplap funkcioinak,mert annyi minden van rajta,hogy eltart az is egy ideig,mire ertelmezem a funkciokat.

A Logout cikk tetszett,bator a srac
A masodik link a ket Xeonnal meg ugye csini,de total felesleges lenne itthonra.

Nekem egy h100i van hozza,amit 35 euro felarral adtak a lap vasarlasakor hozza.Az Intel Liquid cucc jart hozza ingyen,es en azt upgradeltem a Corsair hutesere.
32 giga Mushkin van benne,mert araban jo volt nagyon,kb felet hasznalom annak is,pedig komoly fenykep szerkesztesi melok mennek le rajta.
Osszessegeben rendkivul elegedett vagyok,esetleg meg egy Lightningot hozza csapok,ha lemegy az ara valamikor jovore.

Kb ennyit tudok mondani az enyemrol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Terror
2014.03.29. 17:26
Csak ennek a 4820k-nak nem látom az értelmét, mert platform szinten sokkal drágább, mint egy 4770k, viszont lassabb annál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. DogTheDog Terro...
2014.03.29. 18:54
Dehogy lassabb,hasznald,ne csak olvass.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. csabi02 DogTh...
2014.03.29. 19:15
Miért,csak nem egy 4770k-t cseréltél le erre,hogy a teszteket kamunak állítod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. DogTheDog csabi...
2014.03.29. 20:16
Nem,3770-et csereltem erre.
A 4770 bizonyos benchmarkoknal jobb eredmenyt mutat fel,masoknal nem.Ahol elmarad,ott alig marad el,ahol nyer,ott meg alig tud tobbet.

Teszi ezt ugy,hogy az Haswell,az enyem meg Ivy.
Amint egy megbizhato tesztet mutasz,hogy elkalapalta a 4820k-t tobb mint nehany szazalekkal,akkor veszek neked egyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. DogTheDog Terro...
2014.03.29. 20:24
Jelenleg egy X79-es lapot az MSI-tol kapsz 140 font kornyeken a 4820k-t pedig 240-ert.
A masik oldalon egy turheto deszkat kapsz az MSI-tol ugy 90 font korul (persze igazabol az aron kivul nem sok az hasonlitasi alap,de a haswell belemegy vegul is) a 4770k-t pedig 250 font kornyeken veszed.
Nem latom a platform dragasagat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. csabi02 DogTh...
2014.03.29. 20:30
nekem nem kell venned,mert ha kellene már vettem volna magamnak.
Amúgy az a baj a procival ,hogy ~40% al többet fogyaszt a 4770K-nál és kb 1-2 tesztben volt jobb a többiben egy szinten vannak vagy elmarad tőle.
Ha én építenék lga 2011 re akkor csak olyan procival,hogy értelme legyen a többlet kiadás és fogyasztásnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DogTheDog csabi...
2014.03.29. 20:44
Ertem,engem nem igazan izgat a fogyasztas.Mindketto rohadt gyors,az en esetemben ugy alakult,hogy X79 mellett dontottem.Eddig semmilyen szempontbol nem bantam meg.
Mint irtam,ez is sok,ha erosebb procit vennek,hogy ugymond legyen "ertelme" a tobbletfogyasztasnak,akkor az meg kevesbe lenne kihasznalva.Annak sem latnam tul sok ertelmet.
viszont egy fejlettebb architekturara epulo procinal elvaras,hogy hasonlo teljesitmenyt nyujtson kevesebb fogyasztas mellett,nem?Legalabb is Intelek haza tajan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. freyr
2014.03.29. 20:59
Csak azt nem értem ez most minek vagy kinek? Fél évvel utána jön a Broadwell, ami persze új lapot igényel, tehát hacsak nem nagyon sürgős, akkor érdemes várni.
Nagyobb gond inkább, hogy a Skylake megint új foglalatot kap ahelyett, hogy a Broadwell kapná az újat (DDR4 nélkül is, hamár úgyse lesz kompatibilis az előző generációval, hiába azonos foglalat) és a Skylake kompatibilis maradna a Broadwellhez szánt lapokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror
2014.03.29. 21:03
Ez miért probléma? Amikor kijön a processzor, amit meg akarsz venni, akkor veszel egy hozzávaló lapot. Gondolom ilyen i7 4790 kaliberű chipeket mégsem cserélsz le éves jelleggel, utána meg már mindegy, mert foglalatváltás van úgyis. Intel fronton még annyi kompatibilitás sem volt eddig, mint most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. G-man9
2014.03.29. 21:16
4820k / 4770k árban egyenlő szal marad az alaplap ami plusz lehet esetleg még a quad channel.
Teljesen megértem azt akinek elég a 4770k , és azt is akinek az x79 a 3930k/ 4930k -tól indul.
Tény h több gpu esetén az x79 jobb, többet is fogyaszt ez is tény. Hülyeség lenne fikázni a 3770k is mert ha ez nem lett volna akkor most nem lenne 4820k (ivy) és ahogy a 4770k 5820k se lenne jövőre/idén.

Most jöhettek azzal is teljesen jogosan h : aki x79 vesz az csak szórja a pénzt feleslegesen , meg menőzésre kell csak
na már most én pl nagy ívben leszarom azt aki a gépével játssza az agyát, engem ez sosem hatott meg konkrétan 1 ismerősőm tudja látta az én kis pc-met, megmutattam neki mert érdekelte (neki amd van, ő sosem tudna/akarna kiadni ennyit 1 gépért de érdekelte így megnézte) nem játszottam előtte a janit h mekkora fasza gyerek vok h vettem 1 ilyet , (most őszintén mire is játszottam volna?? EZ 1 GÉP- ennyi )
elismerte h ő is szívesen tolná ilyenen de nem lenne hajlandó kiadni érte ennyit jó neki az amd is, tisztelem becsülöm érte.

Neki jó telója van (s4) nekem gagyi ehhez képest , érdekelt ő is megmutatta és én is úgy voltam mint ő az én pc-mel .
Mindenki mást szeret , másra költ el több pénzt ez ennyi de ez így van rendjén , de attól még nem értem miért kell ezért fikázni a másikat.
Ő is nagyképűsködhetett volna h igen nekem jobb van de nem tette mert ő sem ilyen ahogy én sem , ő imádja a telót én meg ezt a kis pc-t.

Neki arra a telóra van nagyobb szüksége nekem meg erre a gépre ennyi.

Ahogy már írtam korábban is nekem is "csak" amd-m volt jobbára, ezért is akartam megvalósítani ezt a pc-t. Imádtam az amd-s gépet is csak hát eljárt felette az idő nagyon (amúgy 5éves nem 4 rosszul írtam),
és most sem mondom h az amd így szar meg úgy, most 4-5évig ez lesz de kitudja lehet kövi pc megint amd lesz mert akkor már nem akarok/ nem tudok majd ennyit rászánni a HOBBYMRA.

Szóval a lényeg h nem kell itt egymásra licitálni h kinek van jobb meg miért. Egyáltalán nem ítélem el azokat akik keveset v túl sokat költenek 1 gépre. Van akinek ez a hobby és minden pénzt beleöl , megint mások pl utaznak ,buliznak , kinek mi a fontos csak ezen múlik a dolog emberek vagyunk mindenkinek nem jöhet be ugyanaz......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. freyr Terro...
2014.03.29. 21:48
Nem veszek i7-es processzorokat, max. i5-öt. Viszont processzorokat gyakrabban cserélnék, ha nem lenne szükség majdnem mindhez új alaplapra is. Most egy P67 van, de a közelgő alaplap-kompatibilitások hiányának hála a 3350P-ről nem is váltok a Skylake-ig, pedig év végén szívesen vennék már Broadwellt új lappal... de akkor meg már minek vennék Skylake-et szintén új alaplappal, amibe ráadásul már DDR4-es RAM-ok kellenek majd, feltehetően nem túl baráti áron, holott engem az kevésbé érdekel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. codex
2014.03.30. 15:49
Nekem 2 gépem van, mindkettőben i7-es cpu duruzsol, viszont grafikus vagyok, 3d mollezésnél sok-sok millió polival, renderelésnél, digitális rajznál kell a jó gép. Szívem szerint én is X79-et vettem volna, sőt nagy álmom volt egy Xeon proci 64 giga rammal. Viszont nagyon drága. Úgy döntöttem, hogy Z87 lesz, 32GB RAM-ot az is elvisz, mellé i7 4770K. Ezen a gépen modellezek, textúrázok, megcsinálom a tesztrendereket, majd megy a másik gépre, ahol a végleges munka készül el / kerül renderelésre. Amíg az renderel addig jöhet a következő project. Ha X79-et vettem volna, akkor nem lenne két gép. Azt is elmondanám, hogy nem nagyon érdekel a villanyszámla sem. Akinek ilyen hardverek kellenek, és van pénze két gépre, az szerintem ne garasoskodjon a villanyszámlán, mert az kb. az a szint mint amikor valaki vesz egy jó luxus BMW-t, aztán ott áll a garázsba, mert a benzinre már sajnálja. Nem tehetek róla, egyrészt kell a munkához, másrészt amúgyis nagy PC-s hardverbuzi vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. csabi02 codex
2014.03.30. 19:54
Félre értettétek úgy látom,itt nem a magas fogyasztás a lényeg,hanem az ,hogy jelen esetben van két i7
a 4770k és a 4820k.
A 4770k gyorsabb vagy legrosszabb esetben is egyforma gyors a 4820k-val és 40%-al alacsonyabb fogyasztás mellett teszi ezt.

Igazán leírhattátok volna,hogy miért is éri meg jobban az lga 2011-es 4820k-ra építeni.
Ez nem kötekedés volt hanem kíváncsiság,hogy mégis miért lenne jobb választás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.30. 21:33
Szerintem a 2011 nagyon drága, és nem éri meg, hacsak valakinek nem az a célja, hogy 64GB vagy 128GB RAM-ot belepasszírozzon egy lapba, vagy neadjisten 2 CPU-t, mondjuk Xeon-okat. Én azt mondom 32GB RAM-ig, meg 1 CPU-val inkább Z87 i7 4770K-val. Persze ha valakinek futja rá, nyugodtan vegyen 2011-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. codex
2014.03.30. 22:00
Válaszolva a kérdésre önmagában a 4820K-ért nem éri meg a 2011. Ha megnézed a 4770K és a 4820K között annyi a különbség, a foglalaton kívül persze, hogy az előbbi 8MB cache-es, az utóbbi meg 10MB cache-es. Mindezek ellenére közel azonosak sebességre. És ez alatt a renderelést mental ray-el vagy Vray-el, vagy videótömörítést értem, nem azt hogy pl. a Crysis3-ba melyik volt jobb. Ha valakinek nem elég a 4 mag és a 8 szál, 64GB RAM kell, vagy több, quad channel-el, onnantól már jöhet. Az alatt pénzkidobás. Professzionális célra éri meg inkább magyarul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. csabi02 codex
2014.03.30. 23:27
Igen,ha lga2011-et választom akkor nem 4/8 as 4820k-t rakok bele,hanem 6/12es *hárdkór* procit ,ami szét flexeli a ház oldalát is ha munkáról van szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02
2014.03.31. 00:31
A csúcs 12/24-es xeonokat meg felesleges említeni is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. DogTheDog
2014.03.31. 11:42
Es ti a Z87-et tudjatok fejleszteni?Mar ha kell ugye.
A valasz a ti kommentjeitekben van.Szivesen vennek egy uj procit,de akkor lapot is kell csereljek,stb.
Ahol az X79 kezdodik a Z87 ott er veget.Ez a valasz.
Ha szuksegem lesz egy erosebb procira,akkor van hova fejlesszek.
Az arkulombseg pedig mennyi is?50-70 font?Ne ez tegye mar dragava.
Most ugyesen bejelentettek az X99-et,amit kb teljesen ki is hagyhatok.
Majd kesobb lehet kap egy hexa procit es csokolom.Azon kivul ugyanaz a konfig.A Z sorozatnal meg egy nagyobbat alszol,es uj socket jelent meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Terror DogTh...
2014.03.31. 12:03
Ja, csak amire szükséged lesz egy erősebb procira, addigra jó eséllyel a 4 magos mainstream processzor veri majd a 6 magos Ivy Bridge-et. Ez kb. eddig mindig így volt (Gulftownt üti a Sandy Bridge simán). Plusz kétszer adtad ki a processzorra a pénzt ahelyett, hogy eleve kimaxoltad volna a platformot. A felső kategóriás processzorok ára nem fog lemenni.

Persze értem az álláspontodat, de 2011-re akkor költenék pénzt, ha eleve a hatmagost raknám bele. Ez a "később majd processzorcsere" az Intelnél még annyira sem működik, mint az AMD-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. codex
2014.03.31. 19:40
Igazat adok Terrornak. Vegyük 4930K (LGA 2011) vs 4770K. (Z87). A 4930K 150 ezer HUF, 4770K 83.000 HUF. Amennyivel árban durvább a 4930K annyival többet nem hoz. Legalábbis renderelésnél. Persze gyorsabb 30%-al. Két év alatt a processzor mellett elmegy az idő, azalatt viszont jön új CPU / socket / chipset a ZXX-be, ami már hasonló szinten lesz a 4930K-hoz. Én nem adtam ki a 150-et a prociért, te kiadtad, és nem is fogod évente cserélni, viszont én cserélhetem bátran, mert a feléből megúszom, ráadásul ha el kell adni, nem bukom rajta akkorát, ráadásul könnyebb vevőt is találnom a Z87 (vagy akármilyen) lapomra, és procimra. Csak a 4930K árából megúsznám a proci és lap cserét. Így vettem a 4770K-t is. Persze hogy van rajta bukta, de hamar elment. Ez nem arról szól, hogy ellene lennék, mert nem. Csak nekem nem éri meg. Időtálló, és prémium kategória, szó se róla. Ha szarnám a pénzt, vagy nyernék a lottón biztos az lenne már, sőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. codex
2014.03.31. 20:24
Mondjuk ez megint igény kérdése, kinek mire kell.
Példa:
Mikor volt pénzem én nagyon sokat vaciláltam egyébként, hogy mi legyen. Akkor még a régi konfigom volt csak, viszont nagyon kellett volna számítási teljesítmény. De mondom veszek egy 6 magos procit, akkor is csak egy gépem van, amin ha nekiállok renderelni, nem tudok a géphez nyúlni, mert örülök, ha a win elfut 100% CPU, és memória terhelés mellett. Szóval régi konfigból i5 elad, bios frissítéssel vitte az Ivy i7 3770K-t szóval az meglett. Mellé vettem egy másik konfigot Z87-es lappal 4770K-val 32GB RAM-al. Ezen dolgozom, ha kész előkészítem renderelésre, és megy át a másik konfigra ahol le van renderelve. A két masina kwm switch-el össze van kötve, így egy billentyűzet, egér, moncsi elég. És itt van egy kis csavar. Mivel hálózatba vannak, ha éppen ahhoz van kedvem a Vray-t distributed renderer-ként beállítva összeadható a 2 gép CPU teljesítménye, és memóriája. Így mindjárt 8 mag, pontosabban 16 szál renderel 48GB RAM-al. Részemről az idő mindennél fontosabb. Jobban jöttem így ki a 2 géppel, mint egy baromi drágával, amit ha éppen renderel sehogysem tudok használni. Viszont ha animációt renderelek akkor meg jó a 2 gép együttes teljesítménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DogTheDog codex
2014.04.01. 13:21
Az igeny kevesebb,mint amennyit ra tudok kolteni.Ez van.
Nehany jatekon kivul illustrator-PS-LR kombo megy rajta,de 80%-ban fenykepeket szerkesztek.
Ahol elojon a befektetett penz,az az,amikor egy 3-4 szaz kepbol allo sorozaton elvegzek egy 20 lepesbol allo alap szerkesztest egyszerre.Na ott az enyem nem sokat gondolkozik.A 3770 16GB rammal meg bizony kerepelt egy ilyesmi feszitestol.
Az alap lepeseket meg szeretem egyben letudni az egesz batch-on,hogy egy sorozatban ne legyen diverzitas,mert az eleg hulyen nez ki.
De szerintem a lenyeg az az elso mondatban van elasva.
Ez kb minden felso kategorias cuccra igaz.Ha nektek az esszeruseg az elso,akkor az nem feltetlenul lesz itt foszereplo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!