iPon Hírek

Az Nvidia elnézést kér a Tomb Raideres problémák miatt

Dátum | 2013. 03. 07.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Nvidia elnézést kért a teljesítménybeli és stabilitási problémák miatt, amelyekkel a Tomb Raider PC-s verziójában találkozhatunk. Ezek a hibák akkor lépnek fel, amikor GeForce kártyával rendelkező felhasználók maximum beállításokkal futtatják a játékot. "Sajnos az Nvidia nem kapta meg a játék végső kódját a múlt hétvégéig, ami erősen csökkentette a stabilitást, képminőséget és teljesítményt ahhoz a verzióhoz képest, amit előtte kaptunk." – nyilatkozta Andrew Burnes szóvivő a cég hivatalos oldalán. "A Crystal Dynamicsszal szorosan együttműködve dolgozunk minden, a játékban felmerülő probléma megoldásán, amilyen gyorsan csak lehet. Kérjük vegye mindenki figyelembe, hogy ezeket a problémákat nem tudják teljes egészében megoldani az Nvidia driverek. A fejlesztőnek kell változtatásokat eszközölnie a kódon, hogy kijavítsák a GeForce GPU-kon felmerülő hibákat. Addig is elnézést kérünk minden GeForce felhasználótól, aki nem kapta meg azt az élményt a Tomb Raidertől, ami elvárható." Amint várható volt, az Nvidia és a Tomb Raider hivatalos fórumai is tele vannak a játékosok panaszaival, támadások érték a TressFX technológiáját is, amelynek segítségével élethűbb hajat lehet kölcsönözni a karaktereknek. 'Úgy tűnik, hogy a TressFX lassítja le a játékot, amely csupán Lara hajához és az SSAO-hoz (screen space ambient occlusion) használnak' – írta az egyik játékos. "Jelenleg csak rondábban néz ki tőle a játék." Reméljük a problémákat minél hamarabb sikerül megoldani, és az Nvidiás játékosok is maradéktalanul élvezhetik Lara kalandjait, de az egyébként várható volt, hogy a TressFX nem fut majd olyan jól GeForce-okon, mint Radeonokon, ez már anno a bejelentésből világossá vált, a fejlesztésekor a Radeonok GCN architektúráját vették alapul.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. Crytek01
2013.03.07. 16:50
Atin is azért szépen lassít ez az effect. Érdekes azt már nem tudták belerakni,hogy a hajra a szélen kívül esetleg a víz,vér sár is hatással legyen!

Ezen a diagrammon jól látszik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Konigstige...
2013.03.07. 16:51
Nem rossz a TessFX, bár sokat nem dob a játékon. Sőt, mikor a játék elején Lara fejjel lefelé lóg a barlangban egyedül a copfja engedelmeskedik a gravitációnak, minden más hajtincse felfelé néz, bár ez nem a TressFX hibája, mindenképp érdekes látvány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. patrik2991
2013.03.07. 17:01
Konigstiger: mutass képet ha tudsz légyszíves, nagyon megnézném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Asagrim
2013.03.07. 17:12
Inkább a fejlesztők kérjenek elnézést ezért a förmedvényért ami a Tomb Raider ... tele van szórva QTE-vel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sakal6
2013.03.07. 17:17
Szerintem elég csúnya és bugos lett a TressFX. Lara teste felett centikkel lebeg, ahelyett hogy hozzá szépen hozzá simulna. Nekem nem tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. No.1.
2013.03.07. 17:27
Szerencsére én most nem érzékelek semmit sem belőle..
HD5450 17-20 fps... Minden kikapcsolva. Bár megnéztem volna a 6950-el, de eladtam 2 hete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gab78
2013.03.07. 17:32
"Reméljük a problémákat minél hamarabb sikerül megoldani, és az Nvidiás játékosok is maradéktalanul élvezhetik Lara kalandjait, de az egyébként várható volt, hogy a TressFX nem fut majd olyan jól GeForce-okon, mint Radeonokon, ez már anno a bejelentésből világossá vált, a fejlesztésekor a Radeonok GCN architektúráját vették alapul."

A TressFX az AMD produktuma, persze hogy a saját terméküket veszik alapul, ezen mit kell csodálkozni??? Örüljenek inkább, hogy a vezérlőjükön is működik.


"Nvidiás játékosok is maradéktalanul élvezhetik Lara kalandjait"
Arra lennék kíváncsi, hogy az nv mikor fogja a physx-et működőképessé tenni bármilyen más vezérlőn, vagy akár szoftveres módban is??? A Radeon tulajdonosok is élvezhetnék már ennek a "gyümölcsét"!

Amúgy semmi gond sincs vele, csak amit Sakal6 írt, hogy a teste felett lebeg, hát ez tényleg hülyén néz ki, de amúgy sokkal jobban működik, mint a physx bármikor is működött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. gery84
2013.03.07. 17:59
Persze hogy sokan hepajkódnak főleg nv-sek.
A fejlesztők helyébe úgy csináltam volna meg a játékot hogy a TressFX-et az nvidiával szerelt gépek ne használhassák, ahogy az AMD se használ Physxet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Edari
2013.03.07. 18:03
amd figyelembe veszi a playerek "igényeit", amit az nvidia soha nem tett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Funky
2013.03.07. 18:05
+1 gery84-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. kollar92
2013.03.07. 18:08
Sajnos tényleg nagyon kezdetleges fázisban van a TressFX De amúgy Nvidia-m van és én annyira élvezhetetlennek nem tartom a játékot... Sőt azt mondom hogy maga a játék nagyon élvezetes izgalmas kicsivel lehetne hosszabb is de jó sok elrejtett cucc van és tényleg minden sarokba be kell nézni. Azt gondolom hogy nem sok játék képes arra hogy ne végig lövöldözések legyenek benne és közbe megtartsa a játékos figyelmét. Nálam annak ellenére hogy fenntartásokkal fogadtam a játékot nagyon pozitív csalódás ért... nincs ariel (cigánykerék levegőben kéz nélkül) közbeni lövöldözés meg egyéb teljesen valótlan dolog, és mégis magával ragad és belevisz abba a világba. Játékélménybe egyik legjobb amivel mostanság játszottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gery84
2013.03.07. 18:51
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. mekike
2013.03.07. 19:01
Heló all. gery84 12. számú bejegyzése igen kiváló humorérzékre vall. Nagyon jót röhögtem. Gratulálok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Blizi024
2013.03.07. 19:12
I <3 HD7770
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Gpety
2013.03.07. 19:22
Majd megoldják az Nv-nél, csodáltam is volna, ha az AMD TressFX-elsőre gond nélkül ment volna Geforce-okon. Amúgy az Nvidia már néhány éve megoldotta a haj mozgásának szimulálást, állítólag kis hardverigénnyel. Csak nem erőltették, az AMD pedig lépett...
http://www.youtube.com/watch?v=YF8CUSiPDJ0
Amúgy meg nem ez a legnagyobb baj, ami miatt főhet a zöldek feje. Jönnek az új konzolok AMD hardverrel és jönnek majd a konzolportok is. Nem nehéz kitalálni, hogy ha az alap konzoljátékok kifejezetten az AMD vasára lesznek optimalizálva, akkor a PC-re átírt verziók is jó eséllyel jobban fognak majd muzsikálni az AMD GPU-kon. Szóval ideje kukázni a K10-et és a K20-ra alapozva követni a Titan példáját az olcsóbb szegmensekbe is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. yodamester...
2013.03.07. 19:29
Annyira nem szarok be,hogy nem megy a Gtx 680-on aTressFX,így ultrán is 100fps-em van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gab78
2013.03.07. 19:46
Gpety: Kicsit más azért egy techdemoba mutogatni valamit, és más egy játékba beépíteni.

gery84-nek van igaza, úgy kellett volna beépíteni, hogy csak Radeonokon menjen, más ne használhassa...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Yoshileon
2013.03.07. 19:52
Hehe, az enyhe túlzás, hogy a TressFX nem fut olyan jól a geforce-okon
gtx460: 1920x1200, ultra beállítások, minden maxon
tressfx off: 50fps+
tressfx on: 1fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Naquile
2013.03.07. 20:08
Kivételesen csak nagy formák szóltak a cikkhez

Királyak vagytok srácok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nemlehet
2013.03.07. 20:13
Hát tény, hogy a zöldeknél nincs rendben valami. Nekem a GTX580-ason főleg a közeli cutsceneknél kicsit szaggat. Ezen kívül nem találkoztam buggal vagy fagyással és szerintem a játék is remek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Yoshileon
2013.03.07. 20:13
@gery84
@gab78

Igazatok van, úgy kéne új technológiákat fejleszteni, hogy a másik cég termékein még véletlenül se működjenek!
<sarcasm>

Ha így gondolkodnának a fejlesztők, manapság minden játék úgy jönne ki, hogy vagy az egyik, vagy a másik cég kártyáin futna, és ez mégtovább megosztaná a játékosokat. Kinek lenne ez jó? Gondolkozzatok már egy picit.
Sose értettem ezt a sok utálást, miért fáj az neked, hogy én a konkurens céget választottam? Akkor én ne élvezzem úgy a játékot mint te, mert én nem vagyok akkora király, hogy amd kártyám van, he? parasztok...

A PhysX azért nem ugyanaz, azt az Aegia nevezetű cég fejlesztette, és eleinte külön ppu-t lehetett hozzá venni, úgymond gyorsítókártyát, hogy levegye a cpu-ról a terhet. Az nvidia megvásárolta, és futtathatóvá tette CUDA magokon. AMD-sek ettől még számolhatnak CPU-n PhysX-et.

Ilyen felfogással az nVidiánál megbütykölhették volna a physxet úgy, hogy még cpu-n se lehessen futtatni, scak nvidia kártyán, aztán elköszönhetnétek párszáz AA játéktól, csak szerencsére se az AMD-nél, se az nVidiánál nem gondolkoznak ilyen nyomorékul.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gery84 Yoshi...
2013.03.07. 20:31
Ez csak egy olyan opció amit az AMD pénzelt és a konkurencia miért használja ki teljesen ingyen.

PhysX meg annyit hogy csak olyan játékba teszik bele amit az nvidia pénzel.
Sok híres neves gyártó meg írja úgy a játékait hogy nem igényel PhysX gyorsított az olyan effektekhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Yoshileon
2013.03.07. 20:47
Sajnálom, általában tűröm a sok utálatoskodást, de mindig kinyílik a zsebemben a bicska.
pcsek a konzolosok ellen
xboxosok a ps3asok ellen
amdsek az intelesek ellen
amdsek az nvidiások ellen

Rendben van, ez az internet, nem várhatom el, hogy mindenki értelmesen viselkedjen, de akárhányszor szóba kerül bármelyik cég, rögtön megjelennek a hozzászólásokban a vita szítók, hogy "az nvidia mindig is szar volt", "az amdtől nem is vártunk többet", aztán erre a válaszok, de mind értelmetlenül.

Pár nap mérlegelés után eldöntötted, hogy a megtakarított pénzeddel melyik céget választod, vagy éppen már réges rég letetted a voksod, mivel sok sok évvel ezelőtt volt egy rossz tapasztalatod a másikkal, de ettől még igazán nem kéne zsigerből utálni meg szidni a másikat.
Hardvertől függetlenül mindannyiunknak ugyan az a célja: élvezni a játékokat, és igenis elvárom, hogy az új technológiák cégtől függetlenül elérhetőek legyenek számomra, és a többiek számára is.

Még egyszer bocsánat a kirohanásomért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller gery8...
2013.03.07. 21:06
"Sok híres neves gyártó meg írja úgy a játékait hogy nem igényel PhysX gyorsított az olyan effektekhez."

Sok híres neves programozó lenne képes komoly szoftverek assembly-ben írni, de azért engedd már meg nekik, hadd használjanak már mások által megírt, kezelhető, közel hibátlanul működő függvény-könyvtárakat, programnyelveket, keretrendszereket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gab78
2013.03.07. 21:34
Yoshileon: "AMD-sek ettől még számolhatnak CPU-n PhysX-et." Mutass egyetlen egy olyan Physx-et használó programot, amely bármilyen CPU-n normálisan fut. Az Physx még csak SSE2-es utasításkészletet sem támogatja, nem beszélve a több processzormagról. Sőt hogy csavarjam a dolgot, azzal hogy az nv megverre az Ageia-át, még azt is tönkretette ami korábban működött, lásd Frontlines fuel of war, korábban működött normálisan Radeonon CPU fizikával, ma tökéletesen használhatatlan. És nem változott más csak a Physx meghajtó. Ezt le is ellenőrizheted, bártan.

"Igazatok van, úgy kéne új technológiákat fejleszteni, hogy a másik cég termékein még véletlenül se működjenek!"

Lásd Physx, pontosan így működik. Ami meg külön kellemetlen, hogy még a saját környezetében sem képes normálisan működni, pont azért, mert arra mentek/mennek rá, hogy mindenáron korlátozzák. Volt az a kezdeményezés, amikor is próbálták Radeonra portolni (38xx-eseken működött is) csak hogy másfélszer gyorsabb volt, mint a 8800GTX, ezek után az nv elkaszálta a dolgot azzal, hogy a CUDA-ához kötötte. Na most akkor ki is és milyen mértékóben gátolja a fejlődést és a fejlesztéseket?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MrFox
2013.03.07. 21:48
"Arra lennék kíváncsi, hogy az nv mikor fogja a physx-et működőképessé tenni bármilyen más vezérlőn, vagy akár szoftveres módban is?"

A Havok mellett értelmetlen nyomni, ami futhat akár egy külön CPU magon is, míg a Physx lefoglalja a GPU-t úgy egészében.

Nézd meg a PS4 bemutató Havok demóját (nem a PS4 miatt, hanem mert AMD APU-n fut). Ez a jövő, a Physx kukázható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Yoshileon
2013.03.07. 21:53
@gab78
Nem mondtam, hogy az AMD gátolja a fejlődést, ellenkezőleg, a TressFX-et úgy fejlesztették, hogy az akár majd nVidián is futhat, ha optimalizálják.
Mivel elég régóta geforceot használok, fogalmam se volt, hogy a PhysXnek ilyen problémái vannak, azt hittem cpu-n simán megy.
Hát, akkor b*sszák meg. Az ilyen baromságokat kéne kerülni, és normális, bármin futtatható fizika api-t írni...

Ahogy most utánaolvasgattam, az egyetlen megoldás az, hogy befogsz egy olcsó nvidiát physxet számolni, de ez szánalmas...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Sargeras
2013.03.07. 22:00
patrik2991:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gab78
2013.03.07. 22:09
MrFox: Azért az nv bejelentette, hogy a Physx támogatja majd a PS4-et... és jé milyen gyorsan jelentették ezt be (hivatalos).

Yoshileon: Azt hitted?! Erre inkább nem mondok semmit. "befogsz egy olcsó nvidiát physxet számolni" az nv még ezt is gátolja, mindenféle trükközés kell, de a legújabb physx driverekkel, már ez sem működik.

"Az ilyen baromságokat kéne kerülni, és normális, bármin futtatható fizika api-t írni..." a különféle korlátozások miatt nem működik rendesen. Azt tudni kell, hogy a Physx nem teljesen GPU-s fizika, pl a merev testek szimulációja még akkor is a CPU-n fut, ha geforce vezérlő van a gépben. Ez az össze vissza b.sz.kodás vágja haza az egészet. És itt nagyon jól látszik, hogy igazából még a szarul megírt program 1 szálat használva is elég a fizikához (merev test), semmi szükség nincs a GPU-s erőlködéshez. Ha normálisan lenne megírva (modern utasításkészleteket kihasználva), akkor bármely mai 4 magos CPU bucira verné még a GTX690 SLI-s rendszereket is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Bugatty
2013.03.08. 03:29
Nekem sajna csak egy 4:3-mas TFT monitorom van, Radeon HD 4670-en minden maxra és ultrára beállítva tökéletesen fut
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gery84 Yoshi...
2013.03.08. 05:22
ebből a hírből nekem az jött le hogy AMD hardveren futni fog a PhysX [LINK]

gab78 HD4xxx HD5xxx sorozatnál az nv mondta direkt hogy lehet az AMD kártya mellé NV tenni a Physx miatt. Mert akkor jobban fogyott az a kettő széria mint az nv terméke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. NimKorko
2013.03.08. 09:06
Sargeras screenshotjait elnézve eléggé elüt mind a modelltől, mind a környezettől ez a ez effektes haj. Nekem legalábbis nagyon zavarja a szemem. Lerontja az összképet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Gatee
2013.03.08. 09:15
Igazából ez az egész azért van mert a game az AMD-t pártolja, alapból szarabbul futna NV-n de ráadásul még az NV nem is kapta meg a végeleges verziót amihez szintén köze lehet az AMD ténykedésének így nem tudták semmilyen formában NV-re optimalizálni a tressFX-et. Viszont azt is el kell ismerni, hogy az AMD nem tette exklúzívá a technológiát pedig megtehették volna ugyanúgy ahogy az NV is megtette a physXel szóval ez korrekt dolog volt tőlük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii
2013.03.08. 10:00
Én nem értem, hogy miért kell itt állandóan verekedni... Bárcsak a munka lenne ilyen forró a kezetek alatt öcsém... De ahogy egy alattam szóló is megemlítette már, nem várható el, hogy csak normális hozzászólásokat tegyenek közzé, mert az internet mindenféle szájhuszároknak is elérhető sajnos...

A TressFX pedig jelenleg nem az a nagy dolog, ami miatt most szét kéne ütni egymást. Hiszen egyelőre akkor se baj, ha kikapcsoljuk, mert nem fut tőle rendesen a játék, vagy fut, de nem tetszetős vele az összkép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gab78
2013.03.08. 10:42
Gery84: [LINK]

Direkt nem mondta, megengedőbb volt (pl úgy lehetett használni, hogy geforce az elsődleges vezérlő, csak akkor mi értelme van?!), ma már egyáltalán nem az. Jaj igen, ami a linket illeti, persze hogy fog futni PS4-en, nekik az kell hogy mindenki majd Unreal4-et használjon, nem tehetik meg hogy nem támogatják, vagy kukázzák, de asztali környezetben fejeltsd el. Itt látszik, hogy nem megoldhatatlan a feladat, csak az nv gátolja szándékosan.

NimKorko: Az a haj a shoton épp mozgásban van, amikor készült a shot azért olyan amilyen, így szemléletesebb a mozgása.

Gatee: Ez a nv nem kapta meg a végleges verzitót, ez csak mellédumálás. A fejlesztések során folyamatos együttműködés van a fejlesztők és a hardvergyártók között, pontosan képben voltak, hogy milyen irányba mennek a fejlesztések, csak sz.rtak bele. És ezért van is miért elnézést kérni...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. NimKorko
2013.03.08. 11:16
gab78: Mintha nem tudnám. (Te hülyének nézel? Mellesleg grafikusként dolgozom másodállásban.) -v-"
Mozgásban sem sokkal jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kunrichard
2013.03.08. 11:48
gery84
http://ipon.hu/?news=12469
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. _DiEGO_
2013.03.09. 20:37
Sapphire HD5790 és Phenom II X3 720 and 4GB GDDR5 1600MHz DC simán viszi

Pár kép onnan , ahol épp tartunk a játékban :







 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sargeras
2013.03.10. 00:58
Szemléletesebb kép TressFX-re



Véleményem szerint elég jó ez a technológia csak még kezdetleges fázisban van... Most debütált a játékban, némi idő és fejlesztés kell még neki, de mindenképpen egy újabb szint grafika terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. psw
2013.03.11. 11:18
OFF: A képek jók _DiEGO_, csak tanulj meg beilleszteni nagy képeket, jól széttoltad ezt a kommentszálat.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!