iPon Hírek

Az Nvidia válasza a Radeon HD 7790-re

Dátum | 2013. 03. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD műhelyében már készül a Radeon HD 7790, amely egy következő generációs, Bonaire kódnévre keresztelt GPU-t hordoz magán. Az új videokártyával az AMD a Radeon HD 7770 és a Radeon HD 7850 1 GB-os kiadása között tátongó teljesítmény- és árszakadékot szeretné befedni, plusz ezzel együtt az Nvidia GeForce GTX 650 Ti videokártyáját is szeretné kellemetlen helyzetbe hozni. A jelek szerint az Nvidia már felkészült az AMD legfrissebb videokártyájának érkezésére. A vállalat riválisának legújabb videokártyáját egy gyorsabb GeForce GTX 650 Ti modellel várja majd, így az AMD lépése nem marad válasz nélkül.

Hogy mire számíthatunk az új, gyorsabb GeForce GTX 650 Ti esetében? Nos, a jelenlegi információk szerint a friss videokártya legfontosabb tulajdonságai továbbra sem változnak majd, azaz a 28 nm-es csíkszélességgel készülő, GK106-220 kódnévvel ellátott GPU továbbra is 768 CUDA maggal, 64 textúrázóval, 16 renderelővel és 128-bites memória adatsínnel rendelkezhet. Órajelek tekintetében már más lesz a helyzet: a jelenleg érvényben lévő 925 MHz-es GPU órajel, illetve az 5,4 GHz-es effektív GDDR5 memória-órajel mindenképpen emelkedni fog az újdonság esetében, ám az még nem világos, hogy az Nvidia pontosan milyen referencia értékeket választ ki. Az új, magasabb GPU- és memória órajelen üzemelő GeForce GTX 650 Ti várhatóan március végén, illetve április elején mutatkozhat be. Addig a most még homályos részletekről is lehullhat a lepel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

51. Edari
2013.03.14. 16:05
helyes, jöjjön csak. 7790-re akarom az 5850-et lecserélni, legyen egy kis árverseny
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Terror
2013.03.14. 16:19
Akkor már cseréld 7850-esre. Az ilyen nyomorított kártyákra nem egy nagy üzlet beruházni, mindegy hogy 7790 vagy 650 vagy 550Ti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. MrFox
2013.03.14. 16:20
Órajel emelt régi vacakkal egy CGN2 ellen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. MrFox
2013.03.14. 16:22
7850 mindenképpen jobb, eleve a 128bit memória alól kifogy a sáv 1080P-n 2xAA felett. 7850-et meg meghúzod kissé, és van egy 7070ed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Asagrim
2013.03.14. 16:23
Egyetértek Terrorral. Sem egy demó verziós (7790) sem egy gyárilag szénné tuningolt (cikk) kártyát nem tudok többre becsülni, szimpla szükségmegoldásnál. Egyik sem képvisel nálam teljes értékű terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. MrFox
2013.03.14. 16:35
Csak nehogy az legyen, hogy a HD7850 árát feljebb emelik, hogy jobb balansz legyen a kártyáik áraiban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Stark
2013.03.14. 16:46
Ilyen már most is van, 650Ti OC a neve.
És ezt milyen árban kívánja adni az NV?
Mert a jobb 650Ti-k is 7850 áron mennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. mesmar
2013.03.14. 17:37
Ez miez? ez az olcsóbb kis vidkarik közé fog jönni vagy a komolyabb példányok közé?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. atti2010 mesma...
2013.03.14. 17:45
Ez az olcsóbb és a komolyabbak közzé jön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jozsefm
2013.03.14. 18:12
Hú de nyeszlett képe van, ez legalább egy slotos, vagy csak a lemeze?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010 jozse...
2013.03.14. 18:37
Elég belépőszintű kinézete van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. weri
2013.03.14. 18:45
7790 192bit-es bussal fog rendelkezni úgy vélem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Crytek01
2013.03.14. 19:26
Haljon már ki ez a sok szarság és csak apuk legyenek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. atti2010 Cryte...
2013.03.14. 19:35
Az nagyon soká lesz, mire talán lehetséges lenne pont elterjed a 4K felbontás és kezdődik elölről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Leeroy
2013.03.14. 20:10
És hol van a belengetett 660 SE? Még hivatalosnak tűnő tech specs-et is láttam róla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. deviant93
2013.03.14. 21:13
Ennek most van értelme? Elővehetném én is a pentium 4et, felhúzhatom 5 GHz-re de az akkor is egy pentium 4 marad.
Fejlődés sehol, egymásnak dobálják a labdát, aztán meg csodálkoznak, ha nem vesz semmit a nép. A végén az Inteles IGPknél fogok kikötni, bár már azon is meg kell fizetni a nevet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Terror devia...
2013.03.14. 21:30
Tehát úgy érzed, hogy a 3-4-5-6-7000-es sorozat nem mutatott fejlődést?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. I.Jozsef83
2013.03.14. 22:03


videokártya legfontosabb tulajdonságai továbbra sem változnak majd...

Ezzel ?

loool , de vicces a rágcsávó GeForce
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Whysper
2013.03.15. 09:55
Én már rég elpártoltam az Nvidiatól! Egyszerűen ár értékbe még mindig ATI a jobb. Hála az égnek nagyon jól teljesít még a mai napig a 6850-em. oké nem ultran tolok pl 64/64-es BF-3at de ultra és highon eléggé jól megy sőt nagyon jól megy! Gondom nem volt még egy játékkal se. simán kihúzom evle a 8xxx-ig!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. tombar
2013.03.15. 11:47
nV GTX 650 Ti GHz Edition. majd átfestik pirosra és véresszájú mr. fanatikoknak örülni fog a kis egyszerű szivecskéjük.
nekem mindig is az árukkal volt bajom, főleg amikor beállnak és nem reagálnak az AMD árcsökkenéseire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. atti2010 tomba...
2013.03.15. 13:03
Tiszta szerencse hogy a ződeknél nincs egy fanatikus sem, amúgy ha ilyen gagyin nézne ki a Radeon akkor azt sem venném meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Fzoltan
2013.03.15. 13:50
atti2010: Egy normális felhasználónak VGA-nál továbbra is a legutolsó szempont a kinézet...

De egyébként igen, egy gyárilag húzott 650 Ti-nek tényleg nem sok értelmét látom.

7790 miért is nem lesz jó megoldás?
1., Semmi infó nincs még róla
2., Ne azt nézzétek már, hogy 128 vagy 192 bit, hanem hogy 1., mekkora a memóriasávszélesség 2., elég-e ami van? Mert mi értelme 256 bitnek, ha elég a 128? Hogy még drágább legyen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Fzoltan
2013.03.15. 13:51
Asagrim: Kár előre okosdkodni, lehet, hogy a 7790 egy hatalmas bestbuy kártya lesz, lehet, hogy nem. Ha majd kapható lesz, akkor eldől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tombar
2013.03.15. 16:22
12.11es driver előtti tesztekben elég szépen üzemelt a Ti, de azóta ez is kapott pár performance whql drivert. oc tesztekben fesz nélkül ment ~1080-1100mhz-et a default 925ről és viszonylag elég jól skálázódik is. az lesz a kérdés h válogatott gpukat kap-e vagy csak felrángatják a feszt és belövik 1150re a core clockot.
atti: mindig meglepődök, h ha látatlanban is megtalállak egy-két kommentemmel. >
amúgy nem hinném h túl sok referencia kártya lenne belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. _DiEGO_
2013.03.15. 17:54
Fzoltan

7790 miért is nem lesz jó megoldás?
1., Semmi infó nincs még róla

Ha erősebb lesz jóval mint egy HD7770 és ellenben 10%-al lesz csak HD7850 alatt ! ez ha valakinek nem mond semmit, akkor sajnálni lehet max ... ismerve mindkét VGA remek tulajdonságait.
Vagy esetleg van negatív híred a GCN2 -vel kapcsolatban ?

2., Ne azt nézzétek már, hogy 128 vagy 192 bit, hanem hogy 1., mekkora a memóriasávszélesség


Mert miből is jön össze a memória sávszél ??? akkor a memóvezérlésnek semmi köze hozzá ezekszerint... ?

[Meglepetés: érkezik az AMD Radeon HD 7790]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. _DiEGO_
2013.03.15. 18:07
Sajna eltelt a szerk. idő mire erre is rátaláltam :

[Infók a Radeon HD 7790-ről]
Akik lemaradtak róla ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Fzoltan
2013.03.16. 02:12
_DiEGO_: Te is így kezded: "Ha erősebb lesz jóval" HA. Ezek csak "pletykák", mint mindig, a teszt fog dönteni, az meg még sehol. Még azt sem tudjuk, hogy a GCN2 egyáltalán mit jelent, hát még azt, hogy hogyan teljesít a GCN és a VLIW4/5-höz képest.

Memóriaszélesség / 8 x 4 (GDDR5 miatt) x frekvencia. És ha tovább is olvastál volna, akkor elolvastad volna ezt is: "2., elég-e ami van?" A 7750/70-et sem korlátozza a memória. Ha a 7790 128 bites lesz, maximum olyan memóriákkal adják, amik gyárilag 1.2+ GHz-esek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Gpety
2013.03.16. 06:39
Végül is a sima 650Ti gyorsabb, mint a 7770, így lehet elég lesz megemelni az órajelet a 7790 ellen. Az viszont más kérdés, hogy mennyibe fognak majd ezek kerülni. Van egy olyan érzésem, hogy az AMD nem akar majd konkurenciát az olcsó, 43 ezer körül kezdődő HD7850-eknek, de a cirka 30 ezres 7770-eknek sem. A leglogikusabb és legrosszabb dolog, a HD 7850 árának növelése, vagy akár az 1 megás verziók gyártásának leállítása és a 7790-nek ezek helyére pozicionálása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm Gpety
2013.03.16. 08:07
Ne fesd az ördögöt a falra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. atti2010 jozse...
2013.03.16. 10:05
Nem hiszem hogy egy ilyet meglépnének most, inkább kihúzzák a 8xxx széria megjelenéséig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm atti2...
2013.03.16. 11:11
Én inkább abban bízom, hogy most főleg az nv behemót miatt, inkább előre hozzák, illetve az eredeti tervek szerint jön a 8-as.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gery84
2013.03.16. 13:02
És ez is GTX650 ti -névvel fog indulni! GeForce GTX 650 Ti Boost Edition
Mert ha igaz szegény vevőket nagyon össze fogják zavarni mint mindig össze zavarja az nv a vevőket.
Nem lehetett volna gtx 655 nevet adni neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. MrFox
2013.03.16. 13:16
Fzoltan

"A 7750/70-et sem korlátozza a memória. "

Ja, 720P-ig, utána már ne akarj mondjuk 4x AA-t és egyéb extrát, mert valahogy nem elég a 128bit a buffer ide-oda írás/olvasásához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tombar
2013.03.16. 13:38
gery84: kb ugyanaz a metódus, mint a ghz editionös radeonoknál. csak nyilván az teljesen természetes. amivel sokkal jobban összezavarják a gyártók a jó népet, az a saját belső jelölésük. a honlapjukon vadászhatod h az most ghz, vagy csak simán emelt órajelű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Fzoltan
2013.03.16. 14:39
MrFox: Eh. Ezzel kapcsolatban már futottam néhány kört. Tuningnál ha a GPU frekit emeljük 10%-al, a memóriát 20%-al, akkor 10-12% lesz a teljesítménynövekedés FullHD, 4xAA, 16xAF mellett is (azért játéka is válogatja, de messze ez a jellemző). Azaz alapvetően is nem a memória a szűkkeresztmetszet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ThompsoN Fzolt...
2013.03.16. 14:55
Pedig bizony a 7770-est visszafogja a memória sávszélesség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. djbundy
2013.03.16. 15:11
talán off:

7850-hez elég egy i3-2100? lenne érdembeli változás (csak játéknál) ha a kártya mellé egy i5-xxxx lenne az i3 helyett? köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Fzoltan
2013.03.16. 15:11
ThompsoN: Nézd, akárhány tesztet nézek tuninggal kapcsolatban, csak a GPU frekije körül nő az elért pluszteljesítmény. Lehet, hogy nem így van, de én még nem láttam olyan tesztet, ahol a memória frekijét mondjuk 10%-al, GPU-jét pedig 20%-al növelve 10% körül adódna a pluszteljesítmény, de az ellenkezőjére már rengeteg példát láttam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gery84 tomba...
2013.03.16. 15:33
tombar: Hát nem éppen mert az AMD csak a 7770 és a 7870 nevezte el ghz editionak.
Nincs külön sima 7770-es meg GHZ-Edition.

De az Nidia már tavaly is a GTX560-ból 5 félét előállított, mint hogy számokba más nevet adna neki.

Mondjuk nagyon szólni nem merek mert 7870 MYST van amit az AMD nyugodtan elnevezhetett volna HD7930-nak is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tombar
2013.03.16. 15:57
7950 boost edition/v2 stb... 7970 ghz edition. ezek a jelölések sokszor nem is kerülnek be a partnercégek jelöléseibe. azt hiszem asusnál van talán egy betűjel, ami mutatja a különböző revíziókat. 560ból meg volt néhány, de talán az se-n kívül az összeset meg lehetett különböztetni rögtön. amúgy azért nem akarnak más számozást adni ezeknek a kártyáknak, mert egy adott számozást járattatnak be vele. ilyen különböző számozást csak a mobil gpuknál lehet felfedezni (persze nV oldaláról ismerem). sztem a ráció ebben csak annyi, h megpróbálják szétválasztani a 2 piacot, de hogy minek, az rejtély.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller tomba...
2013.03.16. 17:37
És pont ez az amit nagyon gyűlőltem amikor a 460-at vettem. Volt 768MB verzió, volt 1 Gigás gyors, volt 1 Gigás de lassú, aztán voltak OC meg nem OC... Utóbbinál érthető hogy nem számoznak újra, de miért nem lehetett anno 460, 462, 463, 465-ként számozni őket... (utóbbi egy szétszedett 470 volt ha jól emlékszem)

Van a 660 és a 670 között tíz szám, könyörgöm használják már fel őket, és akkor nincs ez a nagy káosz.

Persze álmodhatok, pont ez a célja mindkért cégnek, a káosz. Így a nem annyit tökörésző vásárló drágán vesz lassú kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm djbun...
2013.03.16. 17:47
A 7850-hez már az i5 a minimum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tombar
2013.03.16. 18:13
szerintem az nem lenne célravezető, ha csak simán számokkal jelölnék a külön típus változatokat. "gtx 460 gtx 461, várjá de akko mejjika sok gigás?" nem hiszem h nehéz lenne megkülönböztetni a 460asokat, főleg ha fedélzeti memóriában el is térnek. egyedül az SE revíziók a boldogtalanok, de h külön aftermarket oc-kat is külön jelölgetni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim jozse...
2013.03.16. 19:02
És FX-ben mi a minimum neki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Edari
2013.03.16. 19:27
fx6300
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm Asagr...
2013.03.16. 19:53
Inkább a 8120.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. atti2010 kisko...
2013.03.16. 20:55
ersze álmodhatok, pont ez a célja mindkért cégnek, a káosz. Így a nem annyit tökörésző vásárló drágán vesz lassú kártyát.



Nem igazan értem az AMD -nél miért lenne káosz hiszen csak ránézek a számozásra és már tudom hol a helye a kártyának, az Nvidiának szokása hogy ugyanazon számon lóg vagy 4-5 féle VGA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gery84 jozse...
2013.03.16. 20:59
az FX6300 meg FX8120 egy szinten van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. _DiEGO_
2013.03.17. 16:00
Piledriver magasabb órajel 3,5GHz 6core 95W TDP vs Bulldozer 8core , több mag de alacsonyabb 3,1GHzórajel 125W TDP

Mindegyik támogatja:
AES +
AMD64 / EM64T +
AVX +
Dynamic Acceleration / Turbo Boost +
MMX +
PowerNow! / Enhanced SpeedStep +
SSE +
SSE2 +
SSE3 +
SSE4 +
Unlocked multiplier +
Virtualization +
Virus Protection / Execute Disable bit

http://processors.findthebest.com/compare/313-870/AMD-FX-8120-vs-AMD-FX-6300
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThompsoN _DiEG...
2013.03.17. 17:13
És a magasabb órajel mellett még azonos órajelen is gyorsabb. A 8320 némileg alacsonyabb fogyasztás melett, 100MHz-el alacsonyabb órajelen valamivel gyorsabb, mind a 8150.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Parano1d
2013.03.18. 01:50
Én nem tudok együtt érezni azokkal, akik nem képesek eldönteni maguktól, hogy kell-e nekik a kártya/processzor avagy sem. Nincs itt káosz, max a fejekben. Minimális odafigyeléssel illetve utánajárással tökéletesen tisztában lehet lenni azzal, hogy mit veszel. Ha az ember ennyire nem képes, vagy ennyire nem ért hozzá, akkor kérje meg egy ismerősét, hogy segítsen és kész. Amúgy sem indokolt ma Magyarországon, hogy 40k vagy több pénzt elkölt az ember valamire, amiről még ezt sem tudja, hogy mit tud.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!