iPon Hírek

Az ip-tévé a jövő

Dátum | 2010. 09. 14.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az ip-alapú televíziózás és a fogyasztásalapú tartalomszolgáltatások elterjedésével a médiafogyasztás egyre inkább a nem lineáris megoldások irányába mozdul el. Néhány éven belül az interaktív tévézés teljesen átveszi a lineáris tévézés helyét - állították a T-Home sajtóosztályán. A társaság jelenleg mintegy százezer iptv-előfizetőt szolgál ki országszerte, az internetalapú tévészolgáltatás kínálatában nagyjából száz sd-csatorna mellett hat hd felbontású adó érhető el. A Magyar Telekom nagykereskedelmi konstrukcióban is értékesíti iptv-szolgáltatását, amely jelenleg kilenc partnernél - köztük a Drávanetnél, az Enternetnél, az Externetnél, a GTS-Datanetnél és Interware-nél - saját márkás termékként érhető el.

Dinamikusan bővül az Invitel iptv-platformon kiszolgált, jelenleg 20 ezer fős tévé-előfizetőinek köre - tudtuk meg Fejes Tibortól, az alternatív szolgáltató lakossági üzletág-igazgatójától. A társaságnál a nemzetközi trendek alapján úgy vélik: az iptv lesz a "jövő televíziója". Az InviTV előfizetői számára a társaság fogyasztásalapú online-videotékája (video on demand - vod) is elérhető, amelyet a kizárólag internet-előfizetéssel rendelkező ügyfelek egyelőre nem vehetnek igénybe. A kínálatban jelenleg több mint háromszáz film szerepel, de Fejes szerint a portfólió folyamatosan bővül, a tapasztalatok szerint pedig minden tizedik iptv-előfizető használja is a szolgáltatást. A T-csoport vod-szolgáltatása keretében mintegy 1,2 ezer filmet kínál az iptv-platformon televíziózó felhasználóknak. Bár az elmúlt évben felgyorsult a szolgáltatás terjedési üteme, az igazi áttörés az elérhető tartalomkínálattól függ - szögezték le a szolgáltatónál. A nem lineáris médiafogyasztás iránti igényre válaszolva a társaság különböző tematikájú minicsomagokat kínál ügyfeleinek, akik bármikor megrendelhetik, illetve le is mondhatják ezeket. Az Invitel rövid távú tervei között számos, a hozzáférés-szolgáltatást kiegészítő extra online-ajánlat bevezetése szerepel. A technológia már a felhasználó és a szolgáltató közötti interaktív kommunikációt is lehetővé teszi, de a felhasználók akár egymás között is kommunikálhatnak. Az Invitel így már a közeljövőben tervezi online-játékok, webshop, időjárási információs szolgáltatás, chat-, illetve egyéb közösségi médiaszolgáltatások piaci bevezetését.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!