iPon Hírek

Az ipar sznobizmusa tartja vissza a free-to-play modellt

Dátum | 2014. 04. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ben Cousins veterán a freemium üzleti modellben terjesztett játékokkal kapcsolatban - az Electronic Arts egykori free-to-play játékait tervező részleget is vezette többek között. Az úriember szerint az iparban komoly problémák vannak, amiket a nagy kiadók és az ipar régi motorosai nem akarnak elismerni. Szerinte ezek a vállalatok megpróbálják elhitetni az emberekkel, hogy a free-to-play morálisan megkérdőjelezhető, míg valamiért előre kifizetni egyben egy összeget igenis dicséretes dolog. "A free-to-play modellt érő kritikák és támadások nem igazságosak és szelektívek, ráadásul érintetlenül hagyják a tradícionális, de azért igencsak megkérdőjelezhető üzleti modelleket. Ez a sznobizmus: a régiek félnek attól, amerre az ipar elkezdett haladni" - nyilatkozta a Polygonnak. Cousins szerint a free-to-play modellt leggyakrabban azzal a kritikával illetik, hogy "beeteti" a vásárlót - vagyis ingyenesen kezdődik, de aztán mindenképpen fizetésre kényszeríti őt, aki tovább szeretné élvezni. Ez azonban bizonyíthatóan nem így van: Cousins kiemeli, nagyon sokan a fizetőssé válás folyamata nélkül is élvezik a játékokat, a Candy Crush magasszintű játékosainak 70%-a például soha nem költött semmit a játékra. Ráadásul rámutat arra, hogy az igazi "beetetés" a tradícionális játékipari modellekben is ugyanúgy jelen van: "Láttam nagyszerű trailereket rettenetes játékokhoz. Ebben az üzleti modellben pedig szinte lehetetlen, hogy visszakapd a pénzed, ha csalódtál. Itt történik az igazi beetetés. A kiadók gyakran megkérik a sajtót, hogy tartsák vissza kritikáikat, míg megjelenik a játék, hogy már azelőtt eladhassák a játékot, hogy a lehúzó írások kikerülnének. A kiadók általában exkluzív tartalmakat adnak a digitális előrendelésekhez. A digitálisan terjesztett játékok nem fogynak el, tehát nem lenne szükség előrendelésre, de így már jóval azelőtt ki tudják fizettetni a játékossal a pénzt, hogy kikerülnének a tesztek." De Cousins nem csak a tradícionális modellt, hanem a Kickstartert is ugyanúgy igazságtalannak tartja - hiszen ott gyakran már akkor fizetnek a játékosok, amikor még egyáltalán semmit nem láttak a készülő termékből. Szerinte a free-to-play modellben minden hasonló probléma megszűnik, hiszen ha a játékos élvezi, amit kap, akkor később dönthet úgy, hogy több időt, és esetleg pénzt fektet a játékba. Ezen kívül persze a free-to-play játékpiac objektív mutatók mentén sem marginalizálható többé: "Most már a free-to-play a legnagyobb piac, ha az ügyfelek számát nézzük, és pár éven belül eladási adatok tekintetében is a legnagyobb lesz. Ha valami új, ha valamit nem neked céloznak, amit különös emberek különös módon készítenek, ami felrúgja a bejáratott normákat, és ezzel párhuzamosan rendkívül népszerű lesz, az mindig ijesztő a régi piaci szereplők számára." Cousins ezt az egészet több történelmi példával, így például a telefonnal és a rockzenével illusztrálta, majd hozzátette: "Félünk attól, amit nem ismerünk fel. Jelen esetben pedig az ipar nem ismeri fel, merre is halad."
Ben Cousins, az Elecrtonic Arts egykori free-to-play divíziójának feje ma már a Scattered Entertainmentnél dolgozik
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. Enno
2014.04.11. 12:29
Viszont ne essenek abba a hibába hogy pay2win. LoL pl tök jó, az tényleg optikai tuning, vagy idő spóroló amit veszel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. djgeg
2014.04.11. 14:16
Azért nem csak a LoL van már mint pozitív példa.
A legsikeresebb freetoplay pay to content játékok azért már normálisak és nem előnyben részesítés a pénzügyi rendszerének célja.
Planetside 2, Dota 2, Crossfire, TF2 stb.
Ezekhez meg hozzá sorolhatnánk már már a CS:GO és társait. k olcsó játék (Akciós időszakban 1$) aztán az igazi bevétel pedig a fegyverskinekből van semmi másból. Igaz Amerikában perelték, mert gyakorlatilag szerencsejáték gyerekeknek ez a láda nyitogatás.
Efelé halad a világ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. tomchee
2014.04.11. 15:33

SW:TOR :3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Kerub88
2014.04.11. 15:38
Igen, vannak jó példák a free to paly modelre. Előttem is felsoroltak párat, én is hozzátenném még a Dust 514-et amivel rengeteget játszottam és egyszerűen SINCS mire pénzt költsek. Már szinte bűntudatból fogok megvenni valami booster packet.
Vagy jó példa még a Blizzard Heartstoneja, vagy a Card Hunters... etc.

DE!!! (Igen, ez egy kurv@ nagy DE) egy exEA-a kussoljon a free to play modelről mivel ők aztán nagyon sokat tettek annak elásása érdekében a Dungeon Keeperrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Enno
2014.04.11. 18:18
Lehet nem véletlen nincs már az EA_nél . Amúgy az SW:Tor mikor én megvettem és havidíjas volt. kuvva jó volt. utána kis szünet. Majd mikor F2P lett vissza néztem és az amit oda adtak egy rakat ... na nem káromkodok , szóval nem lett jó. Nem tudom a mai időkben miként változtatták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. mikej95
2014.04.11. 20:41
Nagyon sok játék "pay to win" alapú, de tényleg vannak jók, amiben nem kell fizetni, hogy élvezhetőek legyenek. A fizetős játékok pedig ugyan olyan rosszak. Egy teljes árú "AAA" cím egyenlő a day-one folttal(vagy simán nem törődnek vele), fizetős, legalább 3 DLC-vel vagy éppen season pass-nek nevezett gazdaságos zsebmetszéssel. Szóval mindenki kiválaszthatja a legszimpatikusabb halálnemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. madcaptain
2014.04.12. 02:27
Reszemrol az olcso B2P jatekokat szeretem (20 dollar mondjuk) amiben minden tartalmat megkapok es ha kap DLC-t az nem holmi multi skin ,hanem igenis classokat, sok palyat, stb tartalmaz.
Ilyen peldaul a Van Helsing. A 2. resze most jon ki es legkevesebb 15 dollart mar elorendelheto.
A skines moka nekem nem jon be, de peldaul POE-ban inventory helyre koltessel is lehet oket tamogatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Whysper
2014.04.12. 11:33
Én egy dolgot tudok felhoznia mentségükre. Azt ,hogy nem annyira modern a gondolkodása ezen vezetőknek mint amennyire mutatják.

DOTA 2 -- például mindenki össze vissza cserélget meg vásárolja a kulcsokat stb...Minek? semminek ,de csinálják...Simán megy mert 0,20 dollárt kiadni egy valamiért vicc. viszont ,ha egy 5 misi táborból 1 millió vásárol 1000000x0,20 az már rögtön 200000 dollar.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. HozeManuel
2014.04.12. 12:12
Nem a free-to-play a jövő. Csak egy átmenet, próbálkozás, első lépések egy új korszakba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. djgeg HozeM...
2014.04.12. 22:26
Mert te egy jövőbe látó jós vagy aki megmondja a tutit.
A free to play kis cuccok "próbálgatásai" tudod miben merülnek ki? 100-900 Millió USD jövedelmet generáltak.... és ez nem egy év, vagy az eladások után, ezt szépen évről évre!!!!
Mutass olyan játékot ami a megjelnése után 7 évvel (2007 Crossfire) eljut odáig, hogy ma 900 millió USD(2013 as év!!!) jövedelmet csinált magának... Nincs ilyen fizetős játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. djgeg djgeg
2014.04.12. 22:37
Arról már ne is beszéljünk mekkora részt hasítottak maguknak a piacból:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. blackconve... Enno
2014.04.13. 01:43
A lol a p2w definíciója ember, hogy lehet ezt példának felhozni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. alicenorbi... black...
2014.04.13. 07:09
Teljesen fogalmatlan vagy a témában. Azt sem tudod, mit beszélsz. A LoL igenis az egyik legjobb példa a F2P-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. djgeg black...
2014.04.13. 10:42
OMG... Te se LoL oztál még a büdös életben. Akkor meg minek kommentelsz baromságokat róla? p2w?
Fogalmad sincs mi az a P2W játék...
LoL-ban mit veszel? Kosztümöt? Világító aurát? mi tudom én? Semmi olyan képességet vagy növelést nem tudsz venni.
Tudod mi a P2W? Mondjuk a WOT, speciális lőszert vehetsz, ami jobban sebez. Na ez a P2W...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr...
2014.04.13. 11:18
Azért az biztos, hogy a f2p nem fogja pótolni a klasszikus AAA játékokat, egyszerűen képtelen rá, viszont jó nagy darabot elkanyarít a piacból. A nap végén én is szívesen ülök le fél-egy óra Loadoutra, az erős sztorivonallal megáldott AAA játékokat meg meghagyom hétvégére és a szabadnapokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Lazahunter
2014.04.13. 18:55
"Ráadásul rámutat arra, hogy az igazi "beetetés" a tradícionális játékipari modellekben is ugyanúgy jelen van: "Láttam nagyszerű trailereket rettenetes játékokhoz. Ebben az üzleti modellben pedig szinte lehetetlen, hogy visszakapd a pénzed, ha csalódtál. Itt történik az igazi beetetés. A kiadók gyakran megkérik a sajtót, hogy tartsák vissza kritikáikat, míg megjelenik a játék, hogy már azelőtt eladhassák a játékot, hogy a lehúzó írások kikerülnének. A kiadók általában exkluzív tartalmakat adnak a digitális előrendelésekhez. A digitálisan terjesztett játékok nem fogynak el, tehát nem lenne szükség előrendelésre, de így már jóval azelőtt ki tudják fizettetni a játékossal a pénzt, hogy kikerülnének a tesztek.""


Pf, ugyanezt látom én is már évek óta ... ez az az ipar, ahol ha eladják a szart akkor sem tudod visszakérni a pénzedet, nincs semmilyen fogyasztóvédelem ... és ez megy már 20 éve.
A nagy kiadók fenyegetik a médiumokat, ha azok le mernek pontozni egy egyébként valóban szar játékot. Nem kell messzire visszamenni, ott volt pl az Alien játék a közelmúltban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. eyewitness
2014.04.13. 20:18
Egy helyesen megalkotott F2P játék mind felhasználónak mind fejlesztőnek jó... A trükk az, hogy nem kell kapzsinak lenni, és nem büntetni kell a nem fizető játékosokat. Pont most volt egy ExtraCredits vid a témában, miszerint sok fejlesztő ott téveszti el, hogy e köré épít játékot, meg szükséges rosszként fogja fel, ahelyett, hogy olyan pénz költési lehetőségeket pakolnának a játékba, amivel szívesen él a felhasználó, nem pedig rá van kényszerítve.
Ha minden igaz még idén láttok tőlünk rá példát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. petkow
2014.04.14. 10:45
Érdekes megállapítások. Ha kötelező lenne, én külön azért fizetnék, hogy ne kelljen az f2p játékokkal játszani. Eddig amit próbáltam, mind rém unalmas, béna grinder játék volt, amit 5 perc után kapkodva zártam be.
Egyedüli kivétel a TF2, de azt is inkább a korai időszakában játszottam, amikor még nem volt f2p. De az összes többi ilyen modellre épülő játék egy igen lapos, unalmas, gyenge játékélményt adó valami volt. Ezekhez képest a normális vásárolható, kis, néhány euros indie játékok fényévekre nagyobb játékélményt és tartalmasabb szórakozást nyújtanak nekem. Szóval eléggé kerülöm is ezt az iparágat, nem is foglalkozok velük a legtöbbször, kihagyom a játékkeresgélés közben (pedig folyamatosan figyelem a játékhíreket, minden újdonságot megnézek, kivizsgálok, kipróbálok ha lehet, kivéve a f2p). Ja igen a Robocraftal játszogattam néhány napig mostanában, az tényleg jópofa volt, de megint meguntam néhány nap után, nem lehet benne normálisan fejlődni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. slayer007
2014.04.14. 10:54
Sajnos nekem sincs jó tapasztalatom a F2P játékokkal kapcsolatban. Ott a LOL, az tényleg jó volt, de sajnos csak az a lényeg a játékban, hogy vérprofi legyél, ha nem vagy az, akkor még az anyád is szídják a saját csapattársaid... Szerintem az nem játék, hogy hazaérsz melóból szórakozni kicsit, és elkezdenek téged szapulni a kisgyerekek, mert nincs meg 200 creeped 20perc alatt.
Pont ezért nem szeretem a F2P játékokat. Tele van fiatalokkal, akik úgy játszanak vele, mintha az életük múlna rajta...
Most pl ezért kaptam rá a single player játékokra, mert senki nem ítélkezik, ha elszúrom.
F2P jó koncepció lenne tényleg, mert olyan mint valami trial verzió, amíg nem tudsz venni olyan tartalmakat benne ami P2W-né tenné, addig szerintem nagyon is jó a dolog. Én szívesen támogatnám az ilyen játékokat, ha megérik a pénzüket. LoLban is vettem számos skint, boostert, hős-packokat, mert időm nem engedi, hogy kigrindeljem az IP-t rá, viszont pénzem van rá, hogy támogassam a fejlesztőket.
Ami inkább hiányzik nekem, az az, hogy legyen egy demo verziója újra a P2P játékoknak. Kipróbálhassam, mégis miféle a játék, mielőtt legombolok 15ezret rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim
2014.04.14. 10:58
Technikai oldalról nem értem hogyan válik a F2P fizetési konstrukció által egy játék hirtelen unalmas grindeléssé egyeseknek, közösségi oldalról nem értem hogy hogyan válik egy játékközösség azáltal tűrhetővé, hogy havidíjas egy játék, mintha automatikusan normálisabb ember lenne az, akinek van pénze.

Ezt valaki meg tudná magyarázni logikusan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. petkow Asagr...
2014.04.14. 11:15
Az első kérdésre megpróbálok neked válaszolni, hogy látom én.
Szerintem már maga a fizetési konstrukció kötődik az egész játéktípus mibenlétéhez. Valahogy úgy kell összeilleszteni, hogy bevétel is legyen, legyen arra motiváció, hogy valaki önként valami pluszért fizessen.
Ha ugye nem p2w, hanem valami dekoratív elemet árulunk, annak csak akkor van értelme, ha a magamutogatós illető tud vele parádézni mások előtt, tehát ezért már eleve multiplayer játéknak kell lennie, ahol az avatar vagy valami objektum megjelenik amire rá tudja rakni a dekoratív elemet. De ugye olyannak is kell lennie, hogy sok időt töltsön vele, szóval mindenképp valami szintezős, xpzős fejlődgetős aspektus is kell, különben egy fillért nem fog kiadni, ha 30 perc játékkal is kiszórakozza magát.
Ezért értelemszerűen egy stratégiai játéknak, ahol menetekre oszlik a játék (bár próbálnak itt is szintezős, customizálást beleerőltetni már), nem sok értelme van. Vagy mondjuk single playerben mint a don't starve, Faster than light, prison architect megint nehéz f2p modellt implementálni. Az összes kreatív puzzle (antichamber stb.) kiesik. Komoly szimulátorokba megint nem lehet idióta ruhásdival vagy kiegészítővel, vagy bármilyen szintezősdivel működni, mert ellentétes a kiegyensúlyozott, komoly szimuláció elvével (ARMA sorozat, harcirep. szimulátorok, Flight Sim stb.).
Szóval egy szó mint száz, maradnak az olyan játékok mint a MOBÁK, vagy a már csontig lerágott klasszikus everquest típusú mmorpgk, vagy a CS-re alapozó, de komolytalanított (maskarákkal, 2312 fajta rózsaszín leopárdmintás AK-74-el) fps shooterek. Szóval a f2p modell determinálja, hogy csak ezek az uncsi típusú játékokat rakhatják alá, semmi újszerű, kreatív tartalmas dolgot, ami nem a magamutogatásról szól, vagy az évekig tartó szintezős grindelésről, mert akkor nem lehet hozzáilleszteni a vásárlásra motiváló kiegészítőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim petko...
2014.04.14. 12:19
Világos, de most nem azt indokoltad meg hogy mitől lesz szar egy játék, ha F2P modellt kap, hanem azt fejtetted ki, hogy miért eleve szar játéknak való ez a fizetési modell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. djgeg petko...
2014.04.14. 12:25
Neked szerintem inkább, azokkal a játék stílusokkal van bajod, amik mára javarészt F2P koncepcióra építenek. Azért mert egy játékban xy mennyiségű fő és mellék tartalmak. Kiegészítő apró baromságok. Szintezős, "időrabló" játékstílus. Ezekre láthatóan szükség van, hiszen milliónyian játszanak vele.
Egy Single player játékot, nem tudsz F2P alapon üzemeltetni, hogy egyáltalán bevételt hozzon.
Van pár jó elemzés a F2P játékok jelenlegi pszichológiai modelljével kapcsolatosan. Egyszerű ösztönökre, hat az egész. Gyűjtögetés. Olyan áron amit kifizetsz, mert nem költség, csakhogy, sok kicsi sokra megy.
Az meg, hogy mindezt egy olyan köntösben tálalják ami fejlődős, szintezős, vagy épp "időrabló" xy shooter, az láthatóan sok millió embert nem zavar, különben nem játszanának velük.
A F2P játékok, nem fogják a single, vagy egyéb AAA játékok piacát teljesen átvenni. Azonban egy szép nagy szeletet hasítottak már maguknak, megmutatva azt, hogy tartalommal és egyszerű emberi ösztönökre hatva, 500-900 millió USD-t is lehet keresni évekkel a megjelenés után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. djgeg petko...
2014.04.14. 12:58
ui.: A F2P játékok 99% ka a multira és csapatjátékra épít. Egyedül szinte mindegyiket unni fogod, mint a multik túlnyomó többségét is legyen az fizetős vagy F2P.
Ha meg te a Single, indie stb játékokat kedveled, attól még nem egy működő modell a szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. petkow Asagr...
2014.04.14. 12:59
Ez így van de szerintem logikailag a két dolog ekvivalens. Egy eleve jó játékot nem lehet f2p-á alakítani, mert egyszerűen nem passzolhat össze. A "f2p-esítés" egyet jelentene akkor a játékkoncepció teljes átírásával és ettől romlana el. Szóval szerintem a f2p nem csak egy fizetési konstrukció, hanem már elve egy játékkoncepciós alapot is jelent/megkövetel, és ez az ami (szerintem) rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. petkow djgeg
2014.04.14. 13:06
Kétségtelenül igazad van abban amit írsz. De én nem is azzal vitatkoztam, hogy nem működne a modell, lehet vele pénzt termelni. De pl. a cikkben úgy írják ezt, mintha alapvetően ez lenne a korszerűbb, és egyedüli lehetséges út. Miközben ez szerintem teljesen téves kép. Ez egy konkrét termékkör, egy játéktípus (és ahogy említettem nem csak egy fizetési konstrukció önmagában), egy konkrét vásárlói közönségnek. Ettől függetlenül nagyon sok ember játszik és bizony nagyon más igényekkel és piaci kereslettel. (mint pl. én). Szóval nekem magyarázhatja Ben Cousins, hogy csak a f2p a működőképes modell a jövőben, ez olyan mintha valaki aztmondaná, hogy mostantól csak sört szabad gyártani, és mindenki azonnal álljon le a szőlőtermesztéssel és a borászkodással. Erre pedig a borkedvelők nagyot néznek (ahogy most én), hogy "Mi van?".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. blackconve... djgeg
2014.04.14. 23:59
Ja, ezek szerint már nem lehet pénzért hősöket meg rúnákat venni? Mert akkor tök rendben van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2014.04.15. 00:30
Planetside 2 egész jó kis játék, mióta játszok vele semmilyen bajom nem volt az áruházával. Egy kis XP bonusz itt, egy kis erőforrásbonusz ott, egy kis koponyás fejvédő amott, meg terepmintás tank stb stb

Mind olyan dolgok, amikért szivesen vásárolnak a játékosok, viszont soha nem éreztem azt egy percre se, hogy azért nyírtak ki meg nem öltem bele X eurót a játékba.

Bizony eleinte nem költöttem semmit sem a játékra, aztán 1-2 hónap gameplay után éreztem azt, hogy honorálnám a játékfejlesztőket, rááldoztam vagy 4-5 ezer forintot.

Asagrim: A havidíjas MMO-k azért jobbak, mert bankkártyás havidíj kifizetésére a 14 éven aluliak jelentős része képtelen, ergo nagyobb valószínűséggel fogsz normális emberekkel találkozni. Egy tizenéves még nem tud kulturált módon MMOzni, ez viszont kisebb baj a havidíjas MMOknál. WoW ez alól kivétel, mert tudsz venni GameCard-ot.

F2P MMO játékoknál csak egy erőforrással versenyzel a többiek ellen: az időddel. Ez viszont egy tininek van a legtöbb, és neki a pénzhiánya se akkora gáz, mert a játék ingyenes. Aztán pár hét játék után úgy is vesz XP Boostot anyuci bankkártyájával, mert annyira türelmetlen.

Én ugyanannyi jó példát tudok mondani F2P játékokra, mint rosszat. Egyszerűen fel kell ismerni a legelején, melyik a lehúzás. TERA-nak is egész jó lett a F2P modellje, miután átálltak. Mondjuk ott az üzemeltetés/support hazavágta az egész játékot nekem, de ennek nincs sok köze a F2P-hez.

Mindenesetre én MMOzni már tuti hogy csak havidíjas játékkal fogok, nekem teljesen mindegy milyen kalapja van a karakteremnek, ellenben rühellem a tiniket egy MMOban. Az a havi párezer forint meg nem összeg ha van normális állásod és tényleg fontos számodra a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. eyewitness
2014.04.15. 07:58
F2P játékban egy havidíjas server/shard nem megoldaná a fiatalabb generációval együtt játszás kérdését? Így mindenki boldog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. slayer007 kisko...
2014.04.15. 13:41
Egyetértek veled, inkább csengetek ki havi 5ezret egy előfizetésre, mint hogy 12-16 évesekkel kelljen játszanom, akiknek az epénisz növelése fontosabb annál, hogy napfényt lásson. Ne adj isten ha egy csapatba kerülsz vele, még szarul kell érezned magad, hogy dolgozol és nem léptél szintet 2 napja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. blackconve... slaye...
2014.04.15. 20:14
Én is egyetértek a feltevéssel de a játékban ha hozni kell egy szintet akkor a kutyát nem érdekli mire fogod, hogy nem léptél szintet két napja. Persze vannak casual guildek is de akkor meg minek havidíjat fizetni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gabesz7630
2014.04.16. 08:09
"Az ipar sznobizmusa tartja vissza a free-to-play modellt"
Lof@szt.

Az, hogy az emberek jo resze meg nincs telejsen elhulyitve.
Az faj a kocsognek, hogy nem lehet mindekit lehuzni soxorosan, mert nem hagyja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. slayer007 black...
2014.04.16. 12:41
Értem én, hogy hozni kell 1 bizonyos szintet, amit valszeg az ember hoz is, bepótol, de ha sok a meló, akkor pl abban a 2 napban nem tudsz belépni. Sokszor még számonkérik az embert, hogy hol volt 2 teljes napig. Na mind1 ez már OFF
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!