iPon Hírek

Az Nvidia új arcrender technológiája

Dátum | 2013. 03. 22.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Nvidia bemutatta új arcrender technológiáját, mely a vezérigazgató, Jen-Hsun Huang szerint forradalmasítja a karakterek arcának megjelenítését videojátékokban. Az új tech neve Face Works. Mit is csinál a Face Works pontosan? Összesűríti azt a hihetetlen mennyiségű motion-capture adatot olyan méretre, amit az Nvidia frissen kiadott csúcskategóriás videokártyája, a Titán már valós időben fel tud dolgozni. A Titánról készült tesztünkhöz katt ide! Az előbb említett mo-cap adatmennyiség 156, szferikusan elhelyezett kamera képanyagából jön össze, amit egyetlen ember, összesen 30 arckifejezéséről készítettek el. Korábban ezt az adatmennyiséget 32GB-ra tudták csak összezsugorítani, ami már önmagában többet tesz ki mint egy Blu-ray lemez, a maga 25 GB-jával. Ez túl sok volt ahhoz, hogy real-time lehessen renderelni. A Face Works képes mindezt 300MB-ba betömni... Huang a héten tartott Nvidia GPU Technology konferencián demonstrálta az elmondottakat: "Ez itt digitális Ira. Ira nem egy felvétel, ő most itt valós időben kerül feldolgozásra a Titan nevű GPU-n." (Az Irás rész 8:30-nál kezdődik a videóban.)
Ira teljesítménye rendkívül érdekes, de hogy mit jelent majd ez a jövőbeni PC, PS4 és Xbox játékokra nézve? Huang azt mondta, hogy Ira lerenderelése 2 teraflop, vagyis 2 trillió lebegőpontos számítás másodpercenként. Az Nvidia Titánja összesen 4,5 teraflopra képes, viszont a PS4 "mindössze" 1,84-et tud abszolválni, míg a következő Xbox megelégszik 1,2 terafloppal (az eddigi információk alapján). Mindez viszont 1080p-ben és 60fps-sel megy, így ha ezeket egy kicsit visszafogjuk, akkor nem is olyan reménytelen a helyzet. 30 fps esetén máris feleannyi számítást kell csak elvégezni. No persze, ez még mindig csak egyetlen arc lerenderelése. Itt említsük meg, hogy az Nvidia nem az egyetlen cég, aki lenyűgöző arcrender technikákkal állt elő. A Heavy Rainért felelős Quantic Dream, akik éppen a Beyond: Two Soulson dolgoznak, egy öregembert mutattak be a múlt hónapban történt PS4 bejelentés alkalmával:
Ennél még frissebb Hideo Ko...izé, Joakim Mogren interjú a GameTrailers TV-n. Azt spekulálták, hogy Mogren arca nem volt igazi, csak egy CGI alkotás Kojima új motorjával, a Fox-szal. Ez persze tényleg csak találgatás, a jövő heti GDC után úgyis többet tudunk majd.
A buliból az AMD sem marad ki teljesen, ők a next-gen hajszimulációval kísérleteznek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. NimKorko
2013.03.22. 14:58
Nekem az Ira szóról az ír terrorszervezet ugrott be. Mondtam is, hogy mi van? Mi köze az nV-nek az Irához?
Aztán megnéztem a videót meg értelmeztem a szöveget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. No.1.
2013.03.22. 15:01
Azért szerintem jó pár évet várni kell, míg ilyen grafikák lesznek mint az első videóban 8p-től mutatnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm
2013.03.22. 15:39
Kicsit vásolja már ez az xbox-ps4 gyenge lesz envidia szöveg,...... az alfelem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. HUFEUR
2013.03.22. 15:40
Ira elég jó, de azért elég furcsa néha, látszódik rajta, hogy nem igazi ember.
Quantic Dream féle öregember kevésbé furcsa szerintem, realisztikusabb, csak nem valami éles, jóminőségű a videó. Meg a haja nagyon gáz neki, tehát egyik sem tökéletes.

Szóval azért még mindig van hova fejlődni, pláne, hogy hiába képesek ilyenre, játékokba még évekig nem lesz ilyen szinten kidolgozott arc.

Phantom Pain-es videót meg hamarabb néztem meg, minthogy elolvastam volna a videót, így nem tudtam, hogy vannak olyan találgatások, hogy CGI-e vagy sem, de egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy az nem igazi ember lenne, szóval vagy az a legjobb ezek közül (igaz, szinte a teljes arca ki volt takarva), vagy az egy igazi élő ember volt, utóbbira tippelek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Balucsek
2013.03.22. 15:43
Igazából ha egy LOD algoritmus szerűen tudnák csökkenteni távolságtól függően a számítás igényt akkor egész használható lehetne hiszen ha pár méterről mutatnak valakit úgysem annyira feltűnő a pontatlanság ha meg közelről látni egyszerre többnyire csak 1 arc fér a képbe.
Amúgy ha már uncanny valley-ről rizsázik 3 percig a vidiben a csávó fülét megcsinálhatták volna, hogy ne úgy nézzen ki mint amin most ment át egy úthenger
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zelbacsi
2013.03.22. 16:19
"forradalmasítja"
Oda ne rohanjak már. Mindig fejlesztenek a technológiákon és mindig egyre jobbak lesznek vagy találnak ki újakat, amik aztán jobbak a régieknél, és mindig forradalminak kiáltják ki amit éppen kitaláltak.... Több forradalmunk van mostanában mint az 1848 körüli években meg az őszirózsás forradalom alatt együttvéve.......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. MrFox
2013.03.22. 16:30
Ideáig érezni az izomszagot, ahogy az NVidia bizonyítani akarja a létjogosultságát az AMD technológiákkal szemben. Ezt az arcos dolgot tuti az AMD-s TressFx hajszimuláció miatt mutogatják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. freyr
2013.03.22. 17:19
MrFox: De legalább van valamilyen verseny. Még ilyen is jobb, mintha nagyban karteleznének (bár biztos van azért ilyen is köztük) és tized ilyen gyors lenne csak a fejlődés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. 0rigami
2013.03.22. 17:28
MrFox: +1

Továbbá megkérdezném a zöldektől, h hol a retekbe akarják elterjeszteni ezt a technológiát, ha már a - még meg sem jelent - nextgen konzolok is kevesek hozzá (és akkor azok AMD-alapúak, amin még sz@rabbul fog teljesíteni ofc.)? Agyonbutítjuk már az "új vasakon" is, h használható legyen vagy visszatérünk rá 5-8 év múlva?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gunclub
2013.03.22. 18:10
azért azt is nézzétek , hogy nincs haj az emberen.... akkor tuti nem ekkora lenne az erőforrás igénye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6...
2013.03.22. 18:17
Techdemóként működik, de élőben egy valódi játékban nem. Ez majd akkor lép ki az alkalmazhatóság mezejére, ha mondjuk 2-3 embert is meg tud jeleníteni egyszerre és persze a környezet többi részét.
Persze valahol el kell kezdeni, csak ebből még nem fogunk látni semmit egy jóideig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Konigstige...
2013.03.22. 18:43
Ha még mindig kockafejű, kifejezéstelen arcú karakterek lennének a játékokban, az jó lenne? Miért kell kapásból fikázni csak mert Nvidia? Inkább azt nézzétek hogy törekednek arra (nem csak az Nvidia, hanem az AMD és mindenki aki foglalkozik ezzel a dologgal.) hogy szebbek, jobbak legyenek a játékok. Sokan csak a logót nézik, ahelyett hogy azoknak az embereknek a munkáját néznék akik kigondolták, megvalósították. Az hogy milyen hardverekről van szó, az egy dolog, természetes dolog hogy mindenki a sajátját fényezi. Ha valamelyik autógyártó bemutat egy új technológiát, nyilván nem azzal fogja népszerűsíteni hogy a másik gyártónak milye van, vagy épp nincs. Mást sem lehet olvasni ezen az oldalon csak azt x vagy y gyártót ócsárolják ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm 0riga...
2013.03.22. 19:32
Mivel hogy pillanatnyilag saját gyártmányából is csak az 1000$ os ár-teljesítmény bajnok monstrumán megy , igen,-lévén hogy ha máson is akkor meg pc-n a GNC leveri most is, és ugye már kapható a 8-as széria is álnéven, ami azért ad némi ízelítőt a GCN2 képességeiből. A konzolokat meg kár idekeverni, teljesen más környezet és lehetőség a fejlesztőknek, nem véletlen vinnyognak már nv-nél előre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Xeon
2013.03.22. 19:37
Ha azt vesszük mozifilmhez már nem kellenek színészek. Itt most a valós időn volt a hangsúly. Az irány nagyon jó. Az Nvdia most tényleg odatette magát, bár tényleg még látni kisebb hiányosságokat.
Az ATI hajszimulációjáról annyit, hogy jó látni már végre ilyet is. Vegyük az AC3-at (tudom, hogy ez már inkább a konzolok elavultsága miatt volt, de azért megemlítem Semmi sem volt idegesítőbb egy-egy átvezetőnél, mint amikor Conor vállán keresztül fújta a szél azokat a szalagizéket, meg lelógó dolgokat.

Az irány jó, csak így tovább!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Magrathea
2013.03.22. 20:33
A rejtélyes völgy jelenséggel már egy korábbi hírünkben is foglalkoztunk btw, link.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. No.1.
2013.03.22. 20:51
Majd ha ilyen játék került a boltok polcaira, akkor már egy rossz szavunk sem lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Lugi
2013.03.22. 21:23
Az első videón a kép csak nekem áll meg 11:40-nél? Bármilyen böngészővel próbálom, ugyanez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MazsolaTad...
2013.03.22. 22:04
OP ez a tressfx. Lara haja egész jó, a többiek kopaszok / csuklyát viselnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gab78
2013.03.23. 01:47
"Huang azt mondta, hogy Ira lerenderelése 2 teraflop, vagyis 2 trillió lebegőpontos számítás másodpercenként. Az Nvidia Titánja összesen 4,5 teraflopra képes, viszont a PS4 "mindössze" 1,84-et tud abszolválni, míg a következő Xbox megelégszik 1,2 terafloppal (az eddigi információk alapján). Mindez viszont 1080p-ben és 60fps-sel megy, így ha ezeket egy kicsit visszafogjuk, akkor nem is olyan reménytelen a helyzet. 30 fps esetén máris feleannyi számítást kell csak elvégezni. No persze, ez még mindig csak egyetlen arc lerenderelése." Erre csak annyit, hogy TESSÉK OPTIMALIZÁLNI!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm gab78
2013.03.23. 07:28
Vagy esetleg tetszettek volna Huang úrék olyan irányba fejleszteni, hogy egyáltalán képbe kerülhessenek az Xbox vagy a PS4 esetében mint hardver szállító. Akkor nem kellene most a pálya szélén kívülállóként behúzott farokkal bő nyállal szűkölve fröcskölni a konkurencia várható képességeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sensorprim...
2013.03.23. 11:10
Mikrobi
Terminator salvation: Arnold bácsi a végén bizony már nem a színész.
Tehát már létezik ez a nem kellenek színészek ha akarjuk technika, csak nyilván még sok meló van vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. VAjZY
2013.03.23. 22:00
Egyszerű: Amire a Titan szintje lesz középkategória (2-3 év), addigra lesznek ilyen játékok is. A konzolokat pedig tényleg értelmetlen idekeverni, bár tény, hogy tényleg spóroltak az erővel kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim VAjZY
2013.03.23. 23:21
Azért spóroltak, mert nem lehet konzolt eladni 200 ezer forintokért, meg 15 kilós ATX méretű házban sem. A lehető legtöbb teljesítményt hozták ki belőle amit kompakt rendszerbe még bele lehet pakolni.

sensorprime

Az csak face sculpting technológia volt, a teste egy létező faszié (Roland Kickinger) akinek a fejét cserélték csak digitálisan, ráadásul ott a kifejezéstelen arc pont kapóra jött mivel elvégre terminátorról van szó. Szóval rohadt messze vagyunk még a "nem kellenek színészek ha akarjuk" technológiától.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.03.24. 00:41
Nyilván. Köszönöm a kiegészítést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thedevelop...
2013.03.24. 06:17
Szép munka. És természetesen várható volt a technikai bemutató az AMD "hajas" fejlesztése után.
Egyébként a sok hozzászólás között gab78 írta az egyik legértelmesebbet, érdemes visszaolvasni. Már csak azért is, mert ő is azon kevesek közé tartozik, aki nemcsak megnézte a videót, hanem értette is, hogy mit mond az előadó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop...
2013.03.24. 06:30
Bár, lehet, hogy tévedtem, most látom, hogy csak idézet.
Azt mondja egyébként, hogy egy egyetemmel együttműködve létrehozták a lehető legkisebb függvénykönyvtárat, ami 32GB-nyi előrerögzített képből bármilyen arckifejezést képes legenerálni. Ebből indultak ki. Szóval elég nagy kutatómunka áll a háttérben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!