iPon Hírek

Az Intel szerint félkész állapotban jelenik meg a Win 8

Dátum | 2012. 09. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az Intel elnök-vezérigazgatója, Paul Otellini érdekes megjegyzéseket tett a Windows 8-cal kapcsolatban, igaz, véleményéről csak egy szűkebb kör előtt számolt be, ám a beszéd valahogy kiszivárgott. Az érdekes kijelentések egy Tajpejben tartott céges rendezvényen hagyták el Paul Otellini száját, szavait pedig egy, a „közönség” soraiban helyet foglaló meghívott adta tovább a Bloomberg munkatársainak.

Paul Otellini az alkalmazottak előtt Tajvanon azt mondta, hogy a Microsoft Windows 8-as operációs rendszere még azelőtt jelenik majd meg, hogy teljes mértékben készen lenne. Szerinte a szoftvert még mindig fejleszteni kell.

Persze a fentiek ellenére Paul Otellini egy percig sem tartja rossz ötletnek a Windows 8 piacra dobását, sőt, éppen ellenkezőleg: szerinte jó lépés a Microsoft-tól, hogy kiadja a Windows 8-at, mielőtt az teljesen készen lenne, hisz kiadás után is fejlesztheti az új operációs rendszert.

Röviden tehát úgy tűnik, hogy a Windows 8 nincs olyan állapotban, amilyenben az Intel látni szeretné, de a chipgyártó mégis azzal ért egyet, hogy az új operációs rendszer inkább előbb kerüljön forgalomba, mint sem utóbb. Ennek valószínűleg részben az is az oka, hogy a Windows 8 ösztönzi az Intel alapú táblák fejlesztését.

Utóbbiakból, azaz Intel alapú táblákból több cég is kínál majd különböző modelleket – többek között az ASUS, a Dell és a Lenovo kínálatában is lesznek ilyen megoldások.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. jericho69
2012.09.26. 11:38
"a Microsoft Windows 8-as operációs rendszere még azelőtt jelenik majd meg, hogy teljes mértékben készen lenne" Ez miért meglepő? Manapság szinte minden így jön ki... A lényeg, hogy ki adják, foltozgatni meg befejezni ráérnek utána is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. hunmyke
2012.09.26. 11:48
jericho69, így van szerintem még egy MS termék sem jött ki úgy, hogy ne kapott volna utólag frissítést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. vivanto
2012.09.26. 11:52
@hunmyke
még egy SW termék sem jött ki úgy, hogy ne kapott volna utólag frissítést...

Így is helyes megállapítás, ha nem vesszük figyelembe a support nélküli programokat - ettől függetlenül még azokra is ráfért volna, csak hát a fejlesztő/kiadó nem zavartatja magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. dobko
2012.09.26. 12:03
Olyan, mint a játékoknál. DLC-ket adnak pluszba jó pénzért, ahelyett, hogy kiadnák a játékot mindenestül. Nos itt nem ilyen formában fog megjelenni a dolog ha jól gondolom, de nem lepődnék meg, ha a későbbiekben, majd ismét a tárcába kell nyúlni egy-egy alkalmazás miatt ami kimaradt, aztán lehet csak simán frissítésként lejön aminek le kell jönnie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. madcaptain
2012.09.26. 12:25
Ez teljesen normális a Microsoft szoftverek mindig félkészen jelentek meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Steadywarp
2012.09.26. 12:35
Persze hogy nincs kész hiányzik belőle a start menü
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. lajcsi1975
2012.09.26. 12:43
Készül a windows fikázás, no persze az ios-ek és az androidok legvégül a szabad rendszerek (debian ubuntu stb.) ezek mind ugy jelennek meg hogy tökéletesen kész vannak és soha nem is jelenik meg hozzá szervízpakk és javítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ufsbroker
2012.09.26. 12:52
Inkább a Vistához hasonlítanám az állapotát... Nem rendszer üzemelés funkcionalitás hiányzik.... Hanem nem teljesen befejezett optimailált tesztetl felület és rendszer... Ennyi
Mint a "jó" Vista volt.
Aztán 8 után jön majd a 9 és a visszajelzésekből meg maguktól addigra jól összerakják. Az már talán használható lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. I.Jozsef83
2012.09.26. 12:52
Gondolom a rengeteg kritika miatt döntöttek így , valamint kapták a jelzést , hogy erre nem igazán szeretnének upgrédelni , váltani - egyátalán pénzt beleinvesztálni! Inkább kiadnak ilyen jellegű infót - hogy félig kész . A másik fele meg a mindenki számára meszokott és jól bevált Win 7 formátumú Startmenüs/asztalos/ikonos rendszer. Asztali gépekre főleg munkahelyek szempontjából ahol van az érdemi érdek - kellett a reakció és majd nemsoká itt lesz egy ujabb Win8-SP kiadás ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. hcpety
2012.09.26. 13:59
Azért kíváncsi lennék kedves hozzászólók, hogy mennyit használtátok eddig a Win8-at... Ahogy megjelent az RTM, egyből váltottam Win7-ről és egyáltalán nem bántam meg. Sőt! Iszonyatosan tetszik, semmi problémát nem fedeztem fel a használatával kapcsolatban. Nincs start menü? Engem már az zavar, hogy az asztalt minek hagyták meg. Semmi értelme a startképernyő miatt. Azt olyan jól, ésszerűen és szépen be tudod magadnak állítani, hogy nincs értelme az asztalnak sem. Nekem másfél hónap tapasztalatával nagyon bejön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. nyerek01
2012.09.26. 14:57
Win 9 nem lesz. Win 8.x kiadások lesznek. Egyértelmű hogy jobb a 8-as, aki használta tudja. Aki nem tudja használni annak van más lehetősége, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. BTomiHun
2012.09.26. 15:55
@hcpety
Egy teljesen átlagos felhasználónak tartom magam, és nekem nem nyerte el a win8 a tetszésem. A start menü hiányát fel lehet dolgozni, bár nekem beállíthatóság szempontjából kicsit szegényes volt. Amivel nem tudtam megbarátkozni, az az, hogy a felületről ordít, hogy nem egérhez találták ki, hanem érintéssel vezérléshez! Egy táblagépen sokkal szivesebben látnám viszont, mint aztali gépeken. Megadtam neki az esélyt, de nem tudtam megszeretni a felületet. És szerintem ezzel nemcsak én vagyok így!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Hattori_Ha...
2012.09.26. 16:24
hcpety és nyerek01, nálatok az igazszág. Barátnőm dell inspiron du 1090-es netbook-ján is win8 fut, könnyedén használja és nagyon szereti. Ja és mellesleg drivert sem kellett telepíteni semmire, mindent felismert és telepített. Hang, vga, touchpad szóval minden. A kifordítható kijelzővel pedig ez a kis dell gép a win8-al kellemes kis táblagép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. zord01
2012.09.26. 17:42
hcpety


Én úgy tudom, hogy start képernyűre nem tudsz konkrét fájlt kitenni (pl egy excel fájlt, amin épp dolgozol). Ha ez benne lenne, talán még tényleg be is lehetne rendezni korrekten a startképernyőt, de enélkül, kell az asztal, mert én szeretem kitenni azokat a fájlokat, amikkel éppen dolgozok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Terror
2012.09.26. 18:03
"drivert sem kellett telepíteni semmire"

Azért arra is kíváncsi vagyok, ahogy az MS általános drivereit használod a gyártóé helyett. Mondjuk ha unod az életed, akkor oké, de legalább ne reklámozd.

Ja most látom, nőnemű user... Nincs több kérdésem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. RCAy1ZSpT5
2012.09.26. 18:25
@Terror
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. asdsa
2012.09.26. 18:59
@Zord
Dehogynem, tele is szokta b.szkodni mindenféle dll-ekkel meg hasonlókkal egyes telepítések után.
Egyébként nem hiányzik a start mnü, az xp-ben iszonyatosan nagy helyet foglalt, win7-ben meg használhatatlan volt. Csak a kereső volt nagyon jó, ami win 8-ban egy rakat kakivá változott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mythbuster
2012.09.26. 20:04
Ezt nem szabadna kiadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib
2012.09.26. 20:41
Nos, így legalább a leendő Windows 8 felhasználók tudják, hogy mire számíthatnak. Abban igazuk van, hogy később lehet majd még javítani, na de reméljük nem úgy, mint például a Crysis 2-t, hogy utólag jött hozzá majd' 3 GB-nyi patch.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. dobko
2012.09.26. 20:45
A win7 driverekkel mennyire szeret működni? Valakinek valami tapasztalat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim
2012.09.26. 20:53
Az intel csak kussoljon amíg évek múltával sincs köszönőviszonyban sem a Windows 7-tel! 3 napig szoptam egy operációs rendszer nélkül vásárolt DELL Inspiron 5520 laptoppal, mire felimádkoztam rá az alapból fel sem ismert LAN, WiFi, Bluetooth, USB 3.0, SM Bus, Intel HD 4000 – Radeon HD 7670M vezérlőket, de még a rohadt kártyaolvasójukat sem ismerte fel! Miután azt hittem haluzok ránézve az eszközkezelőre a frissen telepített Windowsban, azon csodálkoztam, hogy SATA driver-t nem kért a Win7 telepítő a merevlemezhez, hogy elkezdhesse a telepítést! (Nyilván a DELL sara is )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. CyberPunk6... zord0...
2012.09.26. 21:46
Nos itt látszik, hogy emberek anélkül terjesztenek vélt dolgokat, hogy valójában látták volna, és a w8 fikázó túlnyomót többsége sosem próbálta csak egy screeenshotból megállapítja, hogy mi jó meg mi nem.

Bármit ki lehet rakni az új start menüre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. nattila77
2012.09.26. 22:19
szarul fut a hulladék atomvariánsokon és így próbálnak mosakodni?

(amugy a w8 tényleg egy hulladék, az MS a megingó monopoliumának visszaszerzésére fordította minden erejét. lesz itt megint csak IE10en futo, csak Silverlightos, csak binges, csak csak csak szoftver... mert a buta vásárló nem tanul, kell megint IE6 egy korszak )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. CyberPunk6... natti...
2012.09.26. 22:25
jah ezek a buta vásárlók képtelen bármi újat megtanulni és ezer éves dolgokat állítanak tényként, ami már nem igazak.

Windowsnak nincs alternatívája, tehát nem tudom milyen megingott monopóliumról beszélsz. Ahol nem vezet az új piac a számára. A fő csapásvonalon messze nagyon durván az első.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. psicho
2012.09.26. 22:29
Windows 8 Professional MSDN Egyetemi licenc - tökéletes, tényleg semmi kivetnivaló nincs, nagyon gyors, stabil, az egyes app-ok miatt az internet sebessége is gyorsabbnak tűnik, a mozdulatvezérlés egy kis gyakorlás után nagyon nagyon kezessé teszi a rendszert még egérrel is, valamint a hardware kihasználása is jobb mint az elődeié. Valamint ha azt szeretnénk, akkor egy gombnyomásra újratelepíti magát minden macera nélkül Nekem bejön nagyon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror Cyber...
2012.09.26. 22:32
Te, a Májkrémszaft mosdatása mióta tart nálad, és milyen indokból? 10 emberből 9-nek nem tetszik a dolgok állása, nem értem miért olyan nehéz ezt elfogadnod. Nekem mondjuk az Active Desktop óta nem tetszik a dolgok állása, és az nem ma volt... Aki akkor látta, hogy mi fog ebből kisülni, az pont ugyanúgy rosszallóan vakargatja a fejét, mint akkor.

Az új usereknek meg nem az a bajuk, hogy meg kell tanuljanak egy n+1. UI-t, mert az Androidtól sem rezelt be senki (vagy igen? Szerintem nem, pedig az se hasonlít semmire azelőttről), hanem egyszerűen az a bajuk, hogy a Metro egy szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ingyom007
2012.09.26. 23:11
Már nem azért de én a Win7 féle startmenüt is rühellem 95-től vistáig képesek voltak megtartani a rendes megszokott formájában azt sem értettem, hogy a win7-nél minek változtatták meg... Most meg kiszedik az egészet nemnormálisak ezek. Tönkre vágják azt amit milliók használtak és szoktak meg ezek a milliók. Ezt a startmenüs dolgot ahhoz hasonlítanám ha az ember megtanul a jobb kezével írni miért váltson át a bal kezére?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6... Terro...
2012.09.27. 00:01
Nem a microsoftot mosdatom, csak rengetegen szidják a windowst (most nem a metróra értem, hanem úgy általában) és 99%-uk nem tudná megindokolni, hogy miért.

Azt meg elfogadom, hogy valakinek nem tetszik, de azt nem, hogy olyan dolgokért utálja és olyan dolgokat terjeszt ami nyilvánvalóan nem igaz.
Volt már olyan aki kipróbálta és nem tetszett neki, oké, elfogadom. De sokan próba nélkül fikázzák.
Azok akik próbálták egészen másként állnak a dologhoz, mint a látatlanul fikázók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. dobko
2012.09.27. 10:18
Mondok én ellenérveket:gagyi fájlrendszer, registry, nagyobb erőforrást igényel, mint társai, újraindítást követel egyfolytában, vírusok hada, okoskodik és nem azt csinálja amit én akarok, egyes fájlokat csak okosságokkal lehet törölni még akkor is, ha az nem is fontos, jogosultság rendszere siralmas, számtalan segédprogram kell hozzá, hogy használható legyen egy átlag usernek, kompatibilitási gondok az egyes verziószámok között, pedig el lett hitetve, hogy ez nem lesz gond, közben meg óriási, stb, stb.... A server részt meg se merem említeni, mert ott aztán meg van minden, olyat még nem hallottam, hogy egy windows szerver éveken át gond nélkül futna, míg a konkurencia annál inkább, főleg, hogy egyes pletykák szerint a windows szerverei is Linux alatt futnak.

Meg lehetne ezt normálisan csinálni, csak az a baj vele, hogy időkorlátokhoz van kötve a megjelenés, sietség, gányolás és félkész rendszert dobnak ki. Pénz forog körülötte, ezért megy a matekozás, hogyan tegyenek szert nagyobb bevételre, de ez a minőség számlájára megy. Az XP is mire be lett foltozgatva, utána kezdett oprendszer szerű lenni, de addigra meg már elavult lett. Ezért is jobbak az egyes linux disztribúciók, mert nincs időkorlát, szabadidejükben fejlesztgetik, hobbiból, van idő egy normális átgondolt rendszert kialakítani, ez igaz a programjaira és úgy kompletten az egészre.

Microsoftnak viszont könnyű dolga van, mert ha nem is adnak ki 100%-os OS-t, akkor is az ő rendszereik előtt fognak ülni, mert már egészen az iskolától ehhez van szoktatva mindenki, ezt ismerek az emberek, nem is akarnak mást kipróbálni, örülnek, ha ezt tudják kezelni úgy ahogy. Sokan nincsenek is tisztában vele, hogy létezik a windowson kívül más is, és ezt tök komolyan mondom.
Továbbá erre a rendszerre írják a programok javát, Microsofttal partiban van a cégek java, mivel kell a lóvé.

Szóval azt gondolom jó rendszer lenne ez, csak nulláról kezdve, átgondolva az egészet kéne újra megcsinálni, úgy, hogy előrébb kerül a minőség, mint a csilivili.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Hattori_Ha...
2012.09.27. 13:19
Terror te egy igazi kretén vagy balfaszkám. Csak nem tudom eldönteni, hogy mi lehet a bajod, a zabszem a seggedben vagy az üresség a fejedben. Idióta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Hattori_Ha...
2012.09.27. 13:19
Na ezek után lesz okod személyeskedni te veréb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. NimKorko
2012.09.27. 13:54
Én a Win8 kezelőfelületében egyet nem értek, (nincs semmi gond igazából vele, csak az az egy) hogy miért nem tudták megoldani azt, hogy amit a ModernUI-n - hívjuk nevén - elindítok, az miért nem tud megjelenni a desktop tálcán? A faxért nem lehetett egybegyúrni azt a xart? Így erőforrásokkal nem gazdaságos, ha mindkettőt használod. Ráadásul csak megnehezíti feleslegesen az ember dolgát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim NimKo...
2012.09.27. 17:38
Azért mert a ModernUI az az ARM procikra készült windows shell, az eddigi explorer meg x86, és a microsoft kifejezetten tiltja a két shell közötti bármiféle kapcsolat létesítését, ami odáig képes fajulni, hogy metro-ban hiába van megnyitva a windowsos alap ModernUI levelező, ha közben asztali környezetben csinálok valamit és jött egy mail, még egy rohadt hangüzenetet sem kapok, nemhogy popup ablakot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Hattori_Ha...
2012.09.27. 19:08
Asagrim, de bizony kaphatsz róla értesítést, nincsenek nálad jól beállítva az engedélyek....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Hattori_Ha...
2012.09.27. 19:29
Jobb felső sarokban jelenik meg az értesítés az e-mail-ekről
http://kepmegosztas.com/img/9c0c7b31d7a36db3b8e00ed34dedbc3d/erte.png
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim Hatto...
2012.09.27. 19:52
Köszi, de attól még az a kijelentésem helytálló, hogy a Microsoft tiltja a ModernUI és az explorer közötti bármiféle kommunikációt, ez fix, fejlesztői blogon olvastam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Hattori_Ha...
2012.09.27. 20:00
Asagrim, ez sajna így van, a desktop verzában pl. tudok a netrejtveny.hu oldalon keresztrejtvényt fejteni, amihez kell egy bizonyos java plugin, ez a ModernUI-ban nem megy...tehát ami plugin megy a desktop verzában az nem megy a másikon, csak egy példa volt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. CyberPunk6... dobko
2012.09.29. 01:08
Nem azt mondtam, hogy nincs ellenérv, hanem hogy nem tudja megindokolni.

Az nem érv, hogy gagyi fájlrendszer. mi a problémád vele. a vírusok hadának pl mi köze az oprendszernek? Bármire lehet írni. Más kérdés, hogy egy 1% körüli részesedésűre senki nem csinál. Nehogy már ez a win hibája legyen.

Ezek ilyen szterotipiák meg elnagyolt megállapítások. Sok hibája van a winnek(igen ezt én is így gondolom), De nem tudod megmondani, hogy mi. Csak simán utálod meg "hallottad valahonnan"...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror Cyber...
2012.09.29. 02:22
ööö szerintem nagyon is helytálló volt a felsorolása, és *konkrétan* megmondta, mi a baj a rendszerrel. A vírusok hadának megmondom, mi köze az oprendszerhez: elvileg ugye az egész user account control dolgot azért találták ki, hogy emberi beavatkozás nélkül egy process se szerezzen admin jogokat, ami még véletlenül se működik, mert ugyan neked le kell okézni egy teljesen ártalmatlan szoftver installálását, de egy vírus meg nyugodtan azt csinál, amit akar. Akkor ez most hogy? Ez igenis konkrétan a rendszer hibája, és tökmindegy hány vírust írnak melyik rendszerre, elég ha csak egy tönkrevágja a gépet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. CyberPunk6... Terro...
2012.09.29. 09:31
Akkor másként, gondolod, hogy osxen vagy linuxon nem lehet megcsinálni ugyanezt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!